shisheh-dr-mamari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیشه در معماری”

شیشه در معماری

اسلاید 1: Glass in architectureشیشه در معماری

اسلاید 2: پیشینه ی تاریخی ● هر چند تاریخ کشف شیشه دقیقا مشخص نیست ولی تصور می رود که در دوره یونانی، فنیقی ها صنعت شیشه را در ساحل مدیترانه نزدیک شهرصیدا ایجاد کرده باشند. شواهد و قرائن تاریخی نیز نشان می دهند که آنان نیز هنر شیشه گری را در دومین دوره اسارت قوم یهود دربابل از بابلیان آموخته اند، ولی آنچه مسلم است شیشه گری از قدیمی ترین حرفه های بشر است که مستلزم استفاده از آتش بوده است. از بدو پیدایش شیشه، اشیای شیشه ای به خاطر جذابیت و زیبایی، طرفداران زیادی داشته است ومصریان باستان شیشه را به دلیل رنگهای جواهر گونه که از افزودن فلزات واسطه به ترکیب شیشه حاصل می شود درجواهر سازی به کار می بردند.

اسلاید 3: ظروف شیشه ای که امروزه یکی از بخشهای مهم صنعت را تشکیل می دهد در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تولید شده است و مردم سومر،‌بابل و آشور نیز بهترین نوع شیشه و صنعت شیشه گری را داشته اند جداول و فرمولهای ترکیب شیشه بابلیان و آشوریان (۶۲۵ سال قبل از میلاد) که در نزدیکی و مجاورت فارس ساکن بوده اند نشان می دهد که این شیشه ها شدیدا قلیایی بوده اند که به دلیل دوام شیمیایی پائین، عمدتا از بین رفته اند. هنر شیشه گری به سبک دوره ساسانی در اوائل دوره اسلامی در سامرا و روی ادامه یافت ولی پس از حمله مغول راه افول را پیمود، به طوریکه شاردن سیاح فرانسوی که در بین سالهای ۱۶۶۴ تا ۱۶۸۱ به ایران سفر کرده است،‌هنر شیشه گری ایران را در کیفیت و سطح پائینی گزارش کرده است.

اسلاید 4: تعریف شیشه به دلیل آرایش اتمی- مولکولی را می توان یک جامد امورف تعریف کرد. ولی بر خلاف دیگر جامدها بلوری نیست. این حالت هنگامی رخ میدهد که ماده مذاب قبل از رسیدن به نقطه انتقال به شیشه به سرعت سرد می شود.  تعاریف مختلفی برای شیشه وجود دارد که هنوز توافق کلی بر روی آنها حاصل نشده  تعریف اکادمی ملی علوم امریکا: شیشه ماده است که در پراش اشعه ایکس امورف بوده و از خود رفتار انتقال به حالت شیشه نشان میدهد. 

اسلاید 5: ورود شیشه به معماری در قرن 19 و بعد از جنگ جهانی، در واقع عصر فضا و زمان نام‌گذاری شده است، عصر زیبایی‌شناسی در حرکت، متغیر بودن و هیجان در ماشین. در اروپا و به لحاظ نياز شديد معماري به ساخت و بازسازی فضاها و همچنین شکل گیری فضاهای جدید و گسترده مثل نمايشگاه ها ديگر استفاده از مواد و مصالح قدیمی سنگي يا آجري پاسخگو نبود. بنابراين ضرورت تحولی از سوي معماران مورد توجه قرار گرفت كه به این منظور استفاده از  متریال های جدید مانند آهن و شيشه در دست کار قرار گرفت. پس از مدتي رضاخان، به منظور استفاده از شيشه در ساخت بناهاي جديد، كارخانه شيشه و بلور كرج را احداث كرد. در همين دوران استفاده از سنگ نيز از سوي معماران مورد توجه قرار گرفت.

اسلاید 6: در دوره پهلوي اول، با بهره گیری از سبك معماري دوران هخامنشي و ساساني، استفاده از سنگ در بناهاي اين دوره مشهود است، در نگاه معماری عناصری که مورد بهره برداری و یا تقلید قرار گرفتند به دو گونه بود. عناصر مشخص معماری در بنا نظیر ستون ها، سر ستون ها، پایه ستون، پنجره ها و.. دومین عناصر تزیینی نظیر نقوش برجسته حجاری ها، مجسمه ها، کنگره ها و ..در این دوره های معماری سبک از ایرانی و غربی داشته و معماران گرچه متاثر از فضای سیاسی باستان گرایی بودند توانستند با تعداد بناهای ساخته شده فضای معماری باستان گرایی را تنوع بخشند.

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید