صنعت گردشگری
اسلاید 1: فرا تحلیلی بر مفاهیم، مضامین و راهبردهای امنیت گردشگریدکتر مصطفی محمدی ده چشمهاستادیار گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه شهید چمران اهواز
اسلاید 2: جایگاه صنعت گردشگری در سال 2015
اسلاید 3: مسئله چیست؟ بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری ملل متحد؛ 1- در سال 2016 بیش از یک میلیارد و 230 میلیون سفر بین المللی صورت گرفته 2- منطقه آسیا پاسیفیک با پذیرش 303 میلیون مسافر رشد 8 درصدی داشته ، 3- آمریکا با میزبانی 201 میلیون نفر رشدی 4 درصدی داشته4- آفریقا با پذیرش 58 میلیون گردشگر، رشدی 8 درصدی را تجربه کرد 5- خاورمیانه با 54 میلیون گردشگر، رشد منفی 4 درصد را تجربه نموده
اسلاید 4: دبیر کانون انجمنهای صنفی راهنمایان تورهای سراسر کشور در گفتوگو با «ایسنا» میگوید: دو گردشگر فرانسوی قرار بود به ایران سفر کنند، اما وقتی در لیبی یک گردشگر فرانسوی را میکشند، آنها ایمیلی میفرستند که از آمدن به ایران منصرف شدهاند!علی کرباسیزاده در نشست خبری همایش معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان اعلام میدارد: «متاسفانه موضوع اسیدپاشی به گردشگری اصفهان ضربه زد بهگونهای که ۷۰ درصد تورهای خارجی به اصفهان کنسل شد چرا که در رسانههای خارجی اصفهان یکی از پرخطرترین مقاصد گردشگری شناخته شد!دبیر کانون جهانگردی اوراسیای ترکیه توضیح میدهد: «ترکیه از ایران بهطور متوسط ماهانه پذیرای ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار توریست است و خرابکاریهای اخیر و حمله به قطار مسافربری ظرف دو هفته باعث افت 60 درصدی ورود توریست ایرانی بهصورت زمینی شده!مسئله چیست؟
اسلاید 5: امنيت در هر زماني، معناي خاص داشته است؛ گاه، تنها معناي حفظ جان و صيانت نفس( انديشةهابز ) داشته و زماني ديگر حفظ اموال و دارايي ( انديشةلاك ) به معناي آن اضافه شده است. امنيت و ایمنی به عنوان پديدههاي ادراكي و احساسي، حامل معناي اطمينان، نترسيدن، در امان بودن و نهراسيدن ميباشد و بر دو بعد عيني و ذهني اشارت دارد. مفهوم امنیت ملی هر روز بیش ازگذشته و نه تنها درجهان سیاست بلکه دراقتصاد، فرهنگ و اجتماع به کار می رود و آرام آرام به واژه و مفهومی پرقدرت تبدیل می شود. حتی بیش از آنها، میبینیم که عباراتی همچون « امنیت اقتصادی»، امنیت فرهنگی»، « امنیت سایبری»، «امنیت زیست محیطی»، «امنیت دادهها»، «امنیت در گردشگری» مفاهیمی از این دست به وجود آمدهاند.امنيت
اسلاید 6: در حوزه مطالعات گردشگری، ابعاد هفتگانه مورد نظر امنیت عبارتند از: 1-امنیت فردی2- امنیت اجتماعی3- امنیت بهداشتی و سلامتی4-امنیت غذایی 5- امنیت زیست محیطی 6- امنیت سیاسی 7- امنیت اقتصادی. در نهایت امنیت یک مفهوم میان رشته ای interdisciplinary)) است. یعنی امنیت صرفاً در چارچوب فعالیت های نظامی انتظامی یا قضایی خلاصه نمی شود. در مبحث گردشگری، امنیت با تضعیف علل ساختاری ناامنی، هم هدف محسوب می شود و مهم وسیله ای برای توسعه گردشگری.امنيت در گردشگری؛
اسلاید 7: امنيت در گردشگری؛طرح موضوع امنیت در گردشگری زائیده تحول و تکامل در حوزه های دوگانه ای است که در مقیاس کلان و بر اثر بروز و ظهور مولفه هایی متفاوت و به عنوان واژگانی پرقدرت در ادبیات جهانی ظاهر شدند؛ یعنی امنیت و گردشگری. به عبارتی در دهه های گذشته هم مسئله امنیت پیچیده تر از قبل شده است و هم گردشگری به عنوان صنعتی کارآمد و قابل اتکا در اقتصاد جهانی بدل شده است. تلاقی این دو واژه زمانی جذاب تر می شود که بدانیم در یک الگوی اثرگذاری دور بلاتسلسل، هم امنیت برای حفظ و پایداری خود به فعالیت های گردشگری نیازمند است و هم گردشگری برای بقاء و توسعه خود به امنیت محتاج است. این یعنی ظهور مفهوم امنیت گردشگری.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.