ghove_ghazaeye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوه قضائیه ۲”

قوه قضائیه ۲

اسلاید 1: نام گروه:تاریخ داناناعضای گروه:متینا کبیری فر،هلیا خانیمتینه شالچی،ساحل صدوقیتهیه کننده:متینا کبیری فر دبیر راهنما:سرکار خانم ابولقاسمی

اسلاید 2: قوه ی قضائیهدر درس قبل با نمونه هایی تز آسیب های اجتماعی که افراد را تهدید میکند،آشنا شده اید.این سوال پیش می آید که چه کسانی از نوجوانان در برار آسیب ها و تهدیدات محافظت میکنند.

اسلاید 3: خودنخست،هر نوجوانی باید خودش از خودش مراقبت کند.سال گذشته خواندید که هر فرد نسبت به بدن و روح و روان خود مسئول است وباید از اعمال و رفتاری که به سلامتی بدنی و روانی او لطمه میزند،پرهیز کن.البته در این راه باید همیشه از خداوند متعال کمک بگیریم واز طریق نماز و دعا از او بخواهیم تامارا یاری کند که در راه راست حرکت کنیم و به وسوسه های شیطانی تسلیم نشویم.

اسلاید 4: خانوادهپدر و مارد،مسئولیت مراقبت از فرزندان و فراهم کردن امکانات زندگی برای آنها را دارند.پدر و مادر در تربیت و مراقبت فرزندان،حق قانونی دارند.آهنا حق دارند تا زمانیکه فرزندانشان مستقل نشده اند،بر فعالیت ای آنها نظارت دقیق داشته باشند.

اسلاید 5: مدرسهنوجوانان ، بخش زیادی از زندگی خود را در مدرسه میگذرانند.معلمان مسئولان مدرسه نیز مانند پدر و مادر،مسئولیت مهم و قانونی مراقبت از نوجوانان را دربرابر آسیب های اجتماعی به عهده دارند.آنها نوجوانان را برای داشتن زندگی شایسته،تربیت میکنند.

اسلاید 6: قانون قانون از حقوق همه ی افراد از جمله نوجوانان حمایت میکند.نیروی انتظامی (پلیس) برای برقراری امنیت و حفاظت از مردم تلاش و با کسانی که قوانینی را نقض میکنند،برخورد میکنند.البته،پلیس قانون وضع نمیکند وقدرت نا محدود هم ندارد.بلکه پلیس نیز در چهار چوب قوانین و تا جایی که قانون به او اجازه میدهد میتواند عمل کند.

اسلاید 7: سال گذشته شما با برخی وظایف قوه ی مقننه،آشنا شدید.دانستید که قانون از حقوق همه ی مردم حمایت میکندوهمه ی مردم در برابر قانون ،مساوی هستند.اما اگر قانون رعایت نشود،چه باید کرد؟هر چند بسیار خوب است که همه ی مردم در کنار هم به گونه اب زندگی کنندکه هیچ وقت اختلافی بین آنهاپیش نیاید،همه وظایف خود را به خوبی انجام دهندفبه حقوق یکدیگر احترام بگذارند وقوانین را رعایت کنند،اما به هر حال در هر جامعه ای افرادی وجود دارند که با زیر پا گذاشتن قانون تخلف میکنند.همچنین در هر جامعه ای اختلافاتی بین افراد به وجود می آید.این اختلافات ممکن است در اثر اگاه نبودن و ندانستن قانون پیش بیاید ویا افرادی عمدا از قانونی سر پیچی کنند.

اسلاید 8: قوه ی قضائیهدر هر جامعه ای باید نهادی وجود داشته باشد که عدالت اجتماعی رابرقرار سازد،بر اجرای قوانین نظارت کند،با تخلفات برخورد کند ومتخلفان را به مجازات برساند.این نهاد((قوه ی قضائیه))است که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراداست.

اسلاید 9: رسیدگی به شکایت های مردم وحل اختلافاتیکی از مهمترین وظایف قوه ی قضائیه،حل کردن اختلافات مردم است.البته در هر اختلافی بهتر است افراد سعی کنند در درجه ی اول از راه مسالمت آمیزوبا گفت و گو موضوع را حل کنندودر این راه از افراد با تجربه تر و ریش سفیدان ،فانیل و شورای حل اختلاف محله کمک بگیرند ودر صورتیکه نتیحجه ای حاصل نشد برای حل اختلاف به دادگاه مراجعه نمایند.دادگاه ها انواع گوناگون دارند.همچنین،هیچگاه افراد نباید برای گرفتن حق خود،به طور خود سرانه یا از راه زد و خورد و نزاع،عمل کنند.

اسلاید 10: انواع دعاوی(اختلافات)به طور کلی دعاوی ای که در در دادگاه طرح میشوند ،به دو سته تقسیم میشوند:

اسلاید 11: دعاوی(اختلافات کیفری)مربوط به اعمالی است که دادگاه برای فردی که مرتکب جرمی شده است ،مجازات تعیین میکند.

اسلاید 12: موقعیت های 1و2،نمونه هایی از دعاوی کیفری است:موقیت 1:در یک مغازه،فردی به هنگام اختلاف بر اثر موضوعی با یک مشتری دیگر شروع به تهین و فحاشی وافترا زدن به او نمود و اورا با قدرت نمایی تهدید کرد.در موقعیت 1 به موجب قانون، فحاشی و افترا یا قدرت نمایی،جرم است و مجازات زندان دارد.موقعیت های 1و2،نمونه هایی از دعاوی کیفری است:موقیت 1:در یک مغازه،فردی به هنگام اختلاف بر اثر موضوعی با یک مشتری دیگر شروع به تهین و فحاشی وافترا زدن به او نمود و اورا با قدرت نمایی تهدید کرد.در موقعیت 1 به موجب قانون، فحاشی و افترا یا قدرت نمایی،جرم است و مجازات زندان دارد.

اسلاید 13: دعاوی (اختلافات)حقوقی:مربوط به اعمالی است که دادگاه مجازاتی تعیین نمیکند بلکه افراد را ملزم میکند که تکالیفشان را انجام دهند یا حقوق قانونی دیگران را بدهند.

اسلاید 14: موقیت های 3و4 ،نمونه هایی از دعوی حقوقی است:موقعیت3:یکی از همسایگان خانم شریفی در هنگامم ساختمان سازی به طور ناخواسته ، قسمتی از خانه ی اورا با لودر خراب کرده است.در موقیت 3دادگاه،میزان ضرر و ضیان را تعیین میکندوفردخسارت زیادی را بپردازد.موقعیت4:آقای سعیدی ادعا میکند بخشی اززمین کشاورزی آقای محسنی را خریده و در آن درختکاری نموده است اما آقای محسنی میگوید مقدار زمین تصرف شده مطابق با سندی که تنظیم شده ،نیست.در موقیت 4نیز پس از رای دادگاه،فردی که خطا کرده،باید حقوق دیگری را به او پس دهد..

اسلاید 15: شاد و پایدار باشید...!!!

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید