مدلی برای مدیریت روابط عمومی حرفه ای
اسلاید 1: مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای A Model for Management of Professional PR)مباحث کاربردی در روابط عمومی)
اسلاید 2: مقدمه روابط عمومی چیست؟ الف) تعریف مفهومی روابط عمومیPublic relations conceptual defintion ب) تعریف کاربردی روابط عمومیPublic relations working definition
اسلاید 3: تعاریف مفهومی روابط عمومی روابط عمومی عبارت است از تلاش ها واقداماتی آگاهانه ، برنامه ریزی شده وسنجیده جهت استقرار وکسب تفاهم متقابل بین یک سازمان وگروههای مورد نظر آن
اسلاید 4: تعریف کاربردی روابط عمومیروابط عمومی عبارتست از مدیریت ارتباطات یک سازمان با مخاطبان آن. نکات مهم و کلیدی در تعریف فوق: * مدیریت * ارتباطات
اسلاید 5: انواع روابط عمومی 1. روابط عمومی توجیه گر 2. روابط عمومی تبیین گر 3. روابط عمومی تحلیل گر
اسلاید 6: روابط عمومی تحلیل گر این نوع روابط عمومی یک روابط عمومی با برنامه است که پیشاپیش امور ، رویدادها و روندها حرکت میکند و به سطح مشاور مدیریت ارتقا میابد و در تعیین سیاستها و خط مشی های سازمان مشارکت مینماید
اسلاید 7: نگاه راهبردی در روابط عمومی -نقش مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی 1-تدوین راهبرد 2-اجراء راهبرد 3-ارزیابی راهبرد
اسلاید 8: . پیتر دراکر: ما اگر ندانیم که به کجا میخواهیم برویم، به جایی خواهیم رسید. اما کجا معلوم نیست!!!
اسلاید 9: مدلی که برای روابط عمومی حرفه ای طراحی شده است در چهار مرحله قابل اجراست: نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابیاجراارزيابينيازسنجيبرنامه ريزي
اسلاید 10: الف: نیازسنجی (شناسایی نیازهای روابط عمومی)مرحله نیازسنجی، مرحله شناسایی و گردآوری اطلاعات است که از آن بعنوان اطلاع یابی یاد می شود. در این مرحله روابط عمومی بایستی به تهيه و توليد اطلاعات (اطلاع یابی) بپردازد. يعني بايستي در جهت تهيه و توليد اطلاعات كوشش و جديت كند.
اسلاید 11: روابط عمومی اطلاع مدار بر سه مرحله استوار است:اطلاع یابیاطلاع شناسیاطلاع رسانی
اسلاید 12: نیازهای جامعهنیازهای مشتریاننیازهای سازماننیازهای روابط عمومی
اسلاید 13: نيازسنجيتوليد اطلاعاتتهيه اطلاعات
اسلاید 14: ب: برنامه ریزی (تدوین برنامه های روابط عمومی)پس از نیازسنجی، برنامهریزی گام دوم یک فعالیت علمی و کیفی است. هرچند بخشی قابل توجه از فعالیتهای روابط عمومی بطور اقتضایی تدوین و عملیاتی میشود بایستی تدوین برنامههای مشخص مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان روابط عمومی قرار گیرد.
اسلاید 15: برنامهريزي به روابط عمومي اين قدرت را ميدهد که:با تقسیم زمان آینده در قالب برنامه های از پیش تعیین شده در ساختن و مهار آینده نقش داشته باشد.صرفه جویی کافی در منابع مالی انجام گیرد (برنامه ریزی نزديك ترين راه صرفه جويي است).منابع انسانی بموقع و بجا بکار گرفته شوند(برنامه ریزی تصمیم گیری جمعی است).بخشی از بحرانها پیشگیری شود و پیش بینی لازم برای وقوع بحرانهای ناشناخته میشر گردد.در جهت دستیابی به اهداف سازمان فعالیتها انجام شود .
اسلاید 16: برنامه ریزیبلند مدتکوتاه مدت
اسلاید 17: ج: اجرا (اقدامات عملی روابط عمومی)تحقیقات انتشارات تبلیغات ارتباطات
اسلاید 18: سه وظیفه پیشین مهمترین وظیفه روابط عمومی یعنی ارتباطات را پشتیبانی می کنند به این معنا که هدف اصلی از تحقیقات ، انتشارات و تبلیغات در روابط عمومی ایجاد و حفظ و تداوم ارتباطات سازمانی است. این وظایف در قالب مجموعه ای از فعالیتهای ارتباطی (انسانی و رسانه ای) انجام می پذیرد:ارتباطات انسانیHuman Communications ارتباطات رسانه ای Media Communications
اسلاید 19: ارتباطات انسانیگفتگوهای رو در روجلسات پرسش و پاسخمذاکرات رو در رومصاحبه های استخدامی و اداریبرگزاری اردوهای تفریحیبرگزاری جشن هابرگزاری نمایشگاههابرگزاری سمینارهای علمیو ...
اسلاید 20: ارتباطات رسانه ایانتشار آگهی تبلیغاتیانتشار خبرمصاحبه اختصاصیکنفرانس خبریانتشار گزارش عملکردانتشار مقالهو ...
اسلاید 21: اجرا ( اقدامات )ارتباطات انسانیارتباطات رسانه ای
اسلاید 22: د: ارزیابی (ارزشیابی یا سنجش کمی آثار و اثر بخشي یا سنجش کیفی آثار روابط عمومي)این مرحله از چرخه کیفیت همواره به سه علت اساسی یعنی : هزینه هنگفت اثربخشی نادر بودن متخصص اثربخشی و فقدان دقت کافی پروژه های اثربخشی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
اسلاید 23: در اثربخشی تلاش است تا :شدت (تاثير گذاري عمقي يا سطحي)سرعت (دریافت زود، بموقع یا دیرهنگام ارسال و دريافت پيام) جهت ( دريافت مثبت ، منفي يا خاكستري پيام)و قدرت (تغيير دانش، نگرش يا مهارت) تاثیرات ارتباطی سنجیده شود.
اسلاید 24: در این مرحله میخواهیم ببینیم یک روابط عمومی چقدر از نظر کیفی اثربخش بوده است (اثربخشی روابط عمومی). و میخواهیم بدانیم فعالیتهای یک روابط عمومی چقدر اثربخش بوده است و چه آثاری داشته است (اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی). و آیا میلیاردها تومان هزینه پیامهای ارتباطی و تبلیغاتی و مراسم و ... آیا آثار مثبت داشته است یا منفی؟
اسلاید 25: ارزیابیارزشیابیاثربخشی
اسلاید 26: جمع بندیچرخه کیفیت معیاری مطلوب برای مدیریت هر فعالیتی است.کیفیت انتها ندارد لذا چرخه کیفیت همواره تکرار می شود.برای مدیریت و همچنین بهبود مستمرفعالیتهای روابط عمومی چرخه کیفیت مدلی مطلوب است.
اسلاید 27: ارزشيابيبرنامه ريزياجرانيازسنجيارزيابيارتباطات رسانه ایارتباطاتانسانیاثربخشيبلندمدتكوتاه مدتتوليد اطلاعاتتهيه اطلاعات
اسلاید 28: هميشه سالم و سربلند باشيد
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.