علوم مهندسیمهندسی صنایع و مواد

كايزن (بهبود مستمر)

صفحه 1:
کایزن (بهبود مستمر)

صفحه 2:
_ bo tl, ‏و راهكارهاي سازماني‎ ‏به مدیریت بهره وري‎

صفحه 3:
کایزن چیست ؟ * کایزن تركيبي دو کلمه اي از یك مفهوم ژايني است که تعریف أن تغییر به سمت پهتد شدن با بهبود مستمر و ندز واقع ‎ops‏ بو اين فلسفه استوار است که براي ایجاد بهبود در سازمان همالازم نیست به دنبال تغییرات انفجاري يا ناكهاني باشيم أ " هرنوع بهبوميا اصلاح به شرط آنكه بيوسته و مداوم باشد. ارتقاي بهره وري را در سازمان ها به ارمغان خواهد اورد. ‎YA‏

صفحه 4:
1001+ ۰۲,۶۵2 00 * معنی اصلی واژه کایزن ساده و گویاست: کایزن یعنی بهبود مستمر,. بهبود مستمري که تمامی ‎ee oh oll‏ .کارکنان و کارگران را در بر می * فلسفه کایزن براین اصل استوار است كه ‎ee Beigel oli oe Beige‏ ‎aig‏ وريد حي اسان ‎ee‏ و مداوم بهبود یابد. ‎Zi‏ ‏* فرهنگ کایزن و تعامل آتن در بین لایه ها و سازما ‎slg‏ مختلف اجتماعی دز زاین باعث شده است تا کارخانه ‎a‏ دانشگاه تبديل شود و دانشگاه به کارخانه, کارگر از مدیر بیاموزد و مدپر از ایده های کارگر بهره مند گردد.

صفحه 5:
هدف از تخبیر بهبود مستمر» بهره وري سازماني * ارتقاي كارآني سم ‎Optery thicrees right®‏ #کارها را درست انجام دادن . ارتقاي ‎wl‏ بخشي ‎EPP evivewss‏ جوم ‎Opie right‏ * کارهاي درست را انجام دادن "" بهبود بهره وري ص7۳ ‎Opicry richt thiags right‏ * كارهاي درست را درست انجام دادن

صفحه 6:
خلاصه پیام استراتژی کایزن که حتی یک روز را نباید بدون ایجادنوعی بهبود در یکی از بخشهای سازمان یا شرکت سپری نمود.

صفحه 7:
* در نگاه کايزني براي تحفق بهبود تدريجي و مستمر در سازمان ها باید سمه أقدأة (الناسي زور سورت ‎Swat‏ " 1- كليه فعاليت هايي كه هزينه زا هستند ولي ارزشي توليد نمي کنند 060 ) بايد حذف شوند . * 2- فعالیت هايي که به شكلي در جاي ديگري به صورت موازي انجام مي شوند ( 2۳۱ ) با ‎ya ee‏ " 3- آن دسته از فعاليت هايي كه براي تكميل بهبود سطح كيفي خدمات لازمتد (صى©) ب عالت هاي سازمان افزوده شوند.

صفحه 8:
" بهبود مستمر و تدريجي با بهره كيري از مشاركت کارکنان a @ oa

صفحه 9:

صفحه 10:
* همان طور که ملاحظه مي كنيد هر چه از سازمان ‎peal‏ از وظایف دسته ایجاد بهبود کاسته و در عوض بر وظايفي که جنبه حفظ و نگهداري بهبود ایجاد دارند, افزوده مي شود. " مدیران سطوح بالاتر سازمان باید همواره بش اعظطم وقت خود را صرف بهبود سازمان نمایند و امور جاري را که جنبه نگهداري دارند به سطوح پایین تر واگذار کنند. * مديري که بیشتر وقت خود را صرف پاراف توسط کارشناسان انجام شود مي گذرد. هیچ وقت فرصت آن را نخواهد داشت که به بهبود سازمان بیاندیشد. ‎YA‏

صفحه 11:
روش بهبود تدريجي - کایزن رهرو آن نیست که گهي تند و گهي خسته رود رهرو آز است که پیوسته و آهسته رود

صفحه 12:
لاه اه پید چرا لین‌کار انجام نمی‌شود فکر کنید.( فص میتولنید ‎Sina eee ls pl.‏ ‎ae p‏ أن رز ار مر ‎3- suas aisvls jlo, sus isiol , s9>9:0.2109 51 ۱-۳ yr any ‏راه بهترى هم وجود دارد‎ . ‏رز جر ار تتم ‎“vee‏ ‏لفصوویه.. ۰ ۳۳ ۳ ‎

صفحه 13:
لكر مرتكباشتبام شدید ,بلا فاصله در صدد -> رت 9 بر مر[1كئيدئتردننه ريشع تن 5باربيرسيد جرا ؟ سعرونكنيد از دفتر كار خود مشتكلامرا حل ار ل لات شن ‎per So) | ١‏

صفحه 14:
۱ رل رد اه ‎eee ee‏ یب شیر لین ‎j=‏ خرد ‎os‏ ‏هیچ وفتجزنبا 0000 0 10 ّ باری.از شکلا ‎pao‏ 93 و ‎o‏ ا لل ا للك دار ‎Rg‏ رن دمن كط سييست براىحلمسائلهر جاكه امكاندارد از -12

صفحه 15:
هيج وقتيدنبا لمقصر نكرديد .هج وقت138 لد ار iS. 11 Lien ep ete eM as) ‏مدیریتدندا رکو‎ ِ 17 a ‏ا‎ . اوتباط یکطرفه دستو و از با-لابه پایینتا مشکلانسازمان‌را ‎ore‏ نتر می‌کند » مدیریتارشد باید با لاسیه هایپ ایین‌تر سازماناوتباط دو جانیه دلشتعه باشد

صفحه 16:
انسانه۱ ‎fee gee ee hs ble‏ از لدي ‎aa‏ م كنيد نجام دك ‎Pt a ION‏ oe Ce ee ro) oe eed pepe] ere ey epee pany ‏اللا‎ beg

62,000 تومان