ghove_ghazaiye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوه قضائیه ۳”

قوه قضائیه ۳

اسلاید 1: تهیه کننده:هاله علمدار سارا کیوان

اسلاید 2: قوّه قضائیه

اسلاید 3: چه کسانی از نوجوانان در برابر آسیب ها و تهدیدات، محافظت می کنند؟خودخانوادهمدرسهقانون

اسلاید 4: خودهر فرد نسبت به بدن و روح و روان خود مسئول است.و باید از اعمال و رفتاری که به سلامتی بدنی و روانی او لطمه می زند، پرهیز کند.با کمک گرفتن از خدا و دور شدن از وسوسه های شیطان

اسلاید 5: خانوادهپدر و مادر، مسئولیت مراقبت از فرزندان و فراهم کردن امکانات زندگی برای آنها را دارند.پدر و مادر در تربیت و مراقبت فرزندان، حق قانونی دارند.آنها حق دارند تا زمانی که فرزندانشان مستقل نشده اند، بر فعالیت های آنها نظارت دقیق داشته باشند.

اسلاید 6: مدرسهمعلمان و مسئولان مدرسه نیز مانند پدر و مادر، مسئولیت مهم و قانونی مراقبت از نوجوانان را در برابر آسیب های اجتماعی به عهده دارند.

اسلاید 7: قانونقانون از حقوق همه افراد از جمله نوجوانان حمایت می کند.در چارچوب قانون ، تا جایی که قانون به او اجازه می دهد.برقراری امنیت و حفاظت از مردم توسط نیروی انتظامی

اسلاید 8: در هر جامعه ای اختلافاتی بین افراد به وجود می آید.این اختلافات ممکن است در اثر:1. آگاه نبودن و ندانستن قانون2. سرپیچی عمدی از قانونایجاد شود.

اسلاید 9: قوه قضائیهدر هر جامعه ای باید نهادی وجود داشته باشد تا:عدالت اجتماعی را برقرار سازد.بر اجرای قوانین نظارت کند.با تخلفات برخورد کند. ( مجازات متخلفان)قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد است.

اسلاید 10: یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه، حل کردن اختلافات مردم است.بهتر است در درجه اول از راه مسالمت آمیز و گفتگو اختلافات حل شود.در صورتی که نتیجه ای حاصل نشد به دادگاه مراجعه نمایند.هیچ گاه افراد نباید برای گرفتن حق خود، به طور خودسرانه یا از راه نزاع عمل کنند.

اسلاید 11: انواع دعاوی ( اختلافات)کیفریحقوقیدادگاه مجازاتی تعیین نمی کند بلکه افراد را ملزم می کند که تکالیفشان را انجام دهند یا حقوق قانونی دیگران را بدهند.دادگاه برای فردی که مرتکب جرمی شده است ، مجازات تعیین می کند.( فحاشی، افترا، قدرت نمایی، غصب عنوان)

اسلاید 12: در ادامه با چند موقعیت از انواع دعاوی آشنا می شنوید.مشخص کنید که هر کدام از آنها از جمله دعاوی کیفری هستند یا حقوقی؟

اسلاید 13: موقعیت (1)در یک مغازه، فردی به هنگام اختلاف بر سر موضوعی با یک مشتری دیگر شروع به توهین و فحاشی و افترا زدن به او نمود و او را با قدرت نمایی تهدید کرد.دعاوی کیفری

اسلاید 14: موقعیت (2 )در محله آقای صادقی فردی در منزل شخصی اش افراد بیمار را می پذیرد و از آنها حق ویزیت دریافت می کند. این فرد مجوز نظام پزشکی ندارد.دعاوی کیفری

اسلاید 15: موقعیت (3 )یکی از همسایگان خانم شریفی در هنگام ساختمان سازی به طور ناخواسته، قسمتی از خانه او را با لودر خراب کرده است.دعاوی حقوقی

اسلاید 16: موقعیت (4 )آقای سعیدی ادعا می کند بخشی از زمین کشاورزی آقای محسنی را خریده و در آن درختکاری نموده است اما آقای محسنی می گوید مقدار زمین تصرف شده مطابق با سندی که تنظیم شده، نیست.دعاوی حقوقی

اسلاید 17: دادگاهقاضیعادل و آشنا با قوانینمدارک خواهان ( شاکی) و خوانده را مطالعه می کند و از آنها می خواهد تا دلایل خود را بیان کنند.

اسلاید 18:

اسلاید 19: در همه دادگاه ها افراد حق دارند فردی را به عنوان « وکیل» انتخاب کنند تا از حقوق آنها دفاع کند.اگر کسی توانایی مالی نداشته باشد که وکیل بگیرد، می تواند از دادگاه درخواست وکیل کند.وکیل کسی است که در رشته حقوق درس خوانده و به قوانین آشناست و پروانه ( اجازه نامه) وکالت دارد.

اسلاید 20:

اسلاید 21: افراد می توانند قبل از نوشتن شکایت در مجتمع های قضایی، با مشاور حقوقیدر آن مجتمع مشورت کنند تا بدانند چگونه شکایت خود را مطرح کنند.

اسلاید 22: پایان

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید