صفحه 1:
صفحه 2:
| eer rear RTE STIS oo
صفحه 3:
0 ed
تعريف تكنولوزى » تكنولوزى آموزشى و درسى
ار el OL eal a Ole el
تعريف رسانه و انواع آن
rns BS SBTC Oe rad
eo need
رسانه های نوشتاری ( مواد گرافیکی و ترسیمی » چارت ها و نعودارها ؛ طرح خطی » پوستر و کارتون )
TOE CO i RS SC) تسس
تصاوير ثابت غير انعكاسى
تصاوير انعكاسى ( اسلايد » اورهد؛ ابى» استريبء ويزوالايزر )
| ل er) Per ep ees)
0
محيط هاى بادكيرى تعاملى ( شبيه سازى » آزمايشكاه و كار كاه , كردش علمى » نمايش » دعوت از افراد
متخصص به کلاس
۱ ee Ere)
aed eS id ا
1110 1 001 0/1101
آموزش مجازى
صفحه 4:
10۳
ل ا ل 2
متحول فردا آماده ممی سازند ٩
#ماهیت دانستن و روش های یاد گیری در دنیای
معاصر( انفجار اطلاعات ) چگونه است ؟
جایگاه و نقش معلم در نظام تعیم و ترییت کنونی
Coane 8
* کدام رویکرد اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری
در دانش زر موثر است ؟
أله._.- وويكرد كاربر اطلاعات :..- رويكرد توليد
اطلاعات
صفحه 5:
eo oe ner) rer.) Fy
##دلفش آموزان به جاى اين كه اطلاعات را حفظ كنند »
emerge) era ل ie ac pen ل 2
اطلاعات به دست مده جكونه استفاده كنند و اطلاعات
eel mC) ا ا 0
«دانش آموزان ياك مى كيرند بينديشند » مشكلات را
شناسایی کنند و گن را حل کنند » کار کردن با دیگران را
تجربه كنند و براى دست يافتن به راه حل هاى خلاق
0
*دلنش آموزان به جای لین که اطلاعات را فقط از طریق
neo Re Me Re) cw ل ey Pen
كاوش و اكتشاف ( Ge SS een مشت ركثد
لت ل ل ا ا
صفحه 6:
قلاش كنيد نديده ها را ببينيد
rm Many) 0
صفحه 7:
۱
صفحه 8:
تعريف تكنولوزى ( باوهامصطءع1)
اا ل ل لل ۱
و
استء اما از نظر فرهتكك '" وبستر " كاربرد دانش براى مقاصد عملى
IO Te) ال الا ار
ا ا ل BB er ROM
كردن طبيعت فيزيكى توسط انسان از طريق كاربرد قوانين علمى
a weaken) 0
صفحه 9:
انواع تکنولوژی
eR ice SSE Cn eee ren | ۱
ited Te ee Cnc here re ev rate Cen ey)
"" تكنولوزى هوا فضا
ST recat 0
oS TCOL da
(eens ae Sa ASICS Tia
تکنولوژی خاک
# تکنولوژی آب
۴ تعنولوژی لیزر
* انوتکنولوژی
و
و
صفحه 10:
الل ا
(Technology
به عنوان بخش جدایی ناپذیر از نظام تعلیم و تربیت محسوب
می شود و هدف آن کمک به فراگیران در جهت درک صحیح و
کی ات و و3 های کسب آن می باشد . فناوری آموزشی
با ايجاد خدمات مشترك بين معلم و دلنش اموز بيوندى منطقى
برقرار مى سازد . آموزش را آسان نموده و روش هاى ياد كيرى را
تسهيل مى دهد , همجنين محدوديت هاى زملنى و مكلنى را به
نحو جشمكيرى كاهش با تعديل مى دهد.
ل یی
. که در کاربرد اصول آموزشی به کار گرفته می شوند
صفحه 11:
0 ل
(Technology
1 Tene wae
ظرافت بیشتری عمل می کند .
RS ee eC ا ا ERY | Fe)
ارتباطات به وجود 0 اند و بر اساس اهداف آموزشى 4
. در كنار معلم » كتاب درسى در كلاس به كار مى رهند
صفحه 12:
" تعریف تکنولوژی آموزشی از نظر " جیمز براون
ل لال 0 ا 0
ل ا لكت
تحقيقات در زمينه هاى يادكيرى انسانى و ارتباط و
۱ tC Se een.
انسانى به منظور آموزش موثرتر مى داند.
صفحه 13:
Cm ol aren
LD CT ed
( Technology
۳ تازه تريين فناورى است كه بشربه كن دست يافته است . در نلنو
می شود با استفاده از خواص مولکولی مواد موجود در طبیعت کارآیی و سایل
Renn SIPC ل ا اا
Fe ا ال el ol eNO cl را eee
CC eb ee ee ne a tt eee ee Seo
OS eo Oe Da ei ا
ساخت مولکولی نیز گفته می شود ء شاخه ای از مهندسی است که با طراحی و
ساخت مدارات الكترونيكى و ادوات مكانيكى سيار كوجك سرو كار دارد . اثرات
۱ ل ا eel ad
که نظر تمامی کشورهای بز رگ جهان به لین موضوع جلب گردد . این فناوری را
به عنوان يك زمينه فرا رشته اى و فرابخشى مطرح نموده است و خدمات آن در
تمام سطوح علمى محسوس مى باشد . تحقيق در زمينه ى فناورى نلنوبه زمانى باز
ی
een Ree OCS) eS Sm) nC Sy ل ا
۱ Me ne nt Mee eM ea ead
. بسط داده شد "
صفحه 14:
(Bio Technology ) (533) ¢Ssqv
caer ا ee Da LS Bear OOS مم
و مقياس بزركترى همانند كل كره ى زمين خدماقى ارائه مى
ا ا ا ل ا 2 6 ۱
ا ا ROS eee ee oe
استفاده بهینه از سه عامل : آب - هوا و خاک از مهمترین حوز ه ی
کاری این فناوری نوین به شمار می رود . با توجه به روند افزایش
جمعیت در جهان و بالا رفتن آلودگی زیست محیطی و سایر
آلاينده ها و از همه مهمتر تامين نيازهاى اوليه زيستى ( غذا )
فناورى بيو را مورد توجه خاص قرار داده است .
صفحه 15:
تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان
۱ ee tee TOPE LES EL Sy
و
فراتابهایی جهت پخش فیلم نمودند.از آن جا که هدف از ساخت
ل ل ا ل 0
| es ee etre Ae ey me ey
.جندانى حاصل تكرديد
0 ا Ere Sy LET LT
تجارتى كه در مرحله قبل ايجاد شده بود » هنرمندان »
فيلم سازان و عكاسان اقدام به تهيه مواد آموزشى ( فيلم »
عکس . اسلاید » نقشه و ... انجام دادند . هر دو دوره تا
.سال ٠116م طول كشيد
صفحه 16:
۲ we Pak Set crea
ROSS ES an BL
دوره نظامهاى درسى : دوره ى نظامهاى درسى از سال ٠196م "
Seas | A ا ا ا 0
ie cor ل ل ل ل CeCe
داشتن ابزار و مواد به تنهایی موجب افزایش م 2
Se Ae EE Pe ieee re
برنامه ی کار به پذیرند و در خدمت دانش آموز که حلقه ی
ا eve SO BC
0 RCS ee a ene SS ate. Sy ee
در رابطه با جامعه ای که در آن زندگی می کنند انجام می گیرد
یعنی هم به فردیت شخص و نیازهای او توجه می شود و هم به »
ا ل ل ل ل كك
صفحه 17:
تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان
9
خدمت رشد و توسعه جامعه و كشور باشد و متعلق
EET 000
* دوره نظامهای ارتباطی : از سال ۱۹۹۰ م تا کنون آغاز
RCSL Lea ل ل
هاى زمانى و مكانى امكان دست بابى به اطلاعات را
براى فراكيران ميسر ساخته و زمينه ى مناسبى براى
ل
ات آموزش مجازى » فناورى اطلاعات و
0 نمونه ای از کار کردهای این
دوره است . ( تئوری آپارتمان شیشه ای )
صفحه 18:
و۱2
از نخستين كسانى بود كه استفاده از رسانه هاى
الکترونیکی را به عنوان لنقلابی در آموزش و پرورش
در سال 1177 م مطرح كرد
Mak Lohan gu) .=4
ERIC Pe Sey or Bl ae ST RCO BT
در آينده اى نزديك به دليل برخوردارى از فناورى ارتباطات
به مرحله ای می رسد که هر فرد قادر است با افراد دیگری در
تماس و ارتباط باشد و شبیه به دهکده ای می شود که برای
همه قابل شناخت و دسترس می شود . بعدها از این نظر به
توسط کشورهای سلطه گر مثل آمریکا برای تک قطبی کردن
. جهان بس از فروياشى شوروى استفاده كردند
صفحه 19:
مخروط تجربی ادگار دبل
(aise.
سس 8
aa ١
بازدیدهای علمی
۱ pene) ye
صفحه 20:
cI ل
Bruner )
eee eee eet Bee)
* 2- بادگیرواز طریقتصاویر ( تجوبه تصویری)
صفحه 21:
۱۳۳ ۱۳ 1 ۱۳ sre
سيدنى ها ۱
تدریس را مورد استفاده قرار داد.
A eC ey Gal eg tio 1
SIO IO Pee men rere ie bs Srey pe
. آموزان ارائه ذهد Pe ese ee eCr or Ck p)
Pore rrr rr see sy ۳ ene sy eL
آيد. Paes fan ها بر اساس نظريه هاى رفتاركرابى
1 9< 0-00 3 05
500 تن Ba هر بخش تشتمل بر یک ود ۳
ل ا ا لل يي ل 0
صفحه 22:
۳-9 به بر ۳0 5 اطلاعات : Information)
7 1۱
اين نظريه بر قواى شناختى انسان يايه كذارى شده است و
دارای اصولی بشرح زیر است :
ا Breen) eer] pel ee SY
۲- محتوای درسی با توانايي های دانش آموزان ( هوش ۰
تجربه ) مطابقت داشته باشد .
'- دانش آموز فعالانه در فرآيند ياد كيرى شركت داشته باشد .
4- دانش آموزان يبشرفت هاى آموزشى خود را در عمل نشان
دهند .
۱ ا ل ا ا ال ee)
1 pee y)
(Ga epee Spe pecs) reer ae Sy LD)
صفحه 23:
۱
" سيستم عبارت است از يك كل اركانيك كه از
ee ele al ا OTE
رسيدن به اهدافى در حال فعاليت مى باشد .
دی سم سر تست 1 تسش
یک موقعیت به طور دقیق و تعیین عوامل
تاثي ركذار برآن » ( كلاس درس بك سيستم
آموزشی است ) .
صفحه 24:
صفحه 25:
| S LE a
اين نظريه با تكيه بر روان شناسى زان بيازه به صورت "
بك نيروى غالب در اموزش و يرورش درامده
. است
ere SIC Rae]
00 eee Teme OE
ل
. آموزش مبتنى بر خلاقيت و دانش آموز محور است "
0 3 ند به ضكري كار 20 a
بلكه يادكيرندكازبايد حلنشرا خود برلئخود
۳۹
صفحه 26:
تعریف آموزش
" مجموعه تصميمات و اقداماتى كه براى دستيابى
هرجه ببشتر فراكيران به هدفهاى آموزشى اتخاذ
۱
تحلیل موضوعات , تعیین مهار تهای ورودی
فراكيران » فراخوانى باد كير يهاى كذشته ,
ارزشيابى ؛ انتخاب رسانه و ...
صفحه 27:
(۷۲۵012) تعر یف رسانه
" رسانه به معنى در ميان بودن و انتقال دهنده است .
لبزارى است بين استفاده كننده ف اطلاعات جهت
eb ل ل
0 ل onl eS) eee Red)
ae
صفحه 28:
ST TC tad
02100000
اين رسانه هاى قديمى بوده و در طول سال هاى
اوليه ى قرن بيستم تا اواخر دهه ى 197١ م به وجود
0
برای آموزش کروهی و از راه Pare eer ey Te)
بازخورد يا وا کنش نسبت به یاد گیرنده ندارند مثل :
رسانه هاى نوشتارى معمولى ( كتاب » روزنامه » مجله
) رسانه هاى شنيدارى ( راديو )» اسلايد و فيلم
متحرك و ...
صفحه 29:
[۱ & 43 sb 92 gla dil, :
*" اين رسانه هاى جديد بوده و در طول سال هاى
م تا كنون به وجود آمده لند .
اين رسانه ها خود كامل و خود كفا هستند » سبب ايجاد
موقعیت های آموزشی دوطرفه میان یاد گیرنده و
فناوری می شوند . باد گیری فعال را تسهیل می كنند »
ee eS OS ey rer ne ne Sy Ce
نسبت به باد كيرنده دارند
re ee are ا ل لل م
ae 0 ل 02
صفحه 30:
es were sy Le shel)
* رسانه ۳ 4 عوامل ۰ blog 5 يا ابزارى كفته مى
شود كه كل محتواى آموزشى را به فراكيران منتقل
ee) ا ل مم
* در یک آموزش محتوا . وسیله انتقال محتوا(رسانه ) و
گیرنده محتوا(دانش آموزان ) مشخص باشد . آموزش
۱
" وسايل كمك آموزشى شامل اشياء . وسايل و ابزارى
است كه تنها در بخشى از آموزش از آنها استفاده مى
شود .
صفحه 31:
sed در
"" ايجاد تجارب باد كيرى غير مستقيم
" ايجاد ارتباط دقيق
per ae] he
2
صفحه 32:
روش های آموزشی که تجارب بادگیری را باری می دهند
۳
-گردش علمی
ارورزی در زمینه مورد مطالعه
2 - کارووزی در ضمن کار
7
۳
رصت ارك i
به ورت ايش نامه در آوردن
COTS eerie
۳1
های وی 28
spears ای صدا
اه ربکا ۳
۳
-خواندن
تجارب يادكيرى
قرا كرفتن در محيط و موقعيت حقيقى
توجیه و تفسیر موقعیت حقیقی
تصوير غير مستقيم موقعيت هاى حقيقى
۳
۳
صفحه 33:
جگونگی به کار گیری رسانه ها
"" خود را آماده سازيد
" محيط راآماده سازيد
"دانش آموزان را آماده سازيد( مهم ترين قسمت )
"از رسانه ها به نحو مطلوب استفاده كنيد
* محتوای ارائه شده از طریق رسانه ها را با فعالیت
های باد گیری دنبال كنيد .
صفحه 34:
sy Let ose e 2s)
*تعریف ارتباط
(Communication) :
د ر کت مشت رک از یکت عقیده با شر کت
مشتر کت در جریان یکت واقعه .
صفحه 35:
انواع مدل هاى ارتباط
Peeper ye ele
"اولين نظريه هاى ارتباط توسط افلاطون و ارسطو
ارائه كرديد . ايبن مدل ها در دذهه ى ۰ با
شروع جنك جهانى دوم توسعه یافتند .
"اين مدلها فرآيند مكانيكي فرستادن بيام را بصورتى
eed Soe Be) ا
ا ا ۱92
مدل شنن و ويور
صفحه 36:
مدل ارقباطى شنن و ويور (62 51223311011
(Weaver
صفحه 37:
00
مدل هاى تعاملى :
TS) Sl ا ل reed ie
جديد هستند و براى آموزش هاى كلاسى كاربرد
. فراوان دارند
صفحه 38:
ی
00 00
0 sain”
. مى كنند حق با اوست . هدف قبولاندن نظرات است
۱ ee eee rem Ter ete Renter |
eS) Oi een oe ere pe ire) ney
. باد گیری است
Cee BC ا ود
00 |
صفحه 39:
a eee ee. se
(Scharamm
صفحه 40:
Instructional طراحی آموزشی(
(Design
ا 6 re eee
اجراى موثر فرآيند يادكيرى و آموزش و
ارزشيابى از كن استفاده مى كنند تا نتايج
مطلوب از سوى دلنش اموزان به دست ايد
RO Ee ل
صفحه 41:
نا م د رات آموزشی
GC Mich as Mt Miley mete ld cc) mee] tee ey) ie
پدر فناوری آموزشی . در سال ۱۸۹۹نظریه محر کند
۱
لك ا 0
" فردريك برت (1112ا81 25606116 ) سال 19117 م
eS eer) آموزش انفرادی پرداخت .
۴ فراتکلین باببت ( ]0۳0۳01ظ صتااصت۳1۵) مدارس
هدف هاى eee ae sre تجزیه و تحلیل
hee ا ل ل ل
1 GCs) baw AY Key ap ey Les es
را كه هدف هاى جزئى مى ناميد مورد ىشزوم١
بررسی قرار داد و فرآیند هدفهای آموزشی را اصلاح
صفحه 42:
مدل طراحی آموزشی مولندا و راسل
۴
7 مواد و رسانه هاي
روش ها » رسانه ها ام
Cees Rec t لیب
به کار ببوبٍ
صفحه 43:
يادكيرى بر اساس رايانه ( رسانه تعاملى )
رايانه های الکترونیکی در دهه ی 1 م به وجود آمدند و براى
Se eae ed Sy We wel Sb Rey ane Dla)
در اوایل سال ۱۹۱۰ م برنامه نویسان تولید برنامه های آموزشی را
آغاز کردند .
Pe Se eS) Ne Ine ey nee ea ey)
٠ كر فتند
در سال 1171 واحد بردازش مركزيبه دنيا عرضه شد .
SP es) Ee bit) SSS rt Pr ا
پردازی ) .
۱
أ اللا ا ل ل
One RE nye 0
STN SN meee) eco) ee OG Co | mo)
. افزایش بافت
صفحه 44:
aul,
ماشینی الکترونیکی که دارای حافظه
بوده و قابليت برنامه ريزى كه بردازشهاى
STC ا ا ا ات
بر روی داده های ورودی انجام می دهد
صفحه 45:
2
es rey
ets ery
see BIS
Fore eee
آی سی )40(
7(
زره
هوش مصنوعی
هاي رايانه
17 ات
pee 6 0G pe ۱
ere tae EB) ل pire
[۱ ere Ve eS ER Reet rach]
زمان
Es EDS errs. Bee re Cy
BYES Ye Dh Rae Te eye amor)
در کار » کاربرد در مصرف انرژی اتمی
۱ Tew TLS Tee ey)
5 ا proer |
» عامل توسط كاربر
00 Peet wer rs
رایانه رومیزی » استفاده از ماوس رایج شد
الگوبرداری از مغز انسان » محاسبه گری در
صفحه 46:
انواع کامپیوتر از نظر قدرت
۱
در بك ثانيه و جزء كالاى استراتيزيك در جهان محسوب
ال ره
"" كامبيوترهاى بزرك , داراى قدرت ٠١ ميليون
AGE ES 79 fowl ygiwod
* کامپیوترهای کوچک دارای قدرت ۳ میلیون
دستورالعمل در يك ثانيه
" كاميبوترهاى شخصى : كاميبوتر خانكى - كاميبوتر
جیبی - کامپیوتر قابل حمل )
صفحه 47:
1 ee eral
Law sla abl, 7 تى ه أى هستند
ie ۳ ويف القن هارن
en د FRc ها توسط ز سور العمل
هاى عاد وي a و ال تمر
SE er a eee eee es ۳ ها is ريز
رده د مدا رق
استقاده تا ed ات ل ك5
هستند .
رايانه هاى بز : این دسته از er رین انواع ابات Spa
تست ۳ شان در اندازه های مت متلف ساحته 5002
م
۱/۲ و 2 ۳۳ وا تا در د نشم ابطر د Eau
Peles Fs Pen tis ذ کل ۶ ا ات
ذاراف قدرت 10 ميليون ۳7۳ 1۳
ام ا اا ا Pee
مصارف خاصی از Pere eae ee eee ee
یی و أمى به ۳
صفحه 48:
1117-5 انواع ريز رايانه ها
" رابانه هاى شخصى abl, ,1.Personal Com uters ها
Ue 1 0 قابليت انعطاف"
بالاتر , هاى
سوم بعشتر إل را ها هستند ones ey
TAOS Ee Pel ere peer? Wit roy ۳ مدارهات
ارو رك جيه ررس ول ره
ا
ايانه هاى قابل حمل ae اندازم و وزن به گونه ای هستند
عي مى توان به راحقىف ee رمم فيان لس ده
suf ine یی وه او ls abl. I
رابانه prey aptop ترین رایانه قاب
حمل است که حدودا: ۰ ی و اه
woh در یک 6 a ete "7
يي ت است و با امکان استفاده از برق شهری موجود
BT ES GE لك لمم 5
و دقابت می کنند
LU Cos 00 eed صما كلوقه ۱۱۱ ال I: aot ایا
an parece ire لال ا ين رايانه
صفحه 49:
۱ a prea
Digital Computer, 3) j5.0"
Analog Computer (2013 39.0 ®
1153:1100 )02212111©1 كامييوتر بيوندى "
صفحه 50:
a acetal
1G ere Ie eo eS STC e Oe Pe nC The 1 1)
1 ee ene
Cede CTS Cee re Te Le Dy ee ey
۱ OL we re BONS Cate eT to)
TO ETS Le Dpto SESS Wea ا
روی آن ها انجام می شود و خروجی مطلوب از طریق واحد خروجی ارسال می
500
صفحه 51:
Cc.P.U
' واحد كنترل لا. >
ا
* واحد حافظه: حافظه نهان -1.ا 2216©
: وأحد حافظه
حافظه اصلي : هارد 1450
Jac) utput ofs gg, نذرون داد 1 ۲۱۱۵
ایکا
E.P.ROM
حافظه ميانجي 80۲۴6۲5
حافظه كمکي : دیسک نرم » دیسک سخت » فلش
5
‘eed back 35955
صفحه 52:
0
" سخت افزار: ©1121 112301اجزاء فيزيكى يك سيستم
0 ا 0
ا ا Ree Reena
ساير ابزار قابل رويت و قابل لمس را سخت افزار مى كويند
نرم افزار : ©11/21 011 5مجموعه برنامه هاى قابل اجرا در
یک سیستم کامپیوتری مانند یک برنامه آموزش قركن كريم »
حسابدارى » وازه بردازى و ... را نرم افزار مى كويند .
" ميان افزار : 11/23 113332 دسكاههايى كه نه سخت
افزار محض و نه نرم افزار محض تلقی نمی شوند بلکه
تركيبى از هر دو مورد مى باشند . مانند نرم افزارى كه در
ONY IT 0 000
صفحه 53:
Be heehee
" دريافت اطلاعات ( صفحه كليد » ماوس , وب كم .ميكروفن)
" يردازش اطلاعات (140111 - [021) )
" ارائه اطلاعات (مانتيور, بلندكو ء هدفون »جابكر )
وك اشاكك ارد ۱۱
Flopy Flash
"" تبادل اطلاعات با ديكران (كارت شبكه 1.4101 . كارت مودم )
صفحه 54:
انواع نرم افزار
و دك
-١ سيستم عامل Operating System
estate i eeCe(ppeey Or eel Seas ۱
Utility Program wnrgu cle dob » -
:Application Soft ware 60», ,135/e5) ®
Word Processor }fs y 03{9-1
ا -) mer eles) ween] ree
point )
) 126201م5) Ce) oi ob Co) epee eg
PDEA ee Wey: Ce vy nal ane] ove mene
C access )
Graphic & Animation -.isoil a 3!.-0
صفحه 55:
©1721 53:51113 نرم افزار سستمى
ae ل reed eee ا
شده اند و براى كار با رايانه ضرورى است.
"" مجموعه برنامه هايى كه به ساده ترين شكل ممكن
ارتباط بين كاربر » سخت افزار و سايرخرم افزارها را
فراهم مى سازد و همجنين كنترل منابع سخت افزارى
و نرم افزاری سیستم را در اختیار کاربر قرار می دهد و
Welle he)| 1
صفحه 56:
صفحه 57:
2252 |
OS ۱ ee
56 ل
ea 0 - ۰ 32 ۰ - 3.3 -1705:2.0 تاسلاع94ابه
Elen) ا ا
ges
سیستم عامل اپل مکینتاش Apple Macintosh <>
دهه دهه ۸۱ میلادی ابن سيستم عامل بعنوان ان اولین ۱
گرافیکی برای کامپیوترهای ty راز از مد
0 در اختبار Rc aera 13
صفحه 58:
2 ل ل ا
00 م en
ORS ee RO Te octet ene ae)
BSc) Dome Sg A or conven Oe ON BAY
۱ OL eet MOL ea
سيستم عامل هايى كه داراى امكان جند كاربره و جند وظيفه اى
. دارد كه در شبكه هابى نظير اينترنت كاربرد فراوان دارد
و
ویژگی های یونیکس بود و در واقع هسته اصلی از آن گرفته شد
اما برخلاف يونيكس از يك رابط كرافيكى نظير ويندوز بهره مى
برد . از اين سيستم عامل براى سيستم هاى سرويس دهنده
( سرور) در شبكه هاى اينترنت استفاده مى كنند .
صفحه 59:
ا ا 2
۴ پس از تجربه موفق شر کت مکینتاش برای تولید سیستم عامل گرافیکی
ren hme ror er pel enemy ۱[
كه بدليل مديريت كردن برنامه ها و بردازش داده ها در داخل كك
ei ا ل ل ا
اب«
او را رح ۱۱۱
رت ار کر زر COS
CO ice ee ied ia
صفحه 60:
۳
| sneer 5 |
. استفاده از
ن مى باشد
: انواع سواد رایانه ای
سواد مفهومى
دانستن اصطلاحات و مفاهيم
ae) ل و
0
ee ge en eee]
واژه پردازی» بانک اطلاعات»
نصب برنامه و ...
سواد جامع
توانایی نوشتن یک برنامه
alin
داشتن کنترل کامل بر رایانه
صفحه 61:
سواد فرن دیجیتال
توان رمز كثابى معني و شرح عقايد دريكت سلسله اذ وسابل ارتباطى (رسات): كه شامل بكار عيرى تصاوير, حر فيكت
ویدنو تدارا و نله ها سود بمری
قت يبه هلق تور وصلى علم 33903
صلاحیت و رقابت در کاربرد فناوریهای ارتباطات و اطلاعات
ICT ارزیابی و بکاربردن اطلاعات از طریق , Hk Oly
فهم ارزش کوناگونی فرهنگها
قم ابه جكوة متها بها و جوامع ذر موسر جهان باهم قر 1ر231
تفکر اختراعی
توان اقتباس و مدیریت دریک جهان پیچیده و وابسته بهم
ميل به دانستن
TS بكار كيرى تصورات براى خلق اشيا
aly ريسك كردن و درنظر عرفتن احتمالات
2- تفكر درجه بالاتر (حل خلاقانه مسابل و تفكر منطقى كه برائر قضاوت صحيح حاصل مى شوه)
ارتباط موثو
تون کار در یک تیم
توان تاثير متقابل و كار موثر با دیگران
جوابكو بودن در مقابل روشى كه در كاريرد و فراكيرى كاريرد 1©7 براى مصلحت عام بكار مى يرند
ارقابت و صلاحيت در لتقال. يان دستيابى و فهم SOE
بهره ورى بالا
برامه ريزى و مديريت برنامه ها و بروزه ها براى عسب تتايج دلخواه جهت عاريرد آنجه درعلاسهاي درس با3
.ميكيرند نا بنوانند در جهان واقعى» براى خلق و ايجاد فراورده ها ى مرتبط وبا كيغيت. به اجرا ذأ ورقد
سواد عملکردی
۲- مواد علمی
۳- سواد تقولوزیک
۴- سواد اطلاعاتی
8- سواد فرهنکی
ole aT -2
اقيم بندى
7-تشريك مساعى و ارتباط فردى واجتد
] تشريك مساعى و ارتباط قردى واجتماعى
۳- مسئولیت پذیر بودن
۳ آرتباط متقابل
توان اولوبت بندی
صفحه 62:
مزایای استفاده از رابانه
رسانه ای است تعاملی و دارای بازخوردهای فوری می باشد.
PES EB Yea ee or se fee = Tels) mee
صبروشكيبايى رايانه محيط سيار مناسبى براى دانشس آموزان فراهم مى
رایانه می تواند آموزش قابل اعتماد و یکسانی را برای همه دانش
ال ۱۳
رایانه ها امکان دسترسی ساده و سریع به اطلاعات را فراهم می کند .
ar ات
مى با
7 آموزان برای 0002
انجام دادذن كارهاى مدرسه اى بسيار موثر مى باشد .
استفاده از رابانه زمان آموزش مهارت ها و مفاهیم را کاهش می دهد .
صفحه 63:
محدودیت های استفاده از رایانه
.هزینه بالای خرید رایانه جهت مدارس ۲
۱
. درس مطابقت داشته باشند کار وقت گیری است
يافتن و تهيه نرم افزار هاى مناسب و قابل اعتماد كارى "
eA bo) ل يت
براى استفاده مطلوب از رايانه نيازمند توا وداشتن "
ya ا است همجنين فرهتكك تك صحيح استفاده از
ء آن بایستی آموزش داده شود
صفحه 64:
کاربردهای کلی رایانه در آموزش و یادگیری
Beer ا Seem
۱ el SLU
" كاربردهاى ابزارى .
صفحه 65:
PRG rs eras
ل eee) 0
برنامه های مربی گری
١ " بازى هاى آموزشى
١ Seren cle
١ برنامه هاى مشكل كشابى
ا
5 er sil برنامه هاى
* برنامه نویسی رایانه ای
صفحه 66:
تفر را
۷ در مقایسه با صفحات گرام و نوارهای Ree Ca
صوتى از كيفيت و ظرفيت بالاترى برخوردارند .
در سطح ابن ديسك هاى 70/5 اينجى ( ١١ سانتيمتر ) "
ا 00
1
این دیسک ها کرد هستند و با سرعت زیادی در داخل ۴
دستكاه حركت نموده لذا زمان دسترسى اطلاعات در
0 ie
این فناوری در اواخر سال های ۱۹۷۰ به بازار آمدند *
eT et eee ا ا
را می توان ضبط کرد و تا eae 0
۰ تصویر را در خود جای می دهد
صفحه 67:
0 ساختمان
لایه اول پلاستیک فشرده از جنس پلی کربنات سدیم , ۴
ضخیم ترین قسمت سی دی که نوع ضدخش آن از
. كيفيت بالابى برخوردار است
لایه دوم جنس ورقه آلومینیوم حساس به نور لیزر که ۴
دارای حفره ها و برجستگی هایست که توسط نور لیزر
1
.می باشد 061
eee ey ee eae be by
reeeeel i ۱
. لابه چهارم » برچسب کمپانی که جنبه تبلیغاتی نیز دارد ۴
صفحه 68:
صفحه 69:
۳
و با - 1/2 -1/1 1۳56 فرمتوصوتوو تصویروور دو خر (۱۷ 9
[RET ere at ad meee Cre apg ce oe Secs
فرمتئفقط صوتيبا Yoo 1
. مىوباشد 1/1124 بيشرفتدى آن
فرمتى يشر فته صدا و تصوير با ظرفيرهب لش / قيقد مثن (1(1/1 "
Mele ee Pant ee Set SLE A ULd ۱۳
Wess
از ena eee جر DIVX "
Rae Sono FT SER ceh ۱۳|
زارت ۳۰۱۰ ۳ CD-ROM pene ee Tie "
كه |B ss Rae آننيازمند هاشتربسيستم عامل كاونتصدا و كرلفيك
اا ا ا ا ا ا ل
صفحه 70:
OC ل
Multimedi
با پیدایش فناوری دبسک های لیزری و رابانه , شور و هیجان
دركيربودن با برنامه هاى شبيه سازى و تماشاى تصاوير و شنيدن
صدا شدت كرفت . یکت دیسکت فشرده به قطر ۷۲/۶ اینچ با ۱۲
pe fap BOB CI ro vor Fre ان
ee ere eS ee RRO ica ۱۳
را در خود جای دهد .
برنامه هاى مالتى ميديا يا جند رسانه اى تشكيل شده اند از
رسانه هاى مختلف شامل : صدا , تصوير » عكس , نمودار »
چارت . انیمپشن و ... با کیفیت و کار کرد مناسب .
صفحه 71:
TO ل Bh]
ادوارد توراندایک در سال ۱۹۱۲ چندرسانه ای ۲
. هاى تعاملى امروز را بيش بينى كرد
در سال ۱۹۲۶ م سیدنی بپرسی وسیله ای طراحی *
کرد که سوالات امتحانی را به صورت خود کار نشان
می داد و بلافاصله اعلام می کرد که دانش آموزان
. به سوالات باسخ صحيح داده اند يا خير
در سال 1958 اسكينر اعلام كرك ياد كيرى مى تواند "
ورد ee elt NCL ES اتويت كرود
صفحه 72:
11100 eh eR ES oo ITS Ape
" انعطاف بذيرى » دسترسى داشتن به انواع برنامه ها و نحوه
eth رس
شتن ويژگي خودپویی از ورق زدن صفحات کتاب بسیار "
oe است
. از نظر مطالب و محتوا بسيار غنى هستند
. تعاملى بوده و داراى بازخورد فورى هستند
ا ا On ee Te SS pm eee
. هستند
05997 99 15 31,81 glare يه
صفحه 73:
000
يكى از محققانى است ( :0321013263 1101823601) هاوارد كاردنر "
. كه نظربه ى خود را به نام نظريه ى جندكاتكى هوش مطرح كرد
براساس نظريه ى يويايى هوشى كاردنر و سايرين ” نوع هوش "
.را تشخيصزادهاند ( تولنايى)
هوش كلامى / زبانى "
هوش منطقى / رياضى ”
هوش دیداری افضایی "
هوش شب ای 5 :
هوش موسيقى /موزون
موزون هوش ميان فردى "
.هوش درون فردى "
صفحه 74:
انواع برنامه هاى مالتى ميديا
برنامه های مهارت ساز : این گونه برنامه ها با استفاده از *
عناصر مختلف جندرسانه اى ها مهارت خاصى را به
و ا Me Moris me
برنامه های جست و جوگری : علوم و اطلاعات مختلف *
هستند كه اطلاعات مبسوطى را در باره ى موضوعى
ارائه مى دهند ( اطلاعات مربوط به انتخابات » جنك
) جهانى ٠
برنامه هاى مطالب مرجع : اطلاعات سيار زيادى رااز "
م ا Ce ل en
re Ric 0
صفحه 75:
۱۳ Be
Information Superhighway
ppSreid (5 Aad IATA Jl 99
ل لا لا (Cee Ua
اتصال چندین محل تحقیقاتی به یک دیگر به وجود
RV
eer ne Cee) SC bree oer NO ey)
به عنوان یک شبکه ی رایانه ای غیرانتفاعی بوجود
آمد » این شبکه که شش م رکز رایانه ای را به یت
ديكر متصل مى كرد » به شبكه ى اينترنت معروف شد
صفحه 76:
لا ل
اينترنت مادر شبكه هاست و رايانه ها را در
سراسر دنيا به يكك سيستم عظيم ارتباطات
re rere) eld 6 کرده است
رایانه ها از این طریق می توانند انواع ۲
. اطلاعات را با یک دبكر رد و بدل کنند
صفحه 77:
انواع شبکه
(Local Area الا 1 شبکه 9
از ار تباط حداقل ۲ کامپیوتر با هم از (۱60۲6
زسیم با بدون سیم یک شبکه محلی 85
read LAN & أت ساق 55 اردنت Rae
"40.5 ( Metropoletan Area
Network) <5 9 4 از اتصال شبكه هاى ی
. شهری بوجود می
aes Network ۳ 00106 ذا شكه "
اتصال شبکه های شهری در جهان شبکه گسترده
. بوجود می آید
از اتصال شبکه های ۱۱۲۲۱۲ آشبکه اینتونت *
por 20 بوجود می آید
صفحه 78:
شبکه ی تار عنکبوتی
)2( هه
Web )
محيطى كرافيكى كه از صفحاتى ( 1/171:183 ) وب "
تشكيل شده كه داراى ويؤكى فوق متن يا
1 الل ush 0.
صفحه 79:
شبکه های سازمانی
UP EO) RPP n ل el Sr St
۳۳ NC Sy Oe rere Rey ae) per en) ec
۱ ا ا ا
بك شبكه ى خصوصى درون سازمان است و 0١207220007 اينترانت
مبتنی بر پروتکل های اینترنتی است و شبیه به اینترنت عمل می کند .
سازمان ها با استفاده از اينترانت مى توانند اطلاعات لازم را در اختيار
. كارمندانشان قرار دهند
بك شبكه ى خصوصى است كه بيش از يكك 2112111001 | اكسترانت "
سازمان را به هم ارتباط مى دهد . سيارى از سازمان ها با به كاركيرى
اینترنت به سازمان های خاصی که با آن ها ار تباط دارند 2
دهند تابه صورت محدود به اينترانت آن ها دسترسى داشته باشند .
ne ne ne ee eve م 5210000
صفحه 80:
روش های دست یابی به اینترنت
داشتن یک دستگاه کامپیوتر مناسب ۴
لك ل ا ا ل رن
و كلمه (11()10161111110211012تهيه كارت اعتبارى ( شناسه "
0 00
داشتن خط تلفن "
7 داشتن يك دستكاه مودم "
:1161121 داثتن نرم افزار كشت و كذر در وب "
Explorer
0 درست کردن کانکشن جهت اتصال به شبکه *
صفحه 81:
انواع سرويس هاى شبكه
" معمولى يا 9 Dial Up
" سرويس خطاى وان 1
1/1( آسرويس "
" سروس 51051. 1 & ADSL2
صفحه 82:
wADSL ويس
Asymmetric Digital
55 Subscriber Line
۶ این سرود از خط 7 بند کاریر و م رکز
nad ie ۱ ان eran ar
به كاربران اين امكان را مى دهد كه هم زمان هم از اينترنت استفاده
PE الا ا ل nag
0 ا
* 1- Booledtsytts Download 240khz
* ۱۱۰-۲۵ کانال ارسال داده ها 117 0
" م1010 كانال كفتكوى تلفنى 12
لل ا لل SNC RED eee nes 77)
جه فاصله مودم كاربر از مودم مر كز 01(51.1 دارند در نوكم
1 . پیشتر باشد سرعت ارسال و دریافت داده ها کمتر خواهد شد
Tera این آشکال برطرف شده و دوری و
ا كت 155 نزديكى كارير ميت به مكو gre]
ندذارت .
صفحه 83:
:7 تعریف وب
وب مجموعه ای بسیار عظیم از اطلاعات *7 17 تعریف *
است كه به صورت صفحات در رايانه هايى كه در سراسر
ae ل ل 0 ERIE
5 110111 كرافيكى است كه از صفحات مركزى
و اتصالات قلبل انتخاب با زدن ماوس بر روى آن ها از يكك
محيطى 22 .مكان به مكانى دبكر تشكيل شده است
ep ene ل | Ie pest) Rees) Sy
متح رت » صدا و عکس ها . فیلم های کوتاه ویدیویی و
مس ee ee LC Teer ed
Sime
صفحه 84:
6 (۲۷۵1تعر یف وب سایت
جندين صفحه وب مرتبط با هم تشكيل يك وب سايت را مى
ee CLG a KOT) م ee ee rer
مى كويند . كه شامل اطلاعاتى در باره ى سايت و هم ( ©2260
به صفحات ديكر و يا (1.11212 11372637)جنين امكان اتصال
. اطلاعات مرتبط با موضوع سایت است
صفحه 85:
كك ا رك
FES remedy | oe mon oe ey TY
روزانه » اخبار , يادداشت هاى شخصى و يا مقالات علمى
مورد نظر طراح آن است . وب لاكك تركيبى از دو كلمه
به معنى ثبت وقايع روزانه است 1.00 و ([ع/10 .
ee ا ا as
اختصاصى درست كند و نظرات و برنامه هاى كارى خود
را از طريق آن به اطلاع ديكران برساند . از طريق سايت
. مى توان طراحى وبلاكك كرد 18106112 126151012
صفحه 86:
|
Browser
نرم افزاری که امکان مشاهده ی صفحات وب را برای کاربر
ی ۱۳
78121130 ناعدع1' :181303) صفحات وب از زبان
ol | ل ا لل ا نكا
ا ا اللا ل 00
| ا مل CCS) me
پاسخ می دهد .
و
9 Mosaic 5 Netscape
صفحه 87:
|
Engine
برای به دست آوردن اطلاعات و با دانستن در باره ی یک کلمه با
ee cet eee toad ۳۳ 0
Rien me) mr ae poner IC STL جو اسفاده كنيد
Pere 00 6
Arey Reem
De Ree SY Tall it
"www.yahoo.com
"www.google.com
"“www.msn.com
*www.Altavista.com
صفحه 88:
اجزاء بک آدرس اینترنتی
http://www.discoveryschool. com/schrock/
BFS) ree ee ere
سايت شركتى 200117 *
2000 ل
Posy eo) ee
fe ee
سايت نظامى 11111 *
سايت شبكهاى 11 *
صفحه 89:
مزاياى استفاده از شبكه اينترنت
a ad Beta a De) >) Ae et Soe ا
" دريافت انتشارات الكترونيكى .
شركت در كنفرانس هاى الكترونيكى و ويديويى از راه دور ”
دسترسى به انواع نرم افزارها و برنامه هاى رايانه اى رايكان "
تبادل نظر و کنش متقابل با ایجاد ارتباط مستقیم و زنده از طربق خط *
(On Line ) . 37( &
شكستن محدوديت زمانى و مكانى بكونه اى كه ياد كيرنده را مادام "
العمر تبديل مى كند . ( آموزش مجازى از راه دور )
. دسترسى به اطلاعات موجود بر روى رايانه هاى دوردست دیگر *
صفحه 90:
محدودیت های استفاده از شبکه اینتونت
هزينه اتصال "
هزينه تكهدارى "
صرف وقت "
ee oer | Reser oN te) Fs
. نداشتن اطلاعات تخصصى و حرفه اى در كار "
صفحه 91:
استفاده های کلاسی از اینترنت
به عنوان یک منبع ایستای اطلاعاتی *
0
ل 2 0
eT eet Sea Wear handy
۱
ارتباط شخص با جهان "
مشكل كشابى ل
صفحه 92:
eC eee Se)
Boole cla > 9 OYo WWW.vmprpcr.ir
eRe See SUP as Hie cl rVie li Cliy sTyLe
Prime een AAAI biel) ای
" ناوج ©01110.5:56.26ا5 باشكاه دانش بزوهان 117
0 ف
" دشر 10512033320.117./نااتالا مجله
9
" ناعرزب سایت ۲۷۲۸۲۷۰12 02010۵0 6011200002
۶ یباسح سایت دکتر 11۷۲۷۰1265521010 00
0 00 10
۱ ۱۱ ار
= 5
ا ا ا
0 sero Gr arent
صفحه 93:
Pe ل en)
موقعيت هاى بادكيرى تعاملى » روش هاي |
. مطلوب آموزش و پرورش به شمار می آیند
گردش علمی ۲
تقلید از واقعیت ها * ١
0
آزمایش ها *
دعوت از افراد متخصص به كلاس "
صفحه 94:
3
كردش علمى
کردش Pe براى مطالعه ى جامعه و طبيعت توسط دانش آموزان =
۱ که معلم و شا XS eT rel)
م | ا sates
CLM Oe Pee mtorr key cae اا
: رهنمودهاى عملى كردش علمى "
a 30101001000
و ero ال
.برويش
٠ وضايتكتبىإملياوهلن شآموزلنجهرار د ووعلمى-
تعيبرهدفهاىكر هش علي و توجيده نموضرهلنش]موزلن-
(ome به امیس تس i ee Be ell
۳ تا if i
Faire EST Oy Pale roel pe es
صفحه 95:
تقليد از واقعيت ها
در مواقتى كه دسترسى به نمونه واقعى و زنده براى دانش "
آموزان ممكن نباشد و يا محدوديت زمان و هزينه مطرح باشد
7
بت روش زمان تمرین و آموزش مهارتها ی دشوار و اساسی 7
. کاهش می یابد
NC eS TC eS) یس رت ات
fee) open ere en) Twa) ee
ی : تنفس مصنوعى - سفر به اعماق "
cee ee pe saa 0
.. هوايى - كابين خلبان هوابيما- اتاق عمل و
صفحه 96:
۰ مه
بازی های آموزشی
بازی فعالتی است سازمان یافته و همراه با قوانین مشخصی برای ۲
mes) ل ا ا
هاى اموزشى eb ere era we CB) ل OO
در بازی های آموزشی مناسب بیشتر بر تفکر و برنامه ريزى تاكيد "
. مى شود تا حفظ كردن مطالب
بايستى از بازى هاى ؟موزشى استفاده شود كه تجارب ارزنده "
ل ل ا ل ل
. کننده را نداشته باشند
يس از اتمام بازى وقت كافى در اختيار دانش آموزان قرار كيرد "
تا وا کنش های خود را نست به بازی ابراز کنند و بین تصمیمات
فردی و نتایج بازی و آنچه در دنبای حقبقی وجود دارد . مقایسه
.٠اى صورت دهند
صفحه 97:
۳ Reha
در حالی که بسیاری از بازی ها دانش آموزان را با مسائل درگیر می کنند : *
نمایش سبب می ا در ایفای نقشی که برعهده دارند »
ل ا ۱
. شركت افراد در نقشى كه بازى مى كنند مشخص مى شود
نمايش يكى از ابزارهاى هنرى است كه از طريق آن استعدادهاى دانش
0
(Pel SEs PS Ne br SS) el Sk Sere in
5 2 es
Se ا
even لك لا 6 ay
نسهایشمروسکین دستکشیل دهانب از و بسسته ) - میلهلی- سایدلی- -2
OD tae tae
صفحه 98:
۰ 0
es
انجام دادن آزمایش یکی از موثرترین و بهترین موقعیت های یاد گیری را *
Ie ee CCE Seb. eT) ال
Reger ا ey oat We] SI) We Coe leer
* ممکن است معلم آزمایش را انجام دهد » يا از یک نفر یا چند نفر از دانش
آموزان بخواهید که آن را انجام دهند . بعضی اوقات می توانید برای
اجراى آزمايشى كه قادر به انجام دادن آن نيستيد فرد متخصصى را دعوت
كنيد تا اين كار را در كلاس انجام دهد مثل انجام تشريح اعضاى داخلى
. بدن قورباغه بصورت زنده
در انجام آزمايش ابتدا هدف و تكاليف كار را مشخص كنيد ء به نكات ايمنى
. و بهداشتى توجه كنيد
از دانش آموزان بخواهید از جریان آزمایش یادداشت بردارند
صفحه 99:
ee Oey eee Pel Bey or)
* بعضی از افرادی که در اطراف ما زندگی می کنند » می توانند
ا ا آموزشى مفیدی در کلاس مورد استفاده قرار eo
PS) eee ا ا ا ا
* افراد متخصص می توانند به شیوه های مختلف استعدادها و
تخصص خود را به مدرسه عرضه كنند . هريك از اولياى دانش
آموزان كه در زمينه اى تخصص و مهارت ذارند » مى توانند
ل ل ل ل اث en) 5. i
ee ge tee el Tee Teer eae)
بهترين و كامل ترين كزارش ها را در باره ى كار خود و اداره
.اى كه در آن كار مى كند در اختيار كلاس قرار ذدهد
صفحه 100:
اشياى سه بعدى
I eee ا ا
00 EN aT
دارد غيرقابل اغماض است . دراين صورت معلمين به نمونه
هی ای يقى اذ راه Leer) 0 05-7 مدل
٠ انها روى مى أاور
" اين مواد در شرايطى كه 0 min
تعره ىد اول كارى ناممكن باشد در اختيار دانش
0 ا y aed
اشياى حقيقى و نمونه ها "
0 & Jo
ماكت ها "
دايوراما "
0
صفحه 101:
اشیای حقیقی و نمونه ها
منظور از اشياى حقيقى اشياى موجود در محيط ما هستند و "
ا اس سر 3
بت
rare . چیزهای بسیار متفاوت هستند از جزوه ی ۴
قانون اساسى تا كتابهاى خطى » نمونه ستكهاء كلها و كياهان
8
معلمان بايد براى دانش آموزان خود فرصت هايى را فراهم "
im Carts) ا لل mee
0 0
كردش علمى و بازديدها بكى از عملى ترين شيوه هابى
با تدارك آن همه ى دانش اموزان مى توانند
Sie ace ما مره نند و اطلاعات دست
ال سا
صفحه 102:
0
مدل ها و مولاژها
ee ne eee 1 on] OE) 1
است و در عين حال دشوار است به همين دليل معلمان به مدل آنها
. روی می آورند
ee ee On SO ONE as) ne are |
ONES |
ee ec eel CS ened fe og Ra nl Tot
. گوش يا آب را نشان دهد
ل 0
ge us a -1
0"
DL etd 000000 يسوب ز وكيا كوجكسىكنند -2
۱ ۳
. بروسودرونياشيا م -3
ا ا 0
very pen See) م م0 ا و3
CE en Le pen) Seal Be
صفحه 103:
ماکت
ماکت مدلی برای آموزش و کسب مهارت عملی در "۷
ياد كيرى بك موضوع است. ماكت ممكن است در
ا لل ل ل )ا
Feo 0
کاربرد ما کتها در آموزشهای فنی و حرفه ای زیاد است ۴
۰ :ماکت ساختمان » انواع سازه ها و "
صفحه 104:
255
ميرسن
ميز شن رسانه اى بسيار جالب است كه روى يك زمينه ى "
Sate ی اس ی مب
سای تسف ساس مقیاس صحیح آنها کمکت
. می کند
et) ان » قبلا بايد "
SMe eee Bee ero]
ا 20
ee se
خليج فارس مى ريزد » دانش اموزان بايد در باره ى طول
رود ء عمق آن » مسيرى كه أز آن مى كذرث » اندازه ى دهانه
ى رود در محل ريزش به خليج » ل ی
OE ESI Me RE AOC IE RSET کنند و در
صورت امکان از عکسهای زنده طبیعی گرفته شده از آن محل
. و عكسهاى ماهواره اى استفاده كنند
صفحه 105:
دایوراما
دايوراما عبارت است از بك منظره سه بعدى است كه "
داراى عمق بوده و شامل كروهى از مدل هاى
كوجك اثشيا و افرادك مى باشد كه در يكثد وضعيت
طبيعى قرار كرفته اند و يشت سر آنها زمينه نقاشى شده
.اى وجود دارد
0 1 RO Te ل BY is
در موزه هاى حيات وحش دايوراما يكى از بخش هاى "
. اساسی می باشد
صفحه 106:
مواد ترسیمی و گرافیکی
رسانه هایی هستند که حقایق و ایده هایي را به طور روشن ۰ 2
race rion Ne » کلمات , اعداد و تصاویر
تیان دن تكناك
00 bod 2 prapeeriar
به مثابه ی بت زبان بین المللی برای بیان بسیاری از مطالب
Ry ae) onl iy
هنرهای ترسیمی و گرافیکی تقریبا در تمام زمینه ها نقش ۲
. فعالى در برقرارى ارتباط دارند
صفحه 107:
eee را
نمودار :نمودار خطى ,» نمودار ستونى » نمودار ميله اى 3
نمودار 57 اى ٠» نمودار مصور
چارت kes oa م ا AE
Re eng ore) rae ees) Og 30
to aC ۳
۱
9
ور
Vo ee
طرح خطی ۷
صفحه 108:
۳
نمودار را می توان نمایش دیداری یک يا چند مجموعه لا
etme ao 1
انواع نموذار : خطی - میله ای - ستونی - مصور - دایره ای لا
es
صفحه 109:
نمودار ستونی
7ه
77
7 لا
22# aad فوففی فوفف
۱-22 acess
صفحه 110:
نمودار خطی
4607
6400 1
ap |
a
ep 0
ay : : 7
انا ١ كك
۹91 = = 5
end
qo 4
0
22? (BB هه ل ل daep
صفحه 111:
نمودار دایره ای
6
1 cA
@r اه
066
مت
صفحه 112:
Tee By on)
تعداد دانشجویان دوره کارشناسی
اماه 8 سال ۸۸
صفحه 113:
3۶ ]۲۳1 -۸/:)دیاگرام مادر برد
PCI CLK
34
كن o yore oLoy
MHZO
DDR3 1600
انا
100
PCI BUS
<< +
PCI CLK i S
221012
ات
صفحه 114:
1 Om Pep oe eye eng errr me rede
دادن روابط درونى » نكات يا مشخصات عمده ى يك جريان يا
شىء به كار مى رود . طرح خطى خلاصه ترين مواد ترسيمى و
00 ا ل oo KI
Pee Ween) 3) |
صفحه 115:
طرح خطى تابلوى تقسيم برق ۹۳
سار آبگرمکن روشنايى
صفحه 116:
انواع چارت
0
حرفى . طرح خطى و كارتون است كه همراه با هم
جريانات يا اطلاعات مهمى را به صورتى روشن و مختصر
ارائه می دهد . مثل : مراحل تولید فولاد ؛ اجزای یکت
... كى » تقسيمات ادارى كشور و
انوا چارت : ۱- چارت نواری وبرگردان ۲- چارت لا
درختى - جارت جريانى ؛- جارت بركردان 5- جارت
جريانى( سازمانى ) 5- جارت شكل بندى مطالب 1- جارت
جدول بندی ۸- چارت درختی و جویباری
صفحه 117:
صفحه 118:
Fee ا
صفحه 119:
صفحه 120:
چارت شکل بندی مطالب
صفحه 121:
RI eld
Rr
كاز
ذغال سنگ
230
ايلام
خوزستان
اصفهان
صفحه 122:
شورای آموزش و برورش وا
02001
0
د
ess
ال تسف
قنی و حرفه ای
کاردا
چارت سازمانی
ادارات کل آموزش و پرورش استان ها
گروه مشآوره
لت تب
» کروه اردویی
ار ار سا
اقرآن و عترت.
Sa oF
ee
۳9
[نوسازی ؛ توسعه و تجهیزمدارس
کانون پرورش مراکز فکری کودکان
نیضت سواد آموزی
لمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان
كروه تحقيق و بزوهش
كروه بررسى SFM
آموزشى aE
اداره فتاورى اطلاعات
لله
x
اداره برنامه ریزی
تامين ات
ol Fal اه
iP ieee
واحد
امورجوانان
اداره بودجه
۳
۳
اداره دبیرخانه
صفحه 123:
Oe Be See Sk Bld
صفحه 124:
ار
و در آن ها مبالغه و نوعی شوخ طبعی وجود دارد و قدرت
زیادی در جلب توجه افراد به ویژه کودکان و دلنش آموزان
صفحه 125:
پوستر
ee ae ae oe rel ne Cb Says)
کم تست رس شرت
کرت رش تک رم رل رت سا
eT nes 1
۳۳۹
ey ا ۳
"'- يوسترهاى جند بيامى ( بيمارى ها - مواد ۶
(Cog)
صفحه 126:
اور
Eo
شهاد
یبود و او
beat
9
اور ود
ازماها
سا
صفحه 127:
de Need vac ی
. براى رسيدن به يكك هدف اصلى تهيه شده باشند لا
پیام خود را بطور دقیق و روشن بيان كنند و در انتقال لا
ل ال AG 915 WSF 9 ES
رنکارنک باشد لا
به اندازه كافى بزرك باشد ( 2000 ae
براى تهيه يوستر مى توان به شيوه ى دستى يا با استفاده
ال ل ل
صفحه 128:
نقشه و کره جغرافیایی
نقشه و کره. کل زمین با قسمتی از آن را توسط ۷
خطوط » رنگک ها و علائم قراردادی در مقیاس کوچکت
نشان مى دهند . نقشه ها زبان خاص خود را دارند كه
90 tl
eee) لل ا ل ل م
نقشه مصور. اطلس ها
لنواع نقشه از نظر موضوع : طبیعی » سیاسی » اقلیمی , ۴
STO ENT eae ae sat
eee
صفحه 129:
تابلوهای نمایشی
02000
rae 9 es 1۳ ح
niet معمولی و مغناطیسی 7
9
gee)
تابلوی پارچه ای
تابلوی اعلانات <
تابلوى جيب دار
صفحه 130:
: رسول اکرم (ص)
. الکتب بساتین العلماء
ee oy ا ل ا ات
صفحه 131:
رسانه های نوشتاری
wee TOL al ل tee Ee ala
ساخته شدند .
لوحه هاس سنكى توسط مصريان ٠٠٠٠١ سال قبل از ميلاث "
. استفاده كردند
bee Sem Ser] yO] Se |) ety
اختراع ماشين جاب در سال ١50٠ م توسط كوتنبرك "
acd لا Be RS eae) Be) re
کومنیوس در سال ۱۱۵۸ م
صفحه 132:
S009) ») Desktop
Publishing
* استفاده از رایانه و چاپکرهای لیزری برای تایپ
كردن مطالب » شكل بندى صفحات و استفاده از
كرافيك , رتك و جاب نهايى مطالب با استفاده از
فناؤورى اطلاعات و ارتباطات .
ee REET BIC) (pl) Be Te ST P|
و شبكه اينترنت ارائه 18001/1-(01) هاى فشرده
Btn :
صفحه 133:
انواع مواد نوشتاری
مواد 0 1
ا Ge
- انواع كتاب - مجله و روزنامه - بروشور
... داثره المعارف ها - خبرنامه ها و
صفحه 134:
مزاياى مواد نوشتارى
استفاده از آنها بسيار راحت و ساده و تكهدارى آنها "
اسان ااست
. قابل رجوع و در دسترس است ۴
Se een ee ا
امکان یادداشت نوشتن » خط کشیدن » خلاصه *
. كردن و كيى كردن ۳
صفحه 135:
معایب مواد نوشتاری
. جاذبه هاى رسانه هاى الكترونيكى را ندارند "
ا ا ا i
.را از دست مى دهند ء نيازمند بازتكرى هستند
. سرعت انتقال پیام را برای افراد زیادی ندارند *
و 3
۰ کوشش فکری نیاز دارد
صفحه 136:
VANE با ود مود ود و ماد trey
شکل ۱۳-۵- در زمان حاضر «یستهای الکترونیکی» و «مواد چاپی الکترونیکی» و ابستگی
کتابهای چاپی کاهش میدهند.
صفحه 137:
0 50 cone rey ee Lae
سیلندر صدا ضبط کرد .
RCO eNO t-y alert: ap) لي
ey eer me
اختراع نوارهای صوتی مفناطیسی *
رف
1 ینچی ( ۱۲ سانتی ) صدا و نوع 75/4( 12151
(سانتى 8( Disk
صفحه 138:
۳
و
برروى آن اكسيد آهن قرار داده اند و نست به ميدان
ا ل لاه
pees Ron Ey CS) ees
۳ رد ee tee ie با ٩۰ با ۰۸ ۳
تن
RUS Reger iy reer e mreeee ein
صفحه 139:
مزایای نوارهای صوتی
. کار کردن با دستگاه ضبط صوت آسان می باشد ۷
دستگاه ضبط صوت قابل حمل و نقل بوده و از انعطاف ۴
يذيرى بالايى برخوردارند . با اين وسيله مى توان
سخنرانى هاء برنامه هاى راديوبى و لنواع ديكر برنامه ها
.را ضبط کرد
نوارهای صدا را می توان به راحتی برش داد و مورد ۷
۰ برابش با ضبط مجدد قرار داد
nell ee) ا 21 ى
ا ا ل ل ا ل ل
از نوارهای صدا برای ارائه مواد خود آموز آموزشی و ۴
es) Weep) S| me an 0ت
صفحه 140:
5221011019
ل ا ل ا ا 0 0
صوتى توسط معلم تا حدودى وقت كير است و نياز به
eee) ay ا ات
ا ا نب
كيفيت اين كونه نوارها به مرور زمان در اثر : كرما »
سرما » رطوبت و میدانهای مغناطیس ( آهن ربا . ولتاژ
بالای مر از بين مى
رود
۳ 5 ی و و ey
مى با
صفحه 141:
eT ke
. راديوى تجارتى كار خود را در سال 117١ م آغاز كرد "
دوران قحطی و شروع جنک جهانی باعث شکوفا شدن برنامه های ۴
. راديويى شد
Pe ا Leos
ارزانترين رسانه هاى آموزشى هستند "
ا ل تا |
God . ا ا 0
| ere ens
Rtow) Sey eben wey pum) e's) Lee
صفحه 142:
انواع باندهای رادیوبی
Bib FM }-A&AA 419990 790 LMHZ 9 265 vib cig sls!o
حداقل بارازيت كه براى بخش برنامه هاى درون استانى با برك كم مورد
Ser ا ا fee
| ل ee ل ا ا re SS
. بيام . جوان و صداى مجلس اشاره كرد
كه در ايران صداى شبكه 87/5 © 111112از فركانس 84 177 71/1 باند "
. اول سیما قابل دریافت مى باشد
re SU Ste SCE Ey CS TCL at ate لت
است 2>آمرزی نزدیک است فر کانس آن از ۵۳۰ :۱۱۳۰6
يا موج كوتاه داراى برد بالا و قدرت زياد كه براى يخش برنامه 51/17 باند
eee Te ل ا ال ال 00
eal ا
بیشتر فعال بوده و بهتر دریافت می شود . ( ۳۳-۳۱-۲۵-۲۱-۱۹-۱۲-۱۳-
۵۲-2۸-۶۱ متر )
صفحه 143:
ele err)
.انتخاب دستگاه ضبط و نوار مناسب *
. انتخاب میکروفن مناسب متناسب با نوع کار ۴
| MENON ty See ew
. انتخاب محل ضبط ( استاندارد صدا داشته و آ کوستیک باشد ) ۴
7
۳ 99 tw h Cobo CHa b Sqo dol» wai ) dol»
(om oS hw ew ney wae oy
en Ser Ew TCT Bae nS
برای بریدن نوار از دستگاه 6 a شده را ویرایش کنید پٍ
۱
صفحه 144:
تعر یف
00 ميكروفن
و
ere Lore son
مت ميكروفن 51 ee TS TS gull 1 oF WK Bs
۳- کریستالی ۶- خازنی
نواع میکروفن از نظر چکوتگی اتصال : ۱- میکروفن باسیم *
میکروفری دونسیم که از طریق سکف رستنده لمواج -2
ee بر 2 ذا
صفحه 145:
رادیو
اس ی نات en as ۱۹ 9
oy.
۳ انواع فر کانسهای رادیویی :
1- Fae, Ms ei See) ايا
۱ RR TNT ERPS FE:
eC teen
2- با موج متوسط از فر کلنس ۵۳ تا 1۷۲۷۷ ج
oy G5 VAP iar) ret pen pr any pe
SW تا 05٠ ياموج كوتاه از ف ركلنس:
2 دسقایهاءپا 0
ا
صفحه 146:
انواع میکروفن از نظر درجه دریافت صدا
0 ل
۳
ل Pom ees ee eee
ee epee yc ltactaa Cit) :
براى كرفتن صدا از دو جهت مخالف مثل بحث هاى كلاسى يا مشاوره اى مورد
استفاده قرار می گیرند
: 37011010) میکروفن کاردیود یا تک جهتی لا
Pe ne oe Om eey awe eee eae Pe 1
Fi eee bac
: 1۷10 3117) میکروفن بلند لا
برای ضبط صداهای بسیار ضعیف و ظریف که از یک جهت به آنها می رسند استفاده
مى شود مثل صدابردارى سر صحنه فيلم كه برروى ميله اى بلند به نام بوم وصل
ع شولك
صفحه 147:
كاربرد رسانه هاى شنيدارى در بهبود مهارت هاى شنيدارى
L
صفحه 148:
رسانه های دیداری ثابت
تا م
در تمدن های اولیه مردم تصاویری را برروی آهن و ۴
۱
ا Le See ee > Apes زر
هنرمجسمه سازی در بونان باستان و نقاشی در عصر ۷
رنسانس در عرصه ى نمايش تصويرى بيشرفت هاى جشم
. گیری ایجاد کرد
صفحه 149:
تاريخجهى تحول تصاوير ثابت
ار ۶۳۰۱۱۱۱۱0 نیس لا
محقق فرانسوی از صفحات فلزی برای ضبط تصاویری بسیار
نامشخص و موقتی استفاده کرد . وی اولین عکی در دنبا را ثبت
. کرد
موفق WO eee O Rear Cm DEC rtt rece et ۱
ثبت تصاويرى با وضوح و دوام دائمى برروى صفحات مسى كه
. آب نقره داده شده بودند ايجاد كرد
شيوهى توليد ( 121504 103 )در سال 1484م فاكس تالبت لا
[ol ل ا ل ل ل 2
. كتاب مصورش بنام قلم طبيعت است
Pea ا 0ك
00ل Une
صفحه 150:
انواع دوریین های عکاسی
دوربین های دیجیتال : این دوربین ها از کیفیت ولأ
وضوح عكس .سيار بالايى برخوردارند و داراى حافظه
داخلى ( هارد ) و كارت حافظه مى باشند و قادرند
تصاویر را مورد ویرایش قرار دهند . همچنین از طریق
اتصال به ساير دستكاههاى ديجيتال مثل جايكر و كامييوتر
ee ee) eae ل 3
1 ES ee aT eT HET TS
رفلکسی - منظره باب - آتلیه می باشند .
صفحه 151:
۲ 85 9 ۳ ۳
ARC IC ANE BTS eer eS |
Rte Lee Sate Le ES ee eT
CINE MCT en aN CES Pee ل
"5 درآورد و مورد تجزيه و تحليل ( دست اول ) قرار ذاد .
تصویر شکل واقع بینانه ای از اشیاء را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند
. تصاویر در یاد RIP AAS Me Soe T Nee
eS Ebene tes) ee Y ei ak
ee
ney ne م ا ل RP BIS
+ درون کامییودر وارد کرد 7
ميليون ها تصاوير برروى شبكه اينترنت و وب وجود دارند كه مى توان در هر
Pre rere 11000
CTI SEE ا
Pe ل ل el ey ee STO)
ذهند .
صفحه 152:
eS peter ener on
OLB IC PCE err ce me ee
Se ne See Sy oD در جلوى كلاس براى
مكر به وسيله دستكاه ( ويؤيوالايزر ) يا فراتاب ابكتك
20 ere Cet eT oo)
ندارند .
aren ار ا لانت wn
20 نوشته شده . به مهارت هایی نباز دار د كه
ا ان
صفحه 153:
ny در انعکاسی
ما برای استفاده از تصاویر انعکاسی . به فراتاب ۷
را
انواع فراتابهاى تصاوير انعكاسى ( نورتاب ساكن ) “
ee كتف
صفحه 154:
فراتاب اسلاید
ber ل ل Wen ee monn NPE) ire Ine ee
است ۰
7
|۳۳ eee ae te ee ee
0 ee eee nea Sf deol phd
بصورت واقعى ديده مى شوند ( شبيه فيلم سينما SSE
. ست ene a ee a
ار رس eel Dela aa eS Aaa eld eel
ترتیب قرار گرفتن فیلم های اسلاید در داخل محفظه آن قابل *
جابجایی بوده و می توان با موضوع بندی و شماره گذاری تر تیب
آنهارا تعيين كرد
| Oye Wer AEN TC PEED I
صفحه 155:
lla ل
اسلاید معمولی که به کمک دوربین عکاسی ۲
و ل ا كن
SS ee ee er nn
er] ا cen ل ا a I Loe
ae Point و با استفاده از نرم افزار
sons مرا را
برخورداربوده و قابلیت نمایش از طریق ویدیو
payee يروزكتور ) برروى برده با ابعاد بزرك
الت
صفحه 156:
محدودیت استفاده از اسلاید
به هم خوردن اسلایدها در داخل محفظه آن *
re on reer ر پخش اسلاید شود كه
PES IS 0
۴ های معمولی امکان صدمه در داخل فراتاب pe
دارند و ممکن گير کنند و به مرور کیفیت خود را
۱
" تهيه اسلايد معمولى وقت كير و يرهزينه است اما
ای ای بطور ae در اسلاید
. جشمكيرى كاهش يافته است
صفحه 157:
فراقاب فیلم استریپ
فيلم استريب شامل يك سرى تصاوير ثابت رتكى برروى يكك ب
ip ns re re ecu 17[
فیلم استریپ از نوع دیورسال بوو, eee 3
بصورت واقعيى در آن ديده مى شوند » هردو لبه فيلم به منظور
. عبور از دستكاه فراتاب سوراخ ذار است
|
. از آنجا كه حلقه فيلم استريب از اسلايد ارزانتر تمام مى شود "
فیلع استریپ بدلیل پیوستگی ترتیب آنها در فراتاب تفییر نمی 2
a eS ene 0
STU ESL Le ene ST ere
0
صفحه 158:
فراتاب اورهد
فا هک شب انش رس وت اس موی دا 2
اندازه ی ۵/۲۷/۲۱ سانتی متر تهیه می شود . ورقه ی شفا
. توسط دستگاه فراتاب اورهد نمایش می دهند
استفاده از این فراتاب در جلو کلاس باعث ایجاد تعامل مناسب *
در کلاس می شود
aa ی بت ۶
.داد
my ya C99 shams clayree 99 > ila oo WETS oy!
SOL Se ek Pera Blk ۱
.کار با فراتاب اورهد بسیار ساده است *
ورف ا ا وارائه ى كروهى و دسته جمعى "
ae مده اند لذا براق أ ل
صفحه 159:
انواع ورقه های شفاف
ورقه هاى شفاف تخت - جند لايه - رولى - متحركك "
صفحه 160:
led PT اس
۳ ل اه ار ار eel
و حروف بر گردان
۲ افرش رس سر
۱۳ ane per mere ier)
Mee ETP ok جابكرهاى ليزرى
وبديويى ٠.
صفحه 161:
فراتاب ايى
Ree ed 1 شفاف كه ۳۳
me لک تن STR نم ان وين
00 تصاوير به كمك اين فراتاب انجام كرفته "
ogre 9 ل لك آموزشى در زمينه هنرى و نقاشى
rie لك
براى استفاده از ايبن فراتاب نيازبه تاريبك كردن فضاى كار را "
اك
reel ل و 2ن
صفحه 162:
بل( ۳
ابن فراتاب كاملا ديجيتال بوده و كار دو فراتاب اورهد و "
۱
ا 00
ل و تصاویر آن از طريق ویدیو
. ديتا برروى يرده نمايش در ابعاد بزرك بخش مى شود
ویژوالابزر فراتایی چندمنظوره بوده و قابلیت اتصال به ۴
Cone PB muMens ASIA BROT COT hor) |
. مى ذهد
بخش تصاوير اجام كدر و شفاف و سه بعدى و حجمى را
بخوبی انجام می دهد و یکی از بركارترين فراتايهاى نسل
ید رت نت ای نج لاد
صفحه 163:
رسانه های دیداری متحرک
فيلم ها و برنامه هاى تلويزيونى زند كي ما را غنتى
CE eee 0
خاصی . انها مى توانند تجارب روزمره
رای هی ای اور را
. به محیط های تازه ای ببر ند
اين رسانه ها محدوديت زمان و مكاذ ددر
ape RO Pea Ee ل ی
که امکان پذیر نمی باشد در کلاس مهیا و آماده
CRN ae PE Yt ۳
. سبت به موضوع درس ایجاد مى كنند
صفحه 164:
و
در
کر ويليام
دیکسون از این فیلم ها برای تولید تصاویر متحر کث استفاده
. کردند
توسط ادیسون تا 11161050006 آدستگاه کینتوسکوپ "
9
رت
در سال 1180 نخستين سينماى تجارتى در جهان توسط 8
. بوادران لوميير فرانسوى در باريس راه اندازى شد
در اواخر سال oR een SC On
. صامت ٠» فيلم هاى ناطق به بازار آمدند
در سال 111١ نوع قابل حمل و نقل بروذ كتورهاى بخش فيلم "
. وارث بازار شدند
صفحه 165:
۱۳
( سینهیآماتور ) 8MM "
ل ال ل
سینهایتسجربی لستفاده برلى ( 16122112 "
( فيلمهاى]موزشى
د ال م ا 1
cope 3- Wide Screen
صفحه 166:
۳-1
اولين بروانه ايجاد ايستكاه تلويزيون در اوايل سال "
ی و ند ال لك
. تولید برنامه ها تلویزیونی در سال ۱۹۶۱ آغاز کردید "
در سال ۱۹۵۰ م تلویزیون آموزشی شروع به کار کرد *
صفحه 167:
ET eC
* سیستم آنالو ک 2100
* سیستم دیجیتال 1011
صفحه 168:
انواع کانال های تلویز یونی
با فر کانس بالا از کانال ۲۱ تا ۲۴1۳ باند *
4 ذاراى انرزى بالا جهت مناطق
ey en Sy
" از كانال " تا ؛ با ف كانس 171111 باند
وت ای رز
۱
متوسط جهت مناطق کوهپایه .
صفحه 169:
ال ۳
دستگاه - ويديويى در سال 1165 وارد "
بازار شد
C3998 9 0
١5/6 . م به بازار 55
در سال 197١ م ديسك هاى مدور "
ویدیویی لیزری که come ی
heed را
۰ شده بود
صفحه 170:
انواع دوربین های ویدیویی
در سدع ۱۹۷م ساخته شد 6۵۵1007( ۶
"VHS plaVYj-tw 30.
SVHS plAAdfw 29. "
Umatic =
Betacam "
Handycam "
DVDCam *
صفحه 171:
۱۰ ل nt Le
رت
* Bulg
مشاهده ى سالم و بى خطر "
ياد كيرى مهارت ها "
صفحه 172:
محدودیت استة
ستفاده از رسانه هاى ذ
i ى فيلم و ويديو
پدیده های ثا ie
تعبير غلط " a
هزبنه ۲
سفارش فیلم "
صفحه 173:
تماس با ما
* آدرس پست الکترونیک :
a =) ayer ee
۱ en
تلفن محل کار : ۲۲۳۷۲۲۱ *
صفحه 174:
فهرست منابع و ما خذ
ی 000
ار را را
۱
bo Reena EBC een ee Pe STOUR Ie TP ed 5007
aps y |
ply olSciasls ol Linssl ¢ soll gle amas 6 oii) 907 5 jg) 985 lowe —
نور 1369 .
و
۱
Foy pL eee PePPred Be SITIO TTR RT Tes rOne heey
oles yLuuil> » 1386
cree dag |
ل Jol ojlaw .1386 -
pene ne Cees nC Se ere se Sl eee Tora A
و عليرضا سرابادانى ٠ انتشارات مدرسه 1388 .
ارت انیا ها اکتا 1 2 ا ا ا ‘dant sccm
صفحه 175:
