صنعت پخش Distribution Industry
اسلاید 1: صنعت پخشDistribution Industryگرد آوری : محمود رضوی بهار991
اسلاید 2: نقشه راه استراتژی خدمت2
اسلاید 3: تفاوت های عمده سازمان های تولیدی و خدماتیخدمات قابل لمس نیستنددر خدمات تولید و مصرف همزمان استدر خدمات مشتری در تولید دخالت داردخدمات استاندارد مشخصی ندارند (سفارشی سازی در مقابل استانداردسازی)خدمات بیشتر به مشتری توجه میکنند تا به منابع و تجهیزات3
اسلاید 4: استراتژی های عمومی شرکت های خدماتی میلز و سیندر در کتاب مدیریت خدمات دانشی، استراتژیهای عمومی در سازمانهای خدماتی را در دو نوع زیر دسته بندی می کنند:۱-تمرکز بر مسئله: یافتن یک راه حل موقتی برای یک مسئله مشتری و ارائه به تعداد انبوه (مشابه با استراتژی رهبری هزینه پورتر) ۲- تمایز جانبی: ارائه راه حل کامل بلند مدت ویژه هر مشتری در موقعیت خاص ( مشابه با استراتژی تمایز پورتر)4
اسلاید 5: استراتژی تمرکز بر مسئله در استراتژی تمرکز بر مسئله، سازمان تلاش میکند تا مسئله و چالش مشتری را بشناسد و برای آن یک راه حل خاص و دقیق ارائه کند. این استراتژی زمانی کاربرد دارد که مشتری مسئله خود را میداند و از اولویتهای خود باخبر است (برای مثال میداند که دنبال کسب پول از راه سرمایه گذاری است) ولی دانش کافی برای حل مشکلاتشان و پیدا کردن و راه حل و روش رسیدن به اولویتهای خود را نمیدانند. در این استراتژی تعاملات با مشتری کوتاه مدت و موقتی است و مادامی طول میکشد که اولویتهای مشخص هر مشتری ارضاء و مشکل او حل شود.هدف اصلی در این استراتژی حل اولویتهای مشتری در تقاضاها و انتظارات او در محیطی دارای پیچیدگی زیاد و عدم اطمینان بالا است. لذا فعالیت اصلی سازمان در این استراتژی توسعه دانش ضمنی برای ارائه راه حلهای دقیقتر از طریق کسب تجربه و دانش ضمنی در طول زمان از طریق تعامل مکرر با مشتریان است.برای مثال خرده فروشی دارویی CVS Caremark که بر روی درمان کم هزینه برای برخی بیماریهای خاص (مانند گلو درد و خارش)، تمرکز دارد و برای آنها راه حل مشخص و به تعداد زیاد مشتریان ارائه میدهد (ارائه تعداد کمی خدمت به تعداد زیادی مشتری)5
اسلاید 6: استراتژی تمایز جانبی در استراتژی تمایز جانبی، هدف اصلی بهره برداری از خدمات جانبی پیرامون محصول و توسعه خدمات اختصاصی و سفارشی برای مشتری جهت ایجاد و حفظ حسن شهرت است. در واقع استراتژی تمرکز بر حل مسئله بیشتر به مسئله و ارائه راه حل به آن تمرکز میکند و استراتژی تمایز بیشتر به خود مشتری توجه دارد.دانش ضمنی در این استراتژی ارزش بالایی در شناخت ویژگیهای منحصر به فرد هر مشتری دارد. این دانش و راه حلهای پیچیده و گران بها باعث افزایش هزینه جابجایی برای مشتری میشود و به این ترتیب مشتریان وفاداری برای سازمان ایجاد میکند.استراتژی تمایز جانبی به دنبال ارائه یک راه حل کامل و بلند مدت به نیازهای مشتریان است. برای مثال بانکها تلاش دارند تا مشتریان خود را تا سالها از طریق مشاورههای بانکی و ارائه تاکتیکهای مالی به خود متصل نگاه دارند. یا نمونه بارز این حوزه قرارداد همکاری مشاوره بازاریابی مک کان – اریکسون با شرکت کوکاکولا بود که برای ۶۵ سال تداوم پیدا کرد.6
اسلاید 7: سهم حوزه خدمات از GDP درکشور های مختلف7102کشور117کشوررتبه 181منبع : World Bank
اسلاید 8: 8
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.