طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین شهبال-I
اسلاید 1: طراحی و ساخت هواپيمای بدون سرنشين شهبال-I نام تيم : شهبالاعضای تيم :جمشيد ورمزياریجمشيد اعتمادیحامد جمشيدیمحمد حسن عسگریسميه محمدعلی ميرزايی
اسلاید 2: فصل اول بانك اطلاعاتی هواپيماهای همرده فصل دوم شناخت پارامتريك هواپيماهای همرده فصل سوم تبيين ماموريت های قابل انجام فصل چهارم تخمين وزن پروازی و آناليز حساسيت فصل پنجم تخمين سطح بال و قدرت موتور فصل ششم پارامترهای طراحي شكل هواپيما فصل هفتم مزايای طرح
اسلاید 3: فصل اول بانك اطلاعاتی هواپيماهای همرده
اسلاید 4: فصل دوم شناخت پارامتريك هواپيماهای همرده
اسلاید 5: Aerosonde
اسلاید 6: فصل سوم تبيين ماموريت های قابل انجامبار مفيد (Payload) : اين هواپيما قادر به حمل 5 کيلوگرم بار در نزديک مرکز ثقل و 3 کيلوگرم بار در دورترين محل از مرکز ثقل است.شعاع عملياتي (Operational Range) : شعاع عمليات پروازي بيش از 20 کيلومتر است که تا مسافت 2 کيلومتر توسط هدايت و کنترل پرواز چشمی و بعد از 2 کيلومتر توسط هدايت و کنترل پروازی از ايستگاه کنترل زمينی بوسيله سيستم مکانيابی جهانی (GPS) و اعمال نقاط مسير (Way Point) انجام می گردد.مسافت نشست و برخاست (Landing & Take-off Field Length) :ميزان مسافت لازم برای برخاست و نشست هواپيما حداکثر ft 6/65 (m 20) می باشد.مداومت پروازی (Endurance) :مدت زمان لازم برای پرواز در فازهای مختلف پروازی برابر با 50 دقيقه می باشد.سرعت کروز (Cruising Speed) و سرعت واماندگی (stalling Speed) : سرعت کروز برابر (km/h 70) kt81/37 در 60 درصد سرعت حداکثر در ارتفاع) m3000 ( ft9840 بالاتر از سطح زمين (AGL) می باشد.سرعت واماندگی برابر با) km/h40( kt60/21 در ارتفاع ) m3000 ( ft9840 بالاتر از سطح زمين (AGL) می باشد.
اسلاید 7: سقف پرواز عملياتی (Service Ceiling) : ميزان سقف پرواز عملياتی هواپيمای مدنظر ) m3000 ( ft9840 بالاتر از سطح زمين (AGL) می باشد.نيروی پيشران (Power Plants) :استفاده از يک موتور پيستونی/ملخینرخ صعود (Rate of Climb) :ميزان نرخ صعود با حداکثر توان تا ارتفاع ) m3000 ft (9840 بالای سطح زمين، (m/min120)ft/min6/393 می باشد. فازهای پروازی (Phase of Flight) :فازهای مختلف پروازی هواپيمای شهبال-I ، شامل 7 مورد زير است:فاز 1 : استارت زدن موتور و تنظيم موتور (Engine Start & Warm-Up) فاز 2 : تاکسی کردن و ورود به اول باند (Taxi) فاز 3 : برخاست (Take-off) فاز 4 : اوج گيری (Climb) فاز 5 : گشت زنی (Loiter) فاز 6 : کاهش ارتفاع (Descent)فاز 7 : نشستن ، تاکسی کردن، خاموش کردن موتور (Landing , Taxi & Shut Down)
اسلاید 8: 123467شکل فازهای پروازی5
اسلاید 9: فصل چهارم تخمين وزن پروازی و آناليز حساسيت درصد خطا
اسلاید 10: جدول وزن و هزينه اجزا مختلف هواپيما
اسلاید 11:
اسلاید 12: اطلاعات وزنی و آناليز حساسيت پارامترهای مختلف پروازی:
اسلاید 13: فصل پنجم تخمين سطح بال و قدرت موتورمحاسبه برای نيازمندی سرعت استال :
اسلاید 14: محاسبه برای نيازمنديهای مسافت برخاست :
اسلاید 15: محاسبه برای پسای قطبی : محاسبه برای نيازمنديهای صعود :
اسلاید 16: محاسبه برای نيازمنديهای سرعت کروز :
اسلاید 17: Matching Chart :
اسلاید 18: فصل ششم انتخاب پارامترهاي طراحي شکل هواپيما جدول پارامترهاي شکل هواپيما
اسلاید 19: اندازه و شکل بال، سطوح کنترل
اسلاید 20: اندازه و شکل دم ، سطوح کنترل
اسلاید 21: اندازه و شکل ارابه فرود
اسلاید 22: فصل هفتم مزايای طرح از ديدگاههای مختلفمواد مورد نياز ساخت و تکنولوژی ساختبال بوم سطوح متعادل کننده(دم) بدنه ارابه فرودمهارت مورد نياز ساختبسته بندی و حمل و نقلآماده سازی جهت پروازسهولت پرواز و مقدار آموزش مورد نياز برای خلبانامکان توسعه پذيری در آيندهويژگی های ايمنیويژگی های رفتاری در شرايط اضطراری
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.