علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

فرآيند و رويکرد فرآيندی

صفحه 1:
سم هلر رم —

صفحه 2:

صفحه 3:
در مورد بالا بردن بهره وری و تقسیم کارها به مراحل ساده تر جهت انجام هر مرحله بوسیله کارگران ماهر (تخصص گرایی) افزایش چابکی و مهارت هر فرد

صفحه 4:

صفحه 5:
بخشهای سازمانى غير متمرکز

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
م GE? حي ۳ فرآیند یک فرايند دو

صفحه 9:
مدیران دور از دسترس ( تاخیر در تصمیم گیری نولوریهای دير هنكام دور افتادن از اهداف سازمان بيكانه با ارزشهاى مهم براى مشترى ناتوانی در جواب دادن به تغییرات دایمی افزایش هزینه سربار و ناتوانی در رقابت

صفحه 10:
10 _مشری دیدگاه شن لنتظب‌حق ۲ 000 وپزه 10001 ۵ فرور1000۵)نیلز

صفحه 11:
تغبیرظ 1 100000 6 چرخه زندگی فرآورده ها(بتا ماکس) © بيرون بودن تغييرها از حوزه )|

صفحه 12:
O00 O00 ۵۲0 0001۲ ۲۵

صفحه 13:
007 00 قرلر 0000011 0000 1 بلزملن 0000 که فعطلیتهلیی‌مجوعه لز علرت‌فرالند .01001 ططى 00 شهی 17000 00001 20 ۴ 0ن لانانانانا (انالالانانا. 0100صنانااالان 0 لالالانانا للا معمولة ‎ID of9 OO000 O000 O00 oo‏

صفحه 14:
فرآیند مجموعه ای مشخص و مرتب شده از فعالیتهای کاری در یک محدوده زمانی و مکانی معین است که شروع و خاتمه آن مشخص شده است و با تعریف روشنی از .ورودیها و خروجیها ساختاری برای عملکرد اریه می دهد .فرآیند راهی رابرای رسین سلزمان به آهداف استرد تيك خودش مشخص می کند

صفحه 15:
۵ , داخی 1 ‎O00‏ 10001 [1] 00000 10001 همجنين 000000 10 ۱ ۱ ۱۱99۱۱۱ ۲۱۲۲۲۲۲۲۲ ۲۲۲ ۲ ۱۲۲ ۱۳۱1۲۲۲۲۲۲ ۱۱۲۲۲۲۲ ۲ ‏بنگهی توسط‎ 1۳ ۲ O0000, 00 0000. 00 O00 1000. 00000 00 O0000 0 00 o060 oooooooo 00000. 0000. 000000, 0000, 00000.

صفحه 16:
تعریف استاندار ISO 9000 : 2! ,مجموعه فعاليتهايى مرتبط به هم يا متعامل كه دروندادها را به بروندادها تبديل مى كند

صفحه 17:
نکاتی در مورد موضوع تعریف استاندارد .دروندادهای یک فرآیند عموماً بروندادهای سایر فرآیندها هستند فرایندها در یک سازمان عموما برتامه یی می شوندو تحت شرايط كنترل شده .به اجرا در مى آيند تا ارزش افزوده حاصل گردد فرآیندی که انطباق محصول حاصل از آن را نتوان به سهولت یا بطور اقتصادی مورد تصدیق .قرار داد ؛ غالبا فرآیند ویژه می نامند

صفحه 18:

صفحه 19:
بو 1 => > ۱ Gy

صفحه 20:
(Process LT ya (lal Title) | ‏عمد‎ نامی است که فرآیند را با آن می شنامیم توصیه , ساده و در بر گیرنده مفهوم باشد (طراحی محصول / خرید اقلام تولیدی)

صفحه 21:
هدف فر آیند ‎(Process‏ ‎Purpose)‏ وصیه , گویا و شفاف باشد ( تامین اقلام مورد نیاز ولحدهای توا

صفحه 22:
دامنه فر آیند ‎(Process‏ ‎Scope)‏

صفحه 23:
(Process ais] pa ‏دروندادهای‎ ‎Inputs)

صفحه 24:
(Process ‏بروندادهای فرآیند‎ Outputs)

صفحه 25:
(Process Control)

صفحه 26:
منابع فرآیند ‎(Process‏ ‏تن ‎Resource)‏

صفحه 27:
2 ۵ ‏ن‎ ‎Lt

صفحه 28:
توليد براساس تخصص موجود

صفحه 29:
ارزش ‎(Value‏ ‏هه 1 00000 000 (۱0 a a ws (Polic Mim ES OO0000 0000 00 1000 1 O00 0000 0 1

صفحه 30:
سس QOOO0 OO00000 ‏حفظ۲؟؟‎ ۵۳۲۲۲۲ ۱۲۲۲ ۱ ۵ ۵ ۱۲ تن تال هللا 00000 تا نان انا ‎OO000‏ ‏11 (0 0000 000 O0000 O00000 00 00000 ‏عرج‎ O000 O000000 O00 ۲ ‏نا‎ ‏لا‎ 00 O0Q00000000 DODONOO0N0D O00 O0 ON000 O000 O0N0DNO Oooo § Xoon0 0000.

صفحه 31:
(©) | برود؟ خولهد 00 كط 00 8 من تنل تاه 00 ‎O000‏ 000 | QO000 M000 00 G0000 OO000 O00 O0000 o0000 Onno ©

صفحه 32:
(Gtrateyjier)

صفحه 33:
@ooe) CU 0000 nop 0 00000 00 000 00 000000 00 اص 000 11000 ‎O00 O00 0۳‏ ۱۱۲۲۵ ۲020 معمول طر 00 00000 0 OOOO0 1۳۲۲ 0۳۳۲۲0 ۵0۲۲ 139۵61۲ (۰ ۱۲/۲۲ O00 O00 ۲۲۲ ۱۱۲۲ ۱ O00 ‏ه0000‎

صفحه 34:
Obevies) (C00 ۱۱ 2200 O000 00 00 OO0000 Oooo O00 000130 % | O00 O00 OO0000 O60 ۱۱۲۱120 6 ‏سح سح‎

صفحه 35:
(Poles) O00 00 (00000 O00 O0 ۵000060 08 280080 ۵8 ۵۵2000 10۵6۲۲ ۵01 03۲۲۰ 1۲ ۱۲ 8 00 00 ۵20 ۵0000000 ۰ 00800808 0 ۵۵80 ۵888 108 88 0808 10۲1 00۳31 8 1000۲۲ 10000 210 ۲۳۲۲۲ ۵۲ ۲۲۲ ‏انتظارات)‎ 0310۲۲ 00 00110( O00 UOOD 00000000 100 ‏نت0 لان‎ ‎O0 00000, *‏ گذدری الا 0“ الالالال ‎ ‎ ‎ ‎OGBO000 OON000, OBB0000 00 OBO. ‏ها ان رز[‎

صفحه 36:
سم 00 0000 O0000 ۵00060 80 008000 00080 08 ۲ 00 00 O00 000088 00 011000 ۱ 0 O0000S % O000 0000 O00 O0000 ۲۲ 1۲ ۲ (cyto 00 OO000 O00 ‏الالالال ۲ ناه‎ 7% OOO00 00 D000 O00 ooo 3% ۱۲۲۲۲ ۲۱۲ ۲

صفحه 37:
1۳0000 00 ۵ 80 0000۲ 100 ۰ 10010000 001111 موضو: ۲ 000۳0۲ ۵00 1۳6۵00 10660۲0 ۰ 20066۲0 ING NOO00 OOO000 ‏مه اسمن امام تاه‎ 1۱ 0 ‏0ن 00000 أتخاذ‎ 010001 ono0en Oooo ono Oooo O0 OO0000 00 000 00 O0O00 O00 O00 oo.

صفحه 38:
B ۲ 1۳0۳۸ 0000 © mon 7 Bln 8 ۲ —— —_ = © mm

صفحه 39:
0 ۲۲۵ 1001 1 ۲

صفحه 40:
2 لرتباطا توللی! توصفنلا ۵00000 000000000 10001 کنیم؟ مقتصل10010 ‎٩1‏ 1۱0 0001

صفحه 41:
O00 O0000 00 0۵۲۲۲ ۵000 ۱۵/0۵0 ‏وج‎ ‎۱ ‏اس‎ 1170۲۲ 1۳۵2068 08082000 / 9001 131۲ 0 ۲ ۲ O00 0060۲۵ 60 00060۲ ۲۱۵00۵۵۲۲ ۱۸ ۲ O000 Sw!

صفحه 42:
۲ ۱۳۱۵20 000۲80۲ ۲۲۲۲۲ ۳001 چست ۱10۵۵1 210010100 3 (۵0 00000007 /06010) ۵۵ ۱۵۵۱۵۲ ۲71۱1111۲۲ 000000۵ 0000008 /1۳00000) 0 لنر 000000 101 11۳1۳

صفحه 43:
۱ O00 ۱۱۱۲۲۱۵۲۲ ۲ ۲۳۲۵۵ 00۲۲۲ ۱۳۲۵۲۲ ۲ O000 1۵۵1۲ 00 ۱۲۲۲۵۲ ۲ Ono 100001۲ 06۲ o0000 00 O00 Oo 00000۲ ۵ ۵۲۲۲ ۵0000 0۱۵0600 00808 1 O00 O10 OOOD0000 00 0۲۲۵۵۲ ۱0 ۱۲ ۱۵۲0۲۲ 0 ‏انا‎ ۲

صفحه 44:
3- (0000 OU0000 O00 O00000 00 00000 O00 ‏انا‎

صفحه 45:
1 ۲ ۳ «ن قشهاوک لیدودر ادایه- کرحرف رآیند» 10 (Process Sponsor) ‏پشیبان‎ Oo (Process O000 ۷۲ Owner) — (Process ۲11۳ ۲ Manager) 00 (Process ۲۲۲۱1۳ ۲ 0

صفحه 46:
11111 ۳ 8 0 پشتیبان 800000 0000 0

صفحه 47:
]] 8 00 0000 00 o000000 nooo oo ooo oO BODO 0000. ‏مانهب‎ onoooo ‏تاه‎ ‎N00 00 OOOO00UO0 00 oooood oooD.

صفحه 48:
11 8 تا نا نت ت۳۲ ۲0

صفحه 49:
|! 9

صفحه 50:
@rovess CP Peciurcess) Q000000 O00000 00 0000 O0000 OO000 O00 O00 O00 O ooo.

صفحه 51:
(Process OPP)

صفحه 52:
11۱۱ ۱۱۲ ۲ (Process “ectoaor) ‎O0000 O000 O0000 000 OOOO OOO000 O0 ۲۲۲ ۷۲۲ ۲‏ 00 00 الالالال ‎: DO000 00 Q000 O00000 O00. DOONO 00 00۲0 ‏از‎ ‎QO00 : 000 00 O00 ooo com) ‎

صفحه 53:
‎iT at 10‏ 10151 فع ال یکت جرٍ کب رل طل ط شح مخطرمل قه

صفحه 54:
و تسه ۱۱۱ ۱۱۱ OOS ۱ ۰ 00 000 0000 08 0

صفحه 55:
101110 11۱۱۲۳ ۲ 00000 OO00000.

صفحه 56:
QOO0000 O00 00 00 ‏ان‎ OO000 OO000 O00 OO0000 0000 oo Onno Oo O00 OO0000 00 O00 N0000 O00 ۲0۲۲۲۲ ۱۴ ۰ OUND 000000 101001 ۱۲۲ ۱۳ ۵

صفحه 57:
۱۲ ۲ 1۲ سمه دنه ۱000 00 ۵۵ ۵۳۲ 01۱20۲۲ ۱۵۲۳۲۲ 00۲۲۱۱۲ ۲ 0 GUODD 0 O0000000 0000 ۱0000 00 A

صفحه 58:

صفحه 59:
1۳۲۲ G60 6000 OO000 0000 1 ‎O00‏ ات۲0 ‎00 O0000 ‏نان‎ GO00 Of ‏انان 00 نات تن ,تاه‎ ۵۲0 o ۳ ‎QO000 0 OO000 OO000000 00 O00 OO OOO00D oO00 Oooo.

صفحه 60:
مامالالالالانا._لآنا._لالانالالانا._لالانا. (الالالالانا. لالالالالا 0011 00071000000 000707 00710001107 007 ooo. °— ‎onooooon _‏ تن نی تن 000 ‎O00‏ 0 لل 1 نا 0000 100000 07 ‎

صفحه 61:
1111 ۲۱۲۲۲۲ ۱۳۳۲۲۲۲ ۲ ‎COON ۲ ۱۲۲ ۱ ۱۲7۳۲۲۲۲ ۱۲7۳۲۲۲۲۲ ۱۲ ۰‏ ۲ ۲ تا ‎۲۲ ۲۲۲ ۱۱۲۲۲ ۱۲۲۳۲۲۲ ۲۲ ۱۲۲۲ ۲۲۲7۲ ۱۲ ۱۱۳۲۲ ۱۲۲۱۲ ۰ ‎1111 1۳۳۲ ۲۲ ۲۳ ۱۲۳ ‎

صفحه 62:
روبکرد اجرای طنع که کلی‌منکلات .0 11 زملن 11 فریندی ۳ ۲00 ‏تا‎ O00 00 ‏لا ۱۱0۲۲۲ ۲۱1 تغيير‎ ah O00 O00 O000 00 00000 O0000 O00 ۲ ۲ ] Q000 0000 00 0000 ‏نت ت۲۲‎ MO OOON00 00 OO0000 O OO0000 100 Oooo pe 000 0000 0 000 00 00 OOO OO00O0 oD

فرآيند و رويکرد فرآيندی Process & Process Approach نظريه آدام اسميت در مورد باال بردن بهره وری و تقسيم کارها به مراحل ساده تر جهت انجام هر مرحله بوسیله کارگران ماهر (تخصص گرایی) صرفه جویی در زمانهای تغییر از یک بخش کار به بخش دیگر استفاده از ابزار و ماشین آالت برای افزایش بازده هر فرد افزایش چابکی و مهارت هر فرد بهبود در روش اسميت بوسيله هنری فورد حرکت خط تولید نصب قطعه در محل ثابت وظیفه مستقل /ساده /قابل کنترل )(GM بهبود در روش بوسيله آلفرد سلوان بخشهای سازمانی غیر متمرکز نظارت در دفتر مرکزی(مالی) امور تولید در کارگاههای مختلف وظایف تفکیک شده مستقل وظيفه واحدی از کار است و فعالیتی است که .معوُال به وسیله یک نفر انجام می شود در یک مسیر اعزام چند نفر واحد نقلیه و ی تامین قطعه( )توقف خط برا و ظ ي فه م ح و ری س ضوابط ت بر اسا ا د و اجرای تدارک اد اولیه( ورود مو واحد خری تاخیر در ) نگرش انجام وظيفه ها در هر واحد سازمان واحد سازمانی سه واحد سازمانی دو واحد سازمانی یک فرآیند یک فرآیند دو ساختار سازمانی هرمی طبقات سازمانی مدیران دور از دسترس (دیوانساالری) تصمیم گیران محدود تاخیر در تصمیم گیری کندی حرکت نوآوریهای دیر هنگام وظیفه محوری دور افتادن از اهداف سازمان جابجا شدن ارزشها بیگانه با ارزشهای مهم برای مشتری صلب بودن ساختار ناتوانی در جواب دادن به تغییرات دایمی بزرگ شدن نا متناسب افزایش هزینه سربار و ناتوانی در رقابت چرا به بازنگری در نگرش نياز است؟ گرامشتریديدگاهشدنگوندگر عالیکیفیت مناسببهای انتخابحق ‏خودرونیاز موردویژهخدماتوفرآورده چرا به بازنگری در نگرش نياز است؟ تغييرهاشدندگرگون چرخه زندگی فرآورده ها(بتا ماکس) بیرون بودن تغییرها از حوزه دید چرا به بازنگری در نگرش نياز است؟ رقابتبازارشدنگوندگر فرو ریختن موانع تجاری(تجارت جهانی) فن آوری اطالعات ،فرصت برای عرضه(اینترنت) هندمیقراراستفادهموردراسازمانمنابعکهفعاليتهايیمجموعهازعبارتفرآيند ‏نمايندحاصلراشدهایتعييننتايجتا فرآيندگوناگونتعاريف شودمیتشکیلمتعددیفعالیتهایومراحلازمعموَالکهکاردادنانجامویژهروش فرآيند مجموعه ای مشخص و مرتب شده از فعاليتهای کاری در يک محدوده زمانی و مکانی معين است که شروع و خاتمه آن مشخص شده است و با تعريف روشنی از .ورودیها و خروجیها ساختاری برای عملکرد اریه می دهد تعاريف گوناگون فرآيند .فرآیند راهی رابرای رسین سلزمان به اهداف استرا ژتیک خودش مشخص می کند خارجیداخلیاستهاییمشترییامشتریدارایهمچنینفرآیندیک ‏کنندمیاستفادهآنخروجیهایازکه فرآيندگوناگونتعاريف ‏وکارکسببنگاهایتوسطکههستندهدفمندیفعالیتهایکاروکسبفرآیندهایی ‏معیارهایطریقازوگردندمیتکرارزمانطولدر،شوندمیتعریف ‏هستندکیریاندازهقابلعملکرد تعريف استاندارد ‏ISO 9000 : 2000 .مجموعه فعالیتهایی مرتبط به هم یا متعامل که دروندادها را به بروندادها تبدیل می کند نکاتی در مورد موضوع تعريف استاندارد .دروندادهای یک فرآیند عمومُا بروندادهای سایر فرآیندها هستند فرآیندها در یک سازمان عمومُا برنامه ریزی می شوندو تحت شرایط کنترل شده .به اجرا در می آیند تا ارزش افزوده حاصل گردد فرآیندی که انطباق محصول حاصل از آن را نتوان به سهولت یا بطور اقتصادی مورد تصدیق .قرار داد ،غالبُا فرآیند ویژه می نامند نگرش انجام فرآيند در واحدهای سازمان فرآيند يک فرآيند دو سازما ن مفاهيم و واژگان کنترل برونداد فرآيند منابع درونداد مفاهيم و واژگان عنوان فرآيند (Process )Title .نامی است که فرآیند را با آن می شناسیم توصيه :ساده و در بر گیرنده مفهوم باشد (طراحی محصول /خرید اقالم تولیدی) مفاهيم و واژگان هدف فرآيند (Process )Purpose .بیان کننده مقصود و هدفی است که از اجرای فرآیند تعقیب می کنیم توصيه :گویا و شفاف باشد ( تامين اقالم مورد نياز واحدهای توليدی) مفاهيم وواژگان دامنه فرآيند (Process )Scope .مشخص کننده دقیق اینکه فرآیند از کجا شروع و به کجا ختم می شود .شامل چه می شود و چه چیزی شامل نمی شود توصيه :گویا و شفاف باشد (از ورود در خواست کاال به تدرکات )تاچیدمان اقالم خریداری شده در انبار مفاهيم وواژگان دروندادهای فرآيند (Process )Inputs آن چیزهایی که فرآیند به خروجی تبدیل می شوند قابل لمس .یا غیر قابل لمس باشند مثال :مواد ،تجهیزات ،اطالعات مفاهيم وواژگان بروندادهای فرآيند (Process )Outputs خدمت یا محصولی که باید با خواسته های از قبل تعیین شده مطابقت .داشته باشد .می توانند قابل لمس یا غیر قابل لمس باشند مثال :قطعه تولید شده ؛ داده های ایجاد شده ،سوابق مفاهيم وواژگان (Process )Control کنترل فرآيند میل می شود ر فرِآند ،تح ب ارت وکنترلی است که خارجی باشد .ن ظ ند داخلی یل .میتوا مثال :مشت ی ،قانون ،ممیزهای داخلی ر مفاهيم وواژگان منابع فرآيند (Process )Resource همه چیزهایی که فرآیند بطور معمول داشته باشد تا قادر به تبدیل .ورودی ها به خروجی ها گردد مثال :منابع انسانی ،انرژی ،مهارت ،تجربه شناراسازمانفرآيندهایچگونه ‏کنيم؟سايی چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- تامین بخشی از نیازهای جامعه کار آفرینی رضایت مشتریها سود آوری جلب شرکای خارجی ‏p ‏p رشد و توسعه ‏p ‏p ‏p ‏p سازمان گردش سرمایه راکد ایجاد اشتغال ‏p صادرات کاال شکست رقبا تولید براساس تخصص موجود چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- ارزش (Value ) ماموری ت ( St r ‏ateg ) برy اچشم راه نداز د ‏بلندهدفهای مدت سااهداف ‏هدفهای النه خرد ‏n ‏o ‏i ‏s ‏Mis سیاس (Polic )y ت ‏Target ‏Objectivs ‏es ‏Goal ‏s ‏Visio ‏n چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- يتمامور )(Mission کنيم؟میفعاليتوکاریکسبچهدرما دبهداشتحفظبرایمحصوالتتولید دندانوهان واالتر،آنانازدرستمراقبماومیهمانانحقیقیراحتی ‏استماموریتین محصوالکردنعرضهبازاربه،ساختن،کردنخلقبرایما سرادررامشتریهایماننیازمندیهایکهخدماتیومفیدت ‏داریموجود،سازندبرآوردهجهانسر چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- آرمان )Vision برود؟خواهدمیکجابهوشودمیدادهسوقسمتیچهبهسازمان جهانباتریهایبازاردررفتنجلو ‏جهاندکتریوسایلکردنفراهمزمینهدربودنسرآمد چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- هبردرا )Strategies ‏يابددستخودمدتبلندهدفهایبهآنهاکمکبهتواندمیشرکتکههستندابزاری ‏شودتوجهزيرنکاتبهراهبردهاتدويندر داخلیضعفنقاطخارجیتهديدکنندهعوامل فعاليتهابهبخشيدنتنوع سربارهایهزينهکاهش موجودفرصتهای سازمانمدتبلندوهدفهایماموريت کيفيتمديريتسيستماستقرار چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- مدتبلنداهداف )Goals ‏يابددستآنبهخودماموريتتاميندرکوشدمیسازمانکهخاصیهاینتيجه ‏شوندمیتعريفيکسالازبيشهایدورهبرایمعمولطوربهاهدافاين ‏مینسوتابرقسهامصاحبانحقوقافزایش ‏مینسوتابرقساالنهسهمسودرشدنرخنگهداری چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- ساالنههایهدف )Objectives ‏باشندسنجشقابلوسازگار،واقعیبايستیمدتبلندهایهدفهمانند ‏جاریسالبرایسرمايهکلبهبدهینسبت ‏جاریسالساالنهسودرشد چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- هاسياست )Policies سياستاصلدريافتدستساالنههدفهایبهميتوانآنبوسيلهکهاستابزاری بهرسيدنبرایشرکتکهاستهايیرويهورهنمودها،مقرراتمشیخطيا ‏کارکنانازسازمانانتظاراتکندمیرعايتشدهتعيينهدفهای فروشگاهدرآورزیانموادفروشعدم کارکناندانشارتقا ‏مشتریبهگذاریحرمتوتکریم ‏سازماندردخانیاتاستعمالممنوعیت چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- خردهایهدف )(Target ‏يابیدستامکانازآنهاایمجموعهمعمولبطورکهسنجشقابلشدهخردهدفهای ‏سازدمیفراهمراساالنههدفيکبه اليکدرمحصولشدهتمامقیمتتقلیل ‏محصوالتوموادحملکرایهدرتقلیل موادخریدقیمتدرتقلیل مصرفیبرقتقلیل چگونه فرآيند سازمان را شناسايی کنيم؟ 1- بشناسيمراسازمانالف ‏وهدفها،راهبردها،اندازچشم،ماموريتهمچونموضوعاتیشدنروشنبا ‏بودنخواهددشواریکارفرآيندشناسايی،سازمان ‏بهراجهانیاستانداردبراساسکيفيتمديريتسيستمواستقرارطراحیکهسازمانی وکاربردنيازموردفرآيندشناسايیبايستی،نموداتخاذراهبردیتصميميکعنوان ‏دهدقرارتوجهکانوندرنيزراسازماندرآن هافرآيندشبکه نتاي کنتر ، فرآين  ج ل کنتر C د ورود  ی ل فرآين  د مکانيسم  نتاي  ج ورود C ی نتاي C فرآين C ‏د مکانيسم C ج فرآيندهابينارتباطوتوالی،توصيف ‏وگروهیکارقالبدرآنهابينارتباطوتوالیيافتنوفرآيندهاتوصيفوشناسايی ‏استآنامکانمرتبطافرادتنگاتنگ ‏فزآيندهردامنهنظراتفاقوهمفکریباابتدااستالزممناسبگروههایتعيينبرای ‏اينوسيلهبهمرتبطسواالتبرلیجوابيافتنباتاگرددمشخصحدودیطوربه ‏گرددتعيينآنهاتوالیوفرآيندتيمها – توالیوتوصيفراسازمانفرآيندهایچگونه کنيم؟مشخصيکديگرباراآنهاارتباطو فرآيندهابينارتباطوتوالی،توصيف فرآيکردنمستندبهنيازیآيا دارد؟وجودند هاسوال بايدايزوالزاماتکدامين شود؟رعايت دفرآيندهاکدامينبافرآينداين است؟ارتباطر فرآيندهابينارتباطوتوالی،توصيف هاسوال فرآيندکليدیافراد کدامند؟ چيست؟فرآيندوروديهای ‏اطالعاتمستنداتمنابع چيست؟فرآيندخروجيهای ‏ناخواستهمحصوالتمحصوالت بخاثرفرآيندآيا است؟ش فرآيندهابينارتباطوتوالی،توصيف هاسوال چفرآيندهدف يست؟ کفرآيندوثغورحدود است؟دام ‏فرآيندهامشتری کدامند؟ ‏مشتریاينالزامات چيست؟ها فرآيندعمومیگردشوجريان است؟چگونه فرايندرسازمانازواحدهايیچه است؟درگيرآيند مديراسازمانهایفرآيندچگونه کنيم؟ريت واژگانومفاهيم »نقشهای کليدی در اداره کردن فرآيند« فرپشتیبان آيند فرآيصاحب ند فرآمدير یند فرآکارکنان یند )(Process Sponsor ‏ (Process )Owner (Process )Manager (Process )Workers واژگانومفاهيم فرآيندپشتيبان حاصلاطمینانعبارتیبهکندمیهمواررامسیرکهاستشخصی ‏وبهبوداجراتاهستنددسترسدرکافیمقداربهمنابعکهنمایدمی ‏استسازمانپیشکسوتافرادازمعمولطوربهوگرددمیمیسرفرآیند واژگانومفاهيم فرآيندصاحب سویبههمچنینوآنهدفبهفرآينددستیابیبهنسبتبایدکهاستکسی ‏شروعهرگونههدایتگربایستیهمچنینویباشدجوابگوقبولقابلنتایج ‏باشدفرآيندیکفعالیتهایدربهبود واژگانومفاهيم ‏فرآيندمدير ‏استآنمجزایبخشهایجوابگووکندمیکارفرآيندداخلدر ‏وکندمیحاصلاطمینانفرآيندبخشیاثرازمداومطوربهاو ‏کنندگانتامینباارتباطاتوفرآيندکارکنانمستقیمبطور ‏هایتوصیهوالزمگزارشاتویکندمیادارهرافرآيند ‏سازدمیفراهمفرآيندصاحببرایرابهبود واژگانومفاهيم فرآيندکارکنان ‏معینبرایشانکهراچیزیآنتحویلوظیفهوکنندمیکارفرآينددروندر ‏ازکوچکیتیمهایخودنوبهبهاستممکنآنهادارندعهدهبهاستشده گزارشاتفرآيندمدیربرایوکنندادارهراکترتجربهباکارگران ‏سازندمیفراهمرابهبودهایتوصیهو واژگانومفاهيم ‏فرآيندبخشیاثر )Process Effectiveness ‏معینوشدهریزیطرحنتایجنمودنحاصلدرفرآيندتوانايی واژگانومفاهيم فرآيندکارايی )Process Efficiency ‏مناسبمنابعصرفبانتایجحصول واژگانومفاهيم فرآيندهایشاخص )Process Indicator ‏شودبردهکاربهفرآيندبخشیاثرتشخیصبرایتواندمیکهارزشی ‏استاندازهیکمعیاراستمتفاوتشاخصبامعیارتوجه ‏شاخصاستارزشیکهوشمثال واژگانومفاهيم اجرايیروش )Procedure ‏استفرآينديکيافعاليتيکاجرایبرایایشدهمشخصطريقه واژگانومفاهيم فرآيندبهبود )Process Improvement ‏استانتظاراتسازیبرآوردهدرفرآيندتوانايیافزايشمنظوربهفعاليتی چرخهازگيریبهرهبامثال واژگانومفاهيم فرآيندهابندیتقسيم اصلیفرآيند مديريتیفرآيند پشتيبانیفرآيند واژگانومفاهيم اصلیآيندفر وگيردمیقرارافزودهارزشآوردنبوجودخدمتدرکهاستفرآيندی ‏گذاردمیبيرونیهایمشتریرویبرمستقيماثر ‏فروشازبعدخدمات،توليد،فروش واژگانومفاهيم پشتيبانیفرآيند ‏استاصلیفرآيندکارآمدعملکردموجبکهاستفرآيندی ‏اسيونکاليبر،خريد،نگهداریوتعمير واژگانومفاهيم مديريتیفرآيند اطالعاتیجایگاهبهدهندهشکلومدیریتسیستمکنندهایجادکهاستفرآيند ‏باشدمیسیستمبخشیاثرمیزانسنجشومدیریتیگیریتصمیمبرایالز بشناسيم؟راسازمانهایفرآيندچگونه– لهایصالحیت ازم ‏فرآيندیرويکرددر مدابهبود وم کافرآيند ‏ر آینفرمدیریتلذاگیرندمیقرارتوجهاتکانوندر ‏جهتدربایستید گراجرامتفاوتایگونهبهفرآیندهابهبودوهدایت ‏دد بشناسيم؟راسازمانهایفرآيندچگونه– بايستیفرآيندهامديريتبرای ‏گرفتنظردرفرآیندهاعملکردنحوهازدرستیدرک ‏گرفتنظردرفرآیندهاازایسلسلهصورتبهراسازمانفعالیتهای یجادفرآیندهاعملکردازدرستیتحلیل،هادادهواطالعاتوهاگیریاندازهاساس ناسيم؟راسازمانهایفرآيندچگونه– بايستیفرآيندهامديريتبرای کردمستندنیازصورتدروتثبیترافرآیندها ‏ساختترراتوانمندفرآیندهادرکیردرافرادوهاگرو کردطراحیدوبارهیااصالح،حذفرافرآیندهانیازصورتدر ‏کردنظرمدرامداومبهبود راجرایمانعکهکلیمشکالت ويکرد ‏شوندمیسازماندرفرآيندی سالهچندعاداتدرتغییرازبیموطلبیراحت اروکسببازارخطراتازصحیحدرکعدم فعالیتهاشدنشفافبهنسبتمیلیبی نافتادنخطردرازبیموطلبیقدرت رویکرداینمزایایومفاهیمباآشناییع

51,000 تومان