صفحه 1:
صفحه 2:
س۸س|۷<«ن۳(ظ٩ى۳۴۳ وق
سم
اینده۴۳]» فرصت
وچالشهای ان
صفحه 3:
a ۳ يك رويكرد برنامه ريزى است كه با استفاده از يك بسته نرم افزارى سعى در يكيا جه
سازی کلیه اطلاعات دارد که توسط دپارتمان های مختلف در اختیار سازمان قرار میگیر
سا ۴1٩۳ یکرلم حل رم لفزارلستکه تسمام فعا يتعاوواحدهاىمختلفسايمانا به طور
يكيرجه تعريفوليجاد مىكند
صفحه 4:
اهاط توسط رنامهها »لو نام رو رفامه ٩ لصو > لت اش
شوه نو + فا مارا a adel acl aa ادن
فعالیها میتولند گسترد وسیعواز مد برینفولید. خرید قطعاتکسنتر لموجودوانبار.
ارسلهواد بسه ولحدهایتولیدیتا ردگیریسفاوشاتوا شاملشود.
صفحه 5:
هرچند استفاده از سیستم ۶1٩۳ با استقبال گرمی از سوی سازمانها و شرکتها ایرانی روبهرو نشده +
اما در بین همان گروه اندک هم که این نرمافزار را در سیستم خود پیادهسازی کردهاند میتوان شاهد
تجارب موفقیتآمیزی بود. شرکت ذوبآهن اصفهان, یکی از همین نموهها است.
اين شرکت به گفته مدیر فناوری اطلاعاتش. اولین شرکت ایرانی بوده که سیستم ٩۳ را مورد
استفاده قرار داده است.
ذوبآهن اصفهان که از محصول شرکت ORACLE استفاده میکند از سال ۸۲ به استفاده از این
سیستم روی آورده است.
صفحه 6:
در خصوصموفقیت این شرکت در استفاده از ۰1٩۳ عامل موفقیت این شرکت را در استفاده از این
سیستم. به حمایت همهجانبه مدیران ارشد شرکت ذوبآهن اصفهان ارتباط میدهد .
وی یکی دیگر از دلایل موفقیت بيادمسازى ERP در ذوبآهن اصفهان را به سابقه این شرکت در
استفاده از سیستمهای حوزه فناوری اطلاعات ارتباط میدهد و میافزاید: «دومين دليلى كه اين
شرکت را در پیادهسازی ۶۲۳ با موفقیت همراه کرد سابقه ۳۰ الی ۴۰ ساله ذوبآهن در استفاده
از سیستمهای نوین بود. در واقع این شرکت با تغییر یک سیستم جدید و مشکلات احتمالی آن آشنا
بود و تجربههای زیادی در این خصوص داشت.»
صفحه 7:
محمدرضا معتمد. معاون مدیرعامل ایران خودرو در تولید خودروی تندر و مدیر پروژه اجرای
OS pb Gy! ERP در خصوص موفقیت اجرای اين پروژه در معاونت خودروی تندر میگوید:
«استفاده و پیادهسازی ERP در این معاونت با موفقیت نسبی همراه بوده است؛ چرا که ما
توانستیم در جمعبندی. یکپارچگی اطلاعات و دسترسی آنلاین به دادهها برای تصمیمگیری
مدیریتی به موفقیت قابل توجهی برسیم» هر چند که به دلیل مسائل مربوط به تحریم
محصول ۸۳ شرکت 9/۸۳ نتوانست برخی از توقعات ما را پاسخ دهد»
در حال حاضر شرکتهای بزرگی همچون-0 311۳۴01610۰ 6161090۰ 530,0۲3
۲ و... از اصلىترين توليدكنندكان و صادركنندكان نرمافزار 188 در جهان
هستند.
صفحه 8:
روحالّه مافی. مدیر پیادهسازی ۳٩]عادر شرکت ابران خودرو درخصوص وضعیت تولیدات ایرانی
میگوید: «هیچ آماری درخصوص میزان تولیدکنندگان 1*۳ع] در کشور وجود ندارد؛ اما طی یک دهه
گذشته برخی شرکتها به تولید این محصول روی آوردهاند؛ اما امکانات آنها به پای محصولات خارجی
نیست که این تفاوت هم به دلیل تفاوت در سرمایه گذاری در بخش نرمافزاری کشور است؛ به طوری
که سرمایهگذاری شرکت /5برای تولید ۴٩ ده برابر بیشتر از سرمایه گذاری یک شرکت ایرنی در
اين زمينه است.
به باور وى عدم رعايت قانونى كبىرايت در كشور توليد اين كونه نرمافزارها را در كشور با مشكل مواجه
میکند.
در مقابل ما مدیرفناوری اطلاعات شرکت ذوبآهن اصفهان با اعلام اينكه در اين بخش توليد به
معنای واقعی نداریم. تصریح میکند: ۳برانی وجود ندارد و آن دسته هم که ادعا میکنند
20 ایرانی دارند. بسیار سیستم محدودی عرضه میکنند که قابل اتصال با بخشهای مختلف
نیستند و یکپارچگی در آنها دیده نمیشود.»
صفحه 9:
» fe 4
۳۴ ممروز ستورف_قرلتهر کسمو کار بسزوگو ۰ 0 ۳
متوسطلستلینموضوع در لیندمی صنئیع و on
کسوکارها نسیز بسرقرار خوهد ماندلما در لفقبین 9 ERP}
صنعتارچه که از لهمی وق امادملیبسر خوردار لست Aan dai سرعت نوأورى
پذیرا بسودراز فسئاورعهایهیجالینگیز جدید قابلیهای دم تفت ,+
لفزودنیو تولنلیی۴]] ON seg eee yo مه ye
مواردیکه در لینعکسسییسینید : ۱
کلیدواژههای مطرح در افق پیشروی ۳]هستند.
FE | پدیدههایی که هر کدام از تولید کنندگان ۴۳۴ ور و مش کینیفهآیده لوزن
بایدخود را برای مواجه شدن با آنها آماده کنند.
صفحه 10:
۰ هوش مصنوعی
برای همهی کسانی که فیلم محشر «هوش مصنوعی» از استیون اسپیلبرگ را دیدهاند
«هوش مصنوعی» پدیدهای ترحمبرانگیز و غیرقابل کنترل است که انگار در تقابل با اخلاق بشری
قرار گرفته است. تکنولوژی تفرقهبرانگیزی در تاریخ دانش نوء که حالا قرار است انقلابی در وظایف
پیچیدهای که تا امروز در انحصار انسان بوده است صورت دهد. این انتظار میرود که هوش مصنوعی
بر روی مسیر کسب و کار در آینده تاثیرات شگرفی بگذارد.
تصور كنيد روزى را كه با یک فرمان صوتی به وسیلهی تلفن همراهتان. «2۳۹۳» اجرای بخشی از
یک فرایند را شروع کند. صورتحساب بلافاصله پس از فرمان شما ساخته شده و به مشتری فرستاده
میشود و پس از آن به صورت خودکاریک سفارش خرید جدید به واحد تامین و تدارکات برای پر
كردن دوباره موجودی انبار فرستاده مىشود. روشى سريعء أسان» ايمن و دقيق.
صفحه 11:
.> كلان (Big Data) boots
اين روزها رابطهی قوی میان کلان دادهها و6۲0 برقرار است و به نظرمیرسد در آیندهی
نزدیک این رابطه به تعهدی ابدی تبدیل خواهد شد.
کلان دادهها این توانایی را به سازمان شما میدهند که با وضوح بیشتری تغییرات کوچک و ظریف را
در بخشهای مختلف سازمان مشاهده کنید. کلان دادهها به مدیران در شناسایی فرصتهای
بازارهای جدید. روند در آمد و نیازهای مشتربان به برنامههای محصول جدید کمک میکند.
کلان داده همچنین فرآیند تصمیم را آسانتر میسازد و به مدیران این اجازه را میدهد که
چابکتر و با تاثیرگذاری بیشتری تصمیم گیری کنند.
صفحه 12:
۰ سرعت نوآوری
مانند همه
سریحتر
ز در آینده در جایی که به کاربران مربوط میشود آینده به تکنولوژیهای سادهتر و
یاز دارد.
اگر کمپانی بتواند در بازار و مدل کسبوکار اختلال ایجاد کند و آن را احتمالاً تحت تاثیر قرار
دهد سریعتر میتواند گذار ایدهپردازی تا رسیدن به سهمی از بازار را طی کندبا ca! ERP گذار
را میتوان به برنامههای ساده و متناسبی تبدیل کرد که کاربران را با ورود و دسترسی آسان و
سریع به اطلاعات یاری میدهد.
صفحه 13:
۰ اینترنت اشیاء
تا سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۵۰ میلیارد گر مجهز به اینترنت اشیا وجود خواهد Slo ت و
سازمانها و کسبوکارها از این پس با چالش دلهرهآوری از یکپارچه سازی و تجزبه و تحلیل
این دادههای جدید روبرو خواهند بود.
راهکارهای مبتنی بر 6۲0 با مدیریت انعطافپذیر سازمان را قادر میسازند تا با اتکا به
پردازش این حجم عظیم داده. روندهای توسعه و کسب درآمد از منابع درآمدی جدید را
پیگیری کند.
صفحه 14:
۰ در درسترس بودن بر بستر تلفنهای همراه
در میان حرکت رو به رشد اغلب فناوریهاءدستگاههای تلفن همراه هستند که همچنان وظیفه
رهبری این حرکت پیشروانه را برعهده دارند. در چنین فضایی تقاضا برای محصولات ۴۵۳ به
منظور ارائهی ظرفیتهای افزوده شده و خروجیهای تقویت شده را نمیتوان نادیده گرفت. کاربران
باید به سادگی (روی تلفن همراه خود) قادر باشند به هر چیزی در اعماق داشبوردها و گزارشها و
کارها دسترسی داشته باشند.
صفحه 15:
۰ رسانههای اجتماعی
ادغام رسانههای اجتماعی با ۴1٩۴ در آینده با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت. 1٩۳ کاربران
و نیازهای احتمالی آنها را به هم وصل میکند؛ اما رسانههای اجتماعی به آنها و حلقهی
مخاطبانشان اين اجازه را میدهد به صورت بیدرنگ دربارهی اين نیازها بحث و گفتگو کنند.
صفحه 16:
سامانه های برنامه ریزی منابع بنگاه(۳ع]) در آینده وعده ی سادگی می دهند؛ و در دسترس
بودن بیشتر. و سبهولت کاربری گرايش ها و تمایلات این سامانه ها در سال جدید هستند.
ماب کل کریگزمن_مدیرعامل یکی از شرکت های شناخته شده در مشاوره ی سامانه های سازمانی.
که در تحلیل و پیشگیری از شکست در پیاده سازی فناوری مشغول است. در خصوص آینده ی
این طور توضیح می دهد:
صفحه 17:
0 هم چنین پیش بینی می کند تجربه ی کاربر نیز به سرعت تغییر خواهد کرد. هم در
زمینه ی تسهیل 610و هم استفاده ی ساده تر از آن.
رابطه ای کاربری(5الا ) نیز به سسمت خوش تراش تر شدن و سفارشی دوزی شسدن برای مقام
های کاربری 3 گروه هاى كاربرى مى يوند از کارگران سطح کارخانه گرفته تا کارکنان خط مقدم و
مدیران سطوح میانی.
0 کریگزمن پیش بینی می کند رابطه های کاربری به سرعت به سوی بهبود روش های
ورود اطلاعات توسط کاربران, پردازش و گزارشگری اطلاعات پیش مي روند.
صفحه 18:
0 فروشندگان هم چنان به تولید ابزارهای تحلیلی پیشرفته تر ادامه می دهند که
به شرکت ها در بهره مندی از دسترسی بهتر و سریع تر به اطلاعات که سامانه های
0 گردآوری می کنند یاری می رساند. اين افزونه های پیشرفته با هدف دستیابی به
پردازش های سریع تر این امکان را به صورت بخش بندی شده فراهم می کنند. به این
صورت. مقادیر حجیم اطلاعات از هميشه سریع تر پردازش می شوند.
صفحه 19:
۳ تخیر موتور لطاهاتب زرگیبه نام هانا ۲۱۸۷۸ به بازار معرفیک رده لستکه تحلیل
هایدرینحافظه لعرا با پرداز شک ارلییبالادغام میک ند
کریگزمن معتقد است تحلیل های پیشگویانه. مانند موتورهای پيشنهاد. نیز برای آینده S
مهم تلقی می شوند. که به واسطه ی تحلیل های سریع تربهره مندی از آنها شدنی خواهد
بود. پیشرفت هایی مانند این در تحلیل, در نهایت ۵۲0را ارزشمندتر خواهند ساخت. چراکه
برای شرکت ها امکان تحلیل اطلاعات را به شکلی سریع تر فراهم می کند و موجب تصمیم گیری
تجاری به شکلی آگاهانه تروسریع تر می شوند.
لا 2۳ به چگونگی ورود اطلاعات. چگونگی محاسبه ی اطلاعات. و چگونگی گزارشگری و
انتشار آن می يردازد و همه ى اين حوزه ها در آينده با بهبود همراه خواهند بود."
صفحه 20:
سازمانهای خصوصی متوسط و بزرگ ایران. بهتازگی به راهکارهای یکپارچه سازمانی گرایش
یافتهاند. در همین راستا مدیران ارشد نیاز به اطلاعات دقیقتری درخصوص شرایط استفاده از ۶٩۳
و البته چالشهای ذاتی آن دارند.
پیادهسازی ERP حتی در کشورهای توسعهیافته نیز با چالشهای بسیاری روبهرو است.
یکی از مهمترین چالشها میزان رضایتمندی ذینفعان پس از استقرار 1*۴] است.
صفحه 21:
پیادهسازی 2]*۳] علاوه بر پرهزینه و وقتگیر بودن. با ایجاد تغییرات بنيادین در فرایندها باعث ایجاد
تنش هاپی در اکثر بخش های سازمان میشود که اگر سازمان بدون توجه و اطلاع از مشکلات و
چالشهایی که هنگام پیاده سازی این سیستم با آنها مواجه خواهدشد. اقدام به پیاده سازی کند. قطعا
با شکست مواجه خواهد شد.
صفحه 22:
a برخی از مشکلاتی که در هنگام پیاده سازی ۳٩]ادر سازمان های ایرانی ایجاد میشوند عبارتند از:
Vow tae
نحوه تهیه سیستمهای ۴٩۴
هزینه های اجرای این سیستم و مدت زمان بازگشت سرمایه زیاد است.
ساختار سازمانی اکثر سازمانهای کشور غیر منعطف است.
تبديل دادهها یکی از معضلات بزرگ در پیادهسازی ERP است.
هزینههای جانبی تحمیلی بر سازمان هنگام اجرای سیستم ۴۲٩۳ سنگین است.
کارکنان.میتوانند عمدهترین عوامل ناکامی اجرای پروژه سیستم ERP باشند.
صفحه 23:
۷ اصرار کاربران بر نحوه اجرای کارها همانند سیستمهای پیشین.
۸ عدم وجود ۱56۲ 00۷۷6۲ در هر حوزه در سازمان.
٩ _تغییر مدیریتها در طول اجرای پروژه.
صفحه 24:
ERP نحوه تهیه سیستمهای .١
اکثرسازمان ها و شرکت های بزرگ کشور. دهه های اخیر فقط توانستهاند برای سیستمهای قدیمی
ودستی خود بطور جزیرهای زیر سیستم تهیه و آنها را مکانیزه کرده و در قالب رایانه های منفرد و
یاتحت شبکه اجرا کنند. تجربه نشان داده است در صورتی که یکسری داده از چندین کانال ارتباطی
وارد نرمافزارها شود. اختلاف عمیق در اطلاعات و گزارش های حاصل شده به وجود خواهد آمد و به
دنبال آن دادهها با افزونگی وناسازگاری مواجه خواهند شد.
خلاصه اينکه. سازمانها به جای تهیه سیستم بر مبنای توانمندی فناوری و فرایندهای بهینه. برای
همان سیستمهای قدیمی, سنتی و دستی موجود. نرمافزار تهیه کردند که این تغیبر روند. به دور
ازهدف اصلی مکانیزه کردن سیستمها بوده و در عمل هيج اتفاق خاصی جهت بهبود سیستم و
یکپارچه کردن آنها صورت نگرفته است.
صفحه 25:
1 هزینه های اجرای این سیستم و مدت زمان با زگشت سرمایه زیاد است:
در سازمانها . اغلب آنها انتظار دارند پس از نصب و راه اندازی سیستم نظر به هزینه های بسیار بالای پیاده
سازی آن بتوانند منافع مورد نظر خود را سریعا از این سیستم کسب کنند و به دنبال آن کاهش چشمگیر
هزینه ها را داشته باشند. ولی چنین امری در بدو آمر امکان پذیر نیست و لازم است مدت زمانی از نصب و
اجرای سیستم. گذشته باشد و بهبودهایی در فرایند موجود نیز حاصل شده تا زمان بازدهی این پروژه آغاز
شود.در اکثر سازمان های بزرگ دولتی کشور به دلیل هزینه بسیار بالای تهیه سیستم های یکپارچه و به
تبع آن عدم برنامهریزی کل منابع سازمان بطور یکپارچه. توانایی محاسبه قیمت تمام شده محصولات و
خدمات وجود نداشته و بعضا سازمان ها بدون داشتن قیمت واقعی وحتی با متحمل شدن ضرر به فروش
محصولات و خدمات خود اقدام می کنند.
صفحه 26:
۳ ساختار سازمانی اکثر سازمانهای کشور غیر منعطف است.
یک سیستم فرآیند نگر و یکپارچه اطلاعاتی است و این نوع دیدگاه در تناقض با روند
انجام فعالیت های اکثر سازمان ها و شرکت های کشور است که بصورت وظیفهای انجام می شود.
این درحالی است که اکثر سازمان های ایرانی قابلیت انعطاف در ساختارها و قوانین خود را ندارند.
صفحه 27:
pas ۴ دادهها یکی از معضلات بزرگ در پیادهسازی ۳] است.
انتقال دادهها از سیستمهای جزیرهای قبلی به سیستم ]]٩۳ از مراحل بسیار حساس
پیادهسازی است که عموما منجر به مشکلاتی در پروژه می شود. چرا که به دلیل داشتن یک پایگاه
داده مجتمع و سیستمهای زیر سیستمی کاملا یکپارچه. بین اجزای سیستم 2۳۹۳ هم از نظر ارتباطات
دادهای و هم زیر سیستمی ایجاد شده است و در مرحله انتقال دادههاء ازسیستمهای قدیم که
ساختارى كاملا متفاوت با ساختار زیر سیستمی 8۴]] دارند یکسری از فضاهای اطلاعاتی این
سیستم بنا به متفاوت بودن ساختار سیستم جدید مقدار نمی گیرند(خالی میماند) که نتایج و
گزارشات حاصل از اجرا دارای خطای بسیار زیاد و دور از واقعیت بوده که همین موضوع سازمان
را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.
صفحه 28:
برای جلوگیری از بروز این گونه مشکلات می بایستی یک تیم بسیار قوی از کارشناسان او
کارشناسان مرتبط با عوامل اجرایی تشکیل, تا نسبت به نحوه انتقال داده ها بصورت صحیح
تصمیم گیری شده و فضاهای بدون مقدار قبل از اجرای سیستم طوری ترمیم شوند که روی عملکرد
كلى سیستم کمترین تنش وارد شود .
صفحه 29:
5 هزينههاي جانبي تحميلي بر سازمان هنگام اجراي سیستم
هزینه آموزش سیستم 2]*۴] بهدلیل یکپارچه بودن سیستم در بخش های مختلف و نظر به
اينکه کابران سازمان با یک سیستم یکپارچه کار میکنند. لازم است درک بیشتری از فعالیتها و
فرایندهای موجود در سایر بخشها نیز پیدا کنند. کاربران باید طوری توجیه و آموزش ببینند که
درک کنند هر دادهای که وارد سیستم میکنند بر روی کل سیستم اثر گذار خواهد بود.
تجربه نشان داده است در صورتی که آموزش کار با سیستمهای بزرگ به خود کاربران واگذار
شود. نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد داشت بنابراین باید طبق یک برنامه ریزی دقیق برای کاربران
کلاس آموزشی برگزار کرده و پس از پایان دوره برای آنها گواهینامه کار با سیستم صادر کرد.
صفحه 30:
۶ کارکنان.میتوانند عمدهترین عوامل ناکامی اجرای پروژه سیستم wel ERP
کارکنان اگر آموزش فرهنگی و علمی مناسبی در خصوص تغییر روش های سنتی خود نبینند و
نپذیرند که این سیستم روند اجرای کارها و فعالیتهای آنها را نسبت به سیستمهای قبلی بهبود می
بخشد. در برابر اجرای آن مقاومت نشان می دهند و آن را با شکست مواجه می کنند.
و همچنین اگر مدیر ارشد سازمان بطورمستقیم از مجریان حمایت نکند و با تفویض اختیار به مدیران
زیر مجموعه و کمرنگ کردن حضور خود در اجرای پروژه و همچنین تشکیل ندادن به موقع کمیته
های مدیریت تغییر و مدیریت بحران که ازمباحث عمده در مدیریت بشمار می رود اقدام نکند. ناکامی
ودرصد شکست پروژه را افزايش خواهد داد.
صفحه 31:
۷ اصرار کاربران بر نحوه اجرای کارها همانند سیستمهای پیشین:
نمونه این موضوع را می توان در سیستمهای مالی و تاکید بر استفاده از كد در سيستم و يا ثبت
اسناد حسابداری به صورت دستی مشاهده کرد. که با استقرار سپ تم های ۴۸۳ با توجه به
ارچگی سیستم نیازی به خاطر سپردن کد حسابها و یا ثبت اسناد به صورت دستی
تمینباتقازمعمولا ذزر این گویه سیستمیفا:اتفکامیبرخذافهای مالی :31 نایز سیستم خاابة صورت.
خودکار و اتوماتیک میباشد).
صفحه 32:
عدم وجود 56۲ ۳۵۷۷۵۲ در هر حوزه در سازمان:
عدم وجود افراد متخصصی که در حوزه کاری خود دارای تخصص بالایی بوده و آشنا با مفاهیم
یکپارچکی اطلاعات در سازمان بمی تواند بهعنوان نقطه ضعف و کاستی در اجرای پروژه
محسوب شده و سازمان جهت رسیدن به این هدف هزینههای هنگفتی را در اجرا متحمل
گردد(زمانی و مالی). در همین راستابهرهمندی از افرادی با نگیزه و صبر و حوصله زياد كه
دارای تواناییهای 17 و حوزه تخصصی خود میباشند موفقیت در اجرا را دوچندان می کند.
صفحه 33:
٩ تغییر مدیریت ها در طول اجرای پروژه:
این نوع تغییرات در بازههای زمانی اجرای این گونه پروژههاء با توجه به ماهیت تغییر پذیر بودن
ساختارها در سیستم 1٩ متاسفانه یکی از آفتها و چالشهای اجرا میباشد و بعضاً اجرای لین پروژهها
را به خطر میان
صفحه 34:
فرصت های استفاده از ۴۳۴
مزایایی که در پیاده سازی سیستم ٩ وجود دارد و اکثر شرکت ها و موسسات را به سمت پیاده
سازی این سیستم جلب کرده است. عبارتند از:
0 حذف سیستم های قانونمند. غیرقابل انعطاف و پرهزینه
افزایش امکان دستیابی به داده ها برای اتخاذ تصمیمات تجاری و کسب و کار
بروز رسانی زیر ساختار 1۲ tape
1 ald Ses,
کاهش مستندسازى هاى كاغذى
دريافت اطلاعات براساس يك نظم زمانى
دقت بيشتر در اطلاعات حاوى جزييات
بهبود در كنترل هزينه
بهبود در زمان باسخكويى به مشترى
ه هه 5ه هه
8 noe
web W
صفحه 35:
ه ه ه هو ه ه ه
بهبود مزایای رقابتی
بهبود ارتباطات عرضه و تقاضا با مناطق و شعبات در سراسر جهان
جود پایگاه داده یکتا برای مشتریان
بهبود عملیات بین المللی
بهبود دسترسی به اطلاعات و مدیریت درون سازمان
وجود فرمهای مبتنی بر وب
بهبود برنامه ریزیهای مختلف در سازمان
صفحه 36:
0 حذف سیستم های قانونمند. غیرقابل انعطاف و پرهزینه
قبل از انتخاب سیستم ۳ یک موسسه ممکن است تعداد زیادی سیستم های قدیمی در حال اجرا داشته باشد. حذف
سیستم هایی با هزینه بالای نگهداری و پیاده سازی یک سیستم یکپارچه و بروز برای موسسه می تواند باعث پیشرفت
سازمان و پیدایش شرایط رقابتی شود.
0 افزایش امکان دستیابی به داده ها برای اتخاذ تصمیمات تجاری و کسب و کار
داده های کلیه قسمت های سازمان در درون یک پایگاه داده کامل و یکپارچه قرار داده می شود که توسط تمامی اعضای
موسسه قابل دسترسی خواهد بود. سیستم 2۳ بسیاری از پایگاه داده ها را که اعضا سازمان برای اتخاذ تصمیمات
اداری از آنها کسب اطلاع می کردند را حذف کرده و باعث می شود تصمیم گیران تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از
سوق سای eld gid Bla A Ws coli مختلف برا ندر برمئ كيرنك».ازروي ميز'كاز خوْديناسقا أورقق:
صفحه 37:
0 بروز رسانی زیر ساختار 1۲
پیاده سازی ERP باعث کامل چهره | در سازمان می شود. سیستم ERP icles به هنگام پیاده سازی به تنظیمات
جدیدی از نرم افزار و سخت افزار نیاز پیدا مى كنند واين کار باعث می شود تا تنظیمات قدیمی و چندگانه نرم افزار و سخت
افزار که معمولا توسط بسیاری از فروشندگان حمایت می شوند. حذف گردند.
0 کاهش مستند سازی های کاغذی
مستند سازى هاى كاغذى به علت وجود امكانات و قالب هاى برخط براى ورود و بازيابى داده كاهش مى يابند.
0 دریافت اطلاعات بر اساس یک نظم زمانی
اطلاعات به صورت روزائه و لحظه ای پردازش می شوند. این کار اجازه دسترسی سریع به اطلاعات زمانبندی شده که نقش
مهمی در تصمیم گیری های بهتر و پاسخگویانه تر دارند را فراهم می سازد.
صفحه 38:
۴ دقت بیشتر دراطلاعات حاوی > oly
با پیاده سازی ۳۳٩۳ داده ها تنها یکبار وارد سیستم شده که این کار تاثیر خطای انسانی در محیط سیستم های
چندگانه را کاهش می دهد. در یک سیستم 21۳ تعامل ها را می توان با جزییات بیشتره به نحوی که برای ارایه
گزارش و جلب نظر شنونده مناسب باشند. نگهداری کرد.
* بهبود در کنترل هزینه
به هنگام به کارگیری سیستم 1٩۴ موسسات می توانند کنترل بهبود یافته ای بر روی هزینه های عملیاتی خود انجام
دهند. سیستم ۳ همه قسمت های سازمان را برای ضبط جزییات باهم یکپارچه می سازد. بنابراین اجازه کنترل
بیشتری بر روی عملیات تجاری می دهد.
صفحه 39:
0 بهبود در زمان پاسخگویی به مشتری
واحد ارایه خدمات به مشتر:
به علت دریافت و پردازش سریع اطلاعات می تواند با سرعت بیشتری پاسخگوی مشتریان
باشد.
0 بهبود ارتباطات عررضضه و تقاضا با مناطق و شعبات در سراسر جهان
ERP جایگرین سیستم های قدیمی می شود که ممکن است ارتباطات قابل اطمینانی را با تامین کنندگان نداشته
باشد. فرروشندگان ]]٩۳ تحتیق و توسعه ای در جهت بهبود ارتباط با تامین کنندگان انجام داده اند كه به تجهیز
كردن انبار مورد نیاز شرکت ها کمک می کند.
صفحه 40:
0 بهبود مزایای رقابتی
مجهز شدن يك سازمان به سیستم۳٩]۴] مزایای رقابتی شرکت ها را با بهینه سازي فرایندهای تجاری و کنترل
هزینه های آنها بهبود می بخشد.
0 وجود پایگاه داده یکت ببرای مشتریان
اطللاعات مشترریان در یک پایگاه داده یکتا ذخیره و نگهداری می شود و اين کار باعث کاهش نگهداری ر کوردهای
تكرارى شدهء و این امکان را رای کلیه کاربران ممکن می سازد تا از طریق مجاری و سایت های مختلف به
اطلاعات مشتریان بر حسب اجازه دستررسی خود راه یابند.
صفحه 41:
* بهبود عملیات بین المللی
سیستم 2٩۳ مجموعه ای از ساختارهای مالیاتی» سیستم های انبارداری ء واحدهای پول چند گانه و حسایداری های
دوره ای چند گانه را به چند زبان رایچ حمایت می کند.
* بهبود دسترسى به اطلاعات و مدیرریت درون سازمان
سیستم ۴*۳] با توجه به اينکه مدیرران از هم مکانی در دنیا می تواتند به اطلاعات دستمسی with antl جزییات آن
را در داخل بانک های اطلاعاتی نگهداری می کند. ارایه گزارش های استاندارد و دلخواه مشتری می تواند
اطلاعات لازم را در جهت حمایت از تصمیات اداری و تجاری فراهم کند.
صفحه 42:
0 فر های مبتتی بر وب
سیستم۴۳] به طور روزافون بای استفاده از اینترنت در جهت دستسی آسان به محدوده وسیعی ازاطلاعات»
درحال طراحی و توسعه شده است و هم اکنون مورد استفاده شررکت ها و سازمان های امریکایی و اروپایی MN
گرفته است.
0 بهبود برنامه ریزی
امکان تحزیه و تحلیل و تهیه گزارش هایی که بای ببرنامه رییزی های طولانی مدت می تواند مورد استفاده
قرا ركيردء توسط بياده سازی ۸۳ فراهم می شود.
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
صفحه 46:
۱ کلید واژه های آینده فناوری ای آر پی را نام برده دو مورد را به اختیار توضیح دهید.
۲ در دو سال آینده ای آرپی به کجا خواهد رسید؟
۳ فرصت و چالش های ای آرپی را ه رکدام ۶ مورد نام برده و ۲مورد از از هرکدام را به اختیار توضیح دهید.
صفحه 47: