کسب و کارمهارت‌های شخصی

پاورپوینت فراشناخت به زبان ساده

فرا شناخت یادگیریِ یادگیری به زبان ساده برای همه دانش آموزان ودانشجویان

fayigh50

صفحه 1:
یف ۷ مه زبان تا اه برای همه ‎al‏ آموزان

صفحه 2:

صفحه 3:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير

صفحه 4:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیری ‏ پادگیر ‎ere is G‏ ی

صفحه 5:
یادگیر فراشناخت بعنی یادگیری یادگیری | یادگیر واز دو جزء تشکیل شده است : 8 به معنایآگاهیو 71 به معنای اندیشیدن‌وشناختاست

صفحه 6:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير ma Sa ‏شناخت : «دانش پا آگاهی فرد نسبت به‎ ‏فرایند های شناختی خویش » تعریف‎ ات (استات » ۱۹۹۸)

صفحه 7:
به طور گلی , فرا شناخت تفكر در باره تفكر أاسته Sees

صفحه 8:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير رس اولین بار توسط جان فلاول وارد حیطه روان

صفحه 9:
پادگیر فراشناخت یعنی بادگیری بادگیری ‏ یادگیر 1|131 101 0 5 << جان فلاول در باره اين مفهوم مى كويد : « فرا شناخت . دانش فرد در باره ى فرايندها و محصولات شناختى خود يا هر جيز مرتبط با انها از جمله ویژگی های مربوط به يادكيرى اطلاعات با داده ‎re‏

صفحه 10:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری بادگیوی ‏ پادگیر = و ۱۶ = 3 و © ا مفهوم فرا شناخت مشتمل بر دو مولفه الف . آكاهى فرد از دانش خود نقاط قوت وضعف خود . باور نسبت به خود به عنوان یک فراگیر و ماهیت تکالیف و وظایف باد گیر:

صفحه 11:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير ب) توانایی فرد در تنظیم اعمال خود در کاربرد دانش ( شونفلد 1۹۶۵- فلاول 1۹۸۷ کامپیون ۱۹۸۷)

صفحه 12:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری بادگیوی ‏ پادگیر ساده ترین تعریف فرا شناخت اندیشیدن در باره اندیشیدن است اگاهی از آنچه می دانیم و آنچه نمی دانیم

صفحه 13:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری بادگیوی ‏ پادگیر = 2 - 5 2 و بت و و 5 تیلور ( فرا شناخت را چنین تعریف می کند : شناسایی آنچه فرد می داند . درك درست تکالیف بادگیری. و دانش ومهارت مورد نیاز برای انجام آن . چالاکی و زرنگی در تشخیص نحوه ی استفاده از دانش ,استراتز یک خود در یک موقعیت خاص نجام ابن كار به نحو موثر ودرست. ‏

صفحه 14:
ي چهار ‎pre‏ ‏| ات

صفحه 15:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير 5 Coe See Sea = ارزشیابی تشخیصی و آگاهی از پیش دانسته ها

صفحه 16:
يادكير فراشناخفت يعنى يادكيرى يادكيرى ياد كير ‎Sg a eee “‏ مرحله دوم:برنامه ریزی مرحله سوم : خود تنظیم کنندگی مرحله چهارم : نظارت مداوم و تجدید نظر

صفحه 17:
ات 1,3 شناخت

صفحه 18:
یادگیر فراشناخت بعنی یادگیری بادگیری ‏ پادگیر لم 6 9 = ی ختن - یعنی تدوین وایجاد مجموعه ای از فرايند هاى تفكر که می توان برای حل مسئله مورد استفاده قراررداد- یکی از اهداف اصلی آموزش وپرورش در قرن بیست ویکم است

صفحه 19:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری بادگیوی ‏ پادگیر روش های متعددی برای آموزش فرا شناخت وجود دارد که از جمله می توان به موثر ترین آنها یعنی : مجهز کردن دانش آموزان به دانش استراتژی ها و فرایند های شناختی » تمرین و ۱ تجربه استفاده از استراتژی ها ی شناختی و ۱ فراشناختی ,ارزشیابی نتایج اشاره نمود |

صفحه 20:
ROSPESIC IE Sty ier Heer y es eee) . ‏خود نظارتی است‎ ۳97 ‏اين كار را مى توان از طريق انواع خود‎ ‏ل للك‎ ‏سوالاتی مانند : چرا در حال انجام این کار هستم؟‎ ‏چگونه می توانم آن را انجام دهم ؟‎ ‏چه چیزی را می توانستم به گونه دیگر انجام دهم؟‎

صفحه 21:
پادگیر فراشناخت یعنی بادگیری یادگیری يادكير ‎G‏ 2- یک نقشه مفهومی با فهرست تهیه کنید 3- خلاصه نويسى كنيد 4- اطلاعات کلیدی را به صورت نمودار ؛ تصاویر وفلوچارت بنویسید. ۳

صفحه 22:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير ‎S‏ 2 استراتژی های ویژه فرا شناخت : ۱ - صحبت کردن با خود ۳- تداییر تقویت حافظه ۳- مهارت مطالعه ۴- سازمان دهنده ها ۵- خط کشیدن زیر مطالب ۶- بادداشت برداری

صفحه 23:
یادگیر فراشناخت بعنی بادگیری یادگیری ‏ یادگیر دانش آموزان موثر است: ۱- در باره اين موضوع جه جيزى مى دانم ۳- برای دانستن این موضوع به جه جيز هايى نياز رم ۳- آبا می دانم برای دست آوردن اطلاعات و دانش به كجا بايد مراجعه كنم ؟

صفحه 24:
یادگیر فراشناخت بعنی بادگیری یادگیری ‏ یادگیر ‎a ae‏ سوالات زیر در افزایش مهارت های فرا شناختی ‏ . دانش آموزان موثر است: ۴-برای بادگیری این مطلب چه مقدار زمان نیاز دارم ۵- چه استراتزی وتاکتیک هایی برای یادگیری این | مطلب نیاز دارم؟ ۱ ۶- آيا آنجه را خوانده ام » شنیده ام با دیده ام » فهمیده ام |

صفحه 25:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری بادگیوی ‏ پادگیر که سوالات زیر در افزايش مهارت های فرا شناختی_ دانش آموزان موثر است: ۷-چگونه می توانم در یابم به سرعت موثر در حال یادگیری هستم ۸- اگر دجار اشتباه شده چگونه می توانم اشتباه gore 4- اگر طرح رضایت بخش نبود چگونه می توانم تجدید نظر كنم

صفحه 26:

صفحه 27:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير منابع جهت مطالعه بیشتر: ۱- مبانی نظری و کاربردهای آموزشی نظریه شناخت اثر محرم آقا زاده و محمد احدیان

صفحه 28:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیوی يادكير ؟-نظربه يادكيرى و نظربه فراشناخت در فرايند ياددهى يادكيرى اثر نادرقلى قورجيان و همكاران

صفحه 29:
فراشناخت یعنی بادگیی بادگیی رري , ياد كيرى 1 منابع جهت مطالعه بيشتر: ۴۳-فراشناخت در فرایند باددهی ویادگیری اثر دکتر کیومرث نیاز آذری

صفحه 30:
چرا فرا شناخت: ۳

صفحه 31:
فراشناخت بعنی بادکیری باد Perey Pee ROR TPE ‏یادکیری» از مدل علوم نیوتنی به علوم کوانتومی » و‎ ‏از یک سیستم خطی به یک سیستم فراپیچیده و بی‎ Be ke eter eed per ‏ا‎

صفحه 32:
pore Fee FD pe SB od Te eee ‏ورود به فرن اخیر بادگیری‎ or ee)

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:
فراشناخت یعنی یادگیری بادکیری یه ياد كيرى استرا تژی ها : اعمالی هستند که به طور سنجيده و قابل بررسی و ارزشیابی هستند

صفحه 36:
ياد كيرى فراشناخت يعنى يادكيرى يادكيرى ‎ee‏ ياد كيرى ۱

صفحه 37:
یادگیر فراشناخت یعنی یادگیری یادگیری ‏ پادگیر

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان