صفحه 1:
صفحه 2:
a 3
۳
و 3
* يهود به قصد امان يافتن از بيم و هراس به قولی به نیمه فدک و به
روايتى به تمامى آن با رسول خدا صلى الله عليه و آله مصالحه كردند.
* از قرائنی میتوان به میزان ارزش فدک پی برد؛
)١ عمربن خطاب به این دلیل که حکومت در معرض خطر جنگهای رده و آشوب
شورشگران واقم. و نیروی مالی ن ضعیف است. از تسلم فک + زذر
عليهاالسلام. جلوكيرى و با ابوبكر مخالفت كرد. ١
۲)_ وقتی خلیفه اول با فاطمه سلام الّه علیها دربارهی فدک بحث میکند میگوب 1
پیامبر صلی الّه علیه و آله برای سرکوب مهاجمان. و انفاق در راه خدا مصرف
بت
۳ ای رک را هس بخش تیم کرد وب .مرن و موی ما ی از
آن را بخشید.
صفحه 3:
i)
از قرائنی میتوان به میزان ارزش فدک پی برد؛ *
۴ فدک را غالباًقریهای دانستهاند. چنان که در معجمالبلدان
۵ نخلستانهای آن را به اندازهی نخلستانهای کوفه گفته شده
صفحه 4:
ورك
.»>
بیان قاعده نقد الحدیث در برابر حدیث لاعایی ابویگر:
* فقال آیوبکی صدقت یارینت سول الله نقد 016 آبرک بالمومنین رءوفا رحیما
و علی الکافرین عذلبا آلیما و کان و اه اذا نسبتاه وجدناه لباک رو الا و
آخا لبن عمک دون الرجال آثره علی کل حمیم و ساعده على الأمر العظيم و
آنتم عترة نبی اثقه الطیبون و خیرته المنتجیون علی طریق Nee
الخیر لسالکینا قأما ما سألت فلک ما جعله بوک و نا مشدت Pees
حقک و آما ما ذکرت من للمیراث فلن رسول ال قال نحن مها
نورث فقللت فاطمة یا سبحان الله ما كان رسول الله ]عن كتاب لش
عن حکمه صادفا فلقد کان یلتقط آثره و یقتفی سیره ٠... دلائلالإمامة 20 02
" ۱
صفحه 5:
1
فدى در كلام (Casal عليه السلام؛
فك من كل ما أَظَلَنَهُ السَّمَاءُ و
وم و سح علها قوس وم آخرین oe + نهجالبلاغة نامه ۲۵ (و من
صفحه 6:
دليل انكار ادعاى عضرت »
"لین لبی الحدید معتزیلی: ات على 0
نداد ققلت لها کت فاطمة صادته قال نظ لت ge
بكر فدک و هی عنده صادقة فتبسم ثم قال کلاما لطیفا مستحسنا مع
ناموسه و حرمته و قلة دعابته قال لو آعطاها البوم فدک بمجرد دعواها
لجاعت الیه غدا و ادعت لزوجها الخلافة و زحزحته عن ۱۳
یمکنه الاعتذار و الموافقه بشیء ay يكون قد أسجل على 9
صادقة فيها تدعى كاثنا ما كان من غير حاجة للى بينة و لا شهوة و دا
كلام صحيح و لمن كان آخر جد مخرج الدعلبهٌ و الهزل. شرحنهجابلاغة ۸۳/۱۶ الفصل
الثالث فى أن فدى هل صح كونها نحلة رسول الله ص لفاطمة ع أم لا. 0١