علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

طرح ترافیک (زوج و فرد)

treh-terafic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 27 اسلاید این پاورپوینت شامل ۲۷ اسلاید است که در هر اسلاید توضیحات کامل و مفصلی در ارتباط با موضوع طرح ترافیک در کلانشهرها آورده شده است و علاوه بر بررسی ۳ نمونه موردی در جهان، به ارائه چالش ها، انتقادات و راهکارها پرداخته شده است. همچنین به گرافیک کار نیز توجه شده است. سرفصل ها: مقدمه سیاست ها و روش های جایگزین طرح قیمت گذاری ترافیک گونه های مختلف قیمت گذاری ترافیک بررسی نمونه های جهانی: محدوده طرح ترافیک در شهرهای سنگاپور- لندن- استکهلم آیا طرح های منطقه‌ای اجرا شده در اروپا، در کشورهای دیگر نیز کارآمد هستند یا خیر ؟؟؟ معایب اجرای طرح محدودیت ورود (قیمتگذاری) وسایل نقلیه چالش های اجرای طرح نتیجه گیری انتقادات : طرحی آرمانگرایانه‌ که با واقعیت‌های روز جامعه تطبیق ندارد!!! انتقادات : ۴ دلیل برای ناکارآمد بودن طرح زوج و فرد انتقادات : درمان ناموفق ترافیک و آلودگی هوا در دنیا... پیشنهادات برای طراحی محدوده طرح محدودیت ترافیک، زمانبندی و تعیین تعرفه پیشنهاد برای آماده سازی برای اجرای طرح پیشنهاد برای مدیریت ترافیک در بلند مدت از طریق برنامه ریزی کاربری زمین منابع
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
959 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح ترافیک (زوج و فرد)”

طرح ترافیک (زوج و فرد)

اسلاید 1: طرح ترافیک نمونه های جهانی- معایب و چالش‌ها- انتقادات و پیشنهادات

اسلاید 2: مقدمهتراکم ترافیك پديده‌اي است که بسیاري از شهرهاي دنیا در ساعات اوج سفر با آن مواجه هستند. پدیده‌ای که به دنبال خود مسائل مربوط به آلودگی هوا را نیز در پی دارد. این مشکلات و پیامد های ناشی از آن، باعث شده تا مسئولان به فکر راه چاره ای برای سبک کردن مسیر های تردد و رفت و آمد آسان تر خودروها کنند؛ تعطیلی مدارس، توقف فعالیت برخی کارخانه ها، ممنوعیت تردد کامیون ها و برخورد با خودروهای دودزا و البته ایجاد قانون طرح ترافیک از آن جمله‌اند. به دنبال این تصمیم, شورای عالی ترافیک, حق عبور و تردد را در ساعات خاصی از روز برای خودرو های خاصی ممنوع کرد و این طرح را به عنوان طرح زوج و فرد معرفی کرد. بر اساس این طرح، به غیر از خودرو‌ های در اختیار حمل و نقل عمومی و خودرو های متعلق به فعالیت‌های اورژانسی و تامین امنیت، سایر خودرو‌ های شخصی با محدودیت‌هایی برای ورود به مناطق پرتراکم مواجه می شوند، حتی تمامی ارگان های دولتی باید از این طرح پیروی کنند.قیمتگذاري ترافیك از طريق ايجاد ممنوعیت (کلي يا نوبتي) و يا محدوديت استفاده از وسايل نقلیه شخصي در محدودهايی از شهر و در زمان‌هايی خاص، روشی است که با مديريت تقاضا مرتبط بوده و در دو دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است.شهر شیراز نیز از آبان ماه 1382 در حال بررسي امکان اتخاذ روش ممنوعیت يا محدوديت استفاده از وسايل نقلیه شخصي در محدوده مرکزي شهر جهت کاهش حجم ترافیك، کاهش آلودگي هوا در مواقع بحراني، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگي شنیداري و ديداري، افزايش خدمات حمل‌ونقل عمومي، کاهش در زمان انتظار حمل‌ونقل عمومي، افزايش سرعت تردد وسايل نقلیه و نظم‌دهي به رفت و آمد بوده است. پیشنهاداتی نیز در این خصوص ارائه شده اما، هیچ يك از اين طرح‌ها تا به امروز اجرايي نشده‌اند. با اين حال، اقداماتي در جهت اجراي آخرين طرح پیشنهادي در حال انجام است.ايجاد محدوديت از طريق قیمت گذاري، يکي از جديدترين روشهاي معرفي شده است. با اين حال که اين روش از طرفي يکي از کارآمدترين روش‌ها براي کاهش تراکم ترافیك معرفي شده اما از طرفي، بحث برانگیزترين روش بوده و با وجود اين که نمونه‌هاي موفقي از اجراي آن در دنیا وجود دارد، در بسیاري از شهرها توسط مردم و يا سیاستگذاران و سیاستمداران رد شده و به مرحله اجرا نرسیده است. در برخي نمونه‌هاي اجرا شده موفق نیز، اين طرح در ابتدا با مخالفت‌هايي از طرف مردم و يا سیاستگذاران مواجه بوده است.

اسلاید 3: سیاست ها و روش هاي جايگزين طرح قیمت گذاري ترافیكافزایش ظرفیت راه‌ها123افزايش ظرفیت و بهبود خدمات حمل‌ونقل عموميبرنامه ريزي کاربري زمیناولین روشي که به طور سنتي جهت کاهش تراکم ترافیك مورد استفاده قرار ميگرفته است، افزايش ظرفیت راه‌ها از طريق افزايش تعداد يا عرض خطوط سواره‌رو و يا بزرگتر کردن چهارراه‌ها بوده است. اما اين روش‌ها، در صورت امکان اعمال، معمولا روش‌هاي هزينه بري هستند.يکي از روش‌هاي ارجحیت دادن به سرويس حمل ونقل عمومي ايجاد خط ويژه اتوبوس است. اين روش باعث کاهش زمان سفر با اتوبوس نسبت به زمان سفر با خودرو شخصي مي‌شود و ممکن است مسافران بیشتري را به خود جذب کند.حمل‌ونقل در واقع تقاضايي است که با مبدا و مقصد سفر مرتبط است. بنابراين، حمل‌ونقل و کاربري زمین با هم مرتبط بوده و برنامه ريزي کاربري زمین بر شیوه و میزان سفر تأثیر ميگذارد. يك شهر فشرده سفرهاي کمتري نسبت به يك شهر پراکنده تولید ميکند. همچنین، مکان قرارگیري فعالیت‌ها بر میزان سفر تأثیر ميگذارد. يکي از روش‌هايي که در آمريکا جهت کاهش حجم ترافیك در ساعات اوج مطرح شد طرح اجازه به برخي کارمندان جهت تغییر ساعت شروع و پايان کار به ساعاتي غیر از ساعات اوج بود. اما بر ا ساس مطالعات، اين فضاي خالي شده نیز مي تواند توسط رانندگان ديگر پر شود4اعمال انعطاف پذيري در ساعات شروع و پايان کار

اسلاید 4: گونه های مختلف قیمت گذاری ترافیکطرح قیمتگذاري جاده‌ها123محدودیت ورود (قیمت گذاری) بر اساس مقیاس شامل:روش‌هاي غیر مستقیم: به روش‌هايي گفته ميشود که با تأثیر بر هزينه‌هاي استفاده از خودرو يا مالکیت خودرو ميتوانند بر تراکم ترافیك تأثیر بگذارند. علت اينکه به آنها غیر مستقیم گفته ميشود اين است که اين روشها بر ديگر جنبه هاي استفاده از خودرو نیز تأثیر ميگذارند. اين روشها شامل هزينه مجوز سالانه استفاده از خودرو، مالیات بر سوخت، سوبسید حملونقل عمومي و محدوديت يا ممنوعیت پارکینگ مي شوند. 4طرح قیمتگذاري کمربنديروش‌هاي مستقیم: ميتوانند جريان ترافیك را در زمان و مکان خاص تنظیم کرده و بنابراين بدون اينکه بر استفاده از خودرو به طور عمومي تأثیر بگذارند سبب دستیابي به تراکم کمتر جريان ترافیك شوند. اين روش ها به دو دسته ممنوعیت ورود و محدوديت ورود (قیمت گذاري) وسايل نقلیه در مکان و زمان هايي خاص تقسیم ميشوند.طرح قیمت گذاري ناحیه‌ايطرح قیمتگذاري بر اساس مسافتنمون‌های از خطوط تحت طرح تعرفه جدا شده با مانع از خطوط دیگر تندراه در مینیاپلیس در آمریکا

اسلاید 5: بررسی نمونه های جهانی محدوده طرح ترافیک در شهرهای سنکاپورلندناستکهلم

اسلاید 6: سنگاپوردر سال 1975 براي اولین بار مسئولان کشور سنگاپور تصمیم گرفتند که به منظور ورود به مرکز شهر به مساحت حدوداً 5/6 کیلومتر مربع، از کاربران پول دریافت کنند. این طرح دستخوش تغییرات بسیاري شده است. در ابتدا از طرح صدور مجوز ناحیه‌اي ALS استفاده شد. در این روش مجوزهاي عبوري به صورت ماهیانه و روزانه در ادارات پست، جایگاه‌هاي ویژه کنار خیابان، پمپ بنزین و... فروخته می‌شد که به منظور جلوگیري از تخلفات، مجوز هر ماه داراي رنگ مخصوص به خود بود و باید هر راننده مجوز خود را پشت شیشه قرار می‌داد تا مأمورین کنترل کننده بتوانند به راحتی و سریع اجازه عبور را به اتومبیل مذبور بدهند.این طرح در ابتدا فقط ساعات اوج ترافیک را پوشش می داد ولی پس از بررسی هاي بسیار ، تغییراتی در ساعات طرح ایجاد گردید تا جریان ترافیک در داخل محدوده در بهینه ترین حالت ممکن خود قرار گیرد. در سنگاپور ابتدا تاکسی ها معاف از پرداخت هزینه بودند ولی امروزه تمامی تاکسی ها نیز باید هزینه اي جهت ورود به طرح را پرداخت کنند که این هزینه از مسافران تاکسی دریافت می گردد. در این طرح فقط اتوبوس‌ها و اتومبیل‌هاي اورژانس معاف از پرداخت عوارض هستند. یکی از اثرات بسیار خوبی که این طرح براي شهر سنگاپور به همراه داشت، ارتقاي سطح حمل و نقل عمومی این شهر بود به طوریکه عمده در آمد حاصل از این طرح در همین زمینه صرف می‌گردد و باعث گردیده که سنگاپور یکی از بهترین سیستم‌هاي حمل و نقل همگانی را در دنیا به خود اختصاص دهد.محدوده طرح ترافیک الکترونیکی در سنگاپور

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید