صفحه 1:
9گروههای علاقه مند به طرح کسب و کار +سرمایه گذاران مخاطره آمیز ( و شرکای اولیه * سرمایه گذاران بخش خصوصی * دستگاههای اجرائی و برنامه ربزان اقتصادی کشور + موسسات وام دهنده

صفحه 2:
9 انواع طرح های کسب و کار طرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطلاعاتی می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود : + طرح کسب و کار یک صفحه ای + طرح کسب و کار معمولی * طرح توجیه فنی- اقتصادی ( ۰ ۰ 6

صفحه 3:
۵ مخاطبان اصلی هر نوع طرح: ۲ طرح یک صفحه ای *طرح معمولی *طرح توجیهی ‎OC's‏ شرکای اولبه سرمایه گذاران . بانک ها ‏دستگاههای اجرائی » موسسات وام دهنده

صفحه 4:
۵ بخش نی ۲ طرح کسب و کار ‎ee)‏ صفحهاى

صفحه 5:
محتویات یک طرح کسب و کار یک صفحه ای ۱-۳ یک تصویر ذهنی از کارتان در آیند» ساموت ‎chat)‏ وجودى شما جيست ؟ و جه كاره ايد ؟ ۳ .۰ . مقاصد ویژه و قابل انداژه گیری کی ۱3 اليك «#* 20-00 ا جكونهاين کسب وکار را ۳ خواهد كرد. ۳ 2202 کارهای مشخصی که باید انجام پذیرند تا به اهداف 000000

صفحه 6:
)۷161010( ‏یف چشم انداز‎ a? یک تصویر ذهنی از اینکه سازمان به چه شکلی در آینده توسط علاقه متدان| ۰ ۰ ۳ ‎Bt gat vale‏ چگونه رفتار خواهد کرد . مربوط می شود به ایتکه ‎ge ee‏ بهتراست ۱ چشم‌آنداز وضعیت و موقعیت شرکت را ۱۱ ۳ می کند .

صفحه 7:

صفحه 8:
9 منال هایی از چشم انداز چشم انداز بک پژوهشکده ایرانی ...۰ مهمترین و بالاترین مرجع تمامی جنبه های ‎«pple‏ ‏فنون و پژوهش های هوا - دریا در کشور و خاور میانه.... + جشم انداز یک شر کت صنایم تبدیل کساه چ 3 3 ع 0 ..... تبسیل شدن به بزرگترین صادر کننده مواد غذابی کنسروی جنوب کشور که کیفیت محصولات آن زبان زد

صفحه 9:
9 رسالت ‎Ossion‏ ‏رسالت یک موسسه . منظور اساسی و منحصر به فردی است که آن مؤسسة را از مؤسسات مشابة متماير می ۱ ۱۳۱۳ بر حسب کالا - منطقه تعیین می کند . "رسالت سازمان جهت گیری آن را در آینده برای تحقق چشم انداز ۴دستور العملی کلی برای اینکه در بیانیه رسالت سازمان ها چه موضوع هایی گنجانده شود یا ایتکه مختصر باشد با 2 ۰ ۱۳۱ در عمل سازمان ها بیانیه رسالت خود را با شکل و محتوای گونه گون تهیه می کنند » ولی دست کم شامل دو جر ۱۰ ۱۰ فلسفه سازمانی و مقصود سازمانی

صفحه 10:
Jp) *فلسفه سازمانی : بیانگر دیدگاه و باور های اساسی . ارزشها ۰ آرزوها و اولویت های مدیران اسان ۲۱۲۲ ۳۱۳۱۲ + مقصود سازمانی : شامل نوع فعالیت ها ۱ ۱ ۳۱ می دهد یا تمایل به انجام آن ها دارد و نوع سازمانی که هست يا تصمیم دارد که باشد . + بیانیه رسالت ‎Dissiog Grtewedt)‏ سندی است رسمی شامل گزاره هایی روشن درباره باور های اساسی » ارزش ها اولویت های هدف گذاری و جهت گیری فعالیت های جاری و ابند» سازمان که برای تحقق یافتن چشم داز مور 00 می شود .

صفحه 11:
بحش هابی از یک نمونه بان ۳۲ پژوهشکده ۰.۰.۰.۰۰ ۱- دیدگاه ها و ارزش ها : ۱-۱ - دیدگاهی که به عنوان یک زمینه فکری وفرهنگ بین همه کارکنان پژوهشکده وجود داشته و باید تشوبق و ابنست كه 23233118 ما دا ‎75-1١‏ -ما دراين يزوهشكده اعتقاد داريم كه از دانش و فن آورى شناور هاى اثر سطحى در جهت اقتدار وسربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی | ۱- ۲- خمیر مایه های اصلی نظام ارزشی عبار تند از: : تخصص . تقوى . تهور ء أن

صفحه 12:
تدوین چشم انداز تدوین رسالتث

صفحه 13:
۵ درباره اهداف سازمان مب ۷ ‎Organizational‏ تعریف : اهداف سازمانی آندسته از پایانه ها (مقاصد ) است که هر سازمانی با بودن ۲ و " فعالیت های" خود می خواهد به آن ها دست یابد . در ربا نک ‎Ends, Target, Aims , Purposes‏ ى نظير , 060815 , ‎Objectives‏ غايى و نهايى و اساسى و اجرايى و ۰۰۰ همراه با واژه " اهداف " برای رساندن بهتر منظور كمى كنا 2000 مثال : اهداف نهایی ۰ اهداف اجرایی

صفحه 14:
8 چند تقسیم بندی دبگر اهداف: بلند مدت. میان مدت» کوتاه مدت استراتژیک. تاکتیکی, اجرایی ‎>I‏ ‏خارجیاهداف داخلی اهداف کلی. اهداف مشخص ‎Gon +‏ اساسی اغلب سازمان ها: ‎(Survival) ty‏ ۶ توجیه بقای سازمان ها چگونگی دست پل به ما۳ هاء چگونگی دستیابی به اهداف خارجی آن مهم ترین توجیه کننده بقای آن است.

صفحه 15:
9 چند نمونه اهداف "خوب و ۱۳۰۱۵ + رساندن صادرات شرکت به مرز ۰۰۰/۵۰۰ دلار در سال تا پایان سال ۱۳۸۶ ۳ دایر کردن دفتر نمایندگی عرضه و توزیع کالا های شرکت در آلمان در نیمه اول سال ۲۰۰۷ * معرفی یک محصول جدید در هر سال " اخذ گواهینامه 60605 1000 تا پایان سال ۱۳۸۵

صفحه 16:
افامیر یا 9 استراتژی (راهبرد) چیست ؟ يك برنامه فراكير سازمانى است شامل اقداماتى كه بايد صورت يذيردتا سازمان به اهداف كوتاه مدت خود دست يافته و مطمئن شود كه نهايتا به اهداف اساسی و بلند مدت خود نایل می شود . © برنامه ریزی استراتژیک (راهبردی) به فرایندی از تفکر و عمل گفته می شود که به تدوین یک استراتژی موثر می انجامد

صفحه 17:
نت ‎ip onl‏ فا ستراتژی های کسب و کار ‎Business Strategies‏ شامل استراتژی های زیر می باشد IC Grow Giratecies ‏استراتژی های رشد‎ )( ‏م1‎ Ctraeies ‏استراتژی های کلی رقابتی‎ استراتزی ممتاز و متفاوت شدن 7

صفحه 18:
+ معمولا در اجرای هر استراتژی تعدادی ‎al Plans)‏ برای اجرای هر برنامه چندین و برای اجرای هر طرح چندین ‎Gy 5 wb (Action Plans)‏ شوند .

صفحه 19:
۵ تدوین برنامه ها و طرح ها + لازمه اجرای هر استراتژی مجموعه کارهابی است که باید انجام شود . انجام اين کارها به مقداری پول و زمان نیاز دارد . ‎Spe Kal cle +‏ وقت و هزینه بدرستی و در راستای اهداف صورت پذیرد . لازم است مجموعه کارهای ضروری به شکل طرح ها و برنامه های زمان بندی شده مدون شوند . ‏* در تدوین هر طرح و برنامه باید جمله پر سئوال زیر را همواره مد نظر ‎ ‎ ‏قرار داد : ۱- چه لد ۲ ۲ - توسط کدام ‎ .‏ یا ۳-باچه.. ؟ ۴ - با استفاده از چه ۵ -در چه ۲ هو تس نتبجه ای ( ‏باید انجام پذبرد .

صفحه 20:
مقاهيها هرنامه اجرابی ‎Action Plans‏ +برنامه های عملیاتی و اجرایی کوناه مدت که به منظور . مشخص کردن فعالیت ها . نتایج . افراد مسئول اجرا و تاربخ هدف (مهلت) برای اجرا و هر نوع اقدامی که با صورت پنیرد . ندوین می شود .

صفحه 21:
0 شکل یک برنامه اجرایی (012010ظ (Plan ‏تاريخ تنظيم پروژه : کد برنامه اجرایی‎ : ‏فعاليت تاريخ هدف توسط : شخص | نتايج (مراحل) | كد‎ Outcome ‏(مهلت) مسئول‎ Activity 5 By Whom Target Date

صفحه 22:
تعیین و اولویت بندی اهداف تدوین استراتزی ها تدوین برنامه ها

صفحه 23:
کارگاه آموزشی ل تج كسب وكار ‎(ON A(t ss ii)‏ بخش دوم: طرح کسب و کار معمولی

صفحه 24:
9 سرفصل های طرح کسب و کارمعمولی **خلاصه مدیربتی **توصیف کسب و کار "*تحلیل بازار و ارزیابی ریسک نیم مدیریت امنابع انسانی ۳برنامه اجرایی *برنامه مالی

صفحه 25:
9 خلاصه مدیریتی خلاصه یکی از دو صفحه مقدمه طرح کسب وکار شما است. خلاصه مدیریتی فرصت های شما را توصیف می کند و تایید می کند که سرمایه گذاری در این کسب و کار مخاطره آمیز بازگشت خوبی خواهد داشت. سس سس ح حح ‏ - بيك سيل

صفحه 26:
© توصیف کسب و کار توصیف کسب و کار مانند یک عکس فوری از کسب و کار شما و کسانی است که در آن درگیر هستند.این یک صفحه مهم از نظر ‎200١7‏ است چرا که او می خواهد بطور اجمال نوع كسب و كار .سطح تعهدات و ميزان مشاركت را در اين صفحه مرور كند.

صفحه 27:
9 تحلیل بازار و ارزیابی ریسک سومین بخش طرح کسب و کار و یکی از بخش های مهم آن است . شامل فعالیت های برنامه بازاریابی است.

صفحه 28:
© برنامه بازاريابى ) محصول/ خدمات

صفحه 29:
© ارزیابی ریسک در طرح كسب و کار خطرات و آسیب هابی که احتمالا. . را تهدید خواهد کرد نیز باید پیش بینی شده و اعلام شود.

صفحه 30:
© تیم مدیربت امنابع انسانی ثابت كنيد كه شركت شما . مورد نیاز برای‌موفقیت را دارد. تیم خود را با رزومه کامل اریه ومعرفی کنید.

صفحه 31:
0 برنامه اجرابی “#5 برنافة بو سک به طور خلاصه برنامه طراحى و توسعه را طرح ريزى كنيد با مرورى بر استراتزى ها مى توانيد به تفصيل رسيدن به كسب و كار مخاطره يذير خود را از مفاهيم به واقعيت شرح دهيد. *[" برنامه اجرایی شامل برنامه تولید و بیمه نیز می باشد.

صفحه 32:
© طرح مالی ‎i putt‏ مالو به نظر می رسد مدبریت مالی یکی از بهترین راه هایی است که به وسیله ان کسب و کار شما سودده و توانمند باقی می ماند. *#طرح مالی شامل صورت حساب های زیر می باشد : صورت حساب جریان نقدی 1 ترازنامه " صورت حساب درآمد

صفحه 33:
از توجه شما متشكررا

گروههای عالقه مند به طرح کسب و کار سرمایه گذاران مخاطره آمیز ( )VC’sو شرکای اولیه سرمایه گذاران بخش خصوصی دستگاههای اجرائی و برنامه ریزان اقتصادی کشور موسسات وام دهنده انواع طرح های کسب و کار طرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطالعاتی می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود : طرح کسب و کار یک صفحه ای طرح کسب و کار معمولی طرح توجیه فنی -اقتصادی (طرح امکان سنجی) مخاطبان اصلی هر نوع طرح: طرح یک صفحه ای ، VC’sشرکای اولیه طرح معمولی سرمایه گذاران ،بانک ها طرح توجیهی دستگاههای اجرائی ، موسسات وام دهنده بخش نخست : طرح کسب و کار یک صفحه ای محتويات يك طرح كسب و كار يك صفحه اي ✣چشم انداز :يك تصوير ذهني از كارتان در آينده ✣ماموريت(رسالت):فلسفه وجودي شما چيست ؟ و چه كاره ايد ؟ ✣اهداف :مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري كه به دنبال رسيدن به آن ها هستيد. ✣استراتژي ها:چگونه اين كسب وكار راه اندازي واداره مي شود و رشد خواهد كرد. ✣برنامه ها :كارهاي مشخصي كه بايد انجام پذيرند تا به اهداف خود برسيد. تعريف چشم انداز ()Vision يك تصویر ذهني از اينكه سازمان به چه شكلي در آينده توسط عالقه مندانآن ديده خواهد شد و با آنان چگونه رفتار خواهد كرد . مربوط مي شود به اينكه :چه مي تواند باشد ؟ بهتر است چه چيزي باشد ؟ چشم انداز وضعيت و موقعيت شرکت را در محيط آينده آن تعريف مي كند . مدير استاد قاضي چشم انداز شما چه بوده است ؟ …... مثال هايي از چشم انداز چشم انداز يك پژوهشكده ايراني : .....مهمترين و باالترين مرجع تمامي جنبه هاي علوم ، فنون و پژوهش هاي هوا -دريا در كشور و خاور ميانه.... چشم انداز يك شركت صنايع تبديلي كشاورزي : .....تبديل شدن به بزرگترين صادر كننده مواد غذايي كنسروي جنوب كشور كه كيفيت محصوالت آن زبان زد باشد ........ رسالت ‏Mission رسالت يك مؤسسه ،منظور اساسي و منحصر به فردي است كه آن مؤسسه را از مؤسسات مشابه متمايز مي سازد و دامنه عمليات آن را بر حسب كاال -منطقه تعيين مي كند . رسالت سازمان جهت گيري آن را در آينده براي تحقق چشم انداز تعريف شده مشخص مي كند دستور العملي كلي براي اينكه در بيانيه رسالت سازمان ها چه موضوع هايي گنجانده شود ،يا اينكه مختصر باشد يا مشروح ،وجود ندارد . در عمل سازمان ها بيانيه رسالت خود را با شكل و محتواي گونه گون تهيه مي كنند ،ولي دست كم شامل دو جزء مهم است : فلسفه سازماني و مقصود سازماني فلسفه سازماني :بيانگر ديدگاه و باور هاي اساسي ،ارزشها ،آرزوها و اولويت هاي مديران استراتژيك سازمان است . مقصود سازماني :شامل نوع فعاليت هايي است كه سازمان انجام مي دهد يا تمايل به انجام آن ها دارد و نوع سازماني كه هست يا تصميم دارد كه باشد . بيانيه رسالت () Mission Statement سندي است رسمي شامل گزاره هايي روشن درباره باور هاي اساسي ،ارزش ها ،اولويت هاي هدف گذاري و جهت گيري فعاليت هاي جاري و آينده سازمان عالقه مندان به آن تنظيم سازمان ‌و ‌ ‌ كه براي تحقق يافتن چشم انداز مورد نظر‌ مي شود . بخش هايي از يك نمونه بيانيه رسالت (واقعي) - 1ديدگاه ها و ارزش ها : پژوهشكده ……… - 1 - 1ديدگاهي كه به عنوان يك زمينه فكري وفرهنگ سازماني در بين همه كاركنان پژوهشكده وجود داشته و بايد تشويق و ترويج شود اينست كه ………………. - 2 - 1ما در اين پژوهشكده اعتقاد داريم كه از طريق كسب و پيشبرد دانش و فن آوري شناور هاي اثر سطحي در جهت افزايش توان رزمي و اقتدار وسربلندي نظام مقدس جمهوري اسالمي ايران گام بر مي داريم -3 - 1خمير مايه هاي اصلي نظام ارزشي حاكم بر اين پژوهشكده عبارتند از :تخصص ،تقوي ،تهور ،تعهد ،توكل و تعادل كار گروهي كاربرگ 1و2 تدوين چشم انداز تدوين رسالت درباره اهداف سازماني ‏Organizational Objectives تعريف :اهداف سازماني آندسته از پايانه ها (مقاصد ) است كه هر سازماني با ”بودن“ و ” فعاليت هاي“ ‌خود مي خواهد به آن ها دست يابد . در زبان انگليسي واژگاني نظير , Objectives , Goals , Ends, Target , Aims , Purposesوجود دارد كه البته در مفهوم و در عمل با هم تفاوت دارند . در زبان فارسي اغلب “ اهداف ” و گاهي هم “ مقاصد ”‌ گفته مي شود .در گفتمان فارسي از ديگر واژگان مانند : غايي و نهايي و اساسي و اجرايي و … همراه با واژه “ اهداف ” براي رساندن بهتر منظور كمك گرفته مي شود مثال :اهداف نهايي ،اهداف اجرايي چند تقسيم بندي ديگر اهداف: بلند مدت ،ميان مدت ،كوتاه مدت استراتژيك ،تاكتيكي، خارجي،اهداف داخلي اجرايي اهداف اهداف كلي ،اهداف مشخص هدف اساسي اغلب سازمان ها :بقا ()Survival * توجيه بقاي سازمان ها چگونگي دست يابي به اهداف آن ها است .براي بعضي سازمان ها ،چگونگي دستيابي به اهداف خارجي آن مهم ترين توجيه كننده بقاي آن است. چند نمونه اهداف ”خوب و درست“ رساندن صادرات شركت به مرز 000/500دالر در سال تا پايان سال 1386 داير كردن دفتر نمايندگي عرضه و توزيع كاال هاي شركت در آلمان در نيمه اول سال 2007 معرفي يك محصول جديد در هر سال اخذ گواهينامه ISO 9002تا پايان سال 1385 استراتژي (راهبرد) چيست ؟ يك برنامه فراگير سازماني است شامل اقداماتي كه بايد صورت پذيردتا سازمان به اهداف كوتاه مدت خود دست يافته و مطمئن شود كه نهايتا به اهداف اساسي و بلند مدت خود نايل مي شود . برنامه ريزي استراتژيك (راهبردي) به فرايندي از تفكر و عمل گفته مي شود كه به تدوين يك استراتژي موثر مي انجامد استراتژي هاي كسب و كار ‏Business Strategies شامل استراتژي هاي زير مي باشد : استراتژي هاي رشد استراتژي هاي كلي رقابتي ‏Growth Strategies ‏Generic Competitive Strategies استراتژي ممتاز و متفاوت شدن ‏Differentiation Strategy معموال در اجراي هر استراتژي تعدادي برنامه ( )Tactical Plansو براي اجراي هر برنامه چندين پروژه (طرح) و براي اجراي هر طرح چندين برنامه اجرايي ( )Action Plansبايد تعريف شوند . رسالت رسالت برنامهاجرايي برنامه اجرايي استراتژي برنامه طرح اجرايي برنامهاجرايي برنامه تدوين برنامه ها و طرح ها الزمه اجراي هر استراتژي مجموعه كارهايي است كه بايد انجام شود . انجام اين كارها به مقداري پول و زمان نياز دارد . براي اينكه صرف وقت و هزينه بدرستي و در راستاي اهداف صورت پذيرد ،الزم است مجموعه كارهاي ضروري به شكل طرح ها و برنامه هاي زمان بندي شده مدون شوند . در تدوين هر طرح و برنامه بايد جمله پر سئوال زير را همواره مد نظر قرار داد : - 2توسط كدام واحد يا فرد ؟ - 1چه كاري ؟ - 4با استفاده از چه منابعي ؟ - 3با چه روشي ؟ - 6براي چه نتيجه اي ؟ - 5در چه مدتي؟ بايد انجام پذيرد . برنامه اجرايي Action Plans برنامه هاي عملياتي و اجرايي كوتاه مدت كه به منظور مشخص كردن فعاليت ها ،نتايج ،افراد مسئول اجرا و تاريخ هدف (مهلت) براي اجرا و هر نوع اقدامي كه بايد صورت پذيرد ،تدوين مي شود . شكل يك برنامه اجرايي (Action )Plan :تاريخ تنظيم : فعاليت ‏Activity پروژه : تاريخ هدف (مهلت) ‏Target ‏Date كد برنامه اجرايي توسط :شخص مسئول ‏By Whom نتايج (مراحل) كد ‏Outcome ‏s كار گروهي كاربرگ3و4و5 تعيين و اولويت بندي اهداف تدوين استراتژي ها تدوين برنامه ها كارگاه آموزشي تدوين طرح کسب و کار ‏Business Planning بخش دوم: طرح كسب و كار معمولی سرفصل های طرح كسب و كارمعمولی ✣خالصه مديريتي ✣توصيف كسب و كار ✣تحليل بازار و ارزيابي ريسك ✣تيم مديريت/منابع انساني ✣برنامه اجرايي ✣برنامه مالي خالصه مديريتي خالصه يكي از دو صفحه مقدمه طرح كسب وكار شما است .خالصه مديريتي فرصت هاي شما را توصيف مي كند و تاييد مي كند كه سرمايه گذاري در اين كسب و كار مخاطره آميز بازگشت خوبي خواهد داشت. خالصه مديريتي مروري بر كل طرح كسب و كار است لذا پس از نوشتن بقيه قسمت هاي طرح نوشته مي شود. توصيف كسب و كار توصيف كسب و كار مانند يك عكس فوري از كسب و كار شما و كساني است كه در آن درگير هستند.اين يك صفحه مهم از نظر سرمايه گذار است چرا كه او مي خواهد بطور اجمال نوع كسب و كار ،سطح تعهدات و ميزان مشاركت را در اين صفحه مرور كند. تحليل بازار و ارزيابي ريسك سومين بخش طرح كسب و كار و يكي از بخش هاي مهم آن است .شامل فعاليت هاي برنامه بازاريابي است. برنامه بازاريابي )aمرور صنعت )bمحصول /خدمات )cبازار هدف )dتحليل رقابتي )eتركيب بازاريابي ()P`s 4 )1پيشبرد )2محل )3قيمت )4محصول ارزيابي ريسك در طرح كسب و كار خطرات و آسيب هايي كه احتماال موفقيت طرح را تهديد خواهد كرد نيز بايد پيش بيني شده و اعالم شود. تيم مديريت /منابع انساني ثابت كنيد كه شركت شما نيروي انساني مورد نياز برايموفقيت را دارد .تيم خود را با رزومه كامل اريه ومعرفي كنيد. برنامه اجرايي ✣ برنامه توسعه به طور خالصه برنامه طراحي و توسعه را طرح ريزي كنيد با مروري بر استراتژي ها مي توانيد به تفصيل رسيدن به كسب و كار مخاطره پذير خود را از مفاهيم به واقعيت شرح دهيد. ✣ برنامه اجرايي شامل برنامه توليد و بيمه نيز مي باشد. طرح مالي ✣مديريت مالي به نظر مي رسد مديريت مالي يكي از بهترين راه هايي است كه به وسيله آن كسب و كار شما سودده و توانمند باقي مي ماند. ✣طرح مالي شامل صورت حساب هاي زير مي باشد : صورت حساب جريان نقدي ترازنامه صورت حساب درآمد

51,000 تومان