صفحه 1:
صفحه 2:
فنك شويى لبه جنى: [][]) كه به معناى باد و أب است. یک فلسفه و فن باستالی در جبن است و براى بيدا كردن
| درست اشيا در ساختمانهاى مسكونى تجارى. باغ و غيره استفاده مىشود ا بهترين اثر را بر
سلامتی, شادی, موفقیت, هماهنگی و به طور کلی الرژی مثبت جى داشته باشد. مهمترین چیزهلیی که بلید رعایت کرد.
پرهیز از بی نظمی و هرگونه اناشتگی, استفاده از رنكهاى مناسب. خطوط منحنى. در نظر گرفتن جهتهای مناسب ااست.
عتاستبو چیه
صفحه 3:
موه هو ماو نی و ی یه وی امه یهن دی as iit
صفحه 4:
انباشتگی وبى نظمى (مثلاً اناق نامرتب و كبدهاى لباسء یا وسایل بی
مصرف در كيفء يا در راهرو و تراس ساختمان) موجب مىشوند جى,
نتواند آزادانه به حركت درآيد و به شا جى تبديل مىشود.
براى جريان داشتن جى بايد از خطوط نوك تيز اجتناب كرد. مثلاً
اثاثيهاى كه لبه كرد دارند بهتر از وسايل نوك تيز است. زيرا جى در
خطوط منحنى حركت مىكند و شاجى در خطوط تيز و شكسته.
صفحه 5:
بین و یلنگ (جینی سادهشده: [][] :جينى سنتى .[][]) مفهومى است در نكرش جينيان باستان به نظام جهان. بين و
تاشيطق از مفهوم قي مفاسسة 0
از ذيدكاه جينيان باستان و تاثوباو, ان. ذر همل بديدهها و اشياء غير ايستا در جهان هستى. دو اصل متضاد ولى مكمل وجوذ دارد.
صفحه 6:
یین و یانگ نشان دهنده قطبهای مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این
بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است (در حقیقت لین تحریفی
نادرست است). بلکه یین و یلنگ مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی
از چرخه هستی هستند. وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود میآید که
تعادل بین یین و یلنگ برقرار باشد. نقطههای متضادی که داخل شکل on 9
یلنگ دیده میشود به لین مفهوم است که بین وقتی به حداکتر خودش برسد.
و می خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که ینگ می
۱ خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد. یعنی وقتی یکی تمام
میشود. دیگری در درونش رشد میکند و اين چرخه ادامه پیدا میکند.
صفحه 7:
يبن و يلنك به ترتيب نام اصلها یا نیروهای مکمل مادینه و نرينة جهان در
فلسقة ذن و تائوئیسم است که هم وجوه زندگی را در بر میگیرد. يين در
لفتقبه معدای BES aly Craw قبه ات وربلاگ:سجت: آفتابزود بين معمؤلاً
مترادف زمین شمرده میشود که تاریک و سرد است و هر چیز بدی به آن
نسبت داده میشود و یلنگ مترادف آسمان است و روشن و گرم و خوب شمرده
*هيج جيزى كاملاً يين يا كاملاً يانك نيست. مثلاً ب سرد در مقلبل آب جوش
یین است ولی در مقابل پخ یانگ است.
)| *یین و یلنگ کاملاٌبه هم وابسته لند و هیچ کدام بدون دیگری نمیتوانند وجود
داشته باشند. نور بدون تاريكى معنى ندارد. 8
*يين و يلنك مى توانند خودشان تقسيم شوند به يين و يانك: مثلاً كرم در برابر
سرد ينك است ولى كرم خود تقسيم مىشود به داغ (ينك) و ولرم (يين)» سرد
نیز خود تقسیم میشود به خنک (ینگ) و بسیار سرد (بین)
صفحه 8:
صفحه 9:
“ادر فلسفه جينى عناص اربعه نداريم بلكه ينج عنصر (5/0109 ۷۷۸ یا
10 لالالا) داريم! اين ينج عنصر چوب. آتش, خاك
عدد ۵ در چین عدد بخت است. بر خلاف عناصر اربعه
+ فلز. اب هستند.
معتقد نبودند
که جهان از عناصر پنجگانه ساخته میشود بلکه معتقدند این عنصرها
نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می آفریند.
صفحه 10:
صفحه 11:
چرخه سازنده: لین عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر
بعدی را می آفریند یعنی: لب چوب را تغذیه میکند. --> چوب.
سوخت آتش است. --> آتش, خاک را لبه شکل خاکستر) به وجود
میآورد. --> فلز از خاک بدست میآید. --> فلز میتولند مانند آب
جاری شود.
صفحه 12:
چرخه مخرب: اگر این عنصرها نادرست استفاده شوند (یکی در میان
استفاده شوند) خطرناک میشوند و چرخه مخربی ایجاد میکنند. زیرا:
آب. آتش را خاموش میکند. آتش فلز را ذوب میکند. فلز چوب را
میبزد. چوب: ناک را می فرساید. تخاک: آب:زا آلوذه میکند.
صفحه 13:
چرخه تحلیل برنده: برعکس چرخه سازنده است زیرا آتش چوب را
beled میبرد. چوپ :لب را طعیف:میکید. لب فلز زا فلشاک راو
خاک آتش را تحلیل میبرد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب
فرق دارد زیرا چرخه مخرب "شا چی" تولید میکند ولی چرخه
تحلیل برنده انرژئی منفی ایجاد نمیکند فقط عنصر مورد نظر را
کمی ضعیف میکند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد
میتوانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی
مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.
صفحه 14:
در فنگ شویی باستانی بر اساس شرلیط جوی و محیطی زمین هر یک از عناصر پنج گلنه را به
یکی از جهات جفرافیلیی اختصاص می دادند که تابه امروز در کلیه متون فنگ شویی به جای
خود باقی است . جهتهای قطب نما نیز در فنگ شویی مهم هستند. هر جهت (شمال-جنوب-
شرق-غرب-شمال شرقی-شمال غربی-جنوب شرقی-جنوب غربی) با یکی از عناصر پنجگانه در
ارتباط است و بر هم تاثیر دارند. هنگام دکوراسیون یا حتی هنگام ساختن ساختمان به این
جهتها دقت میکنند.
آب دک شمال
چوب --> شرق, جنوب شرقی
خاک --> مرکز: شمال شرقی؛ جنوب غربی
فلز --> غرب. شمل غربی
صفحه 15:
he:
صفحه 16:
صفحه 17:
مربع لوشو aye eg (LO Shu Square) جادویی ۳ در ۳ است که احتمالاً
باستانیترین روش استفاده از فنگ شویی است و طبق افسانههای چینی؛ اميراتور بو آن را
بر لاک یک SY غول پیکر پیدا کردا به هر خلنه لین مربع یک عدد تعلق دارد. از هر
طرف که لین اعداد را جمع کنیم حاصل آن ۱۵ میشود. کل خانه یا ساختمان. اتاق, دفتر
کار. میز و هر چیزی را میتوان بر اساس مربع لوشو وبا در نظر گرفتن جدول بالا چید تا
بهترین نتیجه را بدهد و هر بخش از خلنه به یک حوزه زندگی انسان (مثلاً رولبط» سلامتیء
فه....) مربوط میشود. البته از مربع لوشو به چند روش مختلف می توات استفاده کرد.
» منزلت شما از دیدگاه خودتان . ۲-رتباطات از هر نوع
به خصوص ارتباط عاطفی, ازدواج. شراکت و همراهی طولانی مدت ۰ ۳< رولبط خانوادگی»
/ گذشته. نیاکان شما. ۴- خوشبختی و سعادت ۰ ۵- سلامتی جسمی ۶- خدایان و ارواح»
آنهلیی که قادر به کمک به شما هستند ۷-کودکان, باروری. خلقت. علایق و اوقات فراغت»
هدیههای جللب ۸- دانش و تحصیلات نوآوری و خلاقیت ۰ ٩-شهرت. نام نیک. احترام
براى شما
صفحه 18:
کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون ۱
شویی بر لین اساس است که رنگ ها لثر قوی و قلبل توجهی روی افرد و عملکرد مغزی آنها می گذارد. چند
موردلز لثر رنگ هابه لین قرار است: برای خوش شانسی از رنگ قرمز استفاده می شود. لین رنگ بهترین گزینه برای
ورودی منزل | نگ های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می شوند. برای تازگی و رشد
از رنگ بسن استفاده می شود.
رنگ های تیرهباعث احساس آرامش و نیز ممکن است باعث پایین آوردن خلق شوند در حللی که رنگ های روشن
باعث لفزايش انوزى. و شروع انجام کار می شوند. نارنجی و قهوه ای سمبلی از سلامتی و دانش هستند.
در حللی که .+ ها در دکوراسیون کاربرد دارند. در فننگ شویی به عنوان وسیله ای برای جذب کردن, حرکت یا
تغییر جهت انرثی بکار برده می شوند. آینه ها باعث بزرگ شدن یک فضاء صاف کردن دیواره یا پنهان کردن فضا
بکاربرده می شوند. در فنگ شویی اغلب آینه ها به شکل دایره یا هشت ضلعی هستند. نکته مهمی که در مورد آینه
ها در فنگ شویی وجود دارد این است که آینه ها باید کامل بوده و به شکلی نباشند که اشیا را تکه تکه تقسیم کنند.
ضرورت بکارگیری ۶۲ در فنگ شویی اندازه گیری گذر (۰.. است. فضاهای مناسبی در خانه برای نشان دادن
ساعت وجود دا ی نشیمن یا اتاقی کار از بهترین جاها هستند. وجود ساعت در اتاق خواب ضرورت
دارد.
در فنگ شویی بکار بردن نقاشی های متعدد می تواند انرژی محیط را از لحاظ سلامتیء دانش, خانواده. عشق. شهرت
و ثروت افزلیش دهد. برای افزلیش طول عمر و سلامتی بیشتر عکس هلیی از آهوی کوهی, دختران زیباه درخت كاج
یا بامیو را در سمت راست نضب می کنند. برای ایجاد فضای دانش و معرفت از رنگ زرد و یژ براق محیط استفاده می
شود. رای پیشرفت شغلی اتاق کار را در قسمت شمالی خلنه قرار می دهند. از رنگ سفید در منزل برای استحکام
ند خانوادگی استفاده می شود.
صفحه 19:
ح_ سه خط ممتد سمبول پدر است. این نشانه به معنای آسمان
است که در زبان چینی به آن چ-ایئن" میگوبند. اين سه خط نهايت
انرژی مردانه و قدرت یانگ را نشان میدهند.
حت خط منقطع ودو خط ممتد زير آن سمبول كوجك ترين دختر
است. در زبان جينى تويى ' و به مفهوم درياست. اين سمبول آرامش
ظاهرى بر روى قدرتى است كه در زير آن نهفته است.
er pb iced ole eo Sls SS آن لى ' به معنای آتش
است. ge ge bs دو خط یانگ نشاندهنده قدرت سیال بانگ در
سطح بالابى استء كرجه در زير تلطيف مى شود,
ح _نشانگر پسر بزرگ است. نام چینی آن چن " به معناى رعد
I yeni, fea ttl sl pigs Bl ch egal Sal
حرکت کند.
صفحه 20:
SS شانگر بزرگترین دختر است. نام چینی آن سون' به
عنای باد است. خط پین زیر دو خط یانگ نشانگر فعالیت بیرونی
ست که از لطافت درونی محافظت میکند.
حصح نشانگر پسر میانی است» در زبان جينى نام آن هوم" يا
کان " به معنای آب است. در این جا قدرت عمقی و انفعال سطحی را
شاهده میکنيم.
ححح_ سمبول پسر کوچک است. نام آن در زبان چینی کن " به
Glew کزه است. در اننجا قلارت و فعالیت:بر روی آرامش قزار
گرفته است.
2ت 2ت نشائكر مادر استء در زبان جينى آن راك -اون” يعنى
.مين مى نامند. قدرت كامل يبن نشانكر زنانكى محض است.
صفحه 21:
نگل | تقويتكدة الرؤى محل مناسب آن
خاک | جنوب اجنوب غرب|شمال شرق/غرب/ شمال غرب:
خاک جنوب اچتوب غرب/ شمال شرق/ غرب/ شمال غرب
et همال
چوب شرق اجنوب شرق
قلز كنار pagal لفن و
كياه امواج الكتريكى را دقع مىكند.
تغل | آنش شرق اجنوب شرق اجنوب اجنوب غرب
پنفشة سوستبر آتش .شرق اجنوب شرق اجتوب اشمال شرق
کی | wi همه چا
سرخ | ب اشرق
پنفشه فرنگی .| خاک جنوب فرب
کوکب زینتی فلز شمال غرب
Geant | أب شمال
لله فلز غرب
مینز مرکزی مركز
آنتیموان ظلر we
گل افتابکردان شکوفه . اترژی آتش جنوب (شکوفه)
گل اترژی خاک جنوب غرب (گل)
a غنچه انرژی فلز غرب (غتجه)
كل شكفته اترزى أتش | جنوب (گل شکفته)
صفحه 22:
۳ oe اجب
دا
جعي
إسيع |
اجب ین ه|
oy
44 3 3
Wath
و امس
صفحه 23:
تضویر خدار: ۳
نمودارکیهانشناسی
فنگ شویی
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
eon
شا
= ی
شمالشرقی
Th =
شرق زد
2
زود
جنوب
| جنوب غربی
غرب
تصویر شمار: ۱۲
عتتوزودی ز اهتنا
و ارتباط آنها باساير عوامل
اليروى طبيعى
A
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
ین یی[
بين سبز ی سیاه و قههای است ۰ بانگ قرمزه نارنجی و زرد است
eis ياك متحرك است
.ياك گرد است (بجز دایره)
پانگ متیسط است
بانگ سریع است
یانگ فعال است
یانگ آسمان است
eile FS,
بانگ خورشید است
یانگ آفتاب است
یانگ اعداد صحیح است
یانگ نابستان است
يا كرماست
بانگ اودماست
یانگ بالاست
ياك لوج الست
هانگ سریلا منت
بانگ سفت است
یانگ گرم است
یانگ مرد است
بانگ روشن ست
بانگ پیش الست
یانگ رأس است
بانگ شیرین ست
یانگ عصیانی است
يالك توراسنت:
صفحه 30:
۸
ink
تا
aye
1
۱۱
لان
rill:
۳۴
۳
۱
شا
tink:
۱
Hille
Tle
۱۳۹۹ ال
ما ۱۱ ۱ I
ite ابا ۱۱۱۱۶ ۸
لا SHE ae UR تا
ااا ۱۱۱ تایه ناد زا
Ue aie al te ۶
Ul Mille ahd ill
۱۱۸۸ تالا الا ۲۱۱۱۶ ۸۴
صفحه 31:
صفحه 32:
سه امکان ورود
صفحه 33:
جنگچوی میاه
aD
غرب ببر سف
3
دهای سبز شرق
wry
جنوب
PPS,
(آش)
صفحه 34:
ولا ضد زنگ
بنج رز
سی آمن
طلا تقر
ستكهاى سخت
os sill
wel
قدرت رهبری
walsh
قدرت عميق
انسطافپذیری
os
اتابستان
وال ابیز
ارا ابيز
زستان
مرکز
غرب
شال
ترش
آشور
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38: