عقلانیت؛ پیش نیاز توسعه اقتصاد ورزش ایران
اسلاید 1: عقلانیت؛ پیش نیاز توسعه اقتصاد ورزش ایرانبه نام خدارضا شجیع www.shajie.ir
اسلاید 2: عقلانیت یکی از مهمترین اصول و شاخص های مدرنیته صنعتی است. نیروی محرکه توسعه اقتصادی غرب درک وضعیت موجود و ارایه راهکارهای بهبود، بدون درک مکانیزم های تولید و مصرف غیر ممکن است. ما در کلان ورزش، چه چیزی را تولید و مصرف می کنیم؟
اسلاید 3: خلق فرصت برای تبلیغگروهی ورزش می کنندتولید لذت برای هواداراناشغال زمان تماشاچیان و تولید سرگرمیتولید ثروت برای بنگاه اقتصادیتولید ثروت برای رسانهتولید ثروت برای باشگاه
اسلاید 4: خلق فرصت برای تبلیغگروهی پول می گیرند که ورزش کنندتولید لذت برای هواداراناشغال زمان تماشاچیان و تولید سرگرمیتولید ثروت برای بنگاه اقتصادیتولید ثروت برای رسانهتولید ثروت برای باشگاه
اسلاید 5: خلق فرصت برای تبلیغگروهی پول می گیرند که ورزش کنندتولید لذت برای هواداراناشغال زمان تماشاچیان و تولید سرگرمیتولید ثروت برای بنگاه اقتصادیتولید ثروت برای رسانهتولید ثروت برای باشگاه
اسلاید 6:
اسلاید 7: مولفه های عقلانیت در فیلمی که دیده شد:استانداردها و اصول دانش و فناوریسیستم حمل و نقلانعطاف پذیری سازهنظم
اسلاید 8:
اسلاید 9:
اسلاید 10:
اسلاید 11:
اسلاید 12:
اسلاید 13: تحقیقات جورج رایتسر در مورد اصول تولید صنعت فست فود و به طور خاص در شرکت عظیم مک دونالد، یکی از برجسته ترین تلاش ها برای توصیف ماهیت عقلانی سازی مدرن و در ادامه عقلانی سازی ورزش است. مک دونالدی شدن ورزش مدرن از حضور رو به گسترش فروشگاه های زنجیره ای مک دونالد در ورزشگاه ها فراتر است. صنعت ورزش از برخی اصول رسمی عقلانی سازی مک دونالد در مسیر تولید و بسته بندی ورزش تماشاگرپسند استفاده کرده است.
اسلاید 14: چهار مولفه مک دونالدی شدن:کاراییمحاسبه پذیریکنترل- قابلیت پیش بینی
اسلاید 15: سود هر چه بیشتر با مصرف کم ترین مواد و منابع انسانیمنطق کمی: فروش بیشتر با صرف کم ترین منابع افزایش حداکثری تعداد مسابقات در هر فصل علی رغم افزایش آسیب دیدگی ورزشکارانمیزان واگذاری کار به مشتری در رستوران های مک دونالد و افزایش نقش آن ها به عنوان کارکنان بی مواجب درگیر کردن تماشاچیان و هواداران به بحث، تشویق، تهییج بازیکنان؛ کسانی که هم هزینه می کنند و هم در کار مشارکت می کنند. کاراییدر عصری که ورزش از تلویزیون پخش می شود؛ تعداد این مشتریان روز به روز کم و کمتر می شود
اسلاید 16: محاسبه پذیریهمه چیز قابل محاسبه است. تأکید بر بازی های بیشتر، گل های بیشتر، آسیب های کمتر و توقت کمتر بازی در 90 دقیقه
اسلاید 17: کنترلدر نظام های مک دونالدی کنترل از طریق جایگزینی انسان با فناوری دنبال می شود.فاجعه هیلزبورو در سال 1989نقطه آغاز استانداردسازی ورزشگاه ها
اسلاید 18: قابلیت پیش بینیدر یک جامعه عقلانی، افراد ترجیح می دهند بدانند در شرایط خاص و در غالب اوقات چه اتفاقی خواهد داد: آنان نه مایلند و نه انتظار دارند که غافلگیر شوند. از نظر مشتری قابلیت پیش بینی آرامش فکری زیادی برای آنان به همراه می آورد و این آرامش، پیش بینی نیازها و کسب سود و درآمد را آسان تر می کنند (رایتسر، 1996).برای این که مکان و زمان قابل پیش بینی شوند، باید استاندارد شوند.
اسلاید 19: مک دونالدی شدن ورزش؛ خوب یا بد؟ورزشگاه ها روز به روز از تماشاگران خالی و خالی تر می شوندفضای ورزشگاه ها جذابیتی برای سرمایه گذاری ندارند فضای ورزشگاه ها چه ارزشی بیشتر از تلویزیون تولید می کنند؟آیا اصولاً ساختارهای دولتی می توانند به سمت عقلانی سازی حرکت کنند؟
اسلاید 20: وضعیت محیط اقتصادی فوتبال ایران
اسلاید 21: دکتر دادکان: نيمی از آنها که با وزير ملاقات کردند لمپن و دلال بودند خبر ورزشی: آقای وزير، اين لمپن را مردم میخواهند کفاشيان: منظور وزير از لمپن، کیروش نبود پنجعلی: هيچوقت به همکارم نمیگويم لمپن دکتر خادم: استفاده از ادبيات لمپن و پوپوليستی برای گرفتن امتياز است قلعه نويی: شما که بنده پولی از همه لمپن تر هستی! فريادشيران: اگر ما لمپن بوديم، تو که رئيس تمام اين لمپن ها بودی ناصر ابراهيمی: در ديدار با وزير ورزش لمپنی حضور نداشتلمپنیسم؛ محصول یک فضای غیر عقلانی
اسلاید 22: این«لمپن»که همه از آن سخن می گویند چه کسی است؟
اسلاید 23: نتایج حاصل از کدگذاری محوری
اسلاید 24: پایانTHANKSwww.shajie.ir
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.