صفحه 1:
زیاست جمهوری
ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت
سار
عا 1
KHANCH
CINEMA
صفحه 2:
: 5 5
فناورى هاى نرم و
صفحه 3:
اقتصاد خلاق
صنایع فرهنگی انواع مختلفی دارند که یکی از مهمترین شاخههای OT را صنایع
"خلاق " تشکیل میدهند. این صنایع روی هم رفته "اقتصاد خلاق" را تشکیل
میدهند که بار در سال ۲۰۰۱ در کتاب جان ها و کینز دربارهی, رابطهی بين
خلاقیت. و نظام اقتصادی مطرح شد. طبق بر آوردهای هاو کینز, در سال ۲۰۰۰ ارزش
اقتصاد خلاق ۲/۲ تریلیون دلار در سطح جهان و رشد سالانهی آن ۵ درصد بوده
است!
صفحه 4:
صنایع خلاق
wlio فزهنگی و در کانون آنهاء, صنایع خلاق و فرهنگی, در طول
چند سال اخیر.به قدری توسته بیدا کردهاند که برخی آیندهپژوهان
موج چهارم در فراسوی عصرٌ اطلاعات و دانایی را موج خلاقیت يا عصر
صنایع خلاق میدانند.
صفحه 5:
فناوری های نرم؛ نیروی محرکت و پیشران صنایع فرهنگی بوده و اين
whe را بر اساس ۲
مبانی دینی؛ بومی و ملی
به حرکت درمی آورد تا از هم راستایی آنهابا بدنه اقتصاد کشور ثروت و
ارزش افزوده خلق شده و هویت اجتماعی تقویت شود.
صفحه 6:
ستاد از مجموعه ۱۳ ستادهای توسعه فناوری است
" وظایف این ستادها به صورت کلی عبارت است از:
" کمک به توسعه فناوری ها (دانش بنیان)
" مشار کت در رفع نیازهای تخصصی جامعه
" تجاری سازی طرح های پژوهشی
* کمک به توانمندسازی علمی و فنی بخش خصوصی کشور
" فراهم آوردن زیر ساخت های لازم برای انجام طرح های فناوری و
نوآوری
صفحه 7:
مهمترین پيامدها و
دستاوردهای ملی
توسعه فناوریهای نرم
در کشور
1 ee Fee N Te ary
Ces ا
پا حوزههای قرهتگی وترم.
۱
دستاوردهای ماموس و کوتمدت.
توسعه فناوریهای نرم و هویتساز
صفحه 8:
اهداف تفاهم نامه منعقده معاونت cole و فناوری ریاست
جمهوری و وزارت ارشاد
۱- همکاری در ایجاد تحول دانش بنیان در سیاست گذاری و
برنامه ریزی ها
۲- تشریک مساعی و بهره وری از منابع انسانی و سرمایه ای طرفین
در راستای طراحی و اجرای پژوهش های کاربردی. توسعه کاربرد
فناوری های نو و به روز رسانی فناوری های بومی در حوزه
ماموریت ها
۳- حمایت از تاسیس و راه اندازی شر کت های علمی در سطح
کشور برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری
۶- همکاری مشترک در تاسیس کانون های هماهنگی دانش و
فرهنگ و هنر ۲
صفحه 9:
هنرهای نمایشی
هنرهای تجسمی
رسانه
رسانه های مجازی
طراحي
ورزش و سركرمى
كردشكرى و ميراث
سينما و تثاتر و ...
نقاشی» مجسمه سازىء عکاسی و ...
راديو و تلويزيون
نرم افزارء بازى هاى رايانه اىه محتواى ديجيتال
خلاق (نشر الكترونيكى) و ..
معمارى و طراحى داخلىء كرافيك, طراحى
لباس. جواهرات. اسباب بازى؛ نوشت افزار و ...
مسابقات. باشگاه هاء چار ک های مصنوعی,
جشنواره ها و ...
مکان های باستانی؛ موزه هاء نمایشگاه ها؛ صنايع
دستی, میراث فرهنگی» خدمات مسافرتی و ..
صفحه 10:
مشتر بان ستاد:
شر کت ها و موسات خصوصی با تعاونی دارای طرح
تجاری
صفحه 11:
نقش تشکل ها نفی در ار تباط با ستاد
۱- ارائه نقطه نظرات تخصصی و شناسایی صحیح و دقیق مسائل و
مشکلات حوزه
۲- معرفی متقاضیان واقعی و دارای تجربه کافی
۳- امکان نظارت تخصص . د ط < هاء, تهسعه فناه+ > ,
صفحه 12:
خدمات و حمایت های ستاد
<حمایت از تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه
<خدمات مالی و تسهیلاتی
*ارزيابى دانش بنيان شدن شركت ها
<خدمات ضمانت امه
خدمات لیزینک و فروش اقساطی
خدمات توانمندسازی ش کت ها
<برقراری ارتباط بین دستگاهی بر ای حل بر خه, مشکلات
صفحه 13:
سته های حمایتی تعر یف شده
<حمایت از طراحان
<حمایت از صادرات
<حمایت از برندینگ
<حمایت از ثبت اصالت فرهنگی آثار
<حمایت از توسعه فناوری
<حمایت از تولید مواد اولیه مورد نیاز
<حمایت از نوسازی کار گاه ها
<حمایت از توسعه بازار (لیزینگ و فروش اقساطی)
<حمایت از استاندارد سازی و ارتقای کیفی محصول و خدمات
<حمایت از تولید علوم میان رشته ای (با هدف توسعه فناوری)
8۹
صفحه 14:
شرابط دانش بنبان شدن شرکت ها در حوزه فناوری های نرم و هویت
ساز
داشتن فعالیت طراحی که منجر به تولید انبوه بشود
(براساس کا کرد گروه های پژوهشی و تحقیق و توسعه
شامل دو زیر مجموعه اصلی:
<طراحی منجر به تولید اثر
<طراحی و ساخت تجهیزات به روز و مدرن
صفحه 15:
کار کرد دانش بنبان شدن:
<استفاده از خدمات مالی تعریف شده در قانون از طریق صندوق
نوآوری و شکوفایی
استفاده از معافیت های قانونی مندرج در قانون
a
صفحه 16:
امکان همکاری در توسعه فناوری و تامین تجهیزات:
<جلوه های ویژه صدا و تصویر
<سالن ها و امکانات پخش
<تصوير برداری
<صدابرداری
<تدوین
آهنکسازی
صفحه 17:
امکان دانش بنیان شدن:
کلیه طراحی هایی که در آنها پژوهش و تحقیق و توسعه صورت گرفته
و منجر به تولید آنبوه میشوند.
ساخت انیمیشن
صفحه 18:
نمونه ای از فعالیت های مورد حمابت ستاد:
اقتصاد فرهنگ و هنر
<ساخت فیلم های معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی
<حمایت از محصولات صنایع دستی و هنری ایرانی در فیلمها و سریالها
<ساخت تجهیزات تصویر برداری مدّرن
<ساخت تجهیزات صدا برداری مدّرن
۶ساخت استودیوهای حرفه ای اسپشیال افکت
<ساخت انیمیشن براساس هویت و فرهنگی ملّی
<ساخت تجهیزات پخش تصاویر هولو گرافیک
<ساخت تجهیزات پخش سه بعدی
<ساخت شه رک های سینمایی با فناوری روز
<فرهنک سازی در موضوع علم و فناوری