صفحه 1:
eign gid SG 7 ع
نایم شابن ه- و افناه
1390
BI Che psi stip GAH
) رويكدد يراك وى (
و مد تیان
os ot نو خت على و
صفحه 2:
رویکرد ایرانپ ژوهی 1
فراهم آورعب یش ن یازها .2 ٩
آموزش نه در كلاس كه در كفكارخانه .3 6
.اختيار بدهيد؛ مسئوليتم خواهيد .4
تربيتو يرورش نه فقط آمورش.5
صفحه 3:
رویکرد ایرانپ ژوهی 1
:مقصود ما از رویکرد ایران پژوهی
مشاهده عالمانه پدیده توانمند سازی منابع انسانی در بستر سازمان های دولتی و ©
خصوصی ایران
فرهنگ کاری ایران *
الگوی مدیریت ورهبری در سازمان ایرانی 6
نتیجه دررابطه با توانمندسازی انسان ها ©
ديساعاتكار فقطكار - *
© ت-غییریهبریسازماناز کاریزماتیکیسه تحولگرا - *
صفحه 4:
فراهم آورعب یش نیازها .2
j زداجتاز يماد eh ee
و نمزدیعمحضبه ترکیب 9
زمان مزدی ٩ 5
کار-مزدی 9
نتیجه - مزدی
صفحه 5:
آموزش نه در كلاس که در ک فک ارخانه .3
تبدیلسازمانبه کلاسدرس از نوع: "زمزمه -
:ترويج جو بالدگی از طریق-
مربیگری !
مرشدكرى 7
ويادكيرى درعمل
یادگیری تجربه-محور, با الهام از مدرسه
© مثال: روش ماریا مونته سوری
صفحه 6:
.اختیار بدهید؛ مسئولینب خواهید .4
٩ اختیار دادنی است؛ مسئولیت وپاسخگوئی گرفتنی است.
9 توانمندی بدون کارسپردن و مسئولیت طلبیدن شدنی
٩ هنر رهبر توانمند چه بود؟
٩ - انگیزش
٩ - خودباوری
٩ - بازآفرینی
۰ - باز انگاری
6 - باز هت
بدون اختياردهى در كوران عملء توانمندسازى به كمال
نخواهد رسيد.
صفحه 7:
تربینو پرورش نه فقط لموزش.5
٩ دنیای تعلیم وتربیت را با دنیای کسب وکار آشتی دهیم.
٩ باور کنیم که:
9 توانمندسازی با رویکرد تربیت و پرورش روانی
وجسمى ميسر است.
© توانمندسازى به هيجوجه آموزش دهى نيست.
4
صفحه 8:
الگوی ما برای توانمندسازی انسان ایرانی
اول- نواناشدن روح: معنویت, بینش, خودباوری.
دوم- سلامت جسم: ورزش, نشاط و انرژی مثبت
سوم- افزايش دانش: به روزبودن وتولید دانش
چهارم- اصلاح نگرش: به کار و به زندگی فردی
وسازمانی
پنجم- اصلاح رفتار: یادگیری واقعی
و آنگاه خواهیم داشت: منابع انسانی توانمند واقعی
صفحه 9:
جمع بندی ونتیجه گیری
٩ برای توانمندسازی نیروی انسانی, آنان را به اين
باوربرسانیم که:
٩ گوهرخود را هویداکن کمال اینست وبس
7 خويش را در خويش بيداكن
كمال اينست وبس
صفحه 10:
9
يد تفوس نيس
بم لتر
سای
die
oe © تون سازی اسب ملع نی« موفست ای سازنی شوری است.
1390
why 3
we
.- اق هن 57
FTW gly 7° ددس ادي نووشان ات رق
ب آرزه یف و ری
ن
پ
ج
م
ن
نم
ب
ن
ن
ت
م
ین کنفرا س وا ندسازی نا ع ا سا ی
باز رطاحي رفاينداهي توانمندسازي منابع انساني
(با رویکرد اریان ژپوهی)
دکتر حمید رحیمیان
عض هئی علم ن
ئ
ش
ع
ط
ط
و ت ی دا گاه الهم با با ی
9 -8آرذماه
1390
ساختار بحث ما
رویکرد ایرانپ ژوهی1.
ف راهم آوریپ یشن یازها 2.
س ک ه در ک فک ارخانه 3.
ش ن ه در ک ال ،
آموز :
سئولیت خواهید 4.
ب
.اختیار ب دهید؛ م
ش ن ه ف قط آموزش5.
ت ربیتو پ رور ،
رویکرد ایرانپ ژوهی1.
:مقصود ما از رویکرد ایران پژوهی
مشاهده عالمانه پدیده توانمند سازی منابع انسانی در بستر سازمان های دولتی
.خصوصی ایران
ایران
فرهنگ کاری
الگوی مدیریت ورهبری در سازمان ایرانی
:نتیجه دررابطه با توانمندسازی انسان
ها
در,ساعاتک,,ار ف,,,قطک,,ار • -
ت,,غییرر,هبریس,,از,ماناز ک,,ار,یزمات,یکب,,,ه ت,,حولگ,,را • -
و
ف راهم آوریپ یشن یازها 2.
رکیب
ت کاملم بنایپ رداختاز زمان-مزدیم حضب ه ت
:ب هینه ایاز
زمان مزدی
کار-مزدی
نتیجه – مزدی
س ک ه در ک فک ارخانه 3.
ش ن ه در ک ال ،
آموز :
س از ن وع” :زمزمه -
ت بدیلس ازمانب ه ک السدر ،
“م حبتی
ندگی از ط ریق-
:ت رویج جو ب ا ل ،
مربیگری
مرشدگری
ویادگیری درعمل
یادگیری تجربه-محور ،با الهام از مدرسه
مثال :روش ماریا مونته سوری
سئولیت خواهید 4.
ب
.اختیار ب دهید؛ م
اختیار دادنی است؛ مسئولیت وپاسخگوئی گرفتنی است.
توانمندی بدون کارس پردن و مس ئولیت طلبیدن شدنی
نیست.
هنر رهبر توانمند چه بود؟
- انگیزش
- خودباوری
- بازآفرینی
- باز انگاری
- باز .........
بدون اختیارده ی در کوران عم ل ،توانمندس ازی به کمال
نخواهد رسید.
ش ن ه ف قط آموزش5.
ت ربیتو پ رور ،
دنیای تعلیم وتربیت را با دنیای کسب وکار آشتی دهیم.
همین.
باور کنیم که:
توانمندسازی با رویکرد تربیت و پرورش روانی
وجسمی میسر است.
توانمندسازی به هیچوجه آموزش دهی نیست.
الگوی ما برای توانمندسازی انسان ایرانی
اول -تواناشدن روح :معنویت ،بینش ،خودباوری.
دوم -سالمت جسم :ورزش ،نشاط و انرژی مثبت
سوم -افزایش دانش :به روزبودن وتولید دانش
چهارم -اصالح نگرش :به کار و به زندگی فردی
وسازمانی
پنجم -اصالح رفتار :یادگیری واقعی
و آنگاه خواهیم داشت :منابع انسانی توانمند واقعی
جمع بندی ونتیجه گیری
برای توانمندسازی نیروی انسانی ،آنان را به این
باوربرسانیم که:
گوهرخود را هویداکن کمال اینست وبس
خویش را در خویش پیداکن
کمال اینست وبس
پن
ج
م
ن
ن
ک
ی
ن فرا س
توانمندسازی
منابع انسانی
8– 9
آرذماه
1390
نتیجه گیری
بهترین سازماندهی ارفاد آزاد گذاشتن ایشان رد سازماندهی خودشان است
(پتزینگر)
توانمند سازی مناسب منابع انسانی رد موفقیت اهی سازمانی رضوری است.
با آرزوی توفیق و رسبلندی