فصل دوم :تجزیه و تحلیل سیستم چیست؟ و تحلیل کننده سیستم کیست ؟
اسلاید 1: فصل دوم :تجزیه و تحلیل سیستم چیست؟ و تحلیل کننده سیستم کیست ؟
اسلاید 2: اهداف کلی فصل دوم 1- شناخت تجزیه و تحلیل سیستم 2- آشنایی با نحوه ارتباط مدیریت با تجزیه و تحلیل سیستم 3- شناخت نقش تحلیل کنننده سیستم
اسلاید 3: هدفهای رفتاری فصل دوم 1- تجزیه و تحلیل سیستم را تعریف ومنظور از«روش» و «شیوه» را در این باب بیان کنید 2- نحوه ارتباط سیستم با روش و شیوه را با رسم شکل نشان دهید 3- مهمترین وظیفه مدیران را در ارتباط با تجزیه وتحلیل بیان کنید 4- مهمترین وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم ها را بیان کنید 5- مهمترین فوائد تجزیه وتحلیل سیستم ها را شرح دهید 6- وغیره
اسلاید 4: تعریف تجزیه تحلیل سیستمها تجزیه تحلیل سیستم ها عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرداجزای تشکیل دهنده آن و بررسی نحوه و میزان ارتباط بین اجزای آن به منظور دستیابی به مبنایی جهت طرح و اجرای یک سیستم مناسب تر
اسلاید 5: تعریف سیستم در یک سازمان در یک سازمان سیستم را مجموعه ای از روشها نیز تعریف کرده اند که به یکدیگر وابسته بوده و با اجرای آنها قسمتی از هدف سازمانی محقق می شود
اسلاید 6: تعریف روش عبارت است از یک رشته عملیات و مراحلی که برای اجرای کل یا قسمتی از یک سیستم انجام می گیرد . مانند روش استخدام در یک سیستم پرسنلی یا روش انبارداری دریک سیستم تدارکاتی
اسلاید 7: تعریف شیوه عبارت است از تشریح جزئیات و نحوه انجام دادن کار مثل استفاده از کارت جهت حضور و غیاب کارکنان
اسلاید 8: ارتباط بین سیستم ،روش و شیوه
اسلاید 9: تجزیه و تحلیل سیستم ها در موارد زیر به مدیران کمک می کند 1- بررسی دوباره هدفهای سازمانی 2- آشنایی بیشتر با نحوه کارها 3- کمک در پی بردن به کمبود ها و نقایص مشکلات 4- با استفاده از روشهای علمی ،راههاو شیوه های بهتری را انتخاب و به مرحله اجرا بگذارند
اسلاید 10: برخی از وظایف واحد تجزیه و تحلیل سیستم ها 1- بررسی و تجزیه و تحلیل ترکیب ساخت سازمان به منظور ایجاد تشکیلات مناسب با احتیاجات سازمان 2- استقرار مناسبترین سیستم ها ،روشها و شیوه ها ی انجام کار 3- بررسی تجزیه و تحلیل نحوه تقسیم کار 4- بررسی و تجزیه و تحلیل نحوه تخصیص جا و مکان 5- بررسی و کنترل فرمهای مورد نیاز سازمان 6- وغیره
اسلاید 11: اهم فواید تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها 1- اقدامی مناسب جهت بررسی مسائل و مشکلات سازمانی است 2- کمک به ساده کردن کارها و افزایش بهره وری سازمانها 3- اقدامی مناسب جهت کمک به مدیران در امر سیاست گذاری و تصمیم گیری 4- با کمک تجزیه و تحلیل سیستم ها می توان ساختار سازمانی مناسب تر و روشهای اجرایی کارآمدتر بوجودآورد 5- کمک به دستیابی به اطلاعات دقیق و بهنگام از وضع موجود 6- وغیره
اسلاید 12: برخی از ویژگیهای یک تحلیل گر سیستم 1- معتقد و علاقمند به کار تجزیه و تحلیل باشد 2- دارای ذهنی پرسشگر باشد 3- متوجه نقش مهم کارکنان سازمان باشد 4- اجزاءسیستمها را در ارتباط با یکدیگر ببینند و آنها را به صورت هماهنگ و متحد در آورد 5- بایستی با بررسی کافی و برخورد سیستمی علت و معلول ها را تشخیص و برای حل مشکل اقدام کرد 6- وغیره
اسلاید 13: فرمول لهرر در زمینه اهمیت عامل انسانی عامل انسانی تکنولوژی + ابزارها وفنون ساده کردن کار +فلسفه و نگرش نسبت به ساده کردن کار = توفیق در ساده کردن کار
اسلاید 14: سیکل تجزیه و تحلیل شناخت کل سیستم و هدفهای آن تنظیم گزارش پیشنهادی بررسی و تشخیص مشکلات پیگیری جهت اجرا انتخاب مهمترین مشکل ارزیابی مجدد روش نوتعین علل مشکل جرح و تعدیل روش نو بررسی راه حل های مشکل استقرار روش نوارزیابی هر یک از راه حل ها یا روشهاانتخاب روش مناسب
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.