flaj-atfal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فلج اطفال”

فلج اطفال

اسلاید 1: فلج اطفال

اسلاید 2: مقدمهپولیومیلت یا فلج اطفال یک بیماری حاد عفونی است که میتوانیم سیستم عصبی مرکزی را به شدت گرفتار ومنجر به علائم فلج شل حاد گردد.این بیماری از زمان بسیار قدیم وجود داشته ، به طوریکه علائم آن در تصاویر و کتیبه های قدیم آثاری از علایم بیماری به صورت کوچکی اندام،بخصوص پاها،مشاهده می شود.

اسلاید 3: از شواهد تاریخی چنین بر می آید که در ابتدا این بیماری به خصوص در سن پایین به صورت آندمیک بروز می نموده است. در سال 1930 ویروس را از مدفوع بیماران جدا کردند و همین امر باعث شد که پولیومیت به عنوان عفونت روده ای محسوب شود. با افزایش سطح بهداشت این بیماری در میان نوزادان و کودکان کاهش یافت و تعداد افرادی که در سن بالاتر اولین بار با این ویروس تماس می یابند افزایش پیدا کند. واکسن این بیماری در سال 1954 توسط پژوهشگران تولید گردیده است.

اسلاید 4: عامل اتیولوژیویروس های عامل بیماری پولیومیت نوعی RNAویروس از خانواده پیکورونا ویروس و از جنس انتروویروس های عامل بیماری پولیومیلیت سه(III,II,I)سروتیپ هستند.

اسلاید 5: اپیدمیولوژی توصیفی رویداد های بیماریدروه نهفتگی: حدود 7 تا 14 روز و با دامنه وسیع تر 2 تا 35 روز است سیر طبیعی: راه ورود معمول ویروس از طریق دهان است و ابتدا به صورت موضعی در لوزه ها و گره های لنفاوی گردن و روده کوچک تکثیر می یابد. در این مرحله ویروس ها را می توان در ترشح های حلق و مدفوع یافت به طوری که به مدت 1 تا 6 هفته یا حتی به مدت طولانی تر ویروس ها را میتوان از مدفوع جدا نمود اگر در طول مدت ویرومی ویروس بتواند خود را از طریق خون به دسگاه عصبی برساند امکان ایجاد علاعم عصبی از جمله فلج شل حاد پیش می آید.

اسلاید 6: عفونت با ویروس های پولیو می تواند منجر به یکی از علائم زیر می شود عفونت بدون علامت: هر چه سن پایین تر امکان ایجاد این نوع عفونت بیشتر است.بیماری خفیف : در این نوع علائمی چون تب , گلودرد, استفراغ و دل درد می تواند از چند روز تا چند ساعت باشد. مننژیت اسپتیک: در این حالت علاوه بر علایم بالینی ذکر شده در نوع خفیف،علایم مننژیت نیز ظاهر می شود که از 2 تا10 روز طول می کشد و درصد کمی از آنها به سمت فلج پیش می رود.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید