فعالیت های معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
اسلاید 1: رسالت معاونت پشتيباني معاونت پشتيباني وظيفه تأمين مناسب و مكفي منابع مورد نياز تمامي معاونت هاي دانشگاه، اعم از منابع انساني و تجهيزات وتسهيلات فيزيكي و مالي، تسهيل بكارگيري فن آوري هاي مناسب، استفاده از روش هاي اداري و شيوه هاي مناسب مديريتي براي اداره امور، ترويج فرهنگ بهره وري، نگهداري بهينه منابع و ايجاد تمهيدات ساختاري واجرايي لازم براي گردش بهتر امور و فراهم آوردن محيط كاري مناسب براي انجام وظيفه نيروي انساني را عهده دار مي باشد. در اين راستا اين معاونت از كاركنان شايسته و متعهد بهره گرفته و تأمين رفاه روحي، جسمي و فيزيكي كاركنان را سرلوحه كار خود قرار مي دهد. اين معاونت بر آن است تا از طريق پشتيباني و مديريت بهينه منابع زمينه تحقق رسالت خطير دانشگاه در امر تربيت نيروي انساني و تأمين، حفظ و ارتقاي سطح سلامت عموم مردم استان زنجان را فراهم آورد.
اسلاید 2: دورنماي معاونت پشتيباني تا پايان برنامه، معاونت پشتيباني در زمينه نگهداري و بكارگيري بهينه منابع انساني، مالي، فيزيكي و ايجاد تحول در امور ساختاري و اداري و ترويج روش هاي نوين مديريتي در محيط كار اين دانشگاه را به يكي از پنج دانشگاه برتر كشور تبديل خواهد نمود.
اسلاید 3: مدیریت تشکیلات آموزش و بودجه برنامه ای
اسلاید 4:
اسلاید 5:
اسلاید 6:
اسلاید 7:
اسلاید 8: فهرست فعاليتهاي سالانه کارشناس عمراني مديريت بودجه 1- تهيه و جمع آوري اطلاعات موافقتنامه هاي عمراني ملي و استاني تا مرحله تصويب و ابلاغ از طريق سامانه يا به صورت دستي2-پيگيري ابلاغ تخصيص اعتبارات به دانشگاه از طريق معاونت برنامه ريزي3- توزيع و تخصِيص اعتبارات عمراني ملي و استاني در ادوار سه ماهه4- پيگيري مصوبات سفر رياست جمهوري و جمع آوري اطلاعات و گزارش به دستگاه هاي ذيصلاح5- پيگيري مصوبات سفر استاندار به شهرستانها و جمع آوري اطلاعات و گزارش آن به دستگاه هاي ذيصلاح6- جمع آوري اطلاعات و تهيه اسناد و مدارک پروژه هاي جديد براي طرح در کمسيون ماده 32 قانون برنامه چهارم تو سعه در معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري7- انجام کليه مکاتبات مربوط به بودجه عمراني با واحدهاي تابعه و ساير ارگانها و دستگاهاي اجرائي 8- بررسي و رفع نيازهاي اعتباري عمراني واحدها9- استخراج اطلاعات مربوط به مانده اعتبارت عمراني و برنامه ريزي توزيع آنها
اسلاید 9: وضعيت مصوبات سفراول:بند1:بيمارستان آيت اله موسوي در حال بهره برداري استبند2-دانشکده داروسازي از سال 86در حال بهره برداري استبند2-2:محوطه سازي و تأسيسات زير بنائي پرديس با 45%پيشرفت در حال اجراستبند2-3:دانشکده پرستاري ابهر با 45%پيشرفت در حال اجراستبند2-4: مسجد در مرحله تحويل موقت ميباشد و در حال تجهيز ستبند2-5:کليه منازل تحويل داده شده و در حال بهره برداري استبند2-6کليه آمبولانسها و کانکسها خريداري و در حال بهره برداري هستندبند3: از مبلغ هفتصد هزار دلارنتها 41%آن وصول شدهبند4:از مبلغ 20ميليارد ريال تنها62%آن وصول و تجهيزات بيمارستان خريداري گرديدبند5:از مبلغ 10ميليارد ريال تنها5675ميليون ريال آن وصول و به منازل طارم و شبکه بهداشت آن هزينه گرديد
اسلاید 10: شرح مصوبات دور دوم بند1: تكميل وتجهيز ساختمان نيمه تمام دانشكده موجودومطالعه واحداث دانشكده و فضاهاي مورد نياز درپرديس دانشگاه با پيش بيني اعتبار در لوايح بودجه سالانه. بند2: تكميل ساختمان الحاقي نيمه تمام بيمارستان دكتر بهشتي يا احداث ساختمان جديد به منظور ايجاد آزمايشگاه مرجع غذا ودارو با تأمين يك سوم اعتبار توسط استان بند3: اختصاص آمبولانس و تجهيزات مورد نياز شش پايگاه امداد جاده اي،محل پايگاها توسط استان تأمين مي شود بند4:اختصاص ده ميليارد ريال برا ي احداث،تكميل،تعميروتجهيز مراكز بهداشتي-درماني،خانه هاي بهداشت وپايگاه بهداشت استان با مشاركت استان به نسبت مساوي درسال87 بند5: مطالعه احداث ساختمان كتابخانه مركزي دانشگاه علوم پزشكي زنجان درسال 87وپيش بيني اعتبارمورد نياز اجرائي درلايحه سال88
اسلاید 11: شرح مصوبات دور دوم بند6: مطالعه امكان سنجي اجراي فازدوم بيمارستان آموزشي (آيت اله موسوي )وارائه نتيجه به هيئت وزيران بند7: مطالعه احداث خوابگاه دانشجوئي در محل پرديس در سال 1387 وتأمين بخشي از اعتبار عمليات اجرائي پروژه از محل فروش املاك مازاد توسط دانشگاه علوم پزشكي زنجان وپيش بيني اعتبار لازم در بودجه سال 88 بند8:اختصاص مبلغ ده ميليارد ريال به نسبت مساوي از اعتبارات وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشكي واستان براي خريد دودستگاه سي تي اسكن براي شهرهاي ابهر و خدابنده بند9:اختصاص معادل ارزي دوازده ميليارد ريال براي تجهيز دانشكده ها ومراكز تحقيقاتي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي زنجان بند10: احداث يك سالن ورزشي در پرديس دانشگاه علوم پزشكي زنجان از سال88 بند11: اختصاص دودستگاه اتوبوس از محل اعتبارات نهاد رياست جمهوري براي دانشگاه علوم پزشكي زنجان
اسلاید 12: وضعيت مصوبات تحقق نیافته بدلیل عدم تحقق اعتبارات سهم استانداری در سفر دوم:تعهدات باقي مانده وزاتخانه و استانداري به شرح جداول ذيل بوده و مابقي تحقق يافته است:
اسلاید 13: تعهدات وزارتخانه
اسلاید 14:
اسلاید 15:
اسلاید 16:
اسلاید 17:
اسلاید 18:
اسلاید 19: وضعيت مجوز هاي کمسيون ماده 321- مجوز افزايش متراژ دانشکده دندانپزشکي - مطالعه و احداث فاز2بيمارستان آيت اله موسوي –مطالعه و احداث کتابخانه مرکزي – مطالعه و احداث خوابگاه خواهران مراحل بررسي را در معاونت برنامه ريزي طي ميکند. که تاکنون مجوز احداث کتابخانه مرکزی اخذ گردیده است
اسلاید 20: دوره های عمومی اجرا شده در سال 89نفر ساعتتعداد شرکت کنندهساعت دورهنام دوره آموزشیردیف28310149090نماز شناسی12850075038طرح آموزش خانواده28881118مهارتهای فرزند پروری333360208516حجاب و عفاف43600045008اصلاح الگوی مصرف53600045008مدیریت خدمات کشوری63600045008هدفمندی یارانه ها7126000450028ریشه کنی بیسوادی قران کریم89325058جمع نفر ساعتجمع نفر ساعتجمع نفر ساعتجمع نفر ساعت
اسلاید 21: نفر ساعتتعداد شرکت کنندهساعت دورهنام دوره آموزشیردیف11207016آشنایی با قوانین مالی محاسباتی1112716مدیریت مصرف انرژی26483618طراحی فرایندها و ساختارهای سازمانی33843212برنامه ریزی در دستگاههای دولتی416116مدیریت موثر آموزش516116مدیریت منابع انسانی6160820حکومت مهدوی و وظایف منتظران780108هدفمند سازی یارانه ها8112716حسابداری دولتی932216ارزیابی عملکرد10دوره های بهبود مديريت اجرا شده در سال89
اسلاید 22: نفر ساعتتعداد شرکت کنندهساعت دورهنام دوره آموزشیردیف4276شناخت دانش و پیشرفتهای روز دنیا111628بودجه ریزی عملیاتی1232216خرید و سفارشات خارجی1340410تنظیم حساب و تفریق بودجه14818همایش ایران کد15128816مدیریت خرید و تدارکات1664164دوره آموزشی مدیران تشکیلات1732132دوره آموزشی مدیران بودجه18420706آشنایی با قوانین دیوان محاسبات و محاسبات عمومی کشور19280704آشنایی با قوانین و مقررات اموال دولتی203742جمع نفر ساعتجمع نفر ساعتجمع نفر ساعتجمع نفر ساعتدوره های بهبود مدیریت اجرا شده در سال89
اسلاید 23: عملکرد کلی آموزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سال1389 به شرح جدول زیر می باشد
اسلاید 24: نمودار مقايسه عملکرد آموزش کارکنان بر اساس نفر ساعت دانشگاه علوم پزشکی در سالهای 88و89
اسلاید 25: جدول مقايسه عملکرد آموزش کارکنان تعداد دوره ها در دانشگاه علوم پزشکی در سالهای 88و89
اسلاید 26: جدول مقايسه ميانگين ساعت آموزش مديران و کارکنان در سالهای 88و89
اسلاید 27: مقايسه ميانگين ساعت آموزش مديران و کارکنان در سالهای 88و89
اسلاید 28: 1) در راستاي طرح گسترش شبكه ها و مراكز بهداشتي درماني تابعه و اصلاح ساختار تشكيلاتي آن ها ، مجوز طرح مذكور با مكاتبات و راهنمائي هاي لازم از معاونت محترم سلامت ومركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت متبوع از اوايل سال 88 گرفته شد. و طبق طرح، تغييرات در عناوين و پست هاي سازماني با همكاري كارشناسان ذيربط درمعاونت محترم بهداشتي دانشگاه طي چند جلسه انجام گرفت و براي تأييد به معاونت محترم سلامت ارسال گرديد و پس از تأييديه آن معاونت محترم ، جهت تأييديه نهايي به مركز توسعه مديريت مراجعه و اصلاحات نهايي پس از دو جلسه تمام وقت با كارشناسان آن مركز اخذ گرديد، كه ظرف يك هفته آينده ارسال خواهد شد. با اجراي اين طرح مشكلات استخدامي كادر بهداشتي به خصوص بهورزان حل شده و ده ها مراكز بهداشتي و درماني و خانه هاي بهداشت جديد نيز در اين طرح پيش بيني گرديده است.
اسلاید 29: 2) در راستاي طرح گسترش شبكه ها و مراكز بهداشتي درماني تابعه و اصلاح ساختار تشكيلاتي آن ها ، مجوز طرح مذكور با مكاتبات و راهنمائي هاي لازم از معاونت محترم سلامت ومركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت متبوع از اوايل سال 88 گرفته شد. و طبق طرح، تغييرات در عناوين و پست هاي سازماني با همكاري كارشناسان ذيربط درمعاونت محترم بهداشتي دانشگاه طي چند جلسه انجام گرفت و براي تأييد به معاونت محترم سلامت ارسال گرديد و پس از تأييديه آن معاونت محترم ، جهت تأييديه نهايي به مركز توسعه مديريت مراجعه و اصلاحات نهايي پس از دو جلسه تمام وقت با كارشناسان آن مركز اخذ گرديد، با اجراي اين طرح مشكلات استخدامي كادر بهداشتي به خصوص بهورزان حل شده و ده ها مراكز بهداشتي و درماني و خانه هاي بهداشت جديد نيز در اين طرح پيش بيني گرديده است.
اسلاید 30: 3- در راستاي اجراي طرح دولت الكترونيك و دسترسي آسان به اطلاعات تشكيلاتي دانشگاه و واحدهاي تابعه ، نرم افزار تشكيلات با عنايت معاونت محترم پشتيباني دانشگاه ، توسط گروه كارشناسان تشكيلات ، برنامه ريزي و خريداري گرديد كه توسط كارشناسان نرم افزار شركت آذرخش نصب و اطلاعات توسط گروه كارشناسان تشكيلات كامل و وارد نرم افزار گرديد و در طول 6 ماه اجراي آزمايشي برنامه ، نواقصات موجود به اطلاع كارشناسان شركت آذرخش رسيد و برنامه ريزي صحيح در مورد آنها انجام گرفت. كه طبق قرارداد ، موارد اصلاحي و پيشنهادي دانشگاه در جهت تكميل و ارتقاء نرم افزار پس از مكاتبه با شركت آذرخش در برنامه نرم افزاري گنجانده خواهد شد.
اسلاید 31: 5- بررسي پيش از يكصد و پنجاه پرونده سوابق تجربي و قراردادي پرسنل جديدالاستخدام كه قبلاً با دانشگاه قرارداد كار معين داشته اند.6 - تبديل 144 پست به پرستار و پزشك با توجه به نياز در استخدامي مورخ 6/12/89 طبق صورتجلسه با مركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت متبوع
اسلاید 32: 4- تبديل بيش از يكصد مورد عناوين پست هاي سازماني طبق تفويض اختيار، و مكاتبه با وزارت متبوع ، با توجه به نياز واحدهاي تابعه دانشگاه در جهت حل مشكلات نيروهاي استخدامي جديد و افرادي كه با موافقت دانشگاه ادامه تحصيل داده و همچنين كاركنان منتقل شده از مراكز و شهرستانهاي تابعه
اسلاید 33: اهم فعاليت هاي خدمات پشتيباني دانشگاه درسال1389الف: امور نقليه:شماره گذاري تعداد 33 دستگاه ازخودروهاي دانشگاه شامل آمبولانسها و خودروهاي سواري و خدماتيپيگيري و تحويل 9 دستگاه آمبولانس از وزارت محترم متبوع
اسلاید 34: 3.اخذ مجوز فروش واسقاط تعداد 25 دستگاه از خودروهاي فرسوده و مازاد از طريق كميسيون ماده 2 استان درراستاي ترميم ناوگان خودرويي دانشگاه
اسلاید 35: 4.خريد 2 دستگاه خودروي پژوي سواري از محل فروش خودروهاي مازاد5.پيگيري اصلاح آمار مغايرت خودروهاي دانشگاه از طريق سازمان اقتصاد ودارايي استان- اعمال کنترلهای لازم برتعمیرات خودروها
اسلاید 36: 6. پيگيري وخريد تعداد 15 دستگاه وانت پيكان و7 دستگاه وانت مزدا وتحويل به واحدهاي تابعه درراستاي مصوبات هيئت محترم امناء وبه منظورترميم وبهينه سازي امور تداركاتي دانشگاه
اسلاید 37: ب: امور خدماتي و پشتيباني:1. تجهيز مسجد طه دانشگاه
اسلاید 38: 2. تجهيز و راه اندازي 20 واحد مسكوني ويژه متخصصين واساتيدومهمانسرای دانشگاه
اسلاید 39: 3.کنترل و نظارت های لازم بر امور هزينه وتدارکات4.اخذ انشعاب آب شرب طرح جامع پرديس5.تجهيز وراه اندازی واحد نقليه جديد در محل دانشکده پرستاری6.تعويض وراه اندازی دستگاه تلفن سانترال جديد برای ستاد دانشگاه با امکانات جديد7.انجام امور تشريفات مناقصه و مزايده8.نظارت برامور شرکتهای خدماتی و نظافتی واحدها
اسلاید 40: 9.نظارت بر امور واگذاری خدمات به بخش خصوصی10.نظارت بر امور مربوط به نيروهای شرکتی11.عضويت در بعضی از کميته ها مانند کميته املاک ” فروش اموال“ کميته رفاه کارکنان ” کميته مديران“ کميته اموال اسقاطی ” کميته خانه های سازمانی“ کميته اصلاح الگوی مصرف و ...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.