طرح جامع مدیریت بحران کشور
اسلاید 1: 1
اسلاید 2: 2طرح جامع مديريت بحران كشور (طرح جامع امداد و نجات كشور )
اسلاید 3: 3تاريخچه لزوم تدوين طرح جامع امداد و نجات كشور در ماده 44 برنامه سوم توسعهتهيه طرح توسط جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي، وزارت كشور و نيروي مقاومت بسيجتصويب طرح در جلسه مورخ 17/1/1381 هيأت وزيران
اسلاید 4: 4تعاريف بحران به حوادث ناشي از رخدادهاي طبيعي و عملكردهاي انساني اطلاق ميشودكه برطرف كردن آن نياز به اقدامات اضطراري و فوقالعاده دارد. بحران ملي بحراني است كه مقابله با آن خارج از توان استان باشد.
اسلاید 5: 5تعاریف مدیریت مخاطرات ( ریسک) فرایندی است که سطح تحمل یک خطر مشخص را در جامعه شناسایی می کند و این اطلاعات را در جهت تصمیم گیری برای اقدامات مربوط به کاهش اثرات مخاطرات و مقابله با آنها به کار می برد . امداد و نجات به عنوان بخش عمدهً مرحله مقابله شامل جستجو،نجات،ارائهً کمکهای اولیه، انتقال مجروحان تا نزدیکترین مرکزدرما نی ، تغذیه اضطراری، تأمین سرپناه اضطراری، تخلیه جمعیتها، تأمین امکانات اولیه و دریافت و توزیع کمکهای مردمی و اقلام اهدایی سازمانهای غیر دولتی، داخلی، خارجی و بین المللی است .
اسلاید 6: 6مديريت بحرانفرايند برنامهريزي و اجرا توسط نهادهاي دولتي و غيردولتي براي پيشگيري و كاهش اثرات بحرانها ، ايجاد آمادگيهاي لازم براي مقابله ، مقابله در حين وقوع بحران و بازسازي پس از بحران
اسلاید 7: 7مفاهيم اوليه مراحل مديريت بحران پيشگيري و كاهش اثرات : كاهش احتمال وقوع يا اثرات ناشي از بلايا آمادگي : پژوهش و برنامهريزي،ایجاد ساختارهای مدیریتی، آموزش و مانور مقابله : ارائه خدمات اضطراري بلافاصله پس از وقوع حادثه بازسازي : بازگرداندن جامعه به حالت عادي با در نظر گرفتن ویژکیهای توسعه پایدار
اسلاید 8: 8چرخه مديريت جامع بحرانبازسازيمقابلهپيشگيريآمادگيبحران
اسلاید 9: 9اهدافسازماندهي و يكپارچه نمودن كليه عناصر و عوامل مديريت بحراناستفاده از تمام امكانات ملي، استاني و نيروهاي مردميهدايت كليه كمكهاي دولتي و غيردولتي و خارجي ارايه حداكثر خدمات امداد و نجات سازمانيافته، تقليل تلفات انساني و اقتصادي و ايجاد آمادگيهاي لازم در مردم و سازمانهاتعيين دقيق نقش و و ظايف دستگاههاي اجرايي براي مقابله با بحران
اسلاید 10: 10راهكارهاي اساسيانجام مطالعات و تحقيقات داخلي و خارجي براي بهرهبرداري از اصول و دستاوردهاي علمياجراي برنامههاي ملي و منطقهاي با اولويت پيشگيري و كاهش اثراتسازماندهي تمامي دستگاههاي اجرايي و تعيين شرح وظايف تفصيلي آنها در بحرانهاجلب مشاركت مردمي از طريق آموزش و ايجاد آمادگياستفاده صحيح و بهينه از امكانات دولتي و غيردولتيپشتيبانيهاي لازم قواي سهگانه، وزارتخانهها، نهادها ونيروهاي مسلح
اسلاید 11: 11راهبردها مديريت جامع بحران با در نظر گرفتن : كليه بحرانهاي بالقوهكليه سطوح بحرانكليه سازمانهاي ذيربط به كارگيري سامانه فرماندهي حادثه به عنوان ابزار اعمال زبان مشترك
اسلاید 12: 12سيستم فرماندهي حادثه زبان مشترك منابع مشتركپردازشاطلاعاتپشتيباني و لجستيكمالي و اداريعملياتفرماندهي
اسلاید 13: 13ويژگيهاي ساختار مديريت بحران كشوراستفاده بهينه از امكانات و ساختارهاي موجود ايجاد ساختار تقريباً مشابه در كليه سطوح كشوردرنظرگرفتن سلسله مراتب اداري در تقسيمات كشورياعمال كليه مراحل بحران در ساختاراجرايي بودن ساختار جهت اجرا در كشور
اسلاید 14: 14وظايف ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه كشور سياستگزاري و تعيين راهبردهاي جامع در زمينه مديريت بحران برنامهريزي ملي جهت اجراي نظام مديريت بحران نظارت عاليه بر امر مديريت بحران كشور سازماندهی برای استفاده از منابع موجود هماهنگ نمودن وظایف،اختیارات و مسؤلیتهای کلیه بخشهاوتشکیلات دولتی و غیر دولتی در امر مدیریت بحران تهیه پیش نویس لوایح قانونی ، مقررات و مصوبات دولتی در ارتباط با مدیریت بحران اعلام وضعیت بحرانهای ملی و استانی پیگیری و پیش بینی تأمین اعتبارات و امکانات مالی مورد نیاز مدیریت بحران کشور
اسلاید 15: 15ساختار مديريت بحران كشورستاد حوادث و سوانح غيرمترقبة كشوررييس : وزير كشورجانشين: معاون هماهنگي امور عمرانيكميتة ملي آمادگيدبيرخانه ستادامور تخصصي مديريت بحران
اسلاید 16: 16اعضاي ستاد حوادث غيرمترقبه كشوروزير كشور (رئيس)وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكيوزير ارتباطات و فن آوری اطلاعات وزير آموزش و پرورشوزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح وزير نيرووزير راه و ترابريوزير مسكن و شهرسازيوزير جهاد كشاورزيوزير فرهنگ و ارشاد اسلاميوزير امور اقتصادي و داراييوزير امور خارجهوزير علوم ، تحقيقات و فناوري معاون رئيسجمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامهريزي كشوررئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايرانفرماندة نيروي مقاومت بسيجرئيس سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايرانرئيس ستاد كل نيروهاي مسلحفرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلاميرييس سازمان شهرداريهاي كشوررييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي
اسلاید 17: 17
اسلاید 18: 18امور تخصصيستاد حوادث و سوانح غيرمترقبة كشوردبيرخانه ستاد (مركز مديريت بحران كشور)امور تخصصيستاد حوادث و سوانح غيرمترقبة استاندبيرخانه ستادامور تخصصيستاد حوادث و سوانح غيرمترقبة شهرستاناداره هماهنگي مديريت بحران شهرستانستاد حوادث و سوانح غيرمترقبة شهرامور تخصصيواحد هماهنگي مديريت بحران شهركميتة ملي آمادگيكميتة آمادگي شهركميتة آمادگي استان
اسلاید 19: 19ستاد پيشگيري و مديريت بحران در حوادث طبيعي و سوانح غيرمترقبهكميسيون علمي ، تحقيقاتي و فنيكميسيون بازسازي و نوترانيكميسيون آمادگيكميسيون مقابلهكميسيون پيشگيري«سازمان مديريت و برنامه ريزي»«وزارت كشور»«وزارت كشور»«وزارت مسكن و شهرسازي»«وزارت علوم»ضمناً يک کميسيون تلفيق نيز مصوب می باشد.
اسلاید 20: 20كميته ملي آمادگي هماهنگي و نظارت بر عملكرد كارگروههاي تخصصي تهيه و تلفيق برنامههاي كلي مديريت بحران درسطوح مختلف تهيه پيش نويس لوايح در زمينه مديريت بحران بررسي و برآورد اعتبار مورد نياز براي فعاليتهاي كارگروهها و پيشنهاد به ستاد پشتيباني، هماهنگي ، نظارت و سياستگزاري فعاليتهاي كارگروههاي آمادگي استانها
اسلاید 21: 21اجزاي كميته ملي آمادگي كارگروههاي تخصصي آموزش كارگروههاي تخصصي پيشگيري و مديريت مخاطرات كارگروههاي تخصصي عملياتي
اسلاید 22: 22اعضاي كميته ملي آمادگيمعاون هماهنگي امور عمراني وزير كشور(رييس)معاون وزير نيرومعاون وزير جهاد كشاورزيمعاون وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكيمعاون وزير راه و ترابريمعاون وزير مسكن و شهرسازيمعاون وزير بازرگانيمعاون وزير علوم تحقيقات و فناوريمعاون سازمان مديريت و برنامه ريزي كشورجانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيجدبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايرانرييس سازمان هواشناسي كشورمعاون رييس سازمان حفاظت محيط زيسترييس مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهرانرييس پژوهشگاه زلزله شناسي
اسلاید 23: 23ستاد حوادث و سوانح استان سياستگزاري استاني و اجراي مصوبات ستاد در سطح استانها، هماهنگي امور اجرايي و تصميم گيري مناسب محل استقرار در مراکز استانها زير نظر ستاد حوادث كشور
اسلاید 24: 24اعضاي ستاد حوادث استاناستاندار (رئيس).مدير عامل جمعيت هلال احمر استان رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات درماني استان مدير عامل شرکت مخابرات استانمدير عامل شرکت آب و فاضلاب استانمدير عامل شرکت برق منطقهاي استانرييس سازمان مديريت و برنامهريزي استانفرمانده ارشد سپاه در منطقهفرمانده ارشد ارتش در منطقهفرمانده نيروي مقاومت بسيج در استانرييس سازمان بازرگاني استان مدير کل صدا و سيماي مرکز استانرييس سازمان مسکن و شهرسازي استانمديرکل راه و ترابري استان رييس سازمان جهاد کشاورزي استانرييس شوراي اسلامي استان مديرکل سازمان بهزيستي استان مديرکل امور اقتصادي و دارايي استان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مديرکل دادگستري استان رييس سازمان آموزش و پرورش استانشهردار شهر مرکز استان رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان مديرکل حفاظت محيط زيست استانرييس سازمان شهرداريهاي استان فرمانده ناحيه انتظامي استان
اسلاید 25: 25وظايف ستاد استان سياستگزاري با تبعيت از سياستهاي ملي نظارت بر فعاليتهاي ستادهاي شهري اعمال فعاليتهاي مديريت بحران استاني در مراحل چهارگانه بحران اعمال جنبه های پیش گیری (پیش،هنگام و پس از بروزبحران)در ابعاد استانی مدیریت مرحله آمادگی بحران ملی توزيع اعتبارات استاني مورد نياز مديريت بحران استان درخواست اعلام وضعیت بحران ملی یا منطقه ای از ستاد اعلام وضعیت بحران استانی
اسلاید 26: 26نحوه تشكيل ستاد استان ستاد استان در شرايط عادي حداقل هر 3ماه يکبار و در شرايط اضطراري بنا به پيشنهاد رييس ستاد استان به تعداد مورد نياز جلسه فوق العاده تشکيل ميدهد.دبيرخانه ستاد استان در استانداري مربوطه تشکيل ميشود.
اسلاید 27: 27ستاد شهرستان تحقق بخشيدن به سياستهاي تعيين شده توسط ستاد و تصميمات ستاد استان و اعمال مديريت بحران در شهرستانها
اسلاید 28: 28اعضاي ستاد شهرستانفرماندار(رئيس).رييس شعبه جمعيت هلال احمر شهردار شهر مرکز شهرستان رييس شوراي شهر مرکز شهرستان فرمانده منطقه انتظامي در شهرستانفرمانده ناحيه مقاومت بسيج در شهرستانرييس شبکه بهداشت و درمان شهرستانرييس اداره مخابرات شهرستانرييس اداره برق شهرستانرييس اداره آب و فاضلاب شهرستانرييس اداره مسکن و شهرسازي شهرستانرييس اداره جهاد کشاورزي شهرستانرييس اداره راه و ترابري شهرستانرييس اداره بازرگاني شهرستانرييس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستاننماينده شرکت گاز شهرستانرييس دادگستري شهرستانرييس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان
اسلاید 29: 29وظايف ستادمديريت بحران بحرانهاي شهرستاني در مراحل پيشگيري، مقابله و بازسازي با همکاري سازمانهاي مسئول امور تخصصي مديريت بحران اعمال جنبه هاي پيش گيري (پيش، هنگام و پس از بروز بحران) در ابعاد شهرستاني با همکاري سازمانهاي مسئول امور تخصصي مديريت بحران توزيع اعتبارات و امکانات شهرستاني مورد نياز مديريت بحران شهرستان درخواست اعلام وضعيت بحران استاني از ستاد استاناعلام وضعيت بحران شهرستاني
اسلاید 30: 30نحوه تشكيل ستاد شهرستان ستاد شهرستان در شرايط عادي حداقل هر 3ماه يکبار و در شرايط اضطراري بنا به پيشنهاد رييس ستاد شهرستان به تعداد مورد نياز جلسه فوق العاده تشکيل ميدهد.
اسلاید 31: 31كار گروه آمادگي استان به منظور هماهنگي و پيگيري اقدامات آمادگي، کارگروه آمادگي استان زير نظر ستاد استان تشکيل ميشود.
اسلاید 32: 32اعضاي كار گروه آمادگي استانمعاون امور عمراني استاندار (رييس کارگروه)رييس سازمان مديريت و برنامهريزي استانرييس سازمان جهاد کشاورزي استانمديرکل راه و ترابري استانرييس سازمان بازرگاني استان مدير عامل جمعيت هلال احمر استانرييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني استانرييس سازمان مسکن و شهرسازي استانمديرکل هواشناسي استانمديرکل حفاظت محيط زيست استانرييس سازمان جنگلها و مراتع استانمديرعامل سازمان آب منطقهاي استانمديرعامل شرکت برق منطقهاي استانبالاترين مقام مسئول شرکت پخش فرآوردههاي نفتي در استان مديرعامل شرکت گاز استانفرمانده منطقه مقاومت بسيج استانفرمانده ناحيه انتظامي استان
اسلاید 33: 33كارگروههاي تخصصي کارگروه ملي آمادگي با همکاري 3 زيرکارگروه وظايف خود را انجام ميدهد.
اسلاید 34: 34كارگروههاي تخصصيكارگروههاي تخصصي عملياتي كارگروههاي تخصصي پيشگيري و مديريت مخاطراتكارگروههاي تخصصي آموزش
اسلاید 35: 35كارگروههاي تخصصي عملياتي براي هر يك از امور تخصصي مديريت بحران يك كار گروه تخصصي عملياتي در نظر گرفته شده كه مرحله آمادگي امور تخصصي مديريت بحران را انجام ميدهند .
اسلاید 36: 36 كارگروههاي تخصصي پيشگيري و مديريت مخاطرات برنامه ريزيها و هماهنگيهاي لازم براي فعاليتهاي پيشگيري و مديريت مخاطرات بررسي مخاطرات عمده تهديد کننده کشور و ويژگيهاي آنهاکارگروههاي تخصصي مديريت مخاطرات در هر استان، متناسب با انواع و فراواني مخاطرات موجود در همان استان تشکيل ميشود. ضرورت تشکيل هر يک از کارگروههاي تخصصي مديريت مخاطرات و اعضاي آن توسط کارگروه آمادگي استان تعيين ميگردد.
اسلاید 37: 37كارگروههاي تخصصي آموزشبرنامه ريزها و هماهنگيهاي لازم براي آموزش تخصصي و همگاني مديريت بحران در 4مرحله آن و ارتقاي سطح آمادگي جامعه در برابر بحرانها
اسلاید 38: 38سازمانهاي همكار در آموزش مديريت بحران وزارت آموزش وپرورش وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي وزارت كار و امور اجتماعي سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي نیروهای نظامی و بسیج سازمان بهزيستي كشور
اسلاید 39: 39اعضاي كارگروههاي تخصصي عملياتكارگروه تخصصي امداد ونجات، با مسئوليت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايرانكارگروه تخصصي بهداشت ودرمان، با مسئوليت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكيكارگروه تخصصي حمل ونقل ، با مسئوليت وزارت راه و ترابريكارگروه تخصصي مخابرات و ارتباطات، با مسئوليت وزارت ارتباطات و فن آ وری اطلاعات كارگروه تخصصي آوار و تدفين ، با مسئوليت وزارت كشور( سازمان شهرداريهاي كشور) كارگروه تخصصي آتش نشاني و مواد خطرناك ،با مسئوليت وزارت كشور( ستاد هماهنگي امور ايمني و آتش نشاني)كارگروه تخصصي سوخت رساني ومواد نفتي ، با مسئوليت وزارت نفت كارگروه تخصصي امنيت و انتظامات، با مسئوليت وزارت كشور كارگروه تخصصي مديريت برق ، آب وفاضلاب، با مسئوليت وزارت نيروكارگروه تخصصي تأمين مسكن، با مسئوليت وزارت مسكن وشهر سازيكارگروه تخصصي كشاورزي و دامداري، با مسئوليت وزارت جهاد كشاورزيكارگروه تخصصي صنعت و معدن، با مسئوليت وزارت صنايع ومعادن
اسلاید 40: 40اعضاي كارگروههاي تخصصي پيشگيري و مديريت مخاطرات كارگروه تخصصي زلزله و لغزش لايه هاي زمين، با مسئوليت وزارت مسكن وشهر سازيكارگروه تخصصي آفات، امراض نباتي و سرمازدگي، با مسئوليت وزارت جهاد كشاورزيكارگروه تخصصي احياي مراتع و مقابله با خشكسالي، با مسئوليت وزارت جهاد كشاورزيكارگروه تخصصي سيل و طغيان رودخانه، با مسئوليت وزارت نيروكارگروه تخصصي آلودگي هوا، با مسئوليت سازمان حفاظت محيط زيستكارگروه تخصصي بلاياي جوي، با مسئوليت سازمان هواشناسي كشور
اسلاید 41: 41اعضاي كارگروههاي تخصصي آموزشكارگروه آموزش همگاني با مسئوليت جمعيت هلال احمركارگروه آموزش تخصصي با مسئوليت وزارت علوم، تحقيقات و فناوريكارگروه آموزش مدارس با مسئوليت وزارت آموزش وپرورشكارگروه آموزش رسانه هاي گروهي با مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كارگروه آموزش صدا وسيما با مسئوليت صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران
اسلاید 42: 42نقش کارگروه بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غير مترقبه
اسلاید 43: 43تاريخچه از اسفند ماه سال 1374 كميته فرعي تخصصي بهداشت و درمان كاهش اثرات بلاياي طبيعي پس از تصويب ماده واحده تأسيس كميته ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي توسط مجلس شوراي اسلامي شروع به فعاليت كرد .هيأت وزيران در جلسه مورخ 17/1/82 بنا به پيشنهاد شماره 212-17 مــــــــورخ 17/12/79 جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و به استناد مادة 44 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران «طرح جامع امداد و نجات كشور را تصويب نمود . هيأت وزيران در جلسة مورخ 7/4/83 به استناد اصول (134) و (138) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، به منظور هماهنگي اجرائي كليه دستگاهها و اعمال مديريت عالي مؤثر در بحران در هنگام وقوع حوادث و سوانح غيرمترقبه ، آئين نامه ستاد پيشگيري و مديريت بحران در حوادث طبيعي و سوانح غيرمترقبه را تصويب كرد .
اسلاید 44: 44اعضاي كارگروه بهداشت و درمان عبارتند از : نمايندگان حوزه هاي مختلف بهداشت و درماننماينده ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبهنماينده كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامينماينده دانشگاه علوم پزشكي بقيه ا.... (س)نماينده دانشگاه علوم پزشكي ارتش جمهوري اسلامي ايراننماينده بهداشت و درمان نيروي مقاومت بسيجنماينده سازمان نظام پزشكينماينده جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايراننماينده وزارت نيرونماينده وزارت جهادكشاورزينماينده بهزيستينماينده صدا و سيمانماينده/نمايندگان تشكلها غيردولتي كه وظايف مرتبط با امور بهداشت و درمان
اسلاید 45: 45اعضاء كارگروه تخصصي عملياتي استان و شهرستانكارگروه تخصصي عملياتي بهداشت و درمان استان و شهرستان با تركيب كارگروه تخصصي بهداشت و درمان در سطح استان و شهرستان و با مسئوليت رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان و رئيس شبكه بهداشت و درمان در سطح شهرستان است . اعضاء كارگروه استان مطابق اعضاء كارگروه كشور(اسلايد قبل)دبير كارگروه تخصصي عملياتي استان معاون امور بهداشتي استان و در شهرستان رئيس مركز بهداشت استانتوجه : كارگروههاي استاني در دانشگاههاي علوم پزشكي تشكيل و مشغول فعاليت ميباشند. كارگروههاي شهرستان هنوز ايجاد نشده اند .
اسلاید 46: 46كارگروههاي فرعي تخصصي بهداشت و درمان كارگروه فرعي تخصصي آمادگيكارگروه فرعي تخصصي كاهش آسيب پذيريكارگروه فرعي تخصصي آموزشي ، اطلاعات و پژوهشكارگروه فرعي تخصصي پشتيبانيكارگروههاي فرعي تخصصي در سطح كشور در سطح استانها هنوز تشكيل نشده اند.
اسلاید 47: 47شرح وظايف كلي كارگروههاي تخصصيتهيه و بررسي ، ارزيابي و تصويب برنامه ها ، لوايح ، طرحها ، موافقت نامه ها ، استانداردها و راهنماهااجرائي نمودن پيشنهادات ، برنامه ، لوايح ، طرحها ، قوانين و موافقت نامه ها مصوب در كارگروه ساماندهي و فعاليت هاي مرتبط با مديريت بحراننظارت و هدايت كارگروه استان و شهرستانتهيه گزارش و پس خوراند جهت سطوح بالاتر و پايين تر
اسلاید 48: 48وظايف دبيرخانه كارگروه :تدوين برنامه راهبردي 5 ساله و برنامه هاي كوتاه مدت(يكساله) ميان مدت و بلند مدت كارگروهتهيه استاندارد و راهنماهاي مديريت وضعيتهاي اضطراري در بخش بهداشت و درمانهماهنگ نمودن و نظارت و ارزشيابي اقدامات كارشناسان دبيرخانهتدوين و اجراي برنامه مشترك آمادگي و مقابله با وضعيت هاي اضطراري با مشاركت دفتر نمايندگي سازمان جهاني بهداشت در كشورتهيه و ارائه گزارشات و مقالات بالا و ارسال پسخوراند به سطوح پايينتدوين شرح وظايف كارشناسان دبيرخانه
اسلاید 49: 49اهداف اختصاصي كارگروهافزايش قابليتهاي خدمات بهداشتي و درماني موجود و ارتقاء دانش فني كاركنان بهداشت و درمان در زمينه بلاياافزايش سطح سلامت جسمي و رواني و اجتماعي و معنوي مردم جهت كاهش آسيب پذيري در شرايط متفاوت و در مراحل مختلف آمادگي ـ مقابله ـ بازسازيتأمين سلامت كاركنان امور مختلف مديريت بحران و نيز مردم در شرايط بحرانيتداوم عمليات ايمن در ساختمانهاي اداري مربوطهتضمين ارائه خدمات بهداشتي و درماني به موقع و مؤثر در شرايط مختلف و كاهش زيانها و خسارات مالي ناشي از بحرانهاتأمين امكان تداوم بهره گيري از نيروهاي متخصص رسمي و داوطلبتأمين شرايط بازگشت به وضعيت عاديبازسازي خدمات و تسهيلات بهداشتي درمانيتأمين امكانات لازم در سطح كشور جهت مقابلهسطح بندي خدمات و تدوين پروتكل هاي لازم براي پيشگيري درمان و توانبخشيتشكيل كارگروههاي فرعي
اسلاید 50: 50مديريت بحران اماكن صاحبان يا مسئولان کليه مجتمعها يا اماکني که حداقل يکي از شرايط زير را دارند، بايد طبق استانداردهاي تعيين شده توسط ستاد، گروه مديريت بحران به منظور پيگيري کليه مسايل مربوط به مراحل مديريت بحران آن محل تشکيل دهند:دست کم بيست و پنج (25) نفر ساکن يا کارمند داشته باشند دست کم در ساعاتي از روز بيش از بيست و پنج (25) نفر مراجعه کننده داشته باشنددست کم شش (6) طبقه داشته باشند در صورتي که آسيب به سازه يا عملکرد آن محل براي ساکنان مناطق مجاور ايجاد خطر کند
اسلاید 51: 51پايان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.