Endocrine

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “غدد درون ریز”

غدد درون ریز

اسلاید 1: غدد درون ریز

اسلاید 2: دستگاه غدد درون ریز یکی از دستگاه های مهم بدن است که شامل هشت غده اصلی است.این دستگاه در ارتباط نزدیک با دستگاه عصبی فرایند های فیزیولوژیکی متعددی را با ترشح هورمون های مختلف کنترل میکند که در اندام های هدف پاسخ خاصی را القا میکنندتفاوت غدد درون ریز با سایر غده های بدن در بدون مجرا بودن آن ها است.همچنین بر خلاف غدد برون ریز که اثرات محدود موضعی دارند ، غدد درون ریز اثرات گسترده ای دارند.بعضی از بیماری های شایع غدد درون ریز مثل هیپوتیروئیدی توسط داروهای جایگزین هورمونی به آسانی کنترل میشود درحالی که برخی از این اختلالاتن ممکن است دوره درمان مشکل تری داشته باشند.

اسلاید 3: غدد درون ریز معمولا از طریق مکانیسم فیدبک (feed back) تنظیم می شوند. فیدبک مثبت وقتی است که با ترشح هورمون و ایجاد اثر روی بدن، غدد به ترشح هورمون ادامه داده و ترشح آن را زیاد می کنند.فیدبک منفی وقتی اتفاق می افتد که مقدار یک هورمون در خون به حد مطلوب برسد و هورمون اثر لازم را بگذارد در این صورت غده ها ترشح هورمون را کم می کنند و بر عکس وقتی مقدار هورمون کم شود غده ها تشخیص داده و ترشح هورمون را زیاد می کنند.

اسلاید 4: غده هیپوفیزاین غده بوسیله ساقه هیپوفیز به هیپوتالاموس متصل است و ارتباط نزدیکی با هیپوتالاموس دارد. از طرف دیگر فعالیت اغلب غدد درون ریز توسط آن کنترل میشود. غده هیپوفیز از نظر فیزیولوژیکی به دو بخش تقسیم می شود :هیپوفیز قدامی ( آدنو هیپوفیز )هیپوفیز خلفی ( نورو هیپوفیز )

9,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید