معماری و عمرانعلوم مهندسی

سیستم های هشدار سیلاب - مثال سود -هزینه (Flood Warning System A Cost- Benefit Analysis (Northern Bangladesh

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 38 اسلاید این پاورپوینت جهت معرفی سیستم هشدار سیل با استفاده از نمونه ای کابردی می باشد که در آن 1. منطقه مورد مطالعه، 2. اهداف، 3.تعریف مفهومی، 4.برآورد هزینه و سود (متدولوژی)، 5. نتیجه گیری به تفصیل بیان گردیده است.

mona.masoudi67

صفحه 1:
7 اا FLOOD WARNING SYSTEM A COST- BENEFIT ANALYSIS (NORTHERN BANGLADESH) منا سعودی آشتینی- دانشجوی دکتری مدیریت منابع آب

صفحه 2:

صفحه 3:
۴ برآورد هزینه و سود (متدولوژی)

صفحه 4:

صفحه 5:
بنگلادش یک کشور دلتای تخت است که در 3 ‎Gul‏ حوضه های سه رودخانه بزرگ لبرفتی . گنگ . برهماپوترا و مگنا واقع شده است. این کشور شامل ۵۷ رودخلنه بين ملى و مساحت حوضه رودخلنه در کل ۱.۷ میلیون کیلومتر مربع است. شاخه های بی شمار اين رودخانه ها و دشت های وسبع سیلاب ویژگی اصلی فیزیولوژیکی کشور است. پایین آمدن سطح دریا و متلاشی شدن رودخلنه های متعدد . جاری شدن سيل را به پدیده ای سالانه برای کشور تبدیل کرده است. سیل حدود چهار پنجم از کل زمین های خاکی کشور را در برمی گیرد. و شهرها به وییه در حوادث طولانی مدت باران در معرض سیل آسیب پذیر هستند بنابرلین پیش بینی سیلاب در فصل مرطوب بسیار ضروری است.

صفحه 6:
> و هشدار سیلاب (۴۴۷/6 -5۷۷08 ) بولتن روزانه " زودخانه » بيش بينى سيل به مدت 77 و58 ساعت قبل و ييام هشدار دهنده مى دهد. ساعته . هفتكى. دو هفته اى و ماهانه ارائه می دهدح۴۳۱۷ بر چهار عنصر يايه كذارى شده است: بارند کی داده هاى سطح آب ‎٠‏ بيش بينى هواشناسى . بيش بينى سيل و انتشار هشدار سيل. 8 نظاتبر ۸۶ لیستگاه سطح بو ۵۶ لیستگاه بایندگیرا در سرا شور لنجام هشدار سیل توسط 001 از طریق ۱۷8 (۱۷۴) 66۵5۵0056 ۷۵۲6۵ ۱۳۲۵۲۵6۸۷۵ فیرآوبی‌دیگریلستکه از تلفرهمرلد برلعارتقاء آگاهی‌در مورد لطلهاتمربوط بسه حوادخلستفاده می‌ک ند عموم مردم می‌تولنند با شماره گبریب خاصاز تلف‌همرلم خود بر لساس۲۴۷ ۰ به مشاو پیش ینی‌شده در مورد مضعینبو هیا و هشنار زودهنگام در مورد جوادخدسترسیپ ییا کنند در همیرلستا: ت-ولفق‌ن امه لی ‎Bangladesh Ltd:‏ ۰۲6161211 . در حللجاضر 0018 و 2۴ (برنامه جامع مدیریتحوادی‌در ‎۲٩‏ دسامبر ۲۰۱۰ لمضا شید پیام های هشدار دهنده اولیه مبتنی بر ۴۸ ۷ااز طریق هر اپراتور تلفن همراه قلبل دسترسی است . پنج اطلاعات مربوط به خطر یعنی پیش بینی وضعیت هوا . بارندگی . سیکلون ۰ سیل و رانش زمین را منتشر می کند. پرویه 08088 از جمعیت هلال احمر بر سیستم هشدار اولیه سیلاب مبتنی بر جامعه با پیوند ابتکار جامعه با سیستم هشدار ملی » انتشار پیام هشدار اوليه سيل بسن أن عدرل مسق يقن مدل ‎als‏ اس دزرممیی راسا : گروهها وردشتی آموزان داوطلات مجلی بای بسن باهش وجمیده اولیه برای درک قابل فهم برای افراد محلی و پاسخگویی در شرایط نامطلوب تشکیل شده اند.

صفحه 7:
* بنگلادش یکی از کشورهای مستعد سیل در جهان است. به عنوان یک کشور در حال توسعه با اقتصاد ضعیف . اقدامات رودخانه های قدرتمند جهان یک چللش بزرگ است. به منظور به حداقل رساندن لثر مخرب سیل . تنظیمات جدید برای اقدامات غیر سازه ای مورد نیاز ‎cual‏ * فراوانی بلایای طبیعی در طول سالها رو به افزایش بوده است. * در ماه های جولای و آگوست . براساس لعلام وزارت مدیریت حوادث ( 2]01] ) . سیل سالهای ۰۱۹۸۸ ۰۱۹۹۸ ۲۰۰۴ و ۲۰۱۷ به ویژه فاجعه بار بود * بهبود سیستم هشدار اولیه از طریق تلفن همراه می تواند یک روش کارآمد برای کاهش خطر باشد. * سیلاب و فرسایش رودخلنه دو فاجعه بزرگ زیست محیطی است که کشور به طور مکرر آن را تجربه می کند و تخمین زده می شود هر سال یک میلیون نفر به دلیل فرسایش رودخانه در کشور آواره می شوند * به دلیل سطح فقر زیاد . مردم آسیب پذیرتر شده اند زیرا در مناطق خطرناک از جمله دشت های رودخانه و بر فراز خاکریز زندگی می کنند. * بنگلادش ظرفیت ۷۲ ساعت پیش کرده است. با این حال . چللش اصلی انتشار پیام های هشدار دهنده به سطح روستا است. چالش دیگر ساختن پیام های هشدار دهنده است که به گونه ای قابل درک است.

صفحه 8:
‎٠‏ ۴۳۷۷ در حالب خش‌پیش‌بینی‌ها در سطح ملیو از طریق‌لیمیل وبسایتو خدمات ۱۷ لستلین‌رویکرد تد لستفاده از ضبط صدا از آخریوضعیتس یایب رلیعموم مردم با شمارم گسیری۱ ۱۰۹۴ و فشردنتعداد مشخصی ولیلطاهات ‎ ‏* سیستم های هشدار اولیه سیلاب شامل زنجیره ای از فعالیت ها است: درک و نقشه برداری از آسیب پذیری سیل . نظارت بر ‏میزان بارندگی و سطح لب ۰ پیش بینی حوادث قریب الوقوع , پردازش ۰ و انتشار و اطلاع رسانی به هشدارهای قلبل درک به تصميم كيرندكان و جمعيت » تا بتوانند اقدامات مناسب و ياسخ به موقع داشته باشند. ‎ ‏سیستم هشدار اولیه مردم محور شامل چهار عنصر اساسی است: دلنش در مورد خطرات. نظارت . تجزیه و تحلیل و پیش بینی خطرات. ارتباط يا انتشار هشدارها و هشدارها. و قابليت هاى محلى براى باسخ به هشدارهاى دريافت شده در نهليت يك سيستم ‏اخطار اوليه تنها در صورت مؤثر بودن همه مؤلفه ها خواهد بود. ‏سيستم هاى هشدار اوليه سيلاب شامل زنجيره اى از فعاليت ها است: درك و نقشه بردارى از آسيب يذيرى سيل » نظارت بر میزان بارندگی و سنطح لپ . حوادث قریب الوقوع . پردازش . و انتشار و اطلاع رسانی به هشدارهاى قلبل درك به تصمیم گیرندگان و ج 5 اقدامات مناسب و پاسخ به موقع داشته با ‏قبل از ايجاد سیستم هشدار زودهنگام سیلاب مستقر در جامعه .باید با جوامع و واحدهای دولتی محلی به طور کافی مشاوره وه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
* سیستم هشدار اولیه سیلاب مبتنی بر جامعه . جوامع را به عنوان بخشی جدایی ناپ در ارزیابی ریسک درگیر کرده است . * مشارکت سالمندان . زنان . کودکان . جوانان . معلولان و جوامع حاشیه نشین باعث شده است که این سیستم واقعاً فراگیر باشد. این سیستم با موفقیت پیوندی بین ایستگاههای بالادستی با جوامع پایین دست برقرار کرد. * سیل از حوادث تصادفی است که باعث خسارت می شود و از این رو خسارات از نوع تصادفی یا احتمالی است: احتمال وجود هر میزان خاص از خسارت سیل به احتمال وقوع سیلاب لازم برای ایجاد آنن خسارت ها بستکی دارد. تعیین خسارات سیل . ارزیلبی ریسک را از نظر احتمال وقوع حوادث سیل در آینده از بين مى برد و ارزيابى آسيب يذيرى از نظر خسارت هابى كه در اثر لن سيل ايجاد مى شود و بنابراين پس ندز اقتصادی است که با کاهش آنها حاصل می شود. خسارات سیل مى تواذ هیا ی خسارتهای مستقیم جسمی هستند و معمولاً ضررهای "مرنی " ناشی از تماس مستقیم با لب (به عنوان ن مثال آسیب لب به سازه های خانگی . دارایی های شخصی و غیره) است. خسارتهای غیرمستقیم عواقب خسارتهای مستقیم از جمله وقفه و اختلال در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی است (مثلاً ضررهای تولید به دلیل خسارت سیل ماشین آلات). از منظر اقتصادی . خسارت سیل به دو دسته دیگر تعلق دارد: ملموس و نامشهود. تأثیرات ملموس مواردی است که می توان ارزش پولی را برای برآورد آنها اختصاص داد تأثیرات نامشهود به عنوان مواردی شناسایی می شود که به طور مستقیم از نظر پول قابل ارزيابى نيستند.

صفحه 10:
در لين مطالعه . هر دو روش کیفی و کمی (نظرسنجی نیمه ساختار يافته . بازدیدهای میدانی و مصاحبه) از جمله روشهای مشارکتی برای جمع آوری داده ها انجام شده است. ترکیبی از یک مدل ریاضی و برنامه های جمع آوری داده های تلفن همراه ([۷/390) برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها انجام شده است. برای نمونه گیری از نظرسنجی ۰ ۵۰ شرکت کننده (از جمله پاسخگوی زن) ۰ از ۰ خانوار استفاده شد. مشخص شد که پروه های تاب آوری و کاهش ریسک مبتنی بر جامعه منافع اقتصادی . اجتماعی و زیست محیطی قلبل توجهی را ارلئه می دهد که غیرقلیل تشخیص است. به عنوان مثال . مزایای مرتبط با افزلیش انسجام اجتماعی . آموزش ۰ توانمند‌سازی . زندگی نجات یافته و تأثیرات غیرمستقیم بر سرمایه اقتصادی در ت سود و هزینه در نظر گرفته نشده بود ء اما در تحلیل مورد بررسی قرار گرفت. در لین مطالعه به بررسی حداقل . حداکثر . متوسط و ناخللص پولی هر بخش در سیرجگانج (منطقه کنترل شده) از هشدار زودهنگام سیلاب از طریق سیستم پیام صوتی تل همراه در مقایسه با کوریگرام بهره مند شده است. هزینه خسارت و بازیلبی در سطح خانواده برای محاسبه سود خللص برای هر خانواده در نظر گرفته شده است. خانوارهای قربانی سیل توانستند (۲۸۵ دلار) را از طریق سرویس پیش بینی تلفن همراه در ‎٩1۲2[0311[‏ مستقر در برابر خانواده هلیی که در 11۲10۲3۳0 خدمات دریافت نمی کنند . ذخیره کنند. لین مطالعه نشان می دهد که ایجاد یک پخش جامع هشدار اولیه سیلاب مجهز به ‎IVR‏ توسط دولت برای دستیابی به جامعه قربانی سیل بسیار مهم است.

صفحه 11:
- درک مردم از علل سیل در منطقه مورد مطالعه * تغيير روند وقوع سيل: ۸ از ياسخ دهندكان سيل را شايع ترين خطر طبيعى در منطقه خود معرفى كرده اند. هيج يك از ياسخ دهند كان نكرده اند كه روند سيل بدون تغيير مانده يا كاهش يافته ‎Table-s: People’s perception on changing trends of flood in the study area‏ Swajesm) | Signicenymcreme

صفحه 12:
اد علل س ۳ ارک مردم از علل سیل در منطقه مورد مطالعه * ارزیابی آسیب پذیری سیل: ارزیبی آسیب پذیری فرایندی برای طبقه بندی و شناسایی اتلنی های فراد در برابر مقاومت و باسخ به خطر در هتكام وقوع است. جدول ع وضعیت کلی اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه مورد مطالمه را نشان مى دهد. اکثریت قریب به اتفاق مردم بی سواد . کم کار و درآمد ماهائه بسیار ضعیفی دارند. بیش از 1/۸۰ خانواده ها بسیار فقیر هستند و وضعيت معيشت أنها هنكام آسيب ديدن در اثر سیل آسیب پذیر می شود. مردم بيكار مى شود ودر نتيجه ‎٠‏ بدون هيج گونه درآمد : كشاورزان , كاركران و ماهيكيران ذر سختى زندكى مى کنند. لین سیل همچنین بر سیستم آموزش و پرورش به شدت آسیب می رساند و باعث خسایات گسترده ای به مدارس می شود برای بزگرداندن کلاس های منظم که نوسازی ساختمان های مدرسه را انجام می دهند » مدت زمان زيادى طول مى کشد. این مطالسه نشان داد که کشاورزی بالاترین بخش آسیب پذیر و بنه خثبال آن دامدری است. Table-6: Sector wise Effects Due to Flood

صفحه 13:

صفحه 14:
ooo 008 14 * هدف کلی این مطالعه . تجزیه و تحلیل هزینه و فایده سرمایه گذاری در یک سیستم هشدار زود هنگام سیل در شمال بنگلادش و ارائه بهترین روش به دولت است. الف. ارزیابی هزینه های مستقیم و غیرمستقیم و مزابای سرمایه گذاری در یک سیستم اخطار سیل. * ب .شناخت مردم از آسیب پذیری در برابر سیل و سیستم هشدار موجود برای سیل توسط دولت و سازمان های غیر دولتی * چ. برای ایجاد برختی از مداغلات که:ممکن است:در قشذار اولیه سیل از کاربرد‌های بسیاری برخورکان باشن.

صفحه 15:

صفحه 16:
* تجزیه و تحلیل هزینه و سود * ارزیلبی یک اقدام برنامه ريزى شده با تعيين ارزش خللص لن: همه عوامل مثبت را می ؛ کند و می افزاید. سپس تمام منفی ها . هزینه ها را شناسایی . کمیت و تفریق می کند. تفاوت بين اين دو نشانگر این است که آیا اقدام برنامه ریزی شده توصیه می شود یا خیر. كليد اصلی لين است كه مطمئن شوید تمام هزینه ها و تمام مزایا را در بر می گیرد و آنها را به درستی تعیین می کند. *. هدف لین است که صحت هر فرصت سرمایه گذاری یا مشخص کنیم و زمینه ای برای مقایسه با سایر پیشنهادات ارائه دهیم. * سیستم هشدار اولیه * مطلبق اعلام دفتر سازمان ملل متحد در مورد کاهش ‎phe‏ در برابر بلایای طبیعی (۲۰۱۷) ۰ سیستم هشدار زودهنگام یک سیستم یکپارچه برای کنترل ۰ پیش بینی خطر ‏ ارزبابی ریسک در برابر بلایای طبیعی +سیستم ها وفعالیت های آمادگی است

صفحه 17:
4 * سیستم هشدار ‎aly)‏ ‏* سیستم های هشدار دهنده اولیه شامل چهار عنصر اصلی مرتبط است: * (۱) دانش در مورد خطر فاجعه بر اساس مجموعه ای منظم از داده ها و رزیابی خطر از فاجعه. * (۲) شناسایی . نظارت . تجزیه و تحلیل و پیش بینی خطرات و پیامدهای احتمالی؛ © 6 انتشار .و ارقباط » توسظ یک متبع رسمی » هقدازهای معتیر به موقع «حقیق و عملی :و اظلاعات مرتبط در مورد احتمال و تأثیر. و ‎(f°‏ آمادگی در همه سطوح برای پاسخ به هشدارهای دریافت شده ‎ ‎

صفحه 18:

صفحه 19:
جهار سؤال اصلى که برای اندازه گیری بازده خالص از برنامه۴ ۱۷ مبتنی بر تلفن همراه در نظر گرفته شده است: 0-1) : هزینه خا اس‌خسارتلملاکدر سطح خانواده به دلیل‌سیلچقدر لسگ 0-2) : هزینه خاساس6۳۷ 660۷ ادر سطح خانواده چقدر لسگ 0-3): ارزش‌منابع ذخیره شدم( به دلیل‌هشار سیلدر سطح خانواده جقدر لسك 0-4 : لكر يكسيستم هشدار دهنده مؤثر ليجاد شود ميزلنهزينه فخيره شده جقدر لسك بیان رباضی ‎Saving ,Cost «Recovery Cost‏ هزینه خسارت در سطح خانواده؛ هزینه امداد در سطح خانواده: هزینه بازیابی در سطح خانواده؛ دولت هشدار هزینه در سطح خانواده؛ و هزینه هشدار ۱۷ در سطح خانواده

صفحه 20:
0 هزينه خسارت در سطح خانواده: ‎*Dc = = (dp + de + dil + ds + dev)‏ ۶ ۳ : هزینه خسارت * 0 آسییعسمی ۰ 06 : خسارتلقتصادی ۶ : خسايتمعيشت * 05 : آسیبهایاجتماعیو فیزیولوژیکی ۶ : 016۷ خسارت محیطی

صفحه 21:
هزینه خسارت در سطح خانواده: ‎*Ctwm = 2(Dc + Rc + Rcv + Fwcg )‏ on ae 8 3 s:de- ane. ‏اه‎ ۶ * 5 : آسیبهاواجتم‌اعیو فیزیولویکی ۶ : 016۷ خسارت محیطی

صفحه 22:
— هزینه امداد در سطح خانواده: *Rc = = (rg + rn + rng) ‏هزینه امداد‎ : © ٠ ‏هزينهامدادودولت‎ : "0 * ‏هزينه امدادىوهمسليكان‎ : 13 * ‏هزینه لمداد سازمان‌های‌مردم ن هاد د1605)‎ :۲۳۵ *

صفحه 23:
ارزیابی هزینه 8۴00۱۴۷ در سطح خانواده: ۰ ۲6۷ = = (ref + rcn + rcg + rcng) recovery ‏هزینه‎ : 6۷ ۰ ‏هزینه ۲60۷۵۲۷ خانوادم‎ : * ‏هزینه ۲6۵۷۲۷ همسلیگان‎ 0 ۰ cde ۲۵6۵۷۵۲۷ ‏هزینه‎ 0 ۰ (NGOS) 24 ‏هزینه ۲660۷۵۲۷ سازمان‌های‌مردم‎ 0 ۰

صفحه 24:
۱ 24 ارزیابی هزینه ۶0۵۷۲۶6۷ در سطح خانواده:: ‎2(Icg+Pcg+Ocg)‏ = ۳۷/69 ۰ ۰ ۳۷۷0: هزینه هشدار سیل دولت * 9 : هزینه نهادیدیلت * > : هزینه پ رود دولت ‎٠‏ 060 : هزينه عمليلتى

صفحه 25:
ارزیابی هزینه هشدار دهنده ۱۷۳۴ در سطح خانواده: *Fwcm = = (Iicm + Pcm + Ocm) ‏هزینه هشدار سیل عامل تلفن همراه‎ :۳۷۷6۲۷0 ۰ ‏هزینه املیه بسولیک ار با موبلیل‎ : 0 ۶ ‏هزینه پروید برلی‌هشدار موبلیل‎ : 0 ۰ ‏هزینه عملیلتیولی‌هشدار موبلیل‎ : 0 ۴

صفحه 26:
4 تجزيه و تحليل هزينه و سود در سطح خانواده: *Ctwm = 2(Dc + Rc + Rcv + Fwcg ) *Ctm = £(Dc + Rc + Rev + Fwcg + Fwecm ) ‎JS * Ctwm:‏ هزینه بدون هشدار موبایل :5 * کل هزینه با هشدار موبایل ‎Bn = Ctwm - Ctm ‏سود خاس‌سیستم‎ : *Bn

صفحه 27:
از بررسی میدانی یک مجموعه داده در مورد کل هزینه خسارت جدول ذیل حاصل گرد. جدول شماره ۱۰: خسارت . ترمیم و پس انداز بخش را در بخش های [5۱8۵[6۸(1 و 1۱6۵ نش فش می, دهد Shows the Sector wise Damage, Recovery and Savings a¢ Sirajganj and Kurigram Districts 1

صفحه 28:
sit =" 0 ‘Table-LL: Expected Benefit at Community Level Due to Perfect EWS OS 28 مجموعه دیگری از داده ها در مورد کل پس انداز به دلیل اخطار اولیه جمع آوری شده است: جدول ۱۱: مزایای مورد انتظار در سطح جامعه به دليل 5لالاع كامل

صفحه 29:
دار ۲: هزینه - منافع سطح خانواده ۲۷۷5مبتب بر تلفن همراه Graph 2: Family Level Cost-Benefit of Mobile Phone Based FWS Family Level Cost-Benefit of Mobile Based FWS 74380 S681 38534 29406 1697 229257 a Et a Net Saving per Family 18694 Met Cost per Family Saving per Family Saving due to mobile ۱ 16212 +4 وو 51728 ery Cost per Famit BSiraigani 58168 8897 J I: a Damage Cost per Family 80000 0000 60000 0000 40000 30000 20000 10000

صفحه 30:
استخراج از این دو مجموعه داده . دو دسته مختلف سناریو سود را نشان می دهد. بنابراين لازم ‎Cole‏ هر دو سناریو را در زمینه تحلیل هزینه و فایده پیام صوتی از طریق تلفن همراه بررسی کنیم استفاده | د هزينه -خسارت (براساس جدول ۱۰ دار ۲) : مزینخااس< 87 فرمول از روبکرد هز ارت (براساس جدول ‎٠١‏ و نمودار كلهزينه بدو نهشدار موبايل- 00۲ کل‌هزینه با هشدار موبایل< ]© هزینه بازیابی‌خانواده ب دون‌موبایل< 8۲۵/۷۳ هزینه بانیابی‌خانواده با موباب هزینه هشدار سیل‌عامل‌ت لفن‌همرله ‏ ۴۷/۲ تسعداد گیرنده های‌خدماتة لفن‌همرله < ۱۱ Bn = {(Ctwm + Rfcwm) - (Ctm + Rfcm)} x N - (Fwcm) فرمول استفاده | د صرفه جویی در املاک (براساس جدول ۱۰ دار ۲) فرمول ز رویکرد صرفه جوپی در (براشاس جعنول ۱۰و نمودار مزیسخا اس 8۳ صرفه جوییدر وه خسار تب دون‌هشدار موبایل< 5۷۳ صرفه جوییدر میزان‌خسارتب | هشدار موبایل< 5۳ هزینه بازیابی‌خانواده ب-دون‌موبایل 2 816۸۷۲ هزینه بازیابی‌خانواده با وبا هزینه هشدار سیل‌عاملت لفن‌همرله ‏ ۴۷/۳۲ تسعداد گیرنده هایخدمانق لفن‌همرله < لا Fwcm) {(Sm - Rfcm) - (Sw:

صفحه 31:
۱ * محاسبه مبنای ذخیره دارایی ها: (0-1) Bn = {(Ctwm + Rfcwm) - (Ctm + Rfcm)} x N - (Fwcm) = = {(58.168 + 16.1212) - (9.571 + 9.128)} x 12000 - (1000000) = {(74380-18699)} x 2000 - (100000) = 55681x 2000 - 1000000 = 111362000 - 1000000 = 110.362.000 * استفاده از فرمول رویکرد آسیب-هزینه نشان می دهد که پروژه ]1۷ بسیار سودمند (سودآور) است. با باز گشت ناخالص سالانه ‏ ۱۱۰,۳۶۲۰۰۰ میباشد.

صفحه 32:
| * محاسبه مبنای ذخیره دارایی ها (املاک و مستغلات): (0-3) * Bn = {(Sm - Rfcm) - (Swm-Rfcwm)} x N - (Fwcm) = ۰ = {(38.5534- 9.128) - (21.697-16.212)} x 2000 - (1000000) + = {(29406-5485)} x 2000 - (100000) * = 23921 x 2000 - 1000000 * = 47842000 -1000000 * = 46 842 .000 * پروژه 1۷8 با بازده ناخالس 46842000 ۲ سالانه بسیار عملی است.

صفحه 33:
| * محاسبه مبنای ذخیره دارایی ها: (0-4) Bn = {(Ebwm - Ewm)} x N - (Fwcm) = = {(36946-15138) x N} - (Fwcm) = (21808 x 2000) - 10.00000 = 43.616.000-10.00000 = 42.616.000 منافع پسیشسینی‌شده بسدین‌موبایل< ۴0۷/۲۳ منافع مورد لنتظار با موبايل> ۴۲0 * پروژه 1۷ با بازده ناخالص 42616000 7164 سالانه مؤثر خواهد بود.

صفحه 34:
مقایسه سود بین (۷28) (5۱8۵[6۸ , ۱8۱68۵۱ Table 12: Cost Benefit Comparison between Sirajganj (V2R) and Kurigram (Open) Sirajganj compare to Kurigram (Tk.) © 48597 © 7084 @ 23,921 Knurigram (TE.) 58168 16212 5.485 G.485 + 36946) - 1 Cost-Benefit Sirajganj (Tk) Damage cost 9571 Recovery 9128 cost Net saving 29.406 Desired (29,406+15138) Benefit - ‏جدود جد‎

صفحه 35:

صفحه 36:
با وجود همه عدم قطعیت ها و شکاف های داده . می توان پيشنهاد کرد که سرویس تلفن همراه دارای خدمات ضبط زودهنگام در مناطق مستعد سیل در بنگلادش است. در زمینه بازده پولی بسیار سودآور است. هر خانواده در سیستم پیش بینی تلفن همراه در [51۳23[93) ) در مقایسه با خانواده خارج از سرویس ‎TK 23921 wy. ¢ (Kurigram,s‏ پس انداز می کند. در لین فرایند مشارکتی . جوامع محلی ۰ گروه های مدنی و ساختارهای سنتی می توانند در کاهش آسیب پذیری و تقویت ظرفیت های محلی نقش داشته باشند. انتشار فوری پیام هشدار دهنده سیل از طریق بلندگو با صدای بلند توسط اتحادیه و سازمان های غیردولتی انجام شود. یک پیام واضح که به صورت ساده و با اطلاعات مفید بیان شده است( از چندین کانال ارتباطی استفاده شود.) معرفی ! رای مناسب ارتباطی برای ۴۷۷ موثر: یک شخص ‎poe‏ بايد 59 389, ‎(UNO)‏ تا داشته باشدر

صفحه 37:

صفحه 38:
+ Mohammad Kamrul Hasan * Student ID: 13168009 * Spring 2018 * Postgraduate Programs in Disaster Management (PPDM) BRAC University, Dhaka, Bangladesh -

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
14,000 تومان