صفحه 1:

صفحه 2:
طرح معماری 2 موضوع : ۳0۵5۱9 ۲۵۱۷۲۵ کرد آورند کان - آتوسا آبحمزه بهاره خسروی هیانگ کی کیم فائزه یداللهی ۳1

صفحه 3:
‎al‏ 3 معمار معماری درک ی ار جواستن اجتماع - بزركى 7 هدف وفلسفه - وحدت بین درون و برون - ‏صميميت ابا محيظ و انكاه اوج زببائيست كه ما به معماری تفريف ميكتيم اراعش اسث كه معمارق زا تعریف می کند و هویت هر مسیط را ین می اید. مه جایی است که در آن یک شخهر» خقواده با گروهی از افراد با هم ژننگی د را ان رای خن و تكاء دلششن وسايل شخصبىى داراى تحهيزات بهداشتى و ابزار تهيه و توليد غذا. ‎ ‎ ‏-مفهوم خانه (©1050!) مفهومى وسيعتر از محل فيزيكى اقامت مثلا ©5نا9!! است. خانه معمولا محل آمتیت با پناه‌بردن است؛ جایی که امورات دنیای و کور نگ وی شوند و آشیاء با افرادی که شخص دون ی دارد مرگز توجه هستند. بسیاری از افراد به خانه به عنوان جایی که در آن بزرگ شده‌اند فکر 100 و تالمج توانة از جنس زمانباشد تا از جنس مکان. ‎

صفحه 4:

صفحه 5:
1 ار ‎Ae‏ ‏عوامل اقليمى 5-5 شيب زمين بستر نوع خاک گیاهان بارش تابش و بادها سوام ۶

صفحه 6:
1 معمارى و فرهنگ و فرهنگ ؛ مجموعه اي از اعتقادات , باورها , سنت ها و الگوهاي رفتاري و نیز دانش , اطلاعات و ادبیات مکتوب و شفاهي يك جامعه. هر جامعه اي داراي فرهنگ خاص خود است که شالوده معماري آن جامعه را پایه گذاري مي کند. بنا به عنوان جزئي از فرهنگ معطحه وظیفه عینیت بخشیدن مللهديشه ذهني از طریق فرم ظاهري صریح وآشکار تلويحي و نیمه

صفحه 7:
عوامل فرهنگي موثر در شکل گيري 1 : صورتها و ارزشهاي پایدار و کهن 2 : ارزشها و صورتهاي نیمه پایدار و سبك 3 : ارزشها و صورتهاي زودگذر یا مد معماری از یک طرف متأثر از خواست های انسان و قرهنگ اوست و از طرف دیگر متاثر ‎١‏ ات که انسان در آن زندگی می کند .:. در واقع معماری ظرف زندگی انسان است, ظرفی که انسان با بهره گیری از خرد, ‎eee‏ فرهنگ خود آن را می آفریند (هلتزی هال)

صفحه 8:
ای وی ار برع اس که پس از ادراک توسط داكن د اتفال + مرکز آندیشه با مشاهده ادراک سات لى ذر متمارى. همجون ”تقارن", 000000 و*سلسله مراتب* 00 كام دک رگونی مفاهیم " عملکردی ور ون " صترفا عملکردی " حاصل 2 و ان آنديشه دریدا در زیبایی شناسی ‎lst le, 7‏

صفحه 9:
) معماری وزیبایی ‎ens‏ باك را ندع انام حش د شك دهنده می داند. ‏هلمار فرانک : وی عواملی را که به طور خاص مف توائتد بن فراييد احساس يباين اكز ۱ شد دكي مل هاي ‏-مدل فرهنكى حاكم ‏-شناخت زمينه تاريخى و علل وجود يك بنا ‎

صفحه 10:
تادائ و آندو در 13 اکتبر 1941 ميلادي در اوزاكاي ژابن دیده به جهان گشود. در سال 1960 م . به يك بکسر حرفه اي تبدیل شد. در سالهاي 69- 2 م . تعالیم خود آموخته و غیر آكادميك و ‎ge ae‏ معمار با فرهاي أموزشي به .ارقا 0 ريكا و آفريقا و مطالعه بر فرانسك لویدرایت و كارهاي معرفى معمار و ارس معماران پست 00ل دوم زاين محسوب مي شود. آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بز جدابیت فضا تاکید مي ورزد.

صفحه 11:
تادائو آندو به باور من سه عنصر برای تبلور معماری مورد نیاز است : مصالح وافعی مانند بتن اکسپوز و با چوب رنگ نشده , هندسه ناب + طبیعت ؛ طبیعتی که از طریق انسان نظم داده شده و در تضاد با طبیعت آشفته است.

صفحه 12:

صفحه 13:
ی ‎aa aa‏ مت جنوب دارد که در دامنه کوه روکو واقع شده و دارای چشم اندازی وت ار اقانونن می‌باشد ساختمان که شامل ۱۲ و و ات با شبکه‌ای منظم به ابعاد ۵/۷ در 4 01000 41 انستت. آما در برش با شیب ‎ta‏ 0 4 است در جایی که ساختمان روی ‎ey)‏ تالا بوارود. قسمت‌هایی در شکل 0 هی باز وابسته به همی دیده می‌شود ‎aes‏ کل نکیل می‌دهند. فرم پلکانی که به واسطه شیب زمین ایجاد شده, باعث پدید آمدن مهتابی‌هایی با چشم اندازی متنوع برای خانه‌های ‎٩ mane‏ اسلت. زندگی روزمره در خانه‌های مسکونی که هر کدام دارای شکل و آندازه‌های

صفحه 14:
روکو و اقلیم - بررسی چند نمونه از نقش اقلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : محیط تادائو آندواعتقاد دارد در اصولا هر مکانی به بهترین نحو نشان میدهد چه معماری در آن مناسبتر مینشیند. و این وظیفه معمار است که بهترین معماری را برا ۳

صفحه 15:
1 ‎١‏ روكو واقليم و - بررسی چند نمونه از نقش اقلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : ‎el‏ - استفاده از شوذی ‏گرم و مرطوب - استفاده از گیاهان روی تراس ها ‎ ‎@ Lob: ‏" سعفهای نسبنا کوتاه | قرارگیری ساختمان در شیب 60 درجه ‎

صفحه 16:
روکو و اقلیم > بررسی چند نمونه از بعش افلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : li 0 9 ) : استفاده از شوذى(درهاى كاغذى با قاب جوبى كه در خانه ‎ol:‏ حل © هاى سنتى زابن استفاده ميشود)

صفحه 17:
) 1 ‎etapa eae‏ روکو و اقلیه ‏ گیری و ساخت مجموعه : اقليم كرم و مرطوب :رای حل 468 6 : استفاده از كياهان روى تراس ها براى تعديل هوا

صفحه 18:
) lal ۳ 2 ‏بررسی چند نمونه از نقش اقلیم بروکو‎ - ‏گیری و ساخت مجموعه : ید‎ اقلی ‎ee‏ ۱ ل ا ]ف اران هدایت هوای ‎Om azels‏ ود در ‎slg tac‏ سرد كوية

صفحه 19:
‎a ue‏ روکو و اقلیم - بررسی چند نمونه از نقش اقليم در شكل گیری و ساخت مجموعه : ‎li ‎097 ‏: 4 : قرارگیری ساختمان در شیب 60 درجه :راه حل #8 0 ‎ ‎

صفحه 20:
و روکو وفرهنگ ۴ 3 در نظر اول به نظر می‌رسد سبک معماری روکو مدرن باشد ولی = - سادگی قرمها و مصالح به كار رفته الهام كبرإت#عمار ‏ از سادكى و زيبايى آرامش بخش جاى خانه‌های ژاپنی - فرق این معماری با معماری مدرن آن است که در اینجا به وجود انسان توجه شده و آنجا به استاندارد هایش. در واقع در بنا روج سنت ‎olye uals‏ دارد.

صفحه 21:
- سادگی فرمها و مصالح به کار رفته الهام گیی4۴عمار بخش چای خانه‌های ژاینی 7

صفحه 22:
روکو وفرهنگ ‎e‏ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عین حال آرامش بخش نیز هست.

صفحه 23:
روکو وفرهنگ ‎a‏ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عين حال آرامش بخش نیز هست.

صفحه 24:
- بررسی چند نمونه از نقش فرهنگ در ‎Pep ees Ly SaaS‏ ورودی خانه راه باریکی است که فضای شلوغ بیرون را به فضای آرام درون ایمن راهرو را در باغهای ژاپنسی بسه وقور می‌توان باریکی که روی چمن قرار دارند ولی در گذر از آنها می‌کند از روی دریا عبور می‌کند. به علاوه به خاطر توجهی که عبور از این راهمی‌طلید حس آرامش و تمرکز ایجاد میشود احساس

صفحه 25:

صفحه 26:
«بررسی چند نمونه ار تفس فرهنگ در گیری و ساخت مجموعه : دسترسی ها - برای رفتن از مجموعه‌هابه ا دا ل ‎el‏ ‏مراتبى بايد طى شود و - در قياس اين يديده با فرهنك اين مرز و بوم 15 كدان كار براى حفاظت أن نا انجام كرقته است. براى ‎bl‏ ‏۲ ۱ 5 حقظا رو سبار عائز آهمیت است.

صفحه 27:
ری اه واه از وی در ى و ساخت مجموعة 1 روکو و زیبایی ‎w‏ تناسبات - آندو سعی کرده با استفاده از بلوک‌های ‎ae‏ آندازه | تش ۳ رادر خانهداشع حفظ كند و به آن زقایی ببخشد. - تناسبات هندسی مجموعه را ترازى لن دانست. اهر كس كه به گوشه‌ای از بنا نگاه کند در ذهنش ادامه آن را می‌سازد.

صفحه 28:
روکو و زیبایی - بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل گیری و ساخت مجموعه : تناسبات ساختار هندسی مجموعه حالت تقریبا انتزاعی (آبستره) دارد. که این خود موجب عدم وابستگی به مکان میشود. آندو نیز طبیعت را فرای ارتباط اولیه با مکان یافت. با قرار دادن مجموعه در شیبی همگون با محیط آندو از انرژی محیط برای پویابی بخشیدن به کار استفاده کرد.

صفحه 29:
روکو و زیبایی - بررسى جند نمونه از نقش زيبايى در شكل 6 ‎t‏ الت مر ‎ ‏تناسبات ‏در خانه‌های قدیمی زاین همواره آندازه ٍ ی تاق ‎ee‏ 4د از تعداد حصيرها( تدمى ها) است كه کف آن پهن می‌شود. برای ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
1 روکو وزیبایی استفاده از المان های عمودی و افقی در ساختمان روکو تضادی ایجاد کرده که زیبایی چشم نوازی ایجاد میکند.

صفحه 31:
Peay cee Ness ae >. 2 فرمهای بسیار ساده مكعبى ##يردها بنا را دلنشین می‌کند بدون نیاز به تزبينات روى نما آرامش فذاق تريَينات شده

صفحه 32:
- بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل 2 نما در اینجا همان سازه است که بدون واسطه عرضه می‌شود. (که این باز هم گوشه چشمی است به سادگی چایخانه‌های ژاپنی)

صفحه 33:
روکو 3 زیبایی ۳ - بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل ی و۳ در سازه ساختمان فرم سقف نیز با اندکی تعمق همان سقف خانه‌های ژاپنی است.

صفحه 34:
تاداثو آندو : تحليل آثار و انديشه ها و ديدكاه ها اثر ماسائو فوریاما ‎http://blog.naver.com/archur?‏ ‎Redirect=Log&logNo=40028543269‏ ‎http://nocturn.kr/44‏ GreatBuildingsOnline.c om ‏بای علمی دانشجویان ایران‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان