mohabat_dar_zendegi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محبت در زندگی”

محبت در زندگی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم محبت در زندگی

اسلاید 2: ارزش محبت در تعالیم اسلامی    اَلا و اِنَّ وُدَّالمُؤمِنِ ، مِن اَعظَمِ سَبَبِ الایمان:(ِپیامبر اکرم (صآگاه باشید که مودت و دوستی مؤمن ، از بزرگترین عوامل ایمان است امام جعفر صادق(ع) فرمودند:   مِن حُبِّ الرَّجُلِ دینَهُ حُبُّهُ اَخاهُلازمه ی دوست داشتن دین ، دوست داشتن برادر دینی است

اسلاید 3: حدیث قدسی :   وَجَبَت مَحَبَتی لِلمُتحابّینَ فِیّ ، وَالمُتَجالِسینَ فِیّ ، وَالمُتَباذِلینَ فِیّ ، وَالمُتَزاوِرینَ فِیّ.واجب شد محبت من برای کسانی که به خاطر من با یکدیگر دوستی کنند ، و به خاطر من با یکدیگر مجالست کنند ، و به یکدیگر عطا دهند ، و به زیارت یکدیگر روند.

اسلاید 4: امام خمینی (ره) می فرمایند :محبت با یکدیگر در راه خدا سبب حبّ خدا می شود و این حب نتیجه اش ، رفع حُجُب می باشد پیامبر اکرم(ص):  وَالَّذی نَفسی بِیَدِهِ لا تَدخُلُونَ اَلجَنَّه حَتّی تُؤمِنُوا وَ لا تُؤمِنُوا حَتّی تَحابُّوا.سوگند به آنکه جانم به دست اوست ، وارد بهشت نمی شوید مگر اینکه ایمان بیاورید ، و ایمان نمی آورید مگر اینکه هم دیگر را دوست بدارید.

اسلاید 5: رسول خدا ( ص ) مي فرمود : هيچ بنايي در نزد پروردگار محبوب تر از بناي خانوادگي نيستمرد مسلمان پس از اسلام فايده اي برتر و والاتر از همسري مسلمان به دست نياورده است . همسري که هر گاه به او مي نگرد سراسر وجودش از شادي و سرور لبريز مي گردد . هر گاه از او چيزي را طلب مي کند از او اطاعت مي کند و درغيبت شوهرش با همه وجود از ناموس و مال او پاسداري مي نمايد .

اسلاید 6: نقش مهربانی و محبت در رابطه بین زن و شوهرقرآن کریم می فرماید: «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودش و رحمة ان فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون » و از نشانه های او این که از خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنارشان آرام گیرید و میانتان دوستی و مهربانی نهاد آری در این نعمت برای مردمی که می اندیشند نشانه هایی است. در رابطه زوجین مودت و رحمت را مطرح می کند (روم/21)..

اسلاید 7: امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید: «هر کس از دوستان ما باشد، به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند».از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله روایت است: «هر چه ایمان انسان کامل تر باشد، به همسرش بیشتر اظهار محبت می کند».

اسلاید 8: تأثیر عشق ورزی والدین به یکدیگر بر سلامت فرزندانبعضی از والدین به دلیل ترس از بدآموزی برای فرزندانشان، از ارتباط های ساده و صمیمانه حتی ابراز محبت های معمولی در حضور بچه ها هم پرهیز می کنند.ابراز محبت والدین نسبت به یکدیگر جو عاطفی خانواده را مثبت و سالم نگه می دارد.

اسلاید 9: در خانواده هایی که والدین از ابراز محبت نسبت به یکدیگر و نسبت به فرزندان خود به دلیل خودسانسوری سر باز می زنند،ناراحتی های عاطفی واختلالات شخصیتی بیشتر دیده می شود.ابراز محبت والدین به یکدیگرالگوی مناسبی از رفتارهای عاطفی و جنسی را در اختیار فرزندان قرار می دهد.

اسلاید 10: تأثیر ستیزه والدین با یکدیگر بر فرزندان افزایش گرایش فرزند به خارج از خانواده برای تامین عاطفی افزایش ارتباط فرزند با دیگرانی که چون شکارچیان ماهری به دنبال شکار می گردند، و پس از شناخت مشکل شخص در نقش انسانی دلسوز ظاهر شده و برای فرار از این واقعیت تلخ، فرد را به سوی اعتیاد و دیگر انحرافات اجتماعی فرا می خواند.

اسلاید 11: نقش محبت در تربیت فرزندانمحبت براى انسان يك نياز طبيعى است پرورش عواطف و احساسات کودک وایجاد انسانی متعادل آرامش نفسسلامت اعصاب

اسلاید 12: اكثر تندخويى ها، خشونت ها، لج بازى ها، زورگويى ها، بدبينى ها، اعتيادها، افسردگى ها، گوشه گيرى ها، نا اميدى ها و ناسازگارى هاى افراد، معلول عقده حقارتى است كه در اثر محروميت از محبت به وجود آمده استکم مهری پدر ومادر انگیزه فرار بسیاری از کودکان و نوجونان فراری از خانه

اسلاید 13: خوش قلب، خيرخواه و انسان دوست پرورش فرزندانیحرف شنوی بیشتر فرزند از پدر و مادر وتربیت پذیری بیشترمصون ماندن از عقده نفسانی واحساس کمبود وحقارت

اسلاید 14: توصیه پیشوایان در مورد محبت به کودکانامام صادق(ع) فرمود: خدا بنده اش را به واسطه شدت محبتى كه نسبت به فرزند خود دارد، مورد مرحمت قرار مى دهد.حضرت موسى از خداى متعال سؤال كرد: افضل اعمال چيست؟ فرمود: دوست داشتن فرزندان از بهترين اعمال است، زيرا آفرينش آنان بر توحيد است و اگر مرگشان فرا رسيد به رحمت من داخل بهشت خواهند شد.

اسلاید 15: پيغمبر اكرم(ص) فرمود: كودكان را دوست بداريد و با آنان مهربانى كنيد و هرگاه كه به آنان وعده داديد، به وعده خود عمل نماييد، زيرا آنان شما را روزى دهنده خود مى دانند.هم چنين فرمود: فرزندان خود را زياد ببوسيد، زيرا در برابر هر بوسه اى، درجه اى از شما در بهشت بالا مى رود كه بين درجات آن به مقدار پانصد سال فاصله است.

اسلاید 16: روايت شده: مردى خدمت رسول خدا رسيد و عرض كرد: تا كنون هيچ كودكى را نبوسيده ام. وقتى بيرون رفت پيامبر به اصحاب فرمود: به نظر من اين مرد اهل دوزخ مى باشد. پيامبر اكرم فرمود: كسى كه به كودكان ترحم نكند و به بزرگ سالان احترام ننمايد از ما نيست.اميرالمؤمنين(عليه السلام) در وصيت خود فرمود: با كودكان مهربانى كن و احترام بزرگان را نگه دار.

اسلاید 17: محبت به فرزند، سيره رسول خدا و ائمه اطهار(عليهم السلام) بوده است. علاقه شديد پيامبر نسبت به امـام حسن و امام حسين(عليهما السلام)، معروف و مشهور است، براى نمونه: براء بن عازب مى گويد: رسول خدا را ديدم كه حسين را در بغل گرفته بود و مى فرمود: خدايا من حسين را دوست مى دارم تو نيز او را دوست بدار.

اسلاید 18: محبت بى جا محبت به فرزند بدين معنا نيست كه بدى هاى آنان راناديده بگيرند و از تربيتشان غافل بمانند.كودك بايدهمواره به محبت هاى پدر و مادر دل گرم باشد، ولى از تنبيه و خشونت آنان در برابر كارهاى زشت نيز هراسان باشد.امام محمد باقر(عليه السلام) فرمود: بدترين پدران كسانى هستند كه در احسان به فرزندان از حد تجاوز نمايند. و بدترين فرزند كسانى هستند كه با تقصير خود عاق پدر مى شوند.

اسلاید 19: نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات اخلاقینقش کلیدی خانواده در بلوغ و بحران هویتخلا عاطفی گرایش به جنس مخالف

اسلاید 20: مباني تحکيم خانواده در نگرش و سنت حضرت زهرا(س) تواضع در برابر همسرتواضع دختر سرور کائنات حضرت زهرا (س) در برابر حضرت علی(ع) «يا علي، البيت بيتک و انا امتک»، «علي جان، خانه خانه‌ ي توست و من کنيز توأم»

اسلاید 21: اظهار و ابراز محبت به همسرشنيدن کلمات محبت ‌آميز از لوازم يک زندگي موفق زناشويي است.حضرت فاطمه (س) خطاب به علی (ع):«روحي لروحک الفداء و نفسي لنفسک الوقاء»، روح من فداي روح تو باد و جان من سپر بلاي جان تو باشد .

اسلاید 22: دفاع وحمایت از همسر دفاع فاطمه (س) از شوهرش ، در جرياني است که علي(ع) را با اکراه و اجبار براي اخذ بيعت به مسجد مدينه مي‌ بردند: به خدا سوگند اي سلمان، از درب مسجد مدينه پا بيرون نمي‌گذارم تا آن‌ که پسرعموي خود را با چشمان خودم سالم ببينم.

اسلاید 23: زینت ظاهر برای همسراميرمؤمنان(ع) در اشاره به آراستگي ظاهر و باطن فاطمه(س) مي ‌فرمود: «و لقد کنت انظر اليها، فتنکشف عني الهمم و الاحزان»، هرگاه به او مي‌نگريستم، همه‌ ي ناراحتي ‌ها و غم‌هايم برطرف مي ‌شد.

اسلاید 24: تقسیم کار در خانوادهتقسیم کار با رهنمود رسول خدا در زندگی حضرت فاطمه(س) و علی (ع) صورت گرفت.کارهای داخل خانه به عهده فاطمه(س) وکارهای خارج از خانه به عهده علی (ع) گذاشته شد.

اسلاید 25: فداکاری و ایثار نسبت به همسردو روز غذا نخوردن فاطمه (س) و عدم تقاضای غذا از علی (ع)داستان فداکاری حضرت زهرا و رفتن به پشت در منزل هنگامی که قرار بود از علی (ع) بیعت بگیرند.فداکاری علی (ع) در مقابل فاطمه

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید