صفحه 1:
Distribution
Industry
گرد آوری : محمود رضوی
صفحه 2:
نقشه راه استر اتژی خدمت
‘The Roadmap for Service Strategy in Action
صفحه 3:
تفاوت های عمده سازمان های تولیدی و
خدماتی
خدمات قابل لمس نیستند
در خدمات تولید و مصرف همزمان است
در خدمات مشتری در تولید دخالت دارد
خدمات استاندارد مشخصی ندارند (سفارشی سازی در مقابل استاندارسازی)
خدمات بیشتر به مشتری توجه میکنند تا به منابع و تجهیزات
صفحه 4:
at - 0 ۹ 4 3
استراتژی های عمومی شر کت های خدماتی
میلز و سیندر در کتاب مدیریت خدمات دانشی» استراتژیهای عمومی در سازمانهای خدماتی را
ادر ادو نوع زیر دسته بندی می کنند
تمرکز بر مسئله: یافتن یک راه حل موقتی برای یک مسئله مشتری و ارائه به تعداد انبوه (مشابه-۱
با استراتژی رهبری هزینه پورتر)
تمایز جانبی: ارائه راه حل کامل بلند مدت ویژه هر مشتری در موقعیت خاص ( مشابه با -۲
استراتژی تمایز پورتر)
صفحه 5:
استراتژی تم ر کز بر مسئله
در استراتژی تمرکز بر مسئله. سازمان تلاش میکند تا مسئله و چللش مشتری را بشناسد و برای آن یک راه
حل خاص و دقیق ارائه کند. این استراتژی زمانی کاربرد دارد که مشتری مسئله خود را میداند و از
اولویتهای خود باخبر است (برای مثال میدلند که دنبال کسب پول از راه سرمایه گذاری است) ولی دانش
کافی یرای حل مشکلاتشان و پیدا کردن و راه حل و روش رسیدن به اولویتهای خود را نمیدانند. در این
استراتژی تعاملات با مشتری کوتاه مدت و موقتی است و مادامی طول میکشد که اولویتهای مشخص هر
عشتری ارشاء و مشکل او Jo شود:
هدف اصلی در لین استراتژی حل اولویتهای مشتری در تقاضاها و انتظارات او در محیطی دارای پیچیدگی
زیاد و عدم اطمینان بالا است. لذا فعالیت اصلی سازمان در لین استراتژی توسعه دلنش ضمنی برای ارائه را
حلهای دقیقتر از طریق کسب تجربه و دانش ضمنی در طول زمان از طریق تعامل مکرر با مشتریان است.
برای مثال خرده فروشی دارویی CVS Caremark که بر روی درمان کم هزینه برای برخی بیماریهای
خاص (مانند گلو درد و خارش). تمرکز دارد و برای آنها راه حل مشخص وبه تعداد زیاد مشتریان ارائه
میدهد (ارائه تعداد کمی خدمت به تعداد زیادی مشتری)
صفحه 6:
استراتژی تمایز جانبی
در استراتژی تمایز جانبی» هدف اصلی بهره برداری از خدمات جانبی 1
اختصاصی و سفارشی برای مشتری جهت ایجاد و حفظ حسن شهرت است. در واقع استراتژی تمرکز بر حل
مسئله بيشتر به مسئله و ارلئه راه حل به لن تمركز میکند و استراتژی تملیز بیشتر به خود مشتری توجه
دارد.
دانش ضمنی در اين استراتژی ارزش بالایی در شناخت ویژگیهای منحصر به فرد هر مشتری دارد. این دانش
و راه حلهای پیچیده و گران بهاباعث افزایش هزینه جابجایی برای مشتری میشود و به این ترتیب مشتریان
وفاداری برای سازمان ایجاد میکند.
استراتژی تمایز جانبی به دنبال ارلئه یک راه حل کامل و بلند مدت به نیازهای مشتریان است. برای مثال
بانکها تلاش دارند تا مشتریان خود را تا سالها از طریق مشاورههای بانکی و ارلئه تاکتیکهای مللی به خود
متصل نكاه دارند. يا نمونه بار لين حوزه قرارداد همكارى مشاوره بازاريلبى مک کان - اریکسون با شرکت
کوکاکولا بود که برای ۶۵ سال تداوم بيدا كرد.
صفحه 7:
سهم حوزه خدمات از GDP در کشور
های مختلف
92.9% 950%
73.7% 792% 23%
28% موه
۶ 0و6
assy 63.4%
۷اکنور
44.1% 44.5%
317%
294% 97 594
il | | |
9 2
38.8%
ee ee ee
as ? te re
صفحه 8:
تاریخجه صنعت پخش در جهان
Established as National Council of *
Physical Distribution Management
Roundtables Established *
Council of Logistics Management °*
Council of Supply chain *
Management Professionals
2004
صفحه 9:
جایگاه صنعت پخش در بران
سم گردش مالی صنعت پخش GDR RAB Lins
3% میلیرد دا 15 میلیرد دل(480 [ool
سیم تعداد شاغلین در صنعت بخش تعداد کل شاغلین
22,000,000 = 600,000 3۵
صفحه 10:
۰ 5 م
جایگاه صنعت بخش در يران
با گسترش روزافزون نقش صنف عمده فروشی و بنکداری ها در نظام پخش و توزیع کشور در
مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته در می یابیم که عدم وجود توازن میان نقش صنوف مختلف
در سیستم توزیع کالاهای مصرفی پرکشش کاملا مشهود است
از طرفی از آنجایی که حدودا ۱۲ درصد از کل جمعیت کشور از بخش توزیع و پخش گذران
زندگی می کنند اهمیت پرداختن به موضوع بهینه سازی سیستم های توزیع و فرایند های مرتبط
با نظام توزیع در کشورمان 1
انب ناپذیر می باشد:
صفحه 11:
تنوع شر کت های پخش به تفکیک منطقه
جقرافبایی و زمینه فعالیت
شركتهاى بخثى سراسرى شرکت هلي بخثي منطقهلي
0 a: ۵
yl . غذلییه اولیشی و بهدلشتی وم دروبی و غنابی م
« غذایی mets thee Lies ml
صفحه 12:
مقایسه نسبت های خرده فروش و عمده
۱ فروش
سح 25
۱۲۳۵۲۱ ot
۱ . 8 WHOLESALE
سب 50 1
Japan (fA
= WHOLESALE
1
Europe م 25
Countries | isi) WHOLESALE
صفحه 13:
۰ شرکت برتر صنعت پخش در سال ۲۰۱۷
1. W.W. Grainger Revenue:10.1 Billion $
2. HD Supp) Revenue:7.4 Billion $
3. Airgas Revenue:7 Billion $
4. Motion Industries Revenue:4.6 Billion $
5. The Fastenal Compan Revenue:4 Billion $
6, McMaster-Carr Revenue:4 Billion $
7. MRC Global Corp. Revenue:3 Billion $
8. Winsupply Revenue:3 Billion $
9. MSC Industrial Supply Revenue:2.9 Billion $
10. Applied Industrial Technologies Revenue:2.5 Billion $
صفحه 14:
0000000
سازمان بركزاركننده: 0أ]8 أقط© لاأمصناك و عع رویز و رات تا
۱090۷۵6۵۲۵ عع 1 ع اوه ٠١ ه108 شركت مبتكر در زسنهى لحستمك (١
toKnow نشاب هنت حانج لكات : The Su مدن موقق زتجيرهى عرضه و تقاضا
S تا زوره
dnbound Logistics Kvs Green Supply Chain Partners Gva 2<
Top |. TPL Excellence Awards 7119 جوایزتعلی ۱۰ شركت طرف سوم لجستيك
Quest for Quality in Logistics Management تدخ
ای کیفیت در مدیریت اجستیک
European Supply Chain Excellence Awards جواير تعالى زنجير» تاسن ا رویز
sige Supply Chain Excellence Awards تعالى ,نس
صفحه 15:
بررسی جایگاه صنعت پخش در اقتصاد
با توجه به كسترش و در هم تنيده شدن اقتصاد بينالمللى و شك ل كيرى بازارهاى جهانى. لزوم دسترسی به مشتریان در
اقصى نقاط جهان و كسترش نيازها. صنعت بخش و كانالهاى توزيع نقشى غيرقابلانكار در جرخه اقتصاد جهلنى ايفا
.م ىكنند. بن اجتنابنايذ
است که توجه به این
حوزه مىتواتد بازارى براى ارائه.
را بعدنيال داشته باشد. از لين رو زنجيره توليد و توزيع آنجنان به يكديكر تنيده شده است كه نبليد فراموش كنيم براى
توزيع علمى و اقتصادى نيز برنامههاى دقيقى ارائه كنيم.
رسيدن به جايكاه بازدهى اقتصادى توليد بايد درياره تحوه
صفحه 16:
توزیع پلی بین تولید و مصرف است
شرکتهای پخش در ایران با توجه به نیاز روزافزون بخش تولید به پیدا کردن فضاهای بکر و
جدید ارلئه محصول و تثبیت و تقویت حضور در بازارهای بالفعل در اختیار. نفش موتور محرک
صنعت در بخشهایی از اقتصاد را بر عهده دارند و محصولات بخش تولید از کانال شرکتهای
توزیع به بازارهای هدف میرسند.
تضمین آننده اقتصادی برخی از کالاها مانند موادغذایی در گرو استفاده از سستم توزع قدر تمند است.
صفحه 17:
توزیع پلی بین تولید و مصرف است
با توجه به جایگاه صنعت توزیع در اقتصاد بینالمللی :
تولیدکنندگان نهتنها امکان حضور در بازار رقلبت خارج از کارخانه را برای رسیدن به بازلر
هدف مناسب ندارند بلکه اصلا اقتصادی که انری و هزینهلی در این زمینه صرف
بنابرلینباید با استفاده از یک سیستم توزیع دقیق و قدرتمند نسبت به ارسال محصولاتشان به
بازار اقدام کنند.
صفحه 18:
مدیریت استراتژیک پخش و توزیع
مدیریت استراتژیک پخش و توزیع بر اساس این آرمان قرار دارد که شبکه های پخش و توزیع
ناكزيرفد به طور دليم و مستمر رويدادهاى داخل و خارج سازمان و روند تحولات بزار و صنعت را
يليش نموده تا بتوانتد در زمان مناسب و بر حسب ضرورت ا توجه به استراتزى كلان و جشم
انداز بنكاه : خود را با تغييرات وفق دهند.
بدون ترهيد با توجه به تاثير يذيرى بنكاه های اقتصادی خصوصا آن گروه از بنگاه ها که در فرایند
انتقال محصولات در امتداد زنجیره توزیع مشغول فعالیت می باشند : نرخ و ژرفای این تحولات می
اند چشمگیر باشد. از جمله نقش های محوری شرکت های پخش در گروههای صنعتی ,
آتوزیع هوشمند" و "هدایت تحولات "است.
صفحه 19:
مدیریت استراتژیک پخش و توزیع
هدف فرایند مدیریت استرلتژیک توزیع و پخش این است که برای سازمانهاء لین امکان را به وجود
آورد که بتوانند در بلند مدت به شیوه ای موفقیت آمیز . خود را با شرلیط در حال تفییر وفق
دهند.
اهمیت مدیریت استراتژیک پخش و توزیع را متجلی می سازد.
صفحه 20:
استراتژی های توزیع
0توزیم گسترده) بخش مویرگی( زاین استراتزی که توزیع محصولات در تعداد زیادی خرده
فروشی را شامل می شود.بیشتر در حوزه مواد مصرفی وکانال های متداول وروزمره کاربرد دارد.
0توزيع گزینشی: در اين شیوه توزیع. خرده فروشانی برای عرضه محصول مورد نظر در مناطق
مختلف انتخاب می شوددتعداد واسطه ها از توزیع گسترده کمتر واز توزیع انحصاری بیشتر است.
0توزیع انحصاری: در اين شیوه در هر منطقه یک واسطه بعنوان نماینده انحصاری انتخاب می
شود تعداد واسطه ها در ین حالت از توزیع گسترده کمتر ودر توزیع انحصاری بیشتر
صفحه 21:
انواع کانالهای توزیع در ایران
CONSUMER PRODUCTS
پخش و توزیع کالا از طریق توزیع. . (
Producer Consumer تقل
Producer Retailer Consumer پخش و توزیع مویرگی ۲
۱
i بخش و توزيع كالااز طريق ۳
Producer Wholesaler Retailer Consumer شبکههای توزیع عمدهفروشی
۱
سم
Producer Agent Wholesaler Retailer Consumer بخش و توزيع كالااز طريق ۳
} شرکتهای پخش و طراحی
شبکههای فروش مختلف
صفحه 22:
خلق ارزش در کانال توزیح
کانال های توزیع از دو طریق ارزش افزوده ایجاد می نمایند:
مکان مناسب: محصول را در نقطه ای قرار دهند که مشتری بتواند آن را به راحتی خریداری
نماید.
زمان مناسب:در زمان نیاز مشتری؛ محضول را در دسترس وی قرار دهد.
صفحه 23:
فرایندهای عمومی شرکت های 22395
فرآیند عمومی شرکتهای توزیع و پخش مویرگی شامل یازده فرآیند عمومی است. نکته قابل تامل این است که
ممکن است در یک فرآیند پرسنل واحدهای مختلف درگیر باشند
صفحه 24:
وظایف کانال های توزیع
صفحه 25:
پخش مویرگی
استراتژی پخش مویرگی در زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف یا ۴06263 همان فروش مستقیم
موادغذایی. آرایشی و بهداشتی به تعداد زیادی سوپرمارکت و خرده فروش در سطح کشور
میباشد. پخش مویرگی به این معناست که تولید کننده بخش بندی بازار را نادیده میگیرد و
محصولات خود را در همه بازارهای موجود توزیع مىكند. ايده اصلی در پخش مویرگی لین است
که محصول شماء همه جا در دسترس باشد و بدین ترتیب بیشترین خریداران ممکن را جذب کند.
در اکثر اوقات, پخش مویرگی در مولقعی که مشتریان گزینههای بسیاری از برندهای متفاوت را
پیشرو دارند. ضرورت پیدا میکند.
صفحه 26:
مزابای شبکه پخش و توزيع مويركى
جمعآوری اطلاعات صحیح و به روز از بزار محصولات غذایی
<کسب سهم مشتری و سهم بازار بيشتر که در اصطلاح مدیریت پخش موبرگی به شاخص پوشش
مشتریان(خردهقروشی ها) معروف است.
کاهش ریسک از دست دادن مشتریان
غارتباطات بهتر با مشتریان و خرده فروشیها
*افزایش قدرت چانهزنی تولیدکنندگان موادغذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی
کاهش احتمال بوجود آمدن رقبای جدید در بزار محصولات غذایی و بهداشتی
بهبود جریان نقدینگی برای تولیدکتنده
tal sl” بلندمدت سود و درآمد
ols” اعتبار سازمان در واگذاری نمایندگی پخش محصولات در تمام کشور
صفحه 27:
معایب پخش مویرگی
"#هزینه بالا_تشکیل سازمان مستقل برای پخش مویرگی. خرید
ماشین-های حمل محصولات موادغذلیی و نگهداری کالا مستلزم صرف
انرژی و هزینه بالایی است.
مدیریت عملیا های انبارداری و نگهداری محصولات غذایی»
حسابداری و مللى؛ سفارشگیری و حمل محصولات و بطور کلی عملیات
سازمانی پیچیده. مستلزم وجود تجربه و دانش فراوان در مدیریت
عملیات یک شرکت پخش مویرگی است.
مشکلات پوشش کاملخردهفروشان:_عملاً امکان ارائه خدمات
پخش مویرگی به همه خردهفروشان و سوپرمارکتهای سطح شهر از
لحاظ جفرلفیابی مقدور نیست. مدیریت صحیح عملیات به افزایش
پوشش در پخش مویرگی کمک شایلنی می-کند. اما در نهلیت نیاز به
کانالهای عمدهفروشی بهعنوان مکمل نیز لحساس میشود.
هزینه الا
صفحه 28:
نکانی در مورد تشكيل سبد كالا
الف : ایجاد تر کیب مناسب کالا در سبد کالا
به طور كلى يكى از وطلیف شبکه های تخصصی توزیع و فروش ( شرکتهای پخش و سار واسطه ها ) تبدیل سبد کالبیبهیه تولید
کننده به سبد کالابی بهبته مشتری است. در همین راستاء شرکتهای پخش و ساير واسطه ها ایجاد سبد کالابی مناسب که بتواند
بخش قابل توجهی ازنیازمندیهای مشتری را امین کند مد نظ قرار مي دهند. امروزه به منظور ايجاد سهولت در خرید مشترین,
شرکتهای پخش و ساير واسطه ها سعى دارند سيد تسبتا كاملى از محصولات مورد نیا مشتريان را توزيع كنتد.
2 از ش
شدن سید کالایی شرکتد
تکمیل یا جور کردن ننبد کالاین شرکت به معنی توزیع هتر محضول با هر کینیتن نیست: زیزامعقولارمقازه بخش خاصی از
كالاهاى مورد نياز خود. را توجه به سقف اعتبارى شركت و چک های برداختى ٠ مارك و تركيب كالاهاى موجود در سبد شرکت
ش و توا مجمو تا من کند.
الرسوى مد حدم من سيد كلا دا عصسريتمماء #بارمار يب فاساحة کتعرل وید شرکت را الیش میدهه و ما خر ند
مدت شركت را در بازيرداخت وچه کالاهای خریداری شده با مشکل مواجه میکند. در لین زمیته میتون به شرکتهایی اشاره کرد که
.بيش از ٠٠ كالا را در سبد كالايى خود قرار داده لند. در حالى كه كمتر از ٠ درصد لين كالاها داراى شرليط مناسب براى حضور در
سبد کالایی این شرکتها هستند و بقیه کالاهای موجود. جز شلوفی سبد کالایی این شرکتها و مسائل پیامد ن فایده دیگری برای
1 ] نداره
صفحه 29:
نكاتى در مورد تشکیل سبد WS
شرکتهایی که به صورت علمی فعالیت می کنند. در تکمیل سبد کالایی خود موارد زیر را مد نظر
قرار می دهند :
0پرفروش بودن YE
سود آوری کالا
0قابل رقابت بودن كالا
0قابليت شبكه.توزيع شركت بخش براى توزيع يك كالاى خاص
0دوره بازپرداخت وجه کالای خریداری شده
صفحه 30:
نحوه تحویل کالا
نحوه تحویل یابه صورت فروش سرد است یا به صورت فروش گرم یا فروش پای بار که به 850
0 معروف می باشد.
فرایند فروش سردزدر این روش فروشنده در خواست را از مشتری دریافت نموده و پس از
ارجاع به مركز توزيع از طریق رلیلنه به شبکه مرکز توزیع منتقل نموده و شبکه مدکور از طريق
سیستم های توزیح مربوطه اقدام به تحویل کالابا توجه به موجودی انبار نموده و تصفیه حساب
LS مشتری در پی آن صورت می گیرد.
* فرایند فروش گرهزدر لین روش فرایند بدین گونه است که گرفتن سفارش كالا از مغازه دار و
تحویل کالای مربوطه و تصفیه حساب همزمان صورت می گیرد.
صفحه 31:
توزیع هوشمند
با پیشرفت تکنولوئی های داده محور می توان توزیع کننده را حلقه ی رابط اطلاعاتی بين
تولید کننده و مصرف کننده داشست.
اگر توزیع کننده رابه عنوان یک حلقه اطلاعلتی بدانیم. اطلاعات قدرتمند لو می تولند منجر به
طراحی بل و:ساخت الی بسیار نزدیک تربه خواسته ی روز مشتریان شود و همچ
می تواند اطلاعات مناسبی برای پیش بینی های تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
با دخیل کردن توزیع کننده به عنوان عنصری مهم در زنجیره ارزش می تهان ۱۰ تا 1۱۵ در هزینه
cle زنجیره تامین صرفه جویی کرد.
-. ۳ ۵ 92
SOON?
صفحه 32:
توزيع هوشمند
نسیستم های توزیع هوشمند قادر خواهند بود
**داده های بیشتری را با استفاده از تکنولوژی هایی مثل سنسور در انباریو ۴۳۱80 ثبت و
نگهداری کنند.
**سیستم اطلاعاتی جریان بالادستی(نامین کنندگان) را با جریان پایین دستی (مشتریان)ارتباط
-
**فرایندهایی تعریف نماید که منجر به پیشرفت سریع خدمات و محصولات تولید کنندگان گردد.
صفحه 33:
استفاده از ۵۸۵ در شر کت های بخش
PDA (personal digital assistatnts
لین دستگاه به ۲۱60 ۳۱۵۲0 نیز معروف است./2] ۳ کامپیوتر های قدرتمندی هستند که به
راحتی در یک دست قرار می گیرند.۳]0/۸ قدیمی تنها یک برنامه ریز الکترونیکی بود.اما امروزه
پیشرفت بسیاری کرده است.0/۸] کنونی علاوه بر اينکه مانند گذشته منشی های جیبی خوبی
هستند.می توانند به طور بیسیم ۷۷۲۳6/655 ایمیل و پیام ارسال و دریافت کنند و مثل یک
تلفن هراه سرویس دهی کنند.
صفحه 34:
ویژگیهای شرکتهای مدرن پخش مویرگی
سیستم مد ریت لباز
راهکار های مدرن
سستم توزیع
مویرگی
۱۳
سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سیستم ارتباط الکترونیکی دادهها
صفحه 35:
جایگاه سیستم های تبادل الکترونیکی داده
در صنعت بخش
fb sans صورتحساب صورتحساب تایننندهبتارش .. تمیکنده " خریدر سفارش
رار ستو مود WS eS et OE رنه ی تخرد
ثبت می کند. ارسال مينشود __ تهبه ميشون. بت هی کف دریافت می کند _ارسال ميکند . تنظیم مي کند.
پردازش سفارش با سیستم تبادل الکترونیکی داده (۳01)
9 فاكتور ee, سار
السو
وسو
یا هت
58۴ داخلی/ pine
تأمسنکننده.
میستم داخلی/ 58۴
خویدار
صفحه 36:
3 ۰ ۰ ” #
بردد ساز ى در صنعت بحس
برند عبارت است از آميخته ای از نشانه های روانی و ذهتی در مصرف کننده که به ارزش مورد
تصور از محصول یا خدمت می افزاید.
مراحل برند سازی:
صفحه 37:
Ree we ae ۳ ۰
برند سازی در صنعت پخش
در شرایطی که شرکت های تولیدی برند ایرانی . بیشتر شرکت های پخش را برای توزیع محصولات
خوشنام خود تاسیس کرده اند » نا شناس بودن این شرکت ها از دبدگاه مصرف کننده نهایی
موضوعی عادی است. این در حالی است که در دنیا شرکت های توزیعی مانند اتحادیه خدمات
پستی آمریکا و فدکس رتبه ۴۷ و رتبه ٩۱ را به خود اختصاص داده اند.
چارچوب پیشنهادی برای ساخت برند شرکت پخش
تعمد 1 ار برند ال ار برد
ak اشركت بخ
شرکت های پخش بهتر اسث سعی کنثذ با ابزارهایی نظیر
برند سازی و بهره برداری از خاصیت اهرمی برند سازی داشته باشند.
صفحه 38:
&
2
30.7%
17.6%
۳۳ -
13.7%
Growing revere fom
‘existing customers
‘Adding new products
fo product categories
Improving e-commerce
‘capabilities
Expanding sales tears
Adding new sales channels
Improving product avalabiiy
‘Adding new locations
(greeneld or acquisition)
Excarding internationally
صفحه 39:
راهکارهای کاهش هزینه ها در صنعت پخش
و مه
که
=
لا
۱
me
Jos
Improving employes
Prosucty
Seeamlining/automating
recesses
Reducing prodtct cont
as rary
Investment
Reducing everhoad
Rechicing anspertation conte
No plans yor
Ouxourcing
Laying off sat
Cutting IT bucsets
Cutting salaries
صفحه 40:
شد جهت كير های صنعت پخش در سال
Trends—¥-1A = ¥etA & ۲۰۹۹۷.
GREATER DEMAND FOR WAREHOUSE
تن
REDUCING COSTS olla
THROUGH PROCESS Pala lel Le
GROWTH IN REVERSE MASS CUSTOMISATION
LOGISTICS AND اماع اناعم
RETURNS TRANSPARENCY
RISE IN EXPORTS. CONTINUED EMERGENCE
سين نك tas ۱۱۱۱۴۱۶۱20۵
(eos
صفحه 41:
معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت های بخش
"حاشیه سود
"فروش محصولات
ae
*وضعیت دارائی ها
"حجم د رآمد
"هزينه غير
ه ورى مالى
"درامدهاى جانبى
3
داخلى
eed
"دوباره کاری ها
*سرعت انجام کار
*رضایت کارکنان.
“بقاى كاركنان
*يهبود مكانيزم هاى
ارتباطات داخلى و ارتباط با
اذينفعان
"بهره وری کارکنان.
*قبلیت ها کارکنان
*استفاده از ازارها و
تکنولوژی های جدید
*به کارگیری کارکنان ماهر
صفحه 42:
**تحویل سفارش ا بهباد آماز
فروشگاه بدون پرداخت آمازن
J درون بخجال وال مارت
**انبار اتوماتیک امازون
YW > go”
صفحه 43:
لاست ۳
صفحه 44:
تحولات سریع در جهان
The world around us is changing faster than it ever has
۳ سم re
2-۷
spent ona mobile device
aoe
oy Soe 0
rena 450 wm و
reer atte tanto
18%, 36,000:
نا 0 للها وا مومس
5 in North Americain 2013 ‘every hour
صفحه 45:
برنامه ها و امکتاتی که در چهت تسهبل در کار فروش در 004 قرر ده شدهبه شرح ویر می باشد:
CTS os
#داشتن اطلاعات ضحيح و بهموقع از سوابق خرید مشتری و میزان بدهی آنهاسشخصات کالاسیزان موجودی
"دادن اطلاعات صحیح به مشتری
*#امان محاسبهزمان و نع پرداختن فکنورتوسط مشنری
*ارسال درخواست گرفته شده به سیستم پشتیبانی
*#بررسی درخواست در سیستم پشیبان و صدور به موقع فاكتور و تحویل YS
ثبت اطلاعات مرجوعی ها و وصول(ثبت اطلاعات وجوه دریافتی) در محل و ارسال اطلاعات به سیستم.
** گزارش از زمان دقیق ثبت سفاوش
#كرفتن عكس از
رن ب» متطاور gee جضور فروکعه« دز سیز
1
*#برنامه های در دست اقدام که به ژودی اجرائی خواهد گرذید.
**مشاهده اطلاعات مشتریان و اطلاعات مسیرها بر روی نقشه در PDA
#جاب فاكتور در محل براى فروشتده هلى سيار
#امكان ارسال إطلاعات از طريق 5145 .يا GMS
