صفحه 1:
استاد محترم: دکتر امیر بابک مرجالی تهیه کننده سمیه رضازاده دشتی

صفحه 2:
سیکما (0) : * سیگما بيانكر كن است كه یک فرآیند چه اندازه از حالت مطلوب خود منحرف شده است. لذا در واقع استعاره ای است برای دقت فوق‌العاده در کاهش هزینه‌های کیفیت. استعاره‌ای که اهمیت محاسبات دقیق در فرآيند توليد و ارایه خدمات را مورد تاکید قرار می‌دهد. SIGMA

صفحه 3:
معد مه * بدون شک در شرایط کنونی اقتصاد جهانی: بقای سازهانها و بنگاهها مجهز شدن به ابزارهای نوین کیفیت در تولید محصولات و خدمات با قیمت های قابل قبول و رقابتی و پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریان است. 0 peat tn

صفحه 4:
1985 Bill Smith coins 1987 Motorola trademarks the term “Six sigma” _ the term “Six Sigma” نحوه پیدایش شش سیکما

صفحه 5:
تعویف شش سیگما یک اندازه گیری: برای تعیین توان محصول فرآیندها و خدمات از ابزار * بهبود رضایت مشتری است که دستیابی به این هدف از راه ک‌اهش و از ‎ge‏ بردن ضایعات محصولات با خدمات دارای نقص امکان پذیر است. يك صعيار: يك سيستم اندازه كيرى عملكرد

صفحه 6:
(ويكردهاى اصلى شش سيكما للد وى ‎Ra‏

صفحه 7:
حرکت به سوی تعالی / تحمل شکست

صفحه 8:

صفحه 9:
فرایند حل مسئله تیم شش سیگما تیم های بهبود حل مسئله و طراحی فرایند جزء مشهورترین و فعالترین اجزای یک پرویه شش سیکما محسوب عی شوند لین تیم ها برای مسائل سازمانی و كسب منلفع ‏ از فرصت های موجود ایجاد شده اند.

صفحه 10:
دا 13 IMPROVE CON TROL

صفحه 11:
سح کبربند مشک عح کمربند سیاه ارشد :ساختار حرفه ای شش سیگما | سس کمربند سبز 7" حامی یا قهرماثان سح رمپران اچرایی

صفحه 12:
استراتژی شش سیکما procss es emploee Customer

صفحه 13:
شش سیگما در ایران * در کشور ما نیز همگام با رشد و بلوغ شش سیگما در جهان فعالیتهایی در اين حوزه آغاز گردید. * این فعالیتها از سال ۸۰ و با پیاده سازی و اجرای موج اول پروه های شش سیگما و به به اتمام رسیدن ۸ پروژه در صنایع خودرو سازی آغاز گردید

صفحه 14:
* مدیریت هزینه ها کار ساده ای نیست اما سازمانبایی که سیستم آنرا ایجاد کرده لند لین فرایند را فوق العاده یافته لند برخی آنراافزایش رقابت پذیری خود و سود آوری باقی ماندن در شرلیط سخت رقابت. ضروری می دانند.

صفحه 15:
منابع و ماخذ * شش سیگما استراتژی تحول سازمانی - حسین طیباء سازمان مدیریت صنعتی ایران * آشنای با اصول.مفاهيم و روشهای اجرای شش سیگما -امیران»حیدر-نشر مولف-تهران- * مسیر موفقیت با شش سیگما-سید امیر رضا نجات * مقاله شش سیگما-احمد هاشمی- ساراموسوی نیا-عضوباشگاه پژوهشگران جوان با سپاس فراوان

استاد محترم :دكتر امير بابك مرجاني تهيه كننده سميه رضازاده دشتي سیگما (: )σ • سيگما بيانگر آن است كه يك فرآيند چ ه ان دازه از حالت مطل وب خ ود منحرف شده است ،لذا در واقع استعاره اي است براي دقت فوق‌العاده در ك اهش هزينه‌هاي كيفيت .اس تعاره‌اي ك ه اهميت محاسبات دقي ق در فرآيند توليد و ارايه خدمات را مورد تاكيد قرار مي‌دهد. :مقدمه • بدون شك در شرايط كنوني اقتصاد جهاني ،بقاي سازمانها و بنگاهها مجهز شدن به ابزارهاي ن وين كيفيت در توليد محصوالت و خدمات با قيمت هاي قابل قبول و رقابتي و پاسخگويي سريع به نيازهاي مشتريان است. ه زي زمنه ان كي في ت متدلوژي كه همبستگي بين عملكرد وظايف،تعداد نقص ها و عيوب ،هزينه هاي عملياتي (ضايعات غير عادي) سطح رضايت مصرف كننده (مشتري) را تعيين مي كند. نحوه پيدايش شش سيگما تعريف شش سيگما • بهبود رضايت مشــتري اس ت ك ه دستــيابي ب ه اين هدف از راه كــاهش و از بين بـــــردن ضـــايعات محصوالت يا خدمات داراي نقص امكان پذير است. یک اقدام استراتژیک برای افزایش سهم بازار و افزایش رضایت مشتری از طریق ابزار اماری که می تواند منجر به دستاوردهای کمی در کیفیت شود (.هری )1998، رويكردهاي اصلي شش سيگما • دگرگوني سازماني 1 • بهبود استراتژيك 2 • حل مسئله 3 شش نكته درباره شش سيگما نكته اول تمرکز واقعی و حقیقی بر مشتری نكته دوم مدیریت مبتنی بر حقایق و اطالعات نكته سوم فرایندها جایی هستند که اقدامات وجود دارند نكته چهارم مدیریت کنشی نكته پنجم مشارکت و همکاری بدون حد و مرز نكته ششم حرکت به سوی تعالی /تحمل شکست اف ز يا ب ش ازار سه ك ا اهش سترا هز تژيك ي ن ه ها افزايش فرآيند و اطمينان قابليت ‏Participation محصول يش اف ز ا م اهداف شش سيگما سو د د رش ايي نه به ر ري هو كاه ب ها ش عي كاه ش ز چرخه ت مان و ليد بهبود رضايت مندي ‏Costs مشتريان يكي از مهمترين مشكالت مديران غربال نكردي مسائل و عدم تمركز بر يك مسئله مهم و حل آن .است فرايند حل مسئله تيم شش سيگما تيم هاي بهبود حل مسئله و طراحي فراين د ج زء مشهورترين و فعالترين اجزاي يك پ روژه شش سيگما محسوب مي شوند اين تيم ها براي مسائل سازماني و كسب منافع ،از فرصت هاي موج ود ايجاد شده اند. چ ر خ هش ‏DMAIC ش س ي گ ما تعريف اندازه گيري تحليل بهبود كنترل كمربند مشكي كمربند سياه ارشد :ساختار حرفه اي شش سيگما كمربند سبز حامي يا قهرمانان رهبران اجرايي استراتژي شش سيگما Custome r procss es emploe e شش سيگما در ايران • در كشور ما ن يز همگ ام با رش د و بل وغ شش سيگما در جهان فعاليتهايي در اين ح وزه آغ از گرديد. • اين فعاليتها از سال 80و با پياده سازي و اجراي موج اول پروژه هاي شش سيگما و ب ه ب ه اتمام رسيدن 8پروژه در ص نايع خ ودرو سازي آغاز گرديد نتيجه • مديريت هزينه ها كار ساده اي نيست اما سازمانهايي كه سيس تم آنرا ايجاد كرده اند اين فرايند را فوق العاده يافت ه ان د ب رخي آنراافزايش رقابت پذيري خود و سود آوري باقي ماندن در شرايط سخت رقابت، ضروري مي دانند. منابع و ماخذ • شش سیگما استراتژی تحول سازمانی -حسین طیبا ،سازمان مدیریت صنعتی ایران • آشنای با اصول،مفاهیم و روشهای اجرای شش سیگما -امیران،حیدر-نشر مولف-تهران- • مسير موفقيت با شش سيگما-سيد امير رضا نجات • مقاله شش سيگما-احمد هاشمي -ساراموسوي نيا-عضوباشگاه پژوهشگران جوان با سپاس فراوان

62,000 تومان