پزشکی و سلامت طب سنتی

عنبر نسارا، پشگل پر خاصیت

anbarnesara_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عنبر نسارا، پشگل پر خاصیت”

عنبر نسارا، پشگل پر خاصیت

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: عنبر نسارا؛ پشگل پر خاصیت!

اسلاید 3: عنبر نسارا، پشگل الاغ مادّه(به گویش محلّی ماچه الاغ) است.در کتب داروسازی طبّ قدیم، خواصّ دارویی انواع مدفوع و ادرار انسان و حیوانات مختلف شرح داده شده است.جالب آنجاست که این آثار درمانی به طور مکرّر تجربه شده است و در بسیاری موارد گره گشای درمان بیماری هایی بوده اند که در حالت عادّی درمان آنها بسیار سخت است.

اسلاید 4: ۱- دود دادن عنبر نسارا در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند اثر میکروب کشی قوی دارد.انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجّهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد.

اسلاید 5: ۲- استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است.این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثّر است.عنبرنسارا را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.

اسلاید 6: 3- گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثّر در کاهش انواع خارش هاست.برای درمان تاول ها و زخم های ترشّح دار نیز اثر مناسبی دارد.این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست.در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.

اسلاید 7: ۴- ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.5- پاشیدن پودر عنبر نسارای خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقّف می کند.

اسلاید 8: 6- به روش های ذیل می توان از عنبر نسارا برای کمک به درمان صرع استفاده کرد: استنشاق عصاره خشک آن با سرکه. استفاده از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی.

اسلاید 9: 7- دود دادن عنبرنسارا براي كاهش خونريزي و كوتاه كردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت هاي واژينال مفید است. روش استفاده به این شرح است:2 الي 3 عدد عنبر نسا را همراه با خاكشي و اسپند، روي كمي ذغال بیندازید.گلدان سفالي كه ته آن سوراخ داشته باشد را روي آن برگردانيد، كه در اين صورت مانند دودكش مي شود.لباس زير خود را درآورده و دامن بلندي بپوشيد و به حالت نيم خيز روي آن بایستيد.البته این کار بدون خاکشی و اسپند هم موثر است.اين كار را 2 روز قبل از زمان پريود، 2 روز در زمان پريود و 2 روز بعد از پريود انجام دهيد.

اسلاید 10: 8-دود عنبرنسارا در درمان و و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.نحوه استفاده: مانند روش درمان عفونت واژینال.Shiateb.com

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید