علوم پایه ریاضی

فصل دوم ریاضی ششم

fasl2-riyazi6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 56 اسلاید این پاورپوینت دارای 56 اسلاید است و دبیران عزیز به راحتی می توانند همراه این فایل آموزشی تدریس خود را پیش ببرند. در این پاور جزوه ی نکات مهم هر درس هم گردآوری شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2989 بازدید, 17 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فصل دوم ریاضی ششم”

فصل دوم ریاضی ششم

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: فصل اولکسر

اسلاید 3: مفهوم کسر:کسر در لغت به معنی جز از کل است اما درریاضی به معنی این است که هر گاه کل را به قسمتهای مساوی تقسیم کنیم یک یا چند قسمت از کل تقسیم شده را، کسر می نامیمعدد مخلوط: عدد مخلوط یا کسر بزرگتر از واحد یعنی یک یا چند واحد کامل ویک کسرکوچکترازواحد.تبدیل عدد مخلوط به کسر: باید کامل در مخرج ضرب شده ودر صورت کسر قرار بگیرد .مخرج کسرواحد همان مخرج کسر قبلی استتبدیل کسر به عدد مخلوط : در صورتی که کسر ما بزرگتر از واحد باشد با دوروش شکل کشیدن وتقسیم صورت بر مخرج می توان آن را به عدد مخلوط تبدیل کرد( خارج قسمت همان تعداد واحدها ،باقیمانده صورت ومقسوم علیه مخرج می باشد).نکته:کسرکوچکتر از واحد یعنی کسری که صورت از مخرج کوچکتر است وکسر بزرگتراز واحد یعنی کسری که صورت از مخرج بزرگتراست.

اسلاید 4: یاداوری جمع وتفریق کسر:اگرمخرج کسرها برابر نبود کوچکترین مخرج مشترک بین کسرها را پیداکرده وبا یکی کردن مخرج هاوضرب صورتها در همان عدد ضرب شده در مخرجهاعمل جمع وتفریق را انجام دهیم.نکته:در جمع وتفریق کسرها یکی بودن صورتها اصلا مهم نیست بلکه باید مخرجها یکی باشند.جمع وتفریق اعداد مخلوط:با سه روش این کار را انجام می دهیمروش اول ابتدا واحدها و سپس کسرها را باهم جمع یا تفریق می کنیمروش دوم تبدیل اعداد مخلوط به کسر وانجام عملیات روش سوم استفاده از محور ورسم شکل.نکته: در تفریق اعداد مخلوط هرگاه قسمت کسر اول از دومی کوچکتر باشدیک واحد از قسمت صحیح کم کرده وبه اندازه مخرج به صورت کسر اضافه می کنیم وسپس عمل تفریق را انجام می دهیم.

اسلاید 5: تعیین کوچکترین مضرب مشترک یا مخرج مشترک :کوچکترین مخرج یا مضرب مشترک بین دو یا چند کسر یعنی کوچکترین عددی که به مخرج همه کسرها بخش پذیر باشد برای یافتن آن سه حالت را در نظر می گیریم:حالت اول: مخرج یکی از کسرها بر دیگری بخش پذیرباشد همان ،مخرج مشترک است.حالت دوم: اگر مخرج کسرها اعدادی باشند که برهیچ عددی جز یک بخش پذیر نباشند مخرج مشترک آنها حاصلضرب دو عدد خواهد بود.حالت سوم: اگر مخرج کسرها اعدادی باشند که بر اعداد مشترکی جز یک بخشپذیرباشند مضربهای عددبزرگتررا می نویسیم وهر بار برمخرج کوچکتر تقسیم می کنیم هرگاه بخش پذیر شدآن مضرب، مخرج مشترک دو عدد است .

اسلاید 6: 2: در جدول زیر کسر یا عدد مخلوط مناسب را بنویسید و شکل های لازم را رسم یا رنگ کنید. آخرین سطر را به دلخواه خودتان کامل کنید.ندارد7424 5 13416ندارد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید