کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

عوامل موفقیت نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها

صفحه 1:
"عوامل موفقبت نظام پذیرش و بررسی پيشنهادها" دکتر مجید کردرستمی

صفحه 2:
عامل يكم بستر سازى فرهنكى kordrostami@yahoo.com

صفحه 3:
p> ‏مد‎ Dw tee . فراهم آوردن زمینه ای برای کارکنان تا به . ایجاد همدلی و همسوتی بین مدیران و کارکنان بیق کارکنان که منشاء خدمات و نوآوری ها در سازمانها هستند قانونمداری مدیران و کارکنان تأمین ضمانت اجرایی پيشنهادها و نظرات کارکنان احترام به کارکنان و اهمیت دادن به نظرات آنان بوجود آوردن زمینه های رشد و ارتقاء کارکنان تشویق کارکنان جهت ارائه طرحها رعایت شأن و منزلت کارکنان ایجاد باور در مدیران و کارکنان مبنی بر موّثر بودن م

صفحه 4:
. از بین بردن رابطه مداری در سازمانها . برقراری سیستم تشویق و تنبه عادلانه . بکارگیری تکنولوژی جدید اطلاعاتی و فنی تصحیح نظام پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس میزان مالکیت و نحوهء کاری که کارکنان انجام می دهند ایجاد جو محبت و صمیمت در محیط کار بین کارکنان . توجه به نظرات زیردستان از سوی مدیران رفع تبعیض میان جامعه کارکنان و مدیران برقراری سیستمی ترفیع منطقی با اهمیت دادن مدیران به نظرات

صفحه 5:
۰ ابعاد فرهنگ عملکرد گروهی و در نتیجه تشویق گروهی و تنبیه فردی ۱ بوجود آوردن فضائی که کارکنان در سازمان احساس دلسوزی و مسئولیت بیشتری ‎Wyld‏ ۲ برقراری ارتباط بیشتر میان مدیران و کارکنان از طریق حضور بیشتر آنان در ميان كاركنان ۳ب ۴ کاهش نظارتها و کنترلهای مستقیم بر اضطراب و در نتیجه مشارکت کارکنان ۵ اهمیت دادن مدیران به آموزش کارکنان و تقبل هز ۶ یض بخشی از اختیارات مدیران به افراد شایسته

صفحه 6:
عامل دوم ۳ oe ‏ی‎ + ule, kordrostami@yahoo.com

صفحه 7:
مد من مد و مد توجه به شأن و منزلت اجتماعی کارکنان سازگار کردن محیطهای اداری با مشارکت کارکنان احترام متقابل بین مدیران و کارکنان پیوند دو طرفهء عاطفی, ادراكى بين كاركنان و مديران احساس مهم بودن كاركنان در محيط كارى طراحى ساختارى غير متمركز جهت در دست بودن اطلاعات كافى بر کارکنان برای ارائه پيشنهادها ایجاد اطمینان از جانب مدیران مبنی بر عدم ترس از عواقب ارائه .بيشئهادها برقرارى راههاى ارتباطى مناسب اشتغال كاركنان به مشورت كذاردن كاركنان در تعيين اهداف كوتاه مدت و بلند مدت

صفحه 8:
ی مشخص بودن جایگاه نظرات و پیشنهادهای کارکنان و در تصمیم گیریهای مدیران يران تمركز زدائى در نظام ادارى . وجود ساختارهاى سازمانى منعطف با تحولات محيطى . روشن بودن جايكاه مشاركت كاركنان در فرايند تصميم كيرى از بين بردن فرهنك و مدير سالارى در سازمانها . توجه به عامل شایسته سالاری در ارتقاء و انتصاب مديران یع جزوه ها و کتابهای آموزشی در خصوص مشارکت بين جامعه کارکنان و مدیران . از بین بردن فرهنگ خودگردانی در سازمان . شیوهء پرداخت کارمزدی به کارکنان

صفحه 9:
عامل سوم { نيت و ثبات شغا 0 kordrostami@yahoo.com

صفحه 10:
1 تامین ثبات شغلی کارکنان ایجاد امنیت و از بین بردن و یا کاهش مخاطرات و وسائل تامین رضایت شغلی کارکنان و تامین نیاز های اولیه گروه های کاری حرکت دادن کارکنان وزیردستان در تصمیم گیری ها و استفاده از نظریات آنها تامین حقوق و مزابای کارکنان جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت بازنگری در آئین نامه ها و مقررات و مشارکت پذیر کردن آنها روشن و شفاف نمودن وظائف و اهداف سازمانی برای کارکنان مشخص نمودن ابعاد مشارکت برای کارکنان kordrostami@yahoo.com

صفحه 11:
عامل چهارم اعتماد میان کار کنان و مدیران " kordrostami@yahoo.com

صفحه 12:
مشخص نمودن ابعاد مشارکت برای کارکنان ایجاد مکانیسم علمی برای اخذ و بررسی کارشناس و اجرای ييشنهادها ن بردن ترس از مدیران میان کارکنان توجهه به آموزش مستمر کاهش قدرت مدیران و تفویض قدرت به سایر افراد سازمان kordrostami@yahoo.com

صفحه 13:
عامل ينجم روشن بودن جایگاه مشارکت در تصمیم گیری ۳ kordrostami@yahoo.com

صفحه 14:
تطبیق شرح شغل با شرائط احراز شغل شفاف بودن نحوه تصمیم گیری در سازمان روشن بودن وظائف سازمانی هر یک از افراد میزان رغبت کارکنان به مشارکت ایجاد اعتماد متقابل میان مدیران و کارکنان مشخص کردن هدف از مشارکت برای کارکنان ایجاد انگیزه در کارکنان و تشویق آنان به کا متحول نمودن ساختار سازمانی متناسب با مدیران مشارک" <ordrostami@yahoo.com

"عوامل موفقیت نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها" دکتر مجید کردرستمی عامل يكم بستر سازي فرهنگي ‏kordrostami@yahoo.com 2 .1تشويق كاركنان كه منشاء خدمات و نوآوري ها در سازمانها هستند .2قانونمداري مديران و كاركنان .3تأمين ضمانت اجرايي پيشنهادها و نظرات كاركنان .4احترام به كاركنان و اهميت دادن به نظرات آنان .5بوجود آوردن زمينه هاي رشد و ارتقاء كاركنان .6تشويق كاركنان جهت ارائه طرحهاي پيشنهادي .7رعايت شأن و منزلت كاركنان .8فراهم آوردن زمينه اي براي كاركنان تا به آينده خود اميدوار باشند .9ايجاد باور در مديران و كاركنان مبني بر مؤثر بودن مشاركت .10ايجاد همدلي و همسوئي بين مديران و كاركنان ‏kordrostami@yahoo.com 3 .11 .12 .13 .14 .15 .16 .17 .18 .19 تصحيح نظام پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس ميزان مالكيت و نحوهء كاري كه كاركنان انجام مي دهند ايجاد جو محبت و صميمت در محيط كار بين كاركنان توجه به نظرات زيردستان از سوي مديران رفع تبعيض ميان جامعه كاركنان و مديران از بين بردن رابطه مداري در سازمانها برقراري سيستمي ترفيع منطقي با توجه به توانائي افراد برقراري سيستم تشويق و تنبه عادالنه بكارگيري تكنولوژي جديد اطالعاتي و فني اهميت دادن مديران به نظرات ‏kordrostami@yahoo.com 4 .20ابعاد فرهنگ عملكرد گروهي و در نتيجه تشويق گروهي و تنبيه فردي .21بوجود آوردن فضائي كه كاركنان در سازمان احساس دلسوزي و مسئوليت بيشتري دارند .22برقراري ارتباط بيشتر ميان مديران و كاركنان از طريق حضور بيشتر آنان در ميان كاركنان .23بكارگيري نيروهاي كاردان و اليق جهت استقرار مشاركت .24كاهش نظارتها و كنترلهاي مستقيم بر كاركنان جهت كاهش ترس و اضطراب و در نتيجه مشاركت كاركنان .25اهميت دادن مديران به آموزش كاركنان و تقبل هزينه هاي آموزش آنان .26تفويض بخشي از اختيارات مديران به افراد شايسته ‏kordrostami@yahoo.com 5 عامل دوم رضايتمندي شغلي ‏kordrostami@yahoo.com 6 .1 توجه به شأن و منزلت اجتماعي كاركنان .2 سازگار كردن محيطهاي اداري با مشاركت كاركنان .3احترام متقابل بين مديران و كاركنان .4 پيوند دو طرفهء عاطفي ،ادراكي بين كاركنان و مديران .5 احساس مهم بودن كاركنان در محيط كاري .6 طراحي ساختاري غير متمركز جهت در دست بودن اطالعات كافي بر كاركنان براي ارائه پيشنهادها .7 ايجاد اطمينان از جانب مديران مبني بر عدم ترس از عواقب ارائه پيشئهادها .8برقراري راههاي ارتباطي مناسب اشتغال كاركنان .9 به مشورت گذاردن كاركنان در تعيين اهداف كوتاه مدت و بلند مدت ‏kordrostami@yahoo.com 7 .10مشخص بودن جايگاه نظرات و پيشنهادهاي كاركنان و در تصميم گيريهاي مديران .11تمركز زدائي در نظام اداري .12وجود ساختارهاي سازماني منعطف با تحوالت محيطي .13روشن بودن جايگاه مشاركت كاركنان در فرايند تصميم گيري .14از بين بردن فرهنگ و مدير ساالري در سازمانها .15توجه به عامل شايسته ساالري در ارتقاء و انتصاب مديران .16توزيع جزوه ها و كتابهاي آموزشي در خصوص مشاركت بين جامعه كاركنان و مديران .17از بين بردن فرهنگ خودگرداني در سازمان .18شيوهء پرداخت كارمزدي به كاركنان ‏kordrostami@yahoo.com 8 عامل سوم امنيت و ثبات شغلي ‏kordrostami@yahoo.com 9 .1 تامین ثبات شغلی کارکنان .2 ایجاد امنیت و از بین بردن و یا کاهش مخاطرات و وسائل .3تامین رضایت شغلی کارکنان و تامین نیاز های اولیه گروه های کاری .4 حرکت دادن کارکنان وزیردستان در تصمیم گیری ها و استفاده از نظریات آنها .5 تامین حقوق و مزایای کارکنان جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت .6 بازنگری در آئین نامه ها و مقررات و مشارکت پذیر کردن آنها .7 روشن و شفاف نمودن وظائف و اهداف سازمانی برای کارکنان .8مشخص نمودن ابعاد مشارکت برای کارکنان ‏kordrostami@yahoo.com 10 عامل چهارم اعتماد ميان كاركنان و مديران ‏kordrostami@yahoo.com 11 .1 مشخص نمودن ابعاد مشارکت برای کارکنان .2 ایجاد مکانیسم علمی برای اخذ و بررسی کارشناس و اجرای پیشنهادها .3از بین بردن ترس از مدیران میان کارکنان .4 توجهه به آموزش مستمر .5کاهش قدرت مدیران و تفویض قدرت به سایر افراد سازمان ‏kordrostami@yahoo.com 12 عامل پنجم روشن بودن جايگاه مشاركت در تصميم گيري ‏kordrostami@yahoo.com 13 .1 تطبیق شرح شغل با شرائط احراز شغل .2 شفاف بودن نحوه تصمیم گیری در سازمان .3 روشن بودن وظائف سازمانی هر یک از افراد .4 میزان رغبت کارکنان به مشارکت .5 ایجاد اعتماد متقابل میان مدیران و کارکنان .6 مشخص کردن هدف از مشارکت برای کارکنان .7 ایجاد انگیزه در کارکنان و تشویق آنان به کارهای گروهی و همایشی .8 متحول نمودن ساختار سازمانی متناسب با مدیران مشارکت ‏kordrostami@yahoo.com 14

51,000 تومان