کسب و کار مدیریت و رهبری

مبانی کنترل در مدیریت

mabani-control-kifit

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی کنترل در مدیریت”

مبانی کنترل در مدیریت

اسلاید 1: مبانی کنترل

اسلاید 2: مفهوم مدیریت مدیریت به فرایند انجام فعالیت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط دیگر افراد اشاره می کند. این فرایند، وظایف یا فعالیت های برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را دربر می گیرد.

اسلاید 3: مدیریت اثربخش نیازمند یک سیستم کنترل اثربخش می باشدکنترل را می توان فرایند بازبینی فعالیت ها برای کسب اطمینان از انجام فعالیت ها بر طبق برنامه دانست، این فرایند شامل اصلاح کردن هر کاستی چشم گیر و انحرافی نیز می شود. همه مدیران باید درگیر کارکرد کنترل باشند حتی اگر کار در واحدهایشان طبق برنامه پیش رود. واقعیت اینست که مدیران نمی توانند از چگونگی کار در واحدها آگاهی یابند مگر اینکه بتوانند فعالیت در حال انجام را کنترل نموده و عملکرد واقعی را با استاندارد مطلوبشان مقایسه کنند. یک سیستم کنترل اثربخش می تواند این اطمینان را بدهد که فعالیت ها به شیوه هایی که منجر به دستیابی به اهداف سازمانی می شوند در حال اجرا هستند.معیاری که اثربخشی این سیستم را تعیین می کند اینست که این سیستم تا چه حد دستیابی به اهداف سازمانی را تسریع می کند. هر قدر سیستم کنترل در این امر موفق تر باشد اثربخش تر است.

اسلاید 4: کنترل اقتصادیدیدگاهی است که بر کاربرد مکانیسم های خارجی بازار تأکید می نماید. کنترل ها در مورد معیارهایی چون رقابت قیمت ها یا سهم بازار اعمال می شوند. سازمان هایی که این دیدگاه را دارند عموماً آنهایی هستند که دارای محصولات و خدماتی کاملاً ویژه و جداگانه هستند و در شرایط رقابت کامل قرار دارند. در چنین شرایطی، بخشهای مختلف سازمان نوعاً به مراکزی سودآور تبدیل شده و با درصد سهمی که هر یک در سود کل شرکت دارند، ارزیابی می شوند. مثلاً در یک شرکت تولیدی هر یک از بخش های مختلف که تولیداتی مانند ویدئو، وسایل خانگی، و تجهیزات صنعتی دارند؛ بر مبنای سهم سودی که در سود کل شرکت دارند ارزشیابی می شوند. با به کارگیری چنین معیارهایی، مدیران درباره تخصیص منابع آینده، تغییرات استراتژیک، و دیگر فعالیت هایی که نیاز به توجه دارند، تصمیم گیری می کنند.

اسلاید 5: کنترل اداریدومین دیدگاه، کنترل اداری نام دارد و بر قدرت رسمی تأکید دارد و بر آیین نامه های اداری، مقررات، دستورالعمل ها و سیاست ها متکی است. این نوع کنترل بر مبنای استاندارد فعالیت ها، شرح کامل وظایف برای هدایت رفتار اداری کارمند و سایر مکانیسم های اداری- مثل بودجه- صورت می گیرد تا این اطمینان به دست آید که اعضای سازمان دارای رفتارهای مناسب شغلی هستند و به استانداردهای عملکردی مورد نظر دست می یابند. در بریتیش پترولیوم مدیران بخش های مختلف از خودمختاری و آزادی عمل قابل توجهی برخوردارند تا واحدهای خود را هر طور صلاح می دانند اداره کنند. گرچه از آنها انتظار می رود که شدیداً به بودجه خود متکی باشند و در محدوده رهنمودهای شرکت باقی بمانند.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید