پزشکی و سلامت بیماری‌ها

عوامل اصلی بر پوکی استخوان

pooki-ostekhaan-manaabe-kalsiom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “عوامل اصلی بر پوکی استخوان”

عوامل اصلی بر پوکی استخوان

اسلاید 1: عوامل موثر بر پوکی استخوان شامل جنسیت، نژاد، سابقه خانوادگی، نوع استخوان بندی، رژیم غذایی و ... می‌شود. یکی از تاثیرگذار‌ترین روش‌های پیشگیری از پوکی استخوان بهره‌گیری از منابع غذایی کلسیم و فسفر است. با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش پیدا می‌کند.In the name of godعوامل موثر بر پوکی استخوان و منابع غذایی کلسیم و فسفر

اسلاید 2:  پوکی استخوان یا تحلیل رفتن استخوان، بر روی افراد با سنین مختلف تاثیر می‌گذارد. اما عوامل خطر خاصی وجود دارد که ممکن است شما را در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دهد. بعضی از شایع‌ترین عوامل موثر بر پوکی استخوان اغلب اجتناب ناپذیرند، به این دلیل شما نمی‌توانید رخ دادن آن‌ها پیش بینی کنید. در حالی که بسیاری از عوامل کنترل نشده ممکن است در خطر ابتلا به پوکی استخوان شما نقش داشته باشند، اما با قرار دادن شیوه‌های خاصی برای زندگی، می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید و احتمال ابتلا به بیماری را تحت تاثیر قرار دهید. در ادامه با عوامل موثر بر پوکی استخوان و روش‌های پیشگیری از آن که شامل بهره‌مندی از منابع غذایی کلسیم و فسفر است، آشنا می‌شوید.عوامل موثر بر پوکی استخوان۱. زن بودنپوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است و در ۸۰ درصد مواقع زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.۲. سن زیادبا گذشت زمان استخوان‌های ما به طور طبیعی تراکم خود را از دست می‌دهند و ضعیف‌تر می‌شوند. این بدان معنا نیست که هر فرد مسن به پوکی استخوان دچار می‌شود، بلکه به این معنی است که احتمال رشد این بیماری با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند.۳. داشتن سابقه خانوادگی پوکی استخوانمطالعات نشان می‌دهد اگر هر یک از والدین شما پوکی استخوان داشته باشند، شما نیز بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستید.

اسلاید 3:

اسلاید 4: ۴. داشتن سابقه شکستگی استخواناگر فقط یک استخوان شکسته داشته باشید، این عامل خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.۵. داشتن استخوان بندی ریز و نازکافراد با استخوان‌های کوچک و نازک، بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. اگرچه داشتن استخوان بندی درشت قطعا به این معنا نیست که به این بیماری دچار نمی‌شوید.۶. سفید پوست بودن یا اجداد آسیایی یا لاتین داشتنپوکی استخوان در همه نژاد‌ها و قومیت‌ها تاثیر می‌گذارد، اما اگر شما سفید پوست یا آسیایی و لاتین باشید بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستید.۷. یائسگییائسگی با کاهش شدید هورمون استروژن که یک هورمون زنانه است که از استخوان‌ها محافظت می‌کند، مشخص می‌شود. هنگامی که سطح استروژن کاهش پیدا می‌کند، استخوان‌ها تراکم خود را از دست داده و مستعد شکستگی می‌شوند.۸. رژیم غذاییعادت‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. خوشبختانه این عاملی است که قابل کنترل است. رژیم غذایی فاقد کلسیم و ویتامین D می‌تواند منجر به ضعیف شدن استخوان شود. کلسیم به ساخت استخوان‌ها و ویتامین D به استحکام و سلامت استخوان کمک می‌کند. محصولات لبنی حاوی کلسیم زیادی هستند و برخی از محصولات غیر لبنی هم کلسیم دارند. همچنین افراد می‌توانند کلسیم را از مکمل‌ها دریافت کنند، اما متخصصان توصیه می‌کنند که کلسیم را از طریق غذا به حداکثر برسانند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید