فاز اول نتایج ارزیابی نظر سنجی APO در معاونت تولید خودرو سواری
اسلاید 1: فاز اول نتايج ارزيابي نظر سنجي APO در معاونت توليد خودرو سواري
اسلاید 2: قسمت اول نتايج ارزيابي مطابق استاندارد APO
اسلاید 3: 108
اسلاید 4:
اسلاید 5:
اسلاید 6: قسمت دوم نتايج كليدي ارزيابي
اسلاید 7: براساس نظر سنجي به عمل آمده ميانگين نظرات پيرامون سطح بلوغ سازمان درمعاونت سواري در حوزه مديريت دانش به قرار ذيل مي باشد
اسلاید 8: سؤال دوم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع :در اين سازمان، هماهنگي سازماني لازم براي رسميت بخشيدن به ابتكارات مديريت دانش (از قبيل: ايجاد واحد هماهنگي مركزي براي مديريت دانش، انتصاب مدير عالي دانش، تشكيل تيم هاي فناوري ارتباطات و بهبود كيفيت و طراحي و استقرار شبكه هاي دانش ) انجام شده است. حدود 63 درصد امتياز را كسب ننموده.
اسلاید 9: سؤال پنجم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : مديران سازمان، الگوي ارزشهاي تسهيم دانش و كار گروهي هستند.و وقت زيادي را صرف توزيع اطلاعات و تسهيل جريان دانش بين كاركنان كليه واحدهاي سازمان مي نمايند. حدود 68 درصد امتياز را كسب ننموده.
اسلاید 10: سؤال يازدهم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : اين سازمان فرايندهاي كاري كليدي خود را اجرا و مديريت ميكند تا اطمينان حاصل كند كه به نياز هاي مشتريان پاسخ داده مي شود ونتايج تجاري پايدار مي ماند. .بيش از نيم و حدود 59 درصد امتياز كسب نموده.
اسلاید 11: سؤال هفدهم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : كاركنان سازمان،در گروه هاي كوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت، تيم هاي بهبود كار، تيم هاي بين وظيفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشكلات و نگرانيهاي محيط كار پاسخ دهند.بيش از نيم و حدود 56 درصد رضايت كسب نموده.
اسلاید 12: سؤال بيست پرسنامه APOبا موضوع :در اين سازمان همه افراد به رايانه دسترسي دارند.بالاترين امتياز را در نظر سنجي كسب نموده.
اسلاید 13: سؤال بيست ويك پرسنامه APOبا موضوع:در اين سازمان، همه افراد به اينترنت، اينترانت و آدرس پست الكترونيك دسترسي دارند.پايين ترين امتياز را در نظر سنجي كسب نموده.
اسلاید 14: سؤال بيست وسوم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : اينترانت سازمان (يايك شبكه مشابه آن) به عنوان يك منبع اصلي ارتباطات در كل سازمان براي پشتيباني انتقال دانش يا تسهيم اطلاعات، استفاده مي شود. حدود 64 درصد امتياز را كسب ننموده.
اسلاید 15: سؤال بيست و چهارم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : در اين سازمان، فرايندهاي نظام مند براي شناسايي، خلق، ذخيره، تسهيم و به كارگيري دانش وجود دارد. حدود 66 درصد امتياز را كسب ننموده.
اسلاید 16: سؤال بيست و هشتم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : اين سازمان بهترين روشهاي انجام كار و دروس آموخته شده را در كل واحدها تسهيم مي كند به نحوي كه دوباره كاريها و اختراع مجدد چرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد . حدود 66 درصد اكتياز را كسب ننموده.
اسلاید 17: سؤال بيست و هفتم بعنوان يكي از سؤالات كليدي با موضوع : دانش حياتي مربوط به كاركناني كه سازمان را ترك مي كنند در داخل سازمان حفظ و نگهداري مي شود. حدود 71 درصد امتياز را كسب ننموده.
اسلاید 18: سؤال سي و هشت پرسنامه APOبا موضوع: سازمان از طريق كاهش زمان چرخه عمليات، صرفه جويي بيشتر در هزينه، بهبود اثر بخشي، استفاده كاراتر از منابع (از جمله دانش) تصميم گيري بهبود يافته و افزايش سرعت نوآوري، به بهره وري بالاتر دست يافته است. بيشترين نظر ضعيف را از بين نظرات دريافت نموده.
اسلاید 19: قسمت سوم نتايج حاصل از نظر سنجي APO منطبق بر سؤالات و انتظارات مدلINQA
اسلاید 20: مدل INQA زير معيار 3-5-1: در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و سازوکارهای لازم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها، اطلاعات و دانش، ايجاد و توسعه مييابند. پرسشنامه APOسؤال 7 :سازمان قابليتهايي كه از جنبه راهبردي مهم بوده و مزيت رقابتي ايجاد مي كنند را مشخص مي كندو آنها را با مأموريت و اهداف راهبردي خود هماهنگي مي كند
اسلاید 21: مدل INQA زير معيار 3-5-1: در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و ساز و کارهای لازم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها، اطلاعات و دانش، ايجاد و توسعه مييابند. پرسشنامه APOسؤال 16: اين سازمان داراي يك بانك اطلاعات از قابليت هاي كاركنان مي باشد
اسلاید 22: مدل INQA زير معيار 3-5-1 در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و سازوکارهای لازم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها، اطلاعات و دانش، ايجاد و توسعه مييابند. پرسشنامه APO سؤال25- اين سازمان براي شناسايي، جمع آوري و نگهداري اطلاعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در كل سازمان، يك مخزن دانش دارد
اسلاید 23: مدل INQA زير معيار 3-5-2 داده ها، اطلاعات و دانش موثر بر كيفيت محصول شناسايي، دسته بندی، صحه گذاری،تحليل و مديريت شده و به منظور تصميمگيری موثر و به موقع در حوزه مديريت کيفيت محصول استفاده می شود. پرسشنامه APOسؤال 24-در اين سازمان، فرايندهاي نظام مند براي شناسايي، خلق، ذخيره، تسهيم و به كارگيري دانش وجود دارد
اسلاید 24: مدل INQA زير معيار 3-5-2 داده ها، اطلاعات و دانش موثر بر كيفيت محصول شناسايي، دسته بندی، صحه گذاری،تحليل و مديريت شده و به منظور تصميمگيری موثر و به موقع در حوزه مديريت کيفيت محصول استفاده می شود. پرسشنامه APO سؤال 25- اين سازمان براي شناسايي، جمع آوري و نگهداري اطلاعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در كل سازمان، يك مخزن دانش دارد
اسلاید 25: مدل INQA زير معيار 3-5-3 درستی، محرمانه بودن ، در دسترس بودن ، امنيت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مديريت شده و بهبود مييابند.پرسشنامه APO سؤال2- در اين سازمان، هماهنگي سازماني لازم براي رسميت بخشيدن به ابتكارات مديريت دانش(از قبيل: ايجاد واحد هماهنگي مركزي براي مديريت دانش، انتصاب مدير عالي دانش، تشكيل تيم هاي فناوري ارتباطات و بهبود كيفيت و طراحي و استقرار شبكه هاي دانش ) انجام شده است.
اسلاید 26: مدل INQA زير معيار 3-5-3 درستی، محرمانه بودن ، در دسترس بودن ، امنيت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مديريت شده و بهبود مييابند.د.پرسشنامه APOسؤال 4- اين سازمان يك سياست براي محافظت از دانش خود (براي مثال: حق تأليف، حق اختراع، مديريت دانش و امنيت دانش ) دارد
اسلاید 27: مدل INQA زير معيار 3-5-3 درستی، محرمانه بودن ، در دسترس بودن ، امنيت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مديريت شده و بهبود مييابند.پرسشنامه APO سؤال22-اطلاعات موجود در وب سايت و اينترانت سازمان، به طور مرتب روز آمد مي شود.
اسلاید 28: مدل INQA زير معيار 3-5-4 در جهت اکتساب، به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه APO سؤال12- برنامه هاي تربيتي، آموزشي و توسعه شغلي سازمان، دانش، مهارتها و شايستگي هاي موردنياز براي كاركنان را ايجاد مي كنند و نيل به اهداف كلي سازمان را پشتياني مي كنند و در عملكرد بالاي كاركنان سهم دارند.
اسلاید 29: مدل INQA زير معيار 3-5-4 در جهت اکتساب، به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه APO سؤال 17- كاركنان سازمان،در گروه هاي كوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت، تيم هاي بهبود كار،تيم هاي بين وظيفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشكلات و نگرانيهاي محيط كار پاسخ دهند.
اسلاید 30: مدل INQA زير معيار 3-5-4 در جهت اکتساب، به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه APO سؤال26-در اين سازمان دانش حاصل از كارها با پروژه هاي اتمام يافته،مستند شده و تسهيم مي شود
اسلاید 31: مدل INQA زير معيار 3-5-4 در جهت اکتساب، به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه APO سؤال 28- اين سازمان بهترين روشهاي انجام كار و دروس آموخته شده را در كل واحدها تسهيم مي كندبه نحوي كه دوباره كاريها و اختراع مجددچرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد.
اسلاید 32: مدل INQA زير معيار 3-5-4 در جهت اکتساب، به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه APO سؤال32- تيم هاي بين وظيفه اي براي مقابله با مسائل يا مشكلاتي كه در واحدهاي مختلف درون سازمان اتفاق مي افتد، تشكيل مي شود.
اسلاید 33: قسمت چهارم تجزيه تحليل و ارائه نظرات كارشناسيكميته توسعه دانش معاونت سواري
اسلاید 34: تدوين شرح مأموريت و شناسنامه كميته عالي توسعه دانش 1- اعضاء2- وظايف3- اختيارات4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي)
اسلاید 35: تدوين شرح مأموريت و شناسنامه كميته اجرايي توسعه دانش 1- اعضاء2- وظايف3- اختيارات4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي)
اسلاید 36: تدوين شرح مأموريت و شناسنامه متوليان توسعه دانش 1- اعضاء2- وظايف محوله3- اختيارات4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي)
اسلاید 37: يكپارچه سازي متوليان دانش ضمني و آشكار در معاونت سواري 1- هماهنگ كننده گان و رابطين آموزشي2- دبيران و كاربران پيشنهادات(خلاقيت ونوآوري)3- نمايندگان كنترل مدارك4- نماينده علميو.....
اسلاید 38: تعيين مدل معاونت توليد خودرو سواري
اسلاید 39: دلايل و منطق انتخاب مدل1- در پيشنهادات ارائه شده نماينگان مديريتها .اين مدل داراي اقبال وپذيرش اكثريت بوده.2- نسبت به ساير مدلها كاملتر وكاربردي تر مي باشد.3- شامل دو بخش درون سازماني وبرون سازماني مي باشد و تطابق بيشتري با جايگاه معاونت توليد خودرو سواري دارد كه از يكسو وابسته به استراتژي و اهداف كلان شركت و از سوي ديگر داراي ابلاغيه استرالتژي و مأموريت و اهداف مستقل مي باشد.4- علاوه بر بهبود مستمر از درون اين مدل نشان دهنده ارزيابي از بيرون نيز مي باشد. كه ساختار فعلي معاونت سواري در جوايز تعالي است.5- مفهوم چرخه رادار در مفهوم مدل قابل رؤ يت و مشخص و قابل درك و در نتيجه داراي قابليت اجرايي بيشتري مي باشد.6- نسبت به ساير مدلها جديد تر و روزآمد مي باشد در عين اينكه همه آنها را پوشش مي دهد.7- مسير تعالي و تكامل مديريت دانش قدم به قدم و بصورت راهنما در مدل تعيين گرديده.8- با عنايت به نتيجه ارزيابي APO و اخذ نمره 108 از 220 و قرار گرفتن در رده آغاز و در ك نياز اين مدل به دليل جامعيت مناسب مي باشد.9- در منابع علمي، جهت استفاده در واحدهاي توليدي و صنعتي سفارش شده.
اسلاید 40: برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 41: برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 42: برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 43: برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 44: برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 45: برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 46: قسمت پنجم راهكارهاي بهبود واصلاح داخلي مصوب كميته عالي توسعه دانش معاونت سواري
اسلاید 47: گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 48: گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 49: گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 50: قسمت ششم راهكارهاي بهبود واصلاح خارجي مصوب كميته اجرايي توسعه دانش ايران خودرو
اسلاید 51: گانت چارت مصوب بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO
اسلاید 52: ترسيم نقشه دانش
اسلاید 53: گام 1 تهيه وتدوين دانشهاي كليدي مديران در حوزه مديريت دانش
اسلاید 54: 1- دانش مديريت تغيير2- دانش مديريت مشاركتي وتيم سازي 3- دانش ارتباطات و اصول و فنون مذاكره4- دانش مديريت پروژه 5- دانش راه هاي كسب رضايت مشتري6- دانش مديريت استراتژيك7- دانش مديريت دانش -خلاقيت ونوآوري8- دانش مديريت بحران9- دانش مديريت هزينه1- دانش منابع انساني11- دانش مديريت توليد
اسلاید 55: گام 2 شناسايي بستر هاي IT استقرار مديريت دانش
اسلاید 56: 1- اتوماسيون اداري2- پورتال مديريت دانش3- سيستم انبار4- سيستم كنترل توليد محصول5- سيستم ثبت توقفات6- سيستم sap 7-پورتال آموزش infocent-8 -9سيستم (REC) 10- سيستم data capoture
اسلاید 57: گام 3 شناسايي مشخصه هاي فرهنگ سازماني
اسلاید 58: مشخصه هاي فرهنگ نقش سازماني 1- كارهاي تيمي2- مديريت مشاركتي3- تيمهاي بين وظيفه اي4- تيمهاي تخصصي5- تيمهاي بين وظيفه اي6- وظايف بخشي در سازمانهاي بزرگ7- مديريت اقتضايي بر حسب فرهنگ سازماني
اسلاید 59: گام 4 تعيين دانشهاي كليدي و مورد نياز فرايند هاي كسب وكار
اسلاید 60: با تشكر از حسن توجه شما
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.