گزارش‌های دولتیسایر

فناوری های نرم و هویت ساز

صفحه 1:
زیاست جمهوری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سار عا 1 KHANCH CINEMA

صفحه 2:
: 5 5 فناورى هاى نرم و

صفحه 3:
اقتصاد خلاق صنایع فرهنگی انواع مختلفی دارند که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های ‎OT‏ را صنایع "خلاق " تشکیل می‌دهند. این صنایع روی هم رفته "اقتصاد خلاق" را تشکیل می‌دهند که بار در سال ۲۰۰۱ در کتاب جان ها و کینز درباره‌ی, رابطه‌ی بين خلاقیت. و نظام اقتصادی مطرح شد. طبق بر آوردهای هاو کینز, در سال ۲۰۰۰ ارزش اقتصاد خلاق ۲/۲ تریلیون دلار در سطح جهان و رشد سالانه‌ی آن ۵ درصد بوده است!

صفحه 4:
صنایع خلاق ‎wlio‏ فزهنگی و در کانون آن‌هاء, صنایع خلاق و فرهنگی, در طول چند سال اخیر.به قدری توسته بیدا کرده‌اند که برخی آینده‌پژوهان موج چهارم در فراسوی عصرٌ اطلاعات و دانایی را موج خلاقیت يا عصر صنایع خلاق می‌دانند. ‎

صفحه 5:
فناوری های نرم؛ نیروی محرکت و پیشران صنایع فرهنگی بوده و اين ‎whe‏ را بر اساس ۲ مبانی دینی؛ بومی و ملی به حرکت درمی آورد تا از هم راستایی آنهابا بدنه اقتصاد کشور ثروت و ارزش افزوده خلق شده و هویت اجتماعی تقویت شود.

صفحه 6:
ستاد از مجموعه ۱۳ ستادهای توسعه فناوری است " وظایف این ستادها به صورت کلی عبارت است از: " کمک به توسعه فناوری ها (دانش بنیان) " مشار کت در رفع نیازهای تخصصی جامعه " تجاری سازی طرح های پژوهشی * کمک به توانمندسازی علمی و فنی بخش خصوصی کشور " فراهم آوردن زیر ساخت های لازم برای انجام طرح های فناوری و نوآوری

صفحه 7:
مهم‌ترین پيامدها و دستاوردهای ملی توسعه فناوری‌های نرم در کشور 1 ee Fee N Te ary Ces ‏ا‎ ‏پا حوزه‌های قرهتگی وترم.‎ ۱ دستاوردهای ماموس و کوتمدت. توسعه فناوری‌های نرم و هویتساز

صفحه 8:
اهداف تفاهم نامه منعقده معاونت ‎cole‏ و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد ۱- همکاری در ایجاد تحول دانش بنیان در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها ۲- تشریک مساعی و بهره وری از منابع انسانی و سرمایه ای طرفین در راستای طراحی و اجرای پژوهش های کاربردی. توسعه کاربرد فناوری های نو و به روز رسانی فناوری های بومی در حوزه ماموریت ها ۳- حمایت از تاسیس و راه اندازی شر کت های علمی در سطح کشور برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری ۶- همکاری مشترک در تاسیس کانون های هماهنگی دانش و فرهنگ و هنر ۲

صفحه 9:
هنرهای نمایشی هنرهای تجسمی رسانه رسانه های مجازی طراحي ورزش و سركرمى كردشكرى و ميراث سينما و تثاتر و ... نقاشی» مجسمه سازىء عکاسی و ... راديو و تلويزيون نرم افزارء بازى هاى رايانه اىه محتواى ديجيتال خلاق (نشر الكترونيكى) و .. معمارى و طراحى داخلىء كرافيك, طراحى لباس. جواهرات. اسباب بازى؛ نوشت افزار و ... مسابقات. باشگاه هاء چار ک های مصنوعی, جشنواره ها و ... مکان های باستانی؛ موزه هاء نمایشگاه ها؛ صنايع دستی, میراث فرهنگی» خدمات مسافرتی و ..

صفحه 10:
مشتر بان ستاد: شر کت ها و موسات خصوصی با تعاونی دارای طرح تجاری

صفحه 11:
نقش تشکل ها نفی در ار تباط با ستاد ۱- ارائه نقطه نظرات تخصصی و شناسایی صحیح و دقیق مسائل و مشکلات حوزه ۲- معرفی متقاضیان واقعی و دارای تجربه کافی ۳- امکان نظارت تخصص . د ط < هاء, ته‌سعه فناه+ > ,

صفحه 12:
خدمات و حمایت های ستاد <حمایت از تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه <خدمات مالی و تسهیلاتی *ارزيابى دانش بنيان شدن شركت ها <خدمات ضمانت امه خدمات لیزینک و فروش اقساطی خدمات توانمندسازی ش کت ها <برقراری ارتباط بین دستگاهی بر ای حل بر خه, مشکلات

صفحه 13:
سته های حمایتی تعر یف شده <حمایت از طراحان <حمایت از صادرات <حمایت از برندینگ <حمایت از ثبت اصالت فرهنگی آثار <حمایت از توسعه فناوری <حمایت از تولید مواد اولیه مورد نیاز <حمایت از نوسازی کار گاه ها <حمایت از توسعه بازار (لیزینگ و فروش اقساطی) <حمایت از استاندارد سازی و ارتقای کیفی محصول و خدمات <حمایت از تولید علوم میان رشته ای (با هدف توسعه فناوری) 8۹

صفحه 14:
شرابط دانش بنبان شدن شرکت ها در حوزه فناوری های نرم و هویت ساز داشتن فعالیت طراحی که منجر به تولید انبوه بشود (براساس کا کرد گروه های پژوهشی و تحقیق و توسعه شامل دو زیر مجموعه اصلی: <طراحی منجر به تولید اثر <طراحی و ساخت تجهیزات به روز و مدرن

صفحه 15:
کار کرد دانش بنبان شدن: <استفاده از خدمات مالی تعریف شده در قانون از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده از معافیت های قانونی مندرج در قانون a

صفحه 16:
امکان همکاری در توسعه فناوری و تامین تجهیزات: <جلوه های ویژه صدا و تصویر <سالن ها و امکانات پخش <تصوير برداری <صدابرداری <تدوین آهنکسازی

صفحه 17:
امکان دانش بنیان شدن: کلیه طراحی هایی که در آنها پژوهش و تحقیق و توسعه صورت گرفته و منجر به تولید آنبوه میشوند. ساخت انیمیشن

صفحه 18:
نمونه ای از فعالیت های مورد حمابت ستاد: اقتصاد فرهنگ و هنر <ساخت فیلم های معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی <حمایت از محصولات صنایع دستی و هنری ایرانی در فیلمها و سریالها <ساخت تجهیزات تصویر برداری مدّرن <ساخت تجهیزات صدا برداری مدّرن ۶ساخت استودیوهای حرفه ای اسپشیال افکت <ساخت انیمیشن براساس هویت و فرهنگی ملّی <ساخت تجهیزات پخش تصاویر هولو گرافیک <ساخت تجهیزات پخش سه بعدی <ساخت شه رک های سینمایی با فناوری روز <فرهنک سازی در موضوع علم و فناوری

مرداد 1393 اقتصاد خالق صنايع فرهنگی انواع مختلفي دارند که يکي از مهم‌ترين شاخه‌هاي آن را صنايع "خالق" تشکيل مي‌دهند .اين صنايع روي هم رفته "اقتصاد خالق" را تشکيل مي‌دهند که نخستين بار در سال 2001در کتاب جان هاوکينز درباره‌ي رابطه‌ي بين خالقيت و نظام‌اقتصادي مطرح شد .طبق برآوردهاي هاوکينز ،در سال 2000ارزش اقتصاد خالق 2/2تريليون دالر در سطح جهان و رشد ساالنه‌ي آن 5درصد بوده است! صنایع خالق صنايع فرهنگی ،و در کانون آن‌ها ،صنايع خالق و فرهنگي ،در طول چند سال اخير به قدري توسعه پيدا کرده‌اند که برخي آينده‌پژوهان، موج چهارم در فراسوي عصر اطالعات و دانايي را موج خالقيت يا عصر صنايع خالق مي‌دانند. فناوری های نرم؛ نیروی محرک و پیشران صOOOنایع فرهنگی بOOOوده و این صنایع را بر اساس مبانی دینی ،بومی و مّلی به حرکت درمی آورد تا از هم راستایی آنها با بدنه اقتصاد کشور ،ثروت و ارزش افزوده خلق شده و هویت اجتماعی تقویت شود. ستاد از مجموعه 13ستادهای توسعه فناوری است ◦ وظایف این ستادها به صورت کلی عبارت است از: ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ کمک به توسعه فناوری ها (دانش بنیان) مشارکت در رفع نیازهای تخصصی جامعه تجاری سازی طرح های پژوهشی کمک به توانمندسازی علمی و فنی بخش خصوصی کشور فراهم آوردن زیر ساخت های الزم برای انجام طرح های فناوری و نوآوری مهم‌ترين پيامدها و دستاوردهاي مّلي توسعه فناوري‌هاي نرم در کشور اهداف تفاهم نامه منعقده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد -1همکاری در ایجاد تحول دانش بنیان در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها -2تشریک مساعی و بهره وری از منابع انسانی و سرمایه ای طرفین در راستای طراحی و اجرای پژوهش های کاربردی ،توسعه کاربرد فناوری های نو و به روز رسانی فناوری های بومی در حوزه ماموریت ها -3حمایت از تاسیس و راه اندازی شرکت های علمی در سطح کشور برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری -4همکاری مشترک در تاسیس کانون های هماهنگی دانش و فرهنگ و هنر سرفصل حوزه ها زیر مجموعه ها هنرهای نمایشی سینما و تئاتر و ... هنرهای تجسمی نقاشی ،مجسمه سازی ،عکاسی و ... رسانه رادیو و تلویزیون رسانه های مجازی نرم افزار ،بازی های رایانه ای ،محتوای دیجیتال خالق (نشر الکترونیکی) و .. طراحی معماری و طراحی داخلی ،گرافیک ،طراحی لباس ،جواهرات ،اسباب بازی ،نوشت افزار و ... ورزش و سرگرمی مسابقات ،باشگاه ها ،پارک های مصنوعی، جشنواره ها و ... گردشگری و میراث مکان های باستانی ،موزه ها ،نمایشگاه ها ،صنایع دستی ،میراث فرهنگی ،خدمات مسافرتی و ... مشتریان ستاد: شرکت ها و موسسات خصوصی یا تعاونی دارای طرح تجاری نقش تشکل های صنفی در ارتباط با ستاد -1ارائه نقطه نظرات تخصصی و شناسایی صحیح و دقیق مسائل و مشکالت حوزه -2معرفی متقاضیان واقعی و دارای تجربه کافی -3امکان نظارت تخصصی بر طرح های توسعه فناوری سرفصل خدمات و حمایت های ستاد ‏حمایت از تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه ‏خدمات مالی و تسهیالتی ‏ارزیابی دانش بنیان شدن شرکت ها ‏خدمات ضمانت نامه ‏خدمات لیزینگ و فروش اقساطی ‏خدمات توانمندسازی شرکت ها ‏برقراری ارتباط بین دستگاهی برای حل برخی مشکالت سرفصل بسته های حمایتی تعریف شده ‏حمایت از طراحان ‏حمایت از صادرات ‏حمایت از برندینگ ‏حمایت از ثبت اصالت فرهنگی آثار ‏حمایت از توسعه فناوری ‏حمایت از تولید مواد اولیه مورد نیاز ‏حمایت از نوسازی کارگاه ها ‏حمایت از توسعه بازار (لیزینگ و فروش اقساطی) ‏حمایت از استاندارد سازی و ارتقای کیفی محصول و خدمات ‏حمایت از تولید علوم میان رشته ای (با هدف توسعه فناوری) شرایط دانش بنیان شدن شرکت ها در حوزه فناوری های نرم و هویت ساز ‏داشتن فعالیت طراحی که منجر به تولید انبوه بشود (براساس کارکرد گروه های پژوهشی و تحقیق و توسعه) شامل دو زیر مجموعه اصلی: ‏طراحی منجر به تولید اثر ‏طراحی و ساخت تجهیزات به روز و مدرن کارکرد دانش بنیان شدن: ‏استفاده از خدمات مالی تعریف شده در قانون از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ‏استفاده از معافیت های قانونی مندرج در قانون امکان همکاری در توسعه فناوری و تامین تجهیزات: ‏جلوه های ویژه صدا و تصویر ‏سالن ها و امکانات پخش ‏تصویر برداری ‏صدابرداری ‏تدوین ‏آهنگسازی امکان دانش بنیان شدن: ‏کلیه طراحی هایی که در آنها پژوهش و تحقیق و توسعه صورت گرفته و منجر به تولید انبوه میشوند. ‏ساخت انیمیشن نمونه ای از فعالیت های مورد حمایت ستاد: ‏تبیین اقتصاد فرهنگ و هنر ‏ساخت فیلم های معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی ‏حمایت از محصوالت صنایع دستی و هنری ایرانی در فیلمها و سریالها ‏ساخت تجهیزات تصویر برداری مّد رن ‏ساخت تجهیزات صدا برداری مّد رن ‏ساخت استودیوهای حرفه ای اسپشیال افکت ‏ساخت انیمیشن براساس هویت و فرهنگی مّلی ‏ساخت تجهیزات پخش تصاویر هولوگرافیک ‏ساخت تجهیزات پخش سه بعدی ‏ساخت شهرک های سینمایی با فناوری روز ‏فرهنگ سازی در موضوع علم و فناوری

51,000 تومان