کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

فاز اول نتایج ارزیابی نظر سنجی APO در معاونت تولید خودرو سواری

صفحه 1:

صفحه 2:
فاز اول نتايج ارزيابي نظر سنجي ۸۳0 در معاوفت تولید خودرو سواري

صفحه 3:
, 0 قسمت اول فتایج ارزيابي مطابق استاندارد ۸۵۳0

صفحه 4:
سطوح بلوغ سازماني استقراردانش. ارزيابي ببيسته ‏ اجراشدد ‏ درف‌نیلز ند تگلمي ‎(ss) )‏ (تیسعه) ‎Gs)‏ (ياكش)

صفحه 5:
0 4 ‎IRANKHODRO‏ ا ‎ ‏02 ‏نمودلر رلدلري ارزيلبي مدیریت دلنش. مطلبق. مدل 690 رهيريه ‎Si‏ ‏فرلینده نت ت دلنش. موه انتايح مدير يك فلوو" 1 1 © ههه کارکتان+ 26699 +يلدكيريء و نولويري. ‎i‏ هه کی فنلوري* *فرلیندها ي دلنشي ‎ ‎ ‎ae ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
0 IRANKHODRO نمودار رتبه بندي گروه ها نتایچ . فرلیند يالگيري فايري رهبري کارکنان فرليندهاي مديريت ونيليري دلنشي ‎wale‏ a

صفحه 7:
قسمت دوم نتایج کليدي ارزيابي

صفحه 8:
0 براساس نظر سنجي به عمل آمده میانگین نظرات پیرامون سطح بلوغ سازمان درمعاونت سواري در حوزه مدیریت دانش به قرار ذیل مي باشد انتليج. برداشتي بلوخ دلنشي سازمان. ‎adage ase‏ ‎on‏ ‏سيار خوب و ‎ees‏ ل ‎eee‏ ‎moe‏ ‎aaa?‏ ‏6666

صفحه 9:
0 سوال دوم بعنوان يكي از سوالات كليدي با موضوع :در اين سازمان. هماهتگي سازماني لازم براي رسمیت بخشیدن به:ابتکارات مدیزیت: دافش (از قبیل: ایجاد واحد هماهنگي مركزي براي مدیریت دانش, انتصاب مدير عالّي دانش, تشکیل تیم هاي فناوري ارتباطات و بهبود کیفیت و طراحي و استقرار شبکه هاي دانش ) انجام,شده است. حدود 63 درضد امتیاز زا کشت ننموده. سوللح متولي و شبکه دلنش. 640 en 9 ‏بسيار خوب‎ mls os oan ‏خيلي ضعیف وه‎

صفحه 10:
0 سوال پنجم بعنوان يكي از سژالات كليدي با موضوع : مدیران سازمان, ري ارزشهاي تسهیم دانش و کار گروهي هستند.و وقت زيادي را صرف توزیع اطلاعات و تسهیل جزیان دانش بین کارکتان کلیه واحدهاي: سازمان مي نمانند حدوو68 درضد افتیاز را کسب شتوده سولله ليفاي نقش, مدیران در مدیریت دلنش ence ace aaon 9 ‏بسيار خوب‎ ۷ as ۱ ‏خيبه‎ ‏سین همه‎ 9 ‏خيلي ضعيف‎

صفحه 11:
0 سوال یازدهم بعنوان يكي از سوالات كليدي با موضوع : این سازمان قرایندهای کازي کلیدی 355 را اجزا ف,هذبریت میکند. تا اطمینان حاضل كتد که به نیاز هاي مشتریان پاسخ داده مي شود ونتایج تجاري پاندار مي ماند‌پیش از تیم و حدوة 59 نرصد امنياز كسب سودق سولل 10 توجه به نیاز مشتري ونتایج تجلري ‎age‏ ه66 بسيار خوب 9 9 ‎POOP |r ace : Due ‏أخيلي ضعيف بو‎ ‎ ‎ ‎arco ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
0 مهو سوال هفدهم بعنوان يکي از سوالات كليدي با موضوع : کارکنان سازمان,در گروه هاي کوچك ( مانند حلقه هاي کیفیت, تیم هاي بهبود کار, تيم هاي بين وظیفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشکلات و نگرانبهاي محبط کار پاسخ دهند.بیش از نیم و حدوذ 56 درصد رضایت کسب نموده. سوللج"0 تيمهاي دانش محور موه 09 nos ‏کی‌و| موصه-‎ ‏خوب م‎ | خيلي ضعيف و ‎dane‏

صفحه 13:
0 سوال بیست پرسنامه ۵۴0با موضوع :در اين سازمان همه اقراد به رایانه دسترسي دازند.بالاترین امتیاز را در نظر سنجي کسب نموده. سؤال1© بيشترين رضليت ‎dager‏ ‏بسيار خوب 9 ‎mais‏ ‏خوب و ضیف و |خيلي ضعيف هو 666

صفحه 14:
0 سال بیست ويك پرسنامه ۵۴0با موضوع:در اين سازمان, همه افراد عه انتعرنت ایتترانت و آدرنتن پیست:الکتروتيك دسترسي دازند:پایین ترین آفتباز رازص نظر سنجي كسب نموذه: سولل 20 کمترین رضلیت. @ep ace aa

صفحه 15:
0 سوال بیست وسوم بعنوان يكي از سوالات کليدي با موضوع : اینترانت سازمان (يايك شبکه مشابه آن) به عنوان يك منبع اصلي ارتباطات در کل سازمان براي پشتيباني انتقال دانش یا تسهیم اطلاعات, استفاده مي شود. حدود 64 درصد آمتیاز را کسب ننموده. سؤلل©© سيستم لرتبلطي دلنشكرلن

صفحه 16:
0 IRANKHODRO ‏سوال بیست و چهارم بعنوان يكي از سوالات كليدي با موضوع : در اين‎ سازمان, فرايندهاي نظام مند براي شناسايي, خلق, ذخیره, تسهیم و به كارگيري دانش وجود ذارد. حدود 66 درصد امتیاز را کسب ننموده. سولل60۳ لجرلي مدلي از مدیریت دلنش ‎aa‏ ‏هه ‏بسيار خويب © دا 3 = اله ‎oss‏ ‎oe‏ ‏خيلي ضعیف و ‎age‏ ‎eral‏

صفحه 17:
0 سؤال بيست و هشتم بعنوان يكي از سوالات كليدي با موضوع : این سازمان بهترین روشهاي انجام کار و دروس آموخته شده را در کل واحدها تسهیم مي کند به نحوي که دوباره کاریها و اختراع مجدد چرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد حدود 66 درصد اکتیاز را کسب ننموده. سولل 0مدیریت دلتش. ولنتقال درس آموخته بسیار خوب و کاني سر ۱ خوب و mee أخيلي ضعيف هه ‎“ere‏ ©

صفحه 18:
0 IRANKHODRO ‏سوال بیست و هفتم بعنوان يكي از سوالات كليدي با موضوع : دانش حباتي‎ ‏مربوط به كاركناني که سازمان را ترك مي کنند در داخل سازمان حفظ و‎ ‏نگهدازي ضي شنود. جدود ,71 دزصد امتباز را کشب نتموده:‎ سؤلل© مديريت خروج دلنش. هه كنك بسيار خوب © ‎Shire‏ ‏كي و موه نت ‎os‏ ‏ضعيف 0 أخيلي ضعيف ©« ‎ener‏

صفحه 19:
0 سوال سي و هشت پرسنامه ۸۴0با موضوع: سازمان از طریق کاهش زمان چرخه عملیات. صرقه جويي بیشتر در هزینه, بهبود اثر بخشي, استفاده کاراتر از منابع (از جمله دانش) تصمیم گيري بهبود یافته و افزایش سرعت نوآوري, به بهره وري بالاتر دست یاقته است. بیشترین نظر ضعیف را از بین نظرات دریافت نموده. سؤيلل©© بيشترين. ضعيف هع 0060 بسیار خوب 0 هه 9 کی و = نت نج ضیف ج خيلي ضیف هو ‎er ace‏

صفحه 20:
قسمت سوم نتایج حاصل از نظر سنجي ۸۳0 منطبق بر سؤالات و انتظارات مدل ‎INQA‏

صفحه 21:
0 مدل ۱۱0۸ زیر معیار 1-5-3: در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا کیفیت محصول راهبرد و سازوکارهای لازم براي جمع آوریساختاردهي و مدیریت داده ‎sla‏ اطلاعات و دانش, ایجاد و توسعه مي‌پابند. پرسشنامه ۸۳0سوال 7 :سازمان قابليتهايي که از جنبه راهيردي مهم بوده و مزیت رقابتي ایجاد مي کنند را مشخص مي کندو آنها را با مأموریت و اهداف راهبردي خود هماهنگي مي کند Pale ae eave سيار غيب 9 ‎sean fms‏ 7 ‎os‏ ‏ا 66م |خيلي ضعيف هوأ ‎eae‏

صفحه 22:
0 a ‏مدل ۱۱۱۵۵ زیر معیار 1-5-3: در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا کیفیت محصول راهبرد و سار‎ و كارهاى لازم براي جمع آورى.ساختاردهي و مديريت داده هاء اطلاعات و دانش, ایچاد و توسعه مييابند. برسشنامه 480سؤال 16: اين سازمان داراي يك بانك اطلاعات از قابليت هاي كاركنان مي باشد dedi aan ea 9 ‏بسيار خيب‎ ‏کنیس‎ ‎os ‏خیلی شمیت سر‎

صفحه 23:
0 مدل ۱۱۱۵۸ زیر معیار 1-5-3 در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا کیفیت محصول راهبرد و سازوکارهای لازم براي جمع آوری.ساختاردهي و مدیریت داده هاء اطلاعات و دانش, ایجاد و توسعه مي‌يابند. پرسشنامه ۸00 سوال25- اين سازمان براي شناسايي, جمع آوري و نگهداري اطلاعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در کل سازمان, يك مخزن دانش دارد سور awe 1 ‏و‎ ena ene ace

صفحه 24:
0 مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 2-5-3 داده هاء اطلاعات و دانش موثر بر کیفیت محصول شناسايي, دسته بندی, صحه گذاری,تحلیل و مدیریت شده و به منظور تصمیم‌گیری موثر و به موقع در حوزه مدیریت کیفیت محصول استفاده می شود. پرسشنامه ۸۳0سوّال 24-در اين سازمان, فرايندهاي نظام مند براي شناسايي, خلق, ذخیره, تسهیم و به كارگيري دانش وجود دارد سول لجراي مدلي از مدیریت دانش

صفحه 25:
0 ioe ‏مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 2-5-3 داده هاء اطلاعات و دانش موثر بر کیفیت محصول شناسايي,‎ دسته بندی, صحه گذاری,تحلیل و مدیریت شده و به منظور تصمیم‌گیری موثر و به موقع در حوزه مدیریت کیفیت محصول استفاده می شود. پرسشنامه ۸۳0 سوال 25- این سازمان براي شناسايي, جمع آوري و نگهداري اطلاعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در کل سازمان, يك مخزن دانش دارد inp nee ‏مه‎

صفحه 26:
0 مدل ۱۱۵۸ زیر معیار 3-5-3 درستی, محرمانه بودن , در دسترس بودن , امنیت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مدیریت شده و بهبود مي‌یابند. پرسشنامه ۸۳0 سوال2- در این سازمان, هماهنگي سازماني لازم براي رسمیت بخشیدن به ابتکارات مدیریت دانش(از قبیل: ایجاد واحد هماهنگي مركزي براي مدیریت دانش, انتصاب مدیر عالي دانش, تشکیل تیم هاي فناوري ارتباطات و بهبود کیفیت و طراحي و استقرار شبکه هاي دانش ) انجام شده است. ede ewes aoe 5 as 6 = 2 3 ‏سس‎

صفحه 27:
0 مدل ۱۱۱0۸ زیز معیار 3-5-3 درستی, محرمانه بودن : در دسترس بودن. امئیت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مدیریت شده و بهبود مي‌يابند.د. پرسشنامه ۸۳0سوّال 4- اين سازمان يك سیاست براي محافظت از دانش خود (براي مثال: حق تألیف, حق اختراع, مدیریت دانش و امنیت دانش ) دارد هه دی ممه

صفحه 28:
0 مدل ۱۱۱0۸ زیر معیار 3-5-3 درستی, محرمانه بودن : در دسترس بودن , امنیت و يكپارچگي داده ها و اطلاعات مدیریت شده و بهبود مي‌یابند. پرسشنامه ۸۳0 سوال22-اطلاعات موجود در وب سایت و اینترانت سازمان, به طور مرتب روز آمد مي شود. aan, 7 ere) ۳ ‏کی و‎ oo beet

صفحه 29:
0 مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 4-5-3 در چهت اکتساب, به اشتراک گذاری و استفاده موثر از دانش در چهت ارتقا کیفیت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه ۸۵۳0 سوال12- برنامه هاي تربيتي, آموزشي و توسعه شغلي سازمان, دانش, مهارتها و شايستگي هاي موردنیاز براي کارکنان را ایجاد مي کنند و نیل به اهداف كلي سازمان را پشتياني مي کنند و در عملکرد بالاي کارکنان سهم دارند سویدهه ‎so‏ مه ‎mas‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎=a ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
0 مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 4-5-3 در چهت اکتساب, به اشتراک گذاری و استفاده موثر از دانش در چهت ارتقا کیفیت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه ۸۴0 سال 17- کارکنان سازمان,در گروه هاي کوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت, تيم هاي بهبود كارءتيم هاي ‎ge‏ وظیفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشکلات و نگرانيهاي محیط کار پاسخ دهند. سوللج تيمهاي دانش محور ‎ase‏ 5 ‎as‏ 3 ~~ ی ‎ence ~ inn |‏ ‎saw‏ =a

صفحه 31:
0 2 ‏مت‎ ‎Pe مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 4-5-3 در چهت اکتساب, به اشتراک گذاری و استفاده موثر از دانش در چهت ارتقا کیفیت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه ۸۵ سوال26-در اين سازمان دانش حاصل از کارها با پروژه هاي اتمام یافتهمستند شده و تسهیم مي شود aes ove 0

صفحه 32:
0 xe tRaNKHODRO a مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 4-5-3 در چهت اکتساب, به اشتراک گذاری و استفاده موثر از دانش در چهت ارتقا کیفیت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه ‎APO‏ سوال 28- این سازمان بهترین روشهاي انجام کار و دروس آموخته شده را در کل واحدها تسهیم مي کندبه نحوي که دوباره کاریها و اختراع مجددچرخ به طور مستمر در آن اتفاق انمي افتد. سویلل 6مدیریت دلنش, ولنتقال درس آموخته ‎aa‏ ‎ences ares‏ ‎es‏ ‎as‏ 1 یب ‎aay‏ ‏| خيلي ضعيف 8# ‎ame‏ ‏مم

صفحه 33:
ae 0 , IRANKHODRO a مدل ۱۱۷۵۸ زیر معیار 4-5-3 در چهت اکتساب, به اشتراک گذاری و استفاده موثر از دانش در چهت ارتقا کیفیت محصول در سطح فردي و گروهي تلاش مي شود. پرسشنامه ۸۳0 سوال32- تیم هاي بین وظیفه اي براي مقابله با مسائل یا مشكلاتي که در واحدهاي مختلف درون سازمان اتفاق مي افتد. تشکیل مي شود. axe exe

صفحه 34:
قسمت چهارم تجزیه تحلیل و ارائه نظرات کارشناسي کمیته توسعه دانش معاونت سواري

صفحه 35:
0 J dA تدوین شرح مأموریت و شناسنامه کمیته عالي توسعه دانش 1- اعضاء 2- وظایف 3- اختبارات 4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي) =a

صفحه 36:
2 هم تدوین شرح مأموریت و شناسنامه کمیته اجرايي توسعه دانش 1- اعضاء 2- وظایف 3- اختبارات 4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي) =a

صفحه 37:
2 هم تدوین شرح مأموربت و شناسنامه متولیان توسعه دانش 1- اعضاء 2- وظایف محوله 3- اختبارات 4- ارزيابي( كارايي-اثربخشي) =a

صفحه 38:
IRANKHODRO یکپارچه سازي متولیان دانش ضمني و آشکار در معاونت سواري 1- هماهنگ کننده گان و رابطین آموزشي 2- دبیران و کاربران پیشنهادات(خلاقیت ونو آوري) 3- نمایندکان کنترل مدار ك 4- نماینده علمي ۱ حير تت

صفحه 39:
سس تعیین مدل معاوفت تولید خودرو سواري ‎a‏

صفحه 40:
0 من دلایل و منطق انتخاب مدل 1- در پيشنهادات ارائه شده نماینگان مدیریتها .این مدل داراي اقبال ویذیرش اکثریت بوده. 2- نسبت به سایر مدلها کاملتر وكاربردي تر مي باشد. 3- شامل دو بخش درون سازماني وبرون سازماني مي باشد و تطابق بيشتري با جایگاه معاونت تولید خودرو سواري دارد که از یکسو وابسته به استراتژي و اهداف کلان شرکت و از سوي دیگر داراي ابلاغیه استرالتژي و ماموزیت و اهداف مستقل مي باشد. 4- علاوه بر بهبود مستمر از درون این مدل نشان دهنده ارزيايي از ببرون نیز مي باشد. که ساختار فعلي معاونت سواري در جوایز تعالي است. 5- مفهوم چرخه رادار در مفهوم مدل قابل رو یت و مشخص و قابل درك و در نتیجه داراي قابلیت اجزايي بيشتري مي باشد. ۳ ۰ 6- نسبت به سایر مدلها جدید تر و روزآمد مي باشد در عین اینکه همه آنها را پوشش مي دهد. 7- مسیر تعالي و تکامل مدیریت دانش قدم به قدم و بصورت راهنما در مدل تعیین گردیده. 8- با عنایت به نتیجه ارزيابي ۸۴0 و اخذ نمره 108 از 220 و قرار گرفتن در رده آغاز و در ك نیاز اين مدل به دليل جامعيت مناسب مي باشد. 9- در منابع علمي: جهت استفاده در واحدهاي توليدي و صنعتي سفارش شده.

صفحه 41:
0 برنامه بهبود داخلي منتج از تحلیل نتایج ارزیابی ۸۳0 ‎aes é‏ IRANKHODRO شاد | عيرم om taut فرح سول ‎als ya hls ce‏ مربوطيه جشم ادا ‎ale‏ الف سلزمقي را يه ميزان. أزيذي با كركان تسهيم كردد ات ‏در ان سلزمان» هماهدكي سازمقي لاز براي رسميث بخشيدن به رات میت داش( ‎aly dl‏ مماضكي مركزي براي منيريت دالش» اتتصاب مدير علي دال» تنل تم هي یر ارتباطت ر بهبيدكبنيت ي طراحي ر استقرار شيكه هيال )نج ده است. ‎lade‏ الكيي ارزشهاي تسهيم دالش يكار كرضي هستد نا (ميران) رف زياد را مرف تيزيع املاعات ر تسهيل جريان داش بين كاركا ‎aga anny A‏ ‎gal ds |‏ خود را ( يهاي ك از جنبه راعبردي مهم بيده مزيت رقاتي ليجد مي ند ) مشخص مي كن أنه ريا مأميريتي ‎fin geal lal‏ مي كد ‏سومان مت اي کي رد اي يد خود را براي خلق ارش بلي مشترين و ست يه ‎gl‏ رده رم یک أسازمان در طراحي فرايندهاي كاري» فنارري جديد و تسهيم دانش. را مورد توجه قرار مي دهد. ‏أين سازمان به طير مسثمر فرفندهاي كاري خرد را لرزيابي كردد و بهبود مي دهد تابه لكرد أيهتري دست يبد رات رکش دهده محصولات ب خدمات را هب دهد طلاات ریز مد |مربوط به آخرين روندهاي تجاري؛ بهبردها و دستورات مربيطه رادشه بش ‎ ‎# ‎aay ‏ارسل ابلاغيهلسترازى سيارى سازى به كليه كارشداسان شكست ادف كارث امتيازى متوازن تاسطلع بق هلى ‎ete‏ ‎Jay‏ 5 مایت در جات شست نویه یت ملد ‎ ‏تشكيل كميت لجرائى منيريت دان. ي اعلامماميريت ي اهداف یه یه کاان مرت ‎ee‏ بيد سازى مدل تا ات مرت »مهار ماما رگزاریجلست مرزشی و ققل دنل به سطیح ‎eat Jae can So‏ و هاش ها تمد لک بای میت میدس نی" مین ‎Aa A ele Sl‏ شناسائى دم ‎00 ‏هلى لدم لسلاحي منور هد لکد در حوزه ای‎ diya) ‎Pe a lad gas ‏جدد‎ paladin ‏گرش‎ ‎renee A Atte a ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
0 برنامه بهبود داخلی منتج از تحلیل نتایج ارزیابی ۸۳0 ‎J. ۳ 2‏ ‎IRANKHODRO‏ د ‏مد | اشر ميل ‎ay‏ ‏چم ین امن ی اد ‎gall gl‏ نج داد هشال تايآ نیت .]مور شد درس مزشي د خدمت براي كرك جنيد لتقل واحدها ‎SARA‏ ‎gel Alea il‏ یت دا زرا میت دق يب ‎US‏ | ج0 ألين من اي ‎ty‏ مت از تلبت اي رن یبد تنل للع رسای جیل هی تفمصی ارت منسی ‏اکن سل در گرید ‎JS pl i lh a) on Sp‏ هلي ين يظيفه ‏“0 | دجیم کي )مزمدي شده دا شکفت هي ‎Kl‏ مغ هن ده ی سر الا بقل 0 أدراين سازمان» همه افر به رايانه نسترسي دارند. بررسى كمس راياقه ‏فايري | 69 أأعلاعاكميجرد در بات تالت سلزمانء به طير مرئب ريز مد مي ديد يدرو زرسقي يباسلت بيكري ود .تلم( که لد )بذعو ياسع سني تدم وی ‎ ‎ ‎ ‎Ah eal Ll fb il att ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 43:
0 برنامه بهبود داخلی منتج از تحلیل نتایج ارزیابی ۸۳0 ‎iar 2‏ IRANKHODRO شماره ۳ | ورد شرح ميل ران ازاك ال امل لز كاه ب رياه دلي ا اه تشد و میم فد أ يقي مرب طبدكركفي كز را ركسي كنددر لل سزمن حخطو تكباي م شود أبن زم بترن ريشب لا نیس من ددرا نر كل يله تي مي كلدبة أنحري كه ديباره كاريها و أختراع مجند جرع ب طير مستمر در آن اناق نمي لفك أن هلي ين ريف ل برأ له سل 9 در هي تلف رن سفق أمي فد یل مي شود ‎ly dal‏ كاركرين رد با کیگر نسهيم لماعك أن با هب مشوفهابي رأ در نظر مي كيرد ‎ ‎ ‎# ‎diy ‎Mate be ges:‏ سای دحل تیربک پرژه ای سای مش ‏نمه ميريت سازمان به زير كررد منكام فتلأنراد و الزم نانش و تجريه به نفر جابكزين ‏بركرارى جلساك لقال تجارب. ‏وجيد ارد أين ستول براى كارشناسان توجيه كرد ‏کی دازا رل گرد ای نی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 44:
۳ برنامه بهبود خارجي منتح از تحلیل نتایج ارزيابي ۸۳9 ay ‏شرح ميل‎ | Je ‏أمنابع ملي للزم به بنكارات ميريت نانش در سازمان لختصاص نادم شده ست مرتبطبا کته لرائیسازمان‎ ين سلما يك سيلمت برأي محف از داش ‎api gs jn Mg) a‏ 0 ربا نی مان یرت زان بود عملكرد يالكبري فردي و سازمئي: تسهيم ‎hl‏ خلق نانش ر نوليري را. 5 ‎٩‏ دی زار رابود اپ ده ‎Rede‏ ‎ania Cae gyal aha gud afi‏ با رخددهاي پش بيني نشدد 0 أدارد كه نجم عليك دي مستمر وبي قد جلوكري أز يفرع مشكلات وني به هود را تضمين مرئيطبا كيت لجرائى سلرمان ‎Syl‏ ‎bi‏ ‎debe]‏ داز ی خر رل کرد و میت مک بل حمل ود کب مرتبطباکینه ی مان ‎gg yaa aly ia yj‏ با دار مي مان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 45:
0 برنامه بهبود خارجي منتح از تحلیل نتایج ارزيابي ۸۳9 2 IRANKHODRO ‏شمرد‎ ‎= ace an) ‏شايستكي هاي ميرد نيز‎ Lae i Jan teas tod yin gay] a Ansty Pl ‏بان را اج مي كند نيل به لداف كلي سزمان را يشئئي مي كن‎ 09 ‏نسم اند‎ ‏مرتطيا كيته لجرائي سلزمان‎ Big dd sehr dS ube puny shi ‏ألين سازمانء دراي‎ 8 | JS ‏اي ميرخقي با أن ذيري بت لح هايتويي يم رال‎ ١ ‏دلددمي شونديا. | مقرر شد‎ ya dit ‏چی. دنام یدش رگد به رز نها‎ sy] ‏أأملاح مي شوند.‎ ‏أميريت سازما برثي تیه اي لژ اي تسیل يريت دلت رنه زر ها مرف تيه‎ ‏أقايري لامك( اقل إزنت» لات ب يبسايت) اج موه لنت در نظرمجيبديبه سوت مربط نك ود‎ ٠9 ‏ریسم‎ AS ghd ‏زر سنت فراعت سزمنباراهرد يريت دا من نگ یبد‎ ED | yt 69 أنر ين سزمان» هاراد پاتردت ارت ری پس رونك نسئرسي دار در نطرني بديب سوالت رت شید

صفحه 46:
۸۳9 ‏برنامه بهبود خارجي منتح از تحلیل نتایج ارزيابي‎ O IRANKHODRO شاد عسلد | ‎as‏ © فیس وم شرح سولل أدر ين سازمان: فرايندهلي نظام ند براي شناسابي» خلق» ذخيرى تسبيم و به كاركري دائل. وید درد لين سزمان براي شناسبي؛ ‎gg a em‏ دارائيهاي دانشي ي نايع دتشي در كل ‎ody lal‏ داش نارد داي ادخب رن من اج مي شود نتوج أن براي بهديد صلكرد سازمقي و خلق. ‎pm‏ افده مي شود أن سازمان ارزشهاي مرميطبه يدري و نيلوري را به طير مستمر تشريع ر تفييت مي نمايد ألين سازمان مخاطره بذيري ب مرتكب لشتباد شدن أفرلد را به عنوان فرصت يادكيري تلفي مي كندء. ‎ha‏ که ین ماد نارهت کار نون فاد اس ‎a ya ga‏ ین اس را رد که ‎Big cage‏ هيآ و سم له در ار ازش فا مي شود أمديريت سازمان ؛ ميل به ‎alg AST‏ جدد ات د ‎ay‏ یه تسد درميرد طراحي مخزن دائره در كبيته أجرابي تصميم كبري كردد. مقرر شد با سكاري مهننسي سلزما برسي شد در كميئه أجرائي بررسي كردد. رد 00700 » أجرائي بررسي كرقد. رد 00700

صفحه 47:
راهكارهاي بهبود واصلاح داخلي ‎od te‏ معاونت سواری كميته عالی توسعه دانش ی مایب تج ی ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
سیر on شاد 53 3 كانت جارت مصوب بهبود داخلى منتج از تحليل نتايج ارزيابي ‎APO IRANKHODRO‏ 2 ay أرسال بلاهيه استراتزى سوارى سازى به كليه كارشناسان. شكست اهداف كارت امتيازى متوازن تا سطع بخش, هاى ‎ere‏ ‏نیع چم از ابیت در لمات نشست دیسیه یت میدس تشكيل مه جات منيريت دائش ي اعلا مموريت ب اکن به مارا ‎arte‏ ‏اد سا مل کی کت ی میت دا eBlog dbo ‎ae JB 8‏ ازماميريتها سميارها؛ يحضير درنمايشكاهها ©+ركزارى لساك أميزقس ب اتقال دائش به رح در زان" ‎TD eae Re Teas‏ تعین ایب ای میت ‎Aesth A‏ شتلساقي شدم بنركارى يل متهي مهارئهاى تكميل شد مديريث مهننسي در وري لاع رسقى از طريق أسيستمهاى كارى ب دای كليدى در لب 006 اهداف تقو تعريف شدم و برنامه على مربوطه أ ‎afte‏ ‏تسلو ب ترون ‎A TORE Sg‏ ۳ ] تاد سای فادهای کار ریشهای كاري مساند سای دش اسلا نی اد در ره هن یدای ‎A‏ ناستمة فرق منيريث موسي ‎We ited‏ »ید کته فاد ‎ ‎ ‎oe ‏یمین دوز ‎- ‎eee ‎anes ‏بيستين ديق ‏ین بر بر یه ‎ ‏ینکن سرا ‏مین سینت ‎ay ahs‏ ميريتها ‎ays pathy ‏ریسا مستيلين يف ها ‏پخش نظارت بر بريه نا ‎ ‎ ‎# ‏تليع يلق ‏ممم ‏معصه ‏مهمه ‏صمو ‎eecean ‏مومه ‏مهمه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 49:
گانت چارت مصوب بهبود داخلی منتج از تحلیل ‎shite‏ ‏و ده ‎APO‏ 7 مد | و ‎Sia ie wy‏ تلم ييل ‎Bind ely ae ۳‏ كاركان ‎at‏ السزيير کین بای دا نهيه ‎yaa pe IIS yl A‏ تیک ارات ریسای ارات مهننسی. پیستین دوز ‎ete pai deeds dn Hod‏ کرکن | جو اتبيه فرمت مهازتهلى تخصصى نفرات مديزيت مهلاسي ريصي ‎lg ce‏ موصو املاع رسق ازطريق نات بارش استقدارد 5 يدكيرى ب جزسزى ستيرالصل تيم هلى كرى- تقل تجازب ‎sees‏ يوستين ديز لامي ‎dll‏ مديريت مهنسى و ‎oe en se‏ ريص 039 ‎ae 8‏ تب دول تیزم اه ریت میدس ۳ پیستن دیز ‎eins phat a sane J LANL Sod sy a‏ 7 همه فيري | و ريزرسالي وب‌سایت پيگيري شود پیستیندیز المايدكان ارات ‎eeaneD‏ ‏فل نميدن رتیت میدس یر له ملاع رسقى ب هيه ريش جهت مرلجع به نراقت مديريت مهلاسي.

صفحه 50:
AeA od ee ole ‏كانت جارت مصوب یبود‎ 0 IRANKHODRO | رد سا | ‎wes |e‏ | .ناه سرینس نیزر گید اذل راد زانرف جليكزين ‎op Saye‏ م ادا طلم .بركزارى جلسات انل تجارب. يريك 9 فا ی راز كزن سو ‎SD] Ease ne‏ ‎a‏ © يجيد درد این نو بای شنال ترج كرد ميري لین ديز 20 0 ‎me‏ یاعد نزن سه | عش | ‎eam‏ ‎ati gh pial ya Jans gay‏ خربياد ‎Jong‏

صفحه 51:
قسمت شم راهكارهاي بهبود واصلاح خارجي ب كميته توسعه دانش ابران خودرو مصو ته اجرابي تو يران بين "كرابي

صفحه 52:
a g گانت چارت مصوب بهبود ‎gs‏ منتج از تحلیل نتایج ارزيابي =a

صفحه 53:
ترسیم نقشه دانش

صفحه 54:
گام 1 تهیه وتدوین دانشهاي كليدي مدیران در حوزه مدیریت دانش

صفحه 55:
۳ Oo x IRANKHODRO ‏دانش مدیریت تغییر‎ -1 ‏دانش مدیریت مشاركتي وتیم سازي‎ -2 3- دانش ارتباطات و اصول و فنون مذاکره 4- دانش مدیریت پروژه 5- دانش راه هاي کسب رضایت مشتري 6- دانش مدیریت استراتژيك 7- دانش مدیریت دانش -خلاقیت ونوآوري 8- دانش مدیریت بحران 9- دانتش مدیریت هزیند -1- دانش منابع انساني 11 دانش مدیربت تولید

صفحه 56:
گام 2 شناسایی بستر های 1۲ استقرار مدیریت دانش

صفحه 57:
4 ام 1- اتوماسیون اداري 2- پورتال مدیریت دانش 3- سیستم انبار 4- سیستم کنترل تولید محصول 5- سیستم ثبت توقفات 6- سیستم 580 7-پورتال آموزش infocent-8 -9سیستم (886) 0- سیستم 600۴0۲6 4212

صفحه 58:
كام 3 شناسايي مشخصه هاي فرهنگ سازماني

صفحه 59:
IRANKHODRO 9 مشخصه هاي فرهنک نقش سازماني 1- کارهاي تيمي 2- مديريت مشاركتي 3- تيمهاي بين وظيفه اي 4- تيمهاي تخصصي 6- وظايف بخشي در سازمانهاي بزرى 7- مدیریت اقتضايي بر حسب فرهنک سازماني

صفحه 60:
a 9. گام 4 تعیین دانشهاي كليدي و مورد نیاز فرایند هاي کسب وکار =a

صفحه 61:
‎١‏ شا | نس له 0 لها ‎

فاز اول نتايج ارزيابي نظر سنجي APOدر معاونت توليد خودرو سواري قسمت اول نتايج ارزيابي مطابق استاندارد APO س طوح بلوغ س ازماني 210 250 188 146 200 125 150 100 83 50 اس تق راردانش (بلوغ) ارزيابي پيوس ته (كنترل) اجراش ده (توس عه ) درك نياز (آغاز) نا آگاهي (واكنش ) 0 نمودار راداري ارزيابي مديريت دانش مطابق مدل APO رهبري 30 فرايند 14.900 نتايج مديريت دانش 16.824 16.380 0 كاركنان 15.425 يادگيري و نوآوري 14.882 14.977 فناوري 14.878 فرايندها ي دانشي نمودار رتبه بندي گروه ها 7 6 5 4 3 2 1 نتايج مديريت دانش فرايند يادگيري فناوري رهبري كاركنان فرايندهاي دانشي ونوآوري 7 6 5 4 3 2 1 0 قسمت دوم نتايج كليدي ارزيابي براساس نظر سنجي به عمل آمده ميانگين نظرات پيرامون سطح بلوغ سازمان درمعاونت سواري در حوزه مديريت دانش به قرار ذيل مي باشد نتايج برداشتي بلوغ دانشي سازمان 3.59 بسيار خوب 1 9.07 27.96 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 10.17 39.22 سؤال دوم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :در اين سازمان، هماهنگي سازماني الزم براي رسميت بخشيدن به ابتكارات مديريت دانش (از قبيل :ايجاد واحد هماهنگي مركزي براي مديريت دانش ‌،انتصاب مدير عالي دانش ،تشكيل تيم هاي فناوري ارتباطات و بهبود كيفيت و طراحي و استقرار شبكه هاي دانش ) انجام شده است .حدود 63درصد امتياز را كسب ننموده. سؤال 2متولي و شبكه دانش 24.89 2.71 1 8.10 بسيار خوب كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 9.50 44.80 سؤال پنجم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :مديران سازمان، الگوي ارزشهاي تسهيم دانش و كار گروهي هستند.و وقت زيادي را صرف توزيع اطالعات و تسهيل جريان دانش بين كاركنان كليه واحدهاي سازمان مي نمايند .حدود 68درصد امتياز را كسب ننموده. سؤال 5ايفاي نقش مديران در مديريت دانش 19.00 2.26 23.53 بسيار خوب كافي خوب ضعيف 10.41 خيلي ضعيف 44.80 سؤال يازدهم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :اين سازمان فرايندهاي كاري كليدي خود را اجرا و مديريت ميكند تا اطمينان حاصل كند كه به نياز هاي مشتريان پاسخ داده مي شود ونتايج تجاري پايدار مي ماند. .بيش از نيم و حدود 59درصد امتياز كسب نموده. س ؤال 11توجه به نياز مش تري ونتايج تجاري 5.43 9.50 بسيار خوب كافي خوب 39.37 31.67 ضعيف خيلي ضعيف 14.03 سؤال هفدهم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :كاركنان سازمان‌،در گروه هاي كوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت ‌،تيم هاي بهبود كار ،تيم هاي بين وظيفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشكالت و نگرانيهاي محيط كار پاسخ دهند.بيش از نيم و حدود 56درصد رضايت كسب نموده. سؤال 17تيمهاي دانش محور 3.62 14.48 بسيار خوب كافي 36.20 خوب ضعيف 28.96 خيلي ضعيف 16.74 سؤال بيست پرسنامه ‌APOبا موضوع :در اين سازمان همه افراد به رايانه دسترسي دارند.باالترين امتياز را در نظر سنجي كسب نموده. سؤال 20بيشترين رضايت 13.57 8.14 19.00 بسيار خوب كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 40.72 18.55 سؤال بيست ويك پرسنامه ‌APOبا موضوع:در اين سازمان ،همه افراد به اينترنت ،اينترانت و آدرس پست الكترونيك دسترسي دارند.پايين ترين امتياز را در نظر سنجي كسب نموده. سؤال 21كمترين رضايت 1.81 5.88 0.90 بسيار خوب كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 34.84 56.56 سؤال بيست وسوم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :اينترانت سازمان (يايك شبكه مشابه آن) به عنوان يك منبع اصلي ارتباطات در كل سازمان براي پشتيباني انتقال دانش يا تسهيم اطالعات ‌،استفاده مي شود .حدود 64درصد امتياز را كسب ننموده. سؤال 23سيستم ارتباطي دانشگران 2.26 بسيار خوب 14.03 22.62 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 11.76 49.32 سؤال بيست و چهارم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :در اين سازمان ،فرايندهاي نظام مند براي شناسايي ،خلق ،ذخيره ،تسهيم و به كارگيري دانش وجود دارد .حدود 66درصد امتياز را كسب ننموده. سؤال 24اجراي مدلي از مديريت دانش 1.81 بسيار خوب 26.24 1 9.00 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 5.43 47.51 سؤال بيست و هشتم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :اين سازمان بهترين روشهاي انجام كار و دروس آموخته شده را در كل واحدها تسهيم مي كند به نحوي كه دوباره كاريها و اختراع مجدد چرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد . حدود 66درصد اكتياز را كسب ننموده. سؤال 28مديريت دانش وانتقال درس آموخته بسيار خوب 24.89 1.81 20.36 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 6.79 46.15 سؤال بيست و هفتم بعنوان يكي از سؤاالت كليدي با موضوع :دانش حياتي مربوط به كاركناني كه سازمان را ترك مي كنند در داخل سازمان حفظ و نگهداري مي شود .حدود 71درصد امتياز را كسب ننموده. سؤال 27مديريت خروج دانش 17.19 2.26 30.77 بسيار خوب كافي خوب 9.50 ضعيف خيلي ضعيف 40.27 سؤال سي و هشت پرسنامه ‌APOبا موضوع :سازمان از طريق كاهش زمان چرخه عمليات ‌،صرفه جويي بيشتر در هزينه ،بهبود اثر بخشي ،استفاده كاراتر از منابع (از جمله دانش) تصميم گيري بهبود يافته و افزايش سرعت نوآوري ،به بهره وري باالتر دست يافته است .بيشترين نظر ضعيف را از بين نظرات دريافت نموده. سؤال 38بيشترين ضعيف 4.98 بسيار خوب 1 1.31 30.77 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 5.88 47.06 قسمت سوم نتايج حاصل از نظر سنجي APO منطبق بر سؤاالت و انتظارات مدلINQA مدل INQAزير معيار :1-5-3در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و سازوکارهای الزم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها ،اطالعات و دانش ،ايجاد و توسعه مي‌يابند. پرسشنامه ‌APOسؤال : 7سازمان قابليتهايي كه از جنبه راهبردي مهم بوده و مزيت رقابتي ايجاد مي كنند را مشخص مي كندو آنها را با مأموريت و اهداف راهبردي خود هماهنگي مي كند سؤال7 4.07 بسيار خوب كافي 14.48 37.10 خوب ضعيف 35.29 خيلي ضعيف 9.05 مدل INQAزير معيار :1-5-3در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و ساز و کارهای الزم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها ،اطالعات و دانش ،ايجاد و توسعه مييابند. ‌ پرسشنامه ‌APOسؤال :16اين سازمان داراي يك بانك اطالعات از قابليت هاي كاركنان مي باشد سؤال16 4.52 بسيار خوب كافي 18.10 28.51 خوب ضعيف خيلي ضعيف 9.50 39.37 مدل INQAزير معيار 1-5-3در راستای خط مشي و راهبرد ارتقا كيفيت محصول راهبرد و سازوکارهای الزم براي جمع آوری،ساختاردهي و مديريت داده ها ،اطالعات و دانش ،ايجاد و توسعه مي‌يابند. پرسشنامه APOسؤال -25اين سازمان براي شناسايي ،جمع آوري و نگهداري اطالعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در كل سازمان ،يك مخزن دانش دارد سؤال25 3.17 بسيار خوب كافي 17.19 33.03 خوب ضعيف خيلي ضعيف 5.88 40.72 مدل INQAزير معيار 2-5-3داده ها ،اطالعات و دانش موثر بر كيفيت محصول شناسايي، دسته بندی ،صحه گذاری،تحليل و مديريت شده و به منظور تصميم‌گيری موثر و به موقع در حوزه مديريت کيفيت محصول استفاده می شود. پرسشنامه ‌APOسؤال -24در اين سازمان ،فرايندهاي نظام مند براي شناسايي، خلق ،ذخيره ،تسهيم و به كارگيري دانش وجود دارد سؤال 24اجراي مدلي از مديريت دانش 1.81 بسيار خوب 26.24 19.00 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 5.43 47.51 مدل INQAزير معيار 2-5-3داده ها ،اطالعات و دانش موثر بر كيفيت محصول شناسايي، تصميمگيری موثر و به موقع ‌ دسته بندی ،صحه گذاری،تحليل و مديريت شده و به منظور در حوزه مديريت کيفيت محصول استفاده می شود. پرسشنامه APOسؤال -25اين سازمان براي شناسايي ،جمع آوري و نگهداري اطالعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در كل سازمان ،يك مخزن دانش دارد سؤال25 3.17 بسيار خوب كافي 17.19 33.03 خوب ضعيف خيلي ضعيف 5.88 40.72 مدل INQAزير معيار 3-5-3درستی ،محرمانه بودن ،در دسترس بودن ،امنيت و يكپارچگي داده ها و اطالعات مديريت شده و بهبود مي‌يابند. پرسشنامه APOسؤال -2در اين سازمان ،هماهنگي سازماني الزم براي رسميت بخشيدن به ابتكارات مديريت دانش(از قبيل :ايجاد واحد هماهنگي مركزي براي مديريت دانش‌، انتصاب مدير عالي دانش ،تشكيل تيم هاي فناوري ارتباطات و بهبود كيفيت و طراحي و استقرار شبكه هاي دانش ) انجام شده است. سؤال2 2.71 بسيار خوب 24.89 18.10 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 9.50 44.80 مدل INQAزير معيار 3-5-3درستی ،محرمانه بودن ،در دسترس بودن ،امنيت و يكپارچگي داده ها و اطالعات مديريت شده و بهبود مي‌يابند.د. پرسشنامه APOسؤال -4اين سازمان يك سياست براي محافظت از دانش خود (براي مثال :حق تأليف‌ ،حق اختراع ،مديريت دانش و امنيت دانش ) دارد سؤال4 2.26 بسيار خوب كافي 17.19 34.39 خوب ضعيف خيلي ضعيف 9.50 36.65 مدل INQAزير معيار 3-5-3درستی ،محرمانه بودن ،در دسترس بودن ،امنيت و يكپارچگي داده ها و اطالعات مديريت شده و بهبود مي‌يابند. پرسشنامه APOسؤال-22اطالعات موجود در وب سايت و اينترانت سازمان‌، به طور مرتب روز آمد مي شود. س ؤال22 2.71 بسيار خوب كافي 14.03 31.22 خوب ضعيف خيلي ضعيف 12.22 39.82 مدل INQAزير معيار 4-5-3در جهت اکتساب ،به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تالش مي شود. پرسشنامه APOسؤال -12برنامه هاي تربيتي ،آموزشي و توسعه شغلي سازمان ،دانش‌، مهارتها و شايستگي هاي موردنياز براي كاركنان را ايجاد مي كنند و نيل به اهداف كلي سازمان را پشتياني مي كنند و در عملكرد باالي كاركنان سهم دارند. سؤال12 21.27 بسيار خوب 2.71 23.08 كافي خوب ضعيف 7.24 خيلي ضعيف 45.70 مدل INQAزير معيار 4-5-3در جهت اکتساب ،به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تالش مي شود. پرسشنامه APOسؤال -17كاركنان سازمان‌،در گروه هاي كوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت‌، تيم هاي بهبود كار،تيم هاي بين وظيفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشكالت و نگرانيهاي محيط كار پاسخ دهند. سؤال 17تيمهاي دانش محور 3.62 1 4.48 بسيار خوب كافي 36.20 خوب ضعيف 28.96 خيلي ضعيف 1 6.74 مدل INQAزير معيار 4-5-3در جهت اکتساب ،به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تالش مي شود. پرسشنامه APOسؤال -26در اين سازمان دانش حاصل از كارها با پروژه هاي اتمام يافته،مستند شده و تسهيم مي شود سؤال26 3.17 بسيار خوب 14.03 28.51 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 10.41 43.89 مدل INQAزير معيار 4-5-3در جهت اکتساب ،به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تالش مي شود. پرسشنامه APOسؤال -28اين سازمان بهترين روشهاي انجام كار و دروس آموخته شده را در كل واحدها تسهيم مي كندبه نحوي كه دوباره كاريها و اختراع مجددچرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد. سؤال 28مديريت دانش وانتقال درس آموخته بسيار خوب 24.89 1 .81 20.36 كافي خوب ضعيف خيلي ضعيف 6.79 46.15 مدل INQAزير معيار 4-5-3در جهت اکتساب ،به اشتراک گذاری و استفاده مؤثر از دانش در جهت ارتقا كيفيت محصول در سطح فردي و گروهي تالش مي شود. پرسشنامه APOسؤال -32تيم هاي بين وظيفه اي براي مقابله با مسائل يا مشكالتي كه در واحدهاي مختلف درون سازمان اتفاق مي افتد ،تشكيل مي شود. سؤال32 3.62 بسيار خوب كافي 16.74 35.29 خوب ضعيف 29.41 خيلي ضعيف 14.93 قسمت چهارم تجزيه تحليل و ارائه نظرات كارشناسي كميته توسعه دانش معاونت سواري تدوين شرح مأموريت و شناسنامه كميته عالي توسعه دانش -1اعضاء -2وظايف -3اختيارات -4ارزيابي( كارايي-اثربخشي) تدوين شرح مأموريت و شناسنامه كميته اجرايي توسعه دانش -1اعضاء -2وظايف -3اختيارات -4ارزيابي( كارايي-اثربخشي) تدوين شرح مأموريت و شناسنامه متوليان توسعه دانش -1اعضاء -2وظايف محوله -3اختيارات -4ارزيابي( كارايي-اثربخشي) يكپارچه سازي متوليان دانش ضمني و آشكار در معاونت سواري -1هماهنگ كننده گان و رابطين آموزشي -2دبيران و كاربران پيشنهادات(خالقيت ونوآوري) -3نمايندگان كنترل مدارك -4نماينده علمي و..... تعيين مدل معاونت توليد خودرو سواري داليل و منطق انتخاب مدل - 1در پيشنهادات ارائه شده نماينگان مديريتها .اين مدل داراي اقبال وپذيرش اكثريت بوده. -2نسبت به ساير مدلها كاملتر وكاربردي تر مي باشد. -3شامل دو بخش درون سازماني وبرون سازماني مي باشد و تطابق بيشتري با جايگاه معاونت توليد خودرو سواري دارد كه از يكسو وابسته به استراتژي و اهداف كالن شركت و از سوي ديگر داراي ابالغيه استرالتژي و مأموريت و اهداف مستقل مي باشد. -4عالوه بر بهبود مستمر از درون اين مدل نشان دهنده ارزيابي از بيرون نيز مي باشد .كه ساختار فعلي معاونت سواري در جوايز تعالي است. - 5مفهوم چرخه رادار در مفهوم مدل قابل رؤ يت و مشخص و قابل درك و در نتيجه داراي قابليت اجرايي بيشتري مي باشد. - 6نسبت به ساير مدلها جديد تر و روزآمد مي باشد در عين اينكه همه آنها را پوشش مي دهد. - 7مسير تعالي و تكامل مديريت دانش قدم به قدم و بصورت راهنما در مدل تعيين گرديده. -8با عنايت به نتيجه ارزيابي APOو اخذ نمره 108از 220و قرار گرفتن در رده آغاز و در ك نياز اين مدل به دليل جامعيت مناسب مي باشد. - 9در منابع علمي ،جهت استفاده در واحدهاي توليدي و صنعتي سفارش شده. برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار رهبري شماره گزاره شرح سوال برنامه 1 اين سازمان ،دانش ‌ ،ديدگاه و راهبرد مربوط به چشم انداز‌ ،مأموريت ،و اهداف سازماني را به ميزان زيادي با كاركنان تسهيم كرده است ارسال ابالغیه استراتژی سواری سازی به کلیه کارشناسان شکست اهداف کارت امتیازی متوازن تا سطح بخش های مهندسی توضیح چشم انداز و ماموریت در جلسات نشست دوسویه مدیریت مهندسی 2 در اين سازمان ،هماهنگي سازماني الزم براي رسميت بخشيدن به ابتكارات مديريت دانش (از قبيل: ايجاد واحد هماهنگي مركزي براي مديريت دانش ‌ ،انتصاب مدير عالي دانش ،تشكيل تيم هاي فناوري ارتباطات و بهبود كيفيت و طراحي و استقرار شبكه هاي دانش ) انجام شده است تشکیل کمیته اجرائی مدیریت دانش و اعالم ماموریت و اهداف کمیته به همکاران مدیریت مهندسی و پیاده سازی مدل 5 مديران سازمان ،الگوي ارزشهاي تسهيم دانش و كار گروهي هستند .آنها (مديران) وقت زيادي را صرف توزيع اطالعات و تسهيل جريان دانش بين كاركنان كليه واحدهاي سازمان مي نمايند. 7 سازمان ‌،قابليتهاي اصلي خود را ( قابليتهايي كه از جنبه راهبردي مهم بوده و مزيت رقابتي ايجاد مي كنند ) مشخص مي كند و آنها را با مأموريت و اهداف راهبردي خود هماهنگي مي كند تهیه بانک قابلیتهای مدیریت مهندسی (فرایندی) تعیین اولویت های مزیت رقابتی قابلیتهای شناسائی شده 8 سازمان ،سيستم هاي كاري و فرايند هاي كليدي خود را براي خلق ارزش براي مشتريان و دستيابي به تعالي عملكرد ‌ ،طراحي مي كند ارائه برنامه های اقدام اصالحی به منظور بهبود عملکرد در حوزه های QCD فرايندها 9 سازمان در طراحي فرايندهاي كاري ‌،فناوري جديد و تسهيم دانش را مورد توجه قرار مي دهد. 12 اين سازمان به طور مستمر فرايندهاي كاري خود را ارزيابي كرده و بهبود مي دهد تا به عملكرد بهتري دست يابد ‌ ،انحرافات را كاهش دهد ،محصوالت و خدمات را بهبود دهد و اطالعات روز آمد مربوط به آخرين روندهاي تجاري ،بهبودها و دستورات مربوطه را داشته باشند انتشار گزارشات ماموریتها ،سمینارهاو نمایشگاهها برگزاری جلسات آموزشی و انتقال دانش به سطوح دیگر سازمان ÷س از برگشت ماموریتها و همایش ها تهیه و انتشار کتابچه فنی فرایندهای جدید گردش شغلی پرسنل پروژه ای در فرایندهای جدید تهیه و ایجاد دسترسی داشبورد ارزیابی عملکرد مدیریت مهندسی برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار كاركنان فناوري شماره گزاره شرح سوال 14 اين سازمان يك فرايند نظام مند آشناسازي براي كاركنان جديد دارد كه شامل آشنايي آنان با مديريت دانش و مزاياي آن ‌ ،سيستم مديريت دانش و ابزارهاي مديريت دانش مي باشد. 17 اين سازمان داراي يك بانك اطالعات از قابليت هاي كاركنان مي باشد 18 كاركنان سازمان‌،در گروه هاي كوچك ( مانند حلقه هاي كيفيت‌ ،تيم هاي بهبود كار ،تيم هاي بين وظيفه اي و جوامع كاري ) سازماندهي شده اند تا به مشكالت و نگرانيهاي محيط كار پاسخ دهند 21 در اين سازمان ،همه افراد به رايانه دسترسي دارند 23 اطالعات موجود در وب سايت و اينترانت سازمان ‌ ،به طور مرتب روز آمد مي شود 24 اينترانت سازمان ( با يك شبكه مشابه آن ) به عنوان يك منبع اصلي ارتباطات در كل سازمان براي پشتيباني انتقال دانش يا تسهيم اطالعات‌ ،استفاده مي شود. برنامه مقرر شد ،دربسته آموزشي بدو خدمت براي كاركنان جديد و انتقالي واحدها ،لحاظ شود. تکمیل و اطالع رسانی جدول مهارتهای تخصصی مدیریت مهندسی پیگیری و جاریسازی دستورالعمل تیم های کاری -انتقال تجارب بررسی کمی رایانه به روزرساني وب سايت پيگيري شود. فعال نمودن ایتنرانت مدیریت مهندسی برنامه بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار شماره گزاره شرح سوال 27در اين سازمان دانش حاصل از كارها با پروژه هاي اتمام يافته ،مستند شده و تسهيم مي شود فرايندهاي دانشي دركميته عالي مطرح شود(.اداره منابع انسانی درحال انجام تهیه آرشیو بانک پروژه های معاونت سواریسازی می باشد). 28دانش حياتي مربوط به كاركناني كه سازمان را ترك مي كنند در داخل سازمان حفظ و نگهداري مي شود نامه مدیریت سازمان به زیر گروه هنگام انتقال افراد و الزام دانش و تجربه به نفر جایگزین اين سازمان بهترين روشهاي انجام كار و دروس آموخته شده را در كل واحدها تسهيم مي كند به 29 نحوي كه دوباره كاريها و اختراع مجدد چرخ به طور مستمر در آن اتفاق نمي افتد يادگيري و نوآوري برنامه تيم هاي بين وظيفه اي براي مقابله با مسائل يا مشكالتي كه در واحدهاي مختلف درون سازمان اتفاق 33 مي افتد ،تشكيل مي شود 36سازمان براي كاركردن افراد با يكديگر و تسهيم اطالعات آنان با هم ،مشوقهايي را در نظر مي گيرد برگزاری جلسات انقال تجارب وجود دارد این سئوال برای کارشناسان توجیه گردد. کار تیمی در ارزیابی عملکردلحاظ گردد -امتیازات تشویقی برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار رهبري فرايند شماره گزاره شرح سوال برنامه 3 منابع مالي الزم به ابتكارات مديريت دانش در سازمان اختصاص داده شده است مرتبط با کمیته اجرائی سازمان 4 اين سازمان يك سياست براي محافظت از دانش خود (براي مثال :حق تأليف‌ ،حق اختراع ،مديريت دانش و امنيت دانش ) دارد مرتبط با کمیته اجرائی سازمان 6 مديريت سازمان ،بهبود عملكرد ،يادگيري فردي و سازماني ،تسهيم دانش ،و خلق دانش و نوآوري را مورد توجه قرار مي دهد و براي بهبود آنها پاداش مي دهد مرتبط با کمیته اجرائی سازمان اين سازمان‌ ،يك سيستم سازماندهي شده براي مديريت موقعيتهاي بحراني يا رخدادهاي پيش بيني نشده 10دارد كه انجام عمليات هاي مستمر و بي وقفه ،جلوگيري از وقوع مشكالت و نيل به بهبود را تضمين مي كند مرتبط با کمیته اجرائی سازمان اين سازمان ‌،فرايندهاي كاري كليدي خود را اجرا كرده و مديريت مي كند تا اطمينان حاصل شود كه به 11 نيازهاي مشتريان پاسخ داده مي شود و نتايج تجاري ‌ ،پايدار مي مانند مرتبط با کمیته اجرائی سازمان برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار كاركنان فناوري شماره گزاره شرح سوال برنامه 13 برنامه هاي تربيتي ،آموزشي و توسعه شغلي سازمان ،دانش ‌ ،مهارتها و شايستگي هاي مورد نياز براي كاركنان را ايجاد مي كنند و نيل به اهداف كلي سازمان را پشتياني مي كنند و در عملكرد باالي كاركنان سهم دارند مرتبط با کمیته اجرائی سازمان 15 اين سازمان ،داراي فرايند هاي رسمي مشاور‌ ،كاركنان ،مربي گري و آموزش مي باشد مرتبط با کمیته اجرائی سازمان 16 در اين سازمان ‌ ،تسهيم دانش و كار گروهي به طرز فعاالنه اي تشويق شده و پاداش داده مي شوند يا مقرر شد ،ا آقاي ميرخاني با آقاي نوري جهت طرح هاي تشويقي هماهنگيهاي الزم را بعمل اصالح مي شوند آورند 19 مديريت سازمان براي توسعه قابليتهاي الزم براي تسهيل مديريت دانش اثر بخش ‌ ،زير ساختهاي فناوري اطالعات ( از قبيل اينترنت ،اينترانت و وب سايت )‌ايجاد نموده است 20 زير ساخت فناوري اطالعات سازمان با راهبرد مديريت دانش سازمان هماهنگ مي باشد مرتبط با کمیته اجرائی سازمان 22 در اين سازمان ،همه افراد به اينترنت ،اينترانت و آدرس پست الكترونيك دسترسي دارند در نظرسنجي بعدي به سواالت مرتبط تفكيك شود در نظرسنجي بعدي به سواالت مرتبط تفكيك شود برنامه بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي APO معيار فرايندهاي دانشي شماره گزاره شرح سوال برنامه 25 در اين سازمان ،فرايندهاي نظام مند براي شناسايي ،خلق ،ذخيره ،تسهيم و به كارگيري دانش وجود دارد 26 اين سازمان براي شناسايي ،جمع آوري و نگهداري اطالعات دارائيهاي دانشي و منابع دانشي در كل سازمان ،يك مخزن دانش دارد درمورد طراحي مخزن دانش در كميته اجرايي تصميم گيري گردد. 30 الگوبرداري از داخل و بيرون سازمان انجام مي شود و نتايج آن براي بهبود عملكرد سازماني و خلق دانش جديد استفاده مي شود مقرر شد با همكاري مهندسي سازمان بررسي شود. 31 اين سازمان ارزشهاي مربوط به يادگيري و نوآوري را به طور مستمر تشريح و تقويت مي نمايد در كميته اجرائي بررسي گردد. 32 اين سازمان مخاطره پذيري و مرتكب اشتباه شدن افراد را به عنوان فرصت يادگيري تلقي مي كند، تازماني كه اين موارد (مخاطره و اشتباه) تكرار نشوند ندارد ACTION 34 افراد احساس توانمندي مي كنند و اين احساس را دارند كه عموما سازمان براي فكر هاي آنان و سهم آنها در كار ،ارزش قائل مي شود 35 مديريت سازمان ،مايل به آزمايش ابزارها و فنون جديد است يادگيري ونوآوري کمیته توسعه دانش در كميته اجرائي بررسي گردد. ندارد ACTION قسمت پنجم راهكارهاي بهبود واصالح داخلي مصوب كميته عالي توسعه دانش معاونت سواري گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي ‏APO معيار رهبري شماره گزاره برنامه مسئول همکار تاریخ پایان 1 ارسال ابالغیه استراتژی سواری سازی به کلیه کارشناسان شکست اهداف کارت امتیازی متوازن تا سطح بخش های مهندسی توضیح چشم انداز و ماموریت در جلسات نشست دوسویه مدیریت مهندسی پوستین دوز خرمجاه 92.05.30 تشکیل کمیته اجرائی مدیریت دانش و اعالم ماموریت و اهداف کمیته به همکاران مدیریت مهندسی و پیاده سازی مدل خرمجاه نمایندگان مدیریتها 92.05.30 تشکیل کمیته عالی مدیریت دانش حاج خلیلی مدیران معاونت 92.05.30 انتخاب نمایندگان پورتال و بارگذاری مطالب دانشی خرمجاه نمایندگان پورتال مدیریتها 92.05.30 5 -1اشتراک گذاری حاصل ازماموریتها ،سمینارها ،وحضور درنمایشگاهها -2برگزاری جلسات آموزشی و انتقال دانش به سطوح دیگر سازمان مدیر روسا 92.05.30 7 تهیه بانک قابلیتهای مدیریت مهندسی (فرایندی) تعیین اولویت های مزیت رقابتی قابلیتهای شناسائی شده بارگذاری فایل قایلیتها و مهارتهای تکمیل شده مدیریت مهندسی در پورتال و اطالع رسانی از طریق پوستین دوز براتلو-نمایندگان ادارات 92.05.30 8 سیستمهای کاری و فرایندهای کلیدی در قالب BSCو اهداف تلفیقی تعریف شده و برنامه های مربوطه اطالع رسانی گردد. پوستین دوز روسا و مسئولین بخش ها 92.05.30 2 فرايندها 9 مستندسازی و تدوین و انتشار کتابچه دانش فنی پروژه های سواریسازی(فرایندی-محصولی) استاندارد سازی فرایندهای کاری و روشهای کاری مستند سازی دانش حاصل از فناوری جدید در پروژه های بهبودجاری 12 شناسائی شناسنامه فرایند مدیریت مهندسی آسیب شناسی شناسنامه فرایند بهبود شناسنامه فذایند مدیران بهره بردار پروژه ها بخش نظارت بر پروژه ها ربیعی ادارات مدیریت مهندسی 92.05.30 گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي ‏APO معيار كاركنان فناوري شماره گزاره برنامه مسئول همکار تاریخ پایان 14 تدوین رویه نظام مند آموزش کارکنان جدیداالستخدام تهیه کتابچه آموزشی کارکنان جدید االستخدام به تفکیک ادارات اصغرپور روسای ادارات مهندسی کمیته اجرایی دانش پوستین دوز 92.05.30 17 تکمیل و اطالع رسانی جدول مهارتهای تخصصی مدیریت مهندسی تهیه فرمت مهارتهای تخصصی نفرات مدیریت مهندسی اطالع رسانی از طریق ادارات با روش استاندارد روحی مدیریت مهندسی 92.05.30 18 پیگیری و جاریسازی دستورالعمل تیم های کاری -انتقال تجارب تدوین شناسنامه تیمهای تخصصی مدیریت مهندسی و اطالع رسانی جامع خرمجاه حدادی پوستین دوز روحی 92.05.30 21 تهیه جدول توزیع رایانه در مدیریت مهندسی پیگیری تامین کمبود رایانه احتمالی از منابع موجود سواری یا سیستم ها کربالئی رحمانی(مدیریت برنامه ریزی) پوستین دوز کربالئی 92.05.30 23 به روزرساني وب سايت پيگيري شود. پوستین دوز نمایندگان ادارات 92.05.30 24 فعال نمودن ایتنرانت مدیریت مهندسی اطالع رسانی و تهیه روش جهت مراجعه به اینترانت مدیریت مهندسی پوستین دوز نمایندگان ادارات 92.05.30 گانت چارت مصوب بهبود داخلي منتج از تحليل نتايج ارزيابي ‏APO معيار شماره گزاره برنامه مسئول همکار تاریخ پایان 28 نامه مدیریت سازمان به زیر گروه هنگام انتقال افراد و الزام دانش و تجربه به نفر جایگزین مدیریت کربالیی 92.05.30 فرايندهاي دانشي 29 برگزاری جلسات انقال تجارب استاندارد سازی فرایندهای کاری و روشهای کاری مدیریت مدیران بهره بردار پروژه ها کربالیی 92.05.30 33 وجود دارد این سئوال برای کارشناسان توجیه گردد. مدیریت پوستین دوز 92.05.30 يادگيري و نوآوري 36 کار تیمی در ارزیابی عملکردلحاظ گردد -امتیازات تشویقی پیگیری و جاریسازی دستورالعمل تیم های کاری و انتقال تجارب مدیریت خرمجاه کربالیی پوستین دوز 92.05.30 قسمت ششم راهكارهاي بهبود واصالح خارجي مصوب كميته اجرايي توسعه دانش ايران خودرو گانت چارت مصوب بهبود خارجي منتج از تحليل نتايج ارزيابي ‏APO ترسيم نقشه دانش گام 1 تهيه وتدوين دانشهاي كليدي مديران در حوزه مديريت دانش -1دانش مديريت تغيير -2دانش مديريت مشاركتي وتيم سازي -3دانش ارتباطات و اصول و فنون مذاكره -4دانش مديريت پروژه -5دانش راه هاي كسب رضايت مشتري -6دانش مديريت استراتژيك -7دانش مديريت دانش -خالقيت ونوآوري -8دانش مديريت بحران -9دانش مديريت هزينه -1دانش منابع انساني -11دانش مديريت توليد گام 2 شناسايي بستر هاي ITاستقرار مديريت دانش -1اتوماسيون اداري -2پورتال مديريت دانش -3سيستم انبار -4سيستم كنترل توليد محصول -5سيستم ثبت توقفات -6سيستم sap -7پورتال آموزش ‏infocent-8 )REC ‌ 9سيستم ( -10سيستم data capoture گام 3 شناسايي مشخصه هاي فرهنگ سازماني مشخصه هاي فرهنگ نقش سازماني -1كارهاي تيمي -2مديريت مشاركتي -3تيمهاي بين وظيفه اي -4تيمهاي تخصصي -5تيمهاي بين وظيفه اي -6وظايف بخشي در سازمانهاي بزرگ -7مديريت اقتضايي بر حسب فرهنگ سازماني گام 4 تعيين دانشهاي كليدي و مورد نياز فرايند هاي كسب وكار

51,000 تومان