سیستم های موتور خودرو
اسلاید 1: مقدمه موتورهاي بنزيني گرچه تا حدزيادي بهبود يافته و اصلاح شدهاند، اما هنوز بازده بالايي براي تبديل انرژي شيميايي به توان مكانيكي ندارند. بيشترين ميزان انرژي موجود در بنزين (شايد 70درصد) به .گرما تبديل ميشودبرخی از اجزای اصلی تشکیل دهنده ی موتور خودرو عبارت اند از:1. پیستون 2. شاتون 3.میل لنگ 4. سوپاپ
اسلاید 2: اجزای داخلی موتور با پیستون
اسلاید 3: پیستون جنس پیستون معمولا از آلومینیوم یا چدن میباشد. دمای درون پیستون حدود 350 _400 درجه سانتی گراد ودما در کف پیستون حدود 2200درجه است. قطرپیستون 76تا 122 میلیمتر است وزن آن حدود 450گرم است برای جلوگیری از ساییده شدن پیستون آن را با آب قلع می پوشانند. در ساخت پیستون از دو روش ریخته گری و آهنگری استفاده می شود . برای کمک به انبساط پیستون هنگام احتراق آن را بیضی شکل تراشکاری می کنند. .یا از پشت بندی فولادی در پیستون استفاده می کنند
اسلاید 4: تصویر اجزای پیستون خودرو
اسلاید 5: میل لنگ قطعه ای است که حرکت پیستون در داخل سیلندر را به حرکت دورانی تبدیل می کند . جنس میل لنگ از فولاد با کربن متوسط یا ترکیب فولاد با فلزات کروم و نیکل استفاده می شود. در ساخت میل لنگ از از فلز وانادیوم که در برابر هوا به سرعت خنک می شود استفاده می کنند. اجزای میل لنگ
اسلاید 6: شاتون جهت تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت چرخشی در موتور از شاتون و سپس میل لنگ استفاده می شود. شاتون باید تا حد امکان سبک باشد در عین حال باید به قدری محکم باشد که بتواند ضربات ناشی از پیستون را تحمل کند برای همین آن را از جنس فولاد می سازند. شاتون دارای دو سر و یک ساقه می باشد شکل شاتون شبیه ( ) انگلیسی است. اندازه ی سرهای شاتون باهم تفاوت دارد . سر کوچک در بالا به پیستون متصل می شود و سر بزرگ تر در پایین به میل لنک اتصال می یابد. سر بزرگ شاتون به صورت دو تکه ساخته می شود و با استفاده از پیچ و مهره متصل می گردد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.