صفحه 1:
مدل تعالی سازمانی EFOQM

صفحه 2:
> تاریخچه > کیفیت معرة سسه اروپایی مدیریت > ضرورت مدل و مفاهيم اصولی برتری > منطق ‎٩۵066‏ * مدل برتری /۶۳۵۱ > ۴۲0۳ ارتباط بین مفاهیم اصولی برتری و مدل برتری

صفحه 3:
ناریخچه ‎EFQM-19AA ©‏ شکل گرفت. * ماموریت این بنیاد" نیروی محرک بودن برای حفظ تعالی در اروپا" و چشم‌انداز آن " درخشش سازمانیای اروپایی در جبان " است. * ۱- مدل ]۳07۷ ارائه شد ۶ 1۹۹۵- مدل نوع سازمانبای عمومی طراحی و بکار گرفته شد © 1198- مدل نوع 51/1155 طراحى شد »© 1194- بازنكرى و بيبود اساسى در مدل داده شد (مفيوم 1141(418) ۶ --۲- ارائه ویرايش 57۷۲۳۴ * ۲۰۰۳- بازنگری در مدل ‏* _ تعداد اعضای کنونی به بیش از ‏۰۰ شركت بالغ مى شود.

صفحه 4:
معرفی موسسه اروپایی مدیریت کیفیت ‎The European‏ ‎Foundation for‏ ‎Quality Management‏

صفحه 5:
موسسه اروپایی مدیریت کیفیت #4 موسسه اروپایی مدیریت کیفیت یک مجموعه غیر انتفایی از اعضایی است که در سال ۱۹۸۸ بوسیله ۱2 شر کت بزرگ اروپایی با رسالت پیش برنده برتری پایدار در اروپا در جانی که موسسات اروپایی کار می کنند تاسیس گردید. عل تا ژانوبه ۲-۰۰ تعداد اعضا به ۸۰۰ عضو از سراسر اروپا و کسب و کارهای مختلف رسیده است. علاوه بر اين برای کسب جایزه و مدیریت فرایند ‎a‏ این موسسه یک سری خدمات برای اعضا تدارک دیده است .

صفحه 6:
کلیات مدل تعالی سازمانی

صفحه 7:
ضرورت مدل و مفاهیم اصولی برتری

صفحه 8:
ضرورت مدل # افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کیفیت و ضرورت توجه بیش از پیش به آن در سطح جامعه با در اختیار داشتن یک متدولوژی اجرایی علمی . # امکان ارزیابی سازمانبا بر اساس معیارهای علمی ارزیابی عملکرد. # امکان خودارزیابی سیستماتیک توسط سازمان‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف خويش و همجنين مقايسه با ساير سازمانها. # امکان شناسایی دستاوردهای موفق سازمانیا در زمینه بیبود کیفیت و معرفی آنها به سایر سازمانها به منظور الگو برداری .

صفحه 9:
# ایجاد انگیزه رقابت در سازمانها براي بهبود دائمي کیفیت فرایندها , محصولات و خدمات توليدي . ¥ شناسايي و معرفي سازمانهاي برتر و سرآمد و ارچ نهادن به تلاش آنها . + افزايش توان رقابت پذیری سازمانها در سطح بین المللي و همچنین افزایش سازگاري آنها با ابزارهاي منطقه‌اي و بین المللي . + افزايیش سطح بهره وري و دستيابي به موفقيت‌هاي

صفحه 10:
ارزش‌ها و مفاهیم بنيادين مد؛ ‎٠‏ مدير بر 7 شارکت یادگیری؛ نو آوری و فر آیندها و واقعیت‌ها نان یود مستمر ‎

صفحه 11:
مفاهیم اصولی برتری نتیجه گرلیی-1 سرآمدی به ایجاد توازن و جلب رضایت تمامی ذینفعان سازمان بستگی دارد . اين ذينفعان در حالت عمومی عبارتند از : کار کنان . مشتریان : تامین کنند گان . جامعه . سیامداران و سایر کسانی که در سازمان منافع مالی دارند . ١ ١ ‏مس0 لج‎ 0 ‏ماه رلسطاویت مرن با لیات‎ apples ond ovo i wwe w wel ey hoor wk ‏امیس ناتسم‎ تسمرکز بسر مشتری-2 * داوری نهایی در مورد محصولات و خدمات با مشتری است . ایجاد وفاداری درمشتری و حفظ آن وبدست آوردن سهم بازار . در پنترین شکل ممکن از طریق توجه جدی به نیازهای مشتریان فعلی وبالقوه امکان‌پذیر است. ‎Poow‏ وین ۱ of pocket und server qudiy ed awiower boyd, reteotoa ocd works share qpia we best opkotaed trough a pear Pons oa he ceeds of pwredt al potrutd ‏وس‎

صفحه 12:
مفاهیم اصولی برتری یهبریو شباتدر مقاصد -3 ۰ رفتار رهبران سازمان ایجاد کننده شفافیت و ثبات در مقاصد سازمان است و محیطی را فراهم می‌سازد که در آن سازمان و کار کنان می‌توانند به سرآمدی دست یابند . مسن خا ‎Oncormcy‏ & اما ۰ مت جارح رف ده ود م سم تسا سس یات ۳ اجام سم ‎ope‏ مس ما ای و یور ی مدير لساس‌فرلیندها و ولقعیتها -4 ۰ يك سازمان هنكامى موثرتر عمل خواهد كرد كه تمامى فعاليتباى مرتبط با هم در آن درك شده وبطور نظام‌مند مدیریت شوند وتصمیمات مرتبطبا عملیات جاری سازمان و بهبودهاي طرج‌ریزی شده بر اساس اطلاعات قابل اعتمادی که در برگیرنده برداشتهای ذینفعان است . اتخاذ شوا 9 0 7 ۰ ‏من‎ perPorw wore ‏حسام لت لین یه لحف امسج لك ماب راهان‎ ‏سدم‎ god devises cowerday pured pperdiow ood plowed toprovewruy ‏وى علب جه‎ vette Porwoton tha tohkdes stdwhokler pervepiow .

صفحه 13:
مفاهیم اصولي برتري ارکتو تسوسعه پسرسنل-5 * تمامی توان بالقوه کار کنان سازمان وقتی به درستی به کار گرفته خواهد شد که یک سری ارزشهای مشترک و فرهنک اعتماد متقابل و توانمند سازی در سازمان حاکم باشد . حماس ها & ‎People Devebpword‏ تاه ه ‎ood‏ سای تاه ‎best relewed frou‏ ابرم موس بیط ‎‘Dre Pl poteutd‏ ‎inet ond ewpowerwed, Whisk pwournpe he kwobewed oP everyrw.‏ بسهبود . نوآوییو یادگیریسستیر -6 عمنترد سارمان بدامی به بیسبرین میران حود خواهد رسید که مبتنی بر مدیریت دانش و به اشتراک گذاشتن آن همراه با فرهنگ یادگیری . نوآوری و پیبود مداوم باشد . ‎Ova Learctay, “krovetos & “‘koprovewerd‏ ‎Ornqnitzicad perPorwaue ts woxkoied wheo ts bused oo he woougewed vad shortag oF‏ ره ‎oowledye wikia ¢ odkere oP cooker brarctay, teovdion cad‏

صفحه 14:
مفاهیم اصولي برتري تسوسعه شردکتها - 7 ۰ یک سازمان هنگامی موثرتر کار خواهد کرد که یک رابطه سودمند متقابل با شرکای تجاری خود بر اساس اعتماد , مشارکت دانش و یکپارچگی داشته باشد . و0 لصو ۰ ‎Cuorgntnios works wore of Pevively wheat ker wily brePetd rektowshp, bul oa inst,‏ * ‎horty of handed wed leytira, wk to Porters.‏ مسئولیتهایاجتم‌اعی‌سازمان - 8 ‎owe cay Goto‏ سارمان و بر یبن دن ستامی تامین خواهد شد که رویکردهای اخلاقی رعایت شده و سازمان فراتر از انتظارات و مقررات جامعه عمل نماید . رام سل ۰ فداه جه ‎Whe bapterw heres! of the orqoczeica ved te people ore best served by wdoptoy‏ 8 . وا ۵ راون اجان ‎oad excerday fe expeviicey ond requtioce‏ موب

صفحه 15:
ممنطقر ادار 1۸0۸۴ ( در قلب مدل ۳0[۷1] جای دارد. Results ‏_نتايج‎ ‎Approach ‏رویکرد‎ ‎Deployment ‏جاری‌سازنی‎ ‎Assessment whl Reviews Sij, .هر يك از عوامل فوق داراي مشخصه هايي هستند .عناصر فوق در تمامي معيارهاي فرعي مي‌بایست مورد بررسي قرار گیرند

صفحه 16:
RADAR ghia براساس منطق 020800008 سازمان نیاز دارد : نتایجی را که بعنوان بخشی از فرآیند دستیابی به خط مشی و راهبردهای خود هدف گذاری نموده است تعیین کند. مجموعه ای از رویکردهای با ثبات و یکپارچه را که منجر به ‎Bal‏ گردد. طرح ریزی و تدوین نماید. رویکردها را به طریق نظام مند (سیستماتیک) بگونه ای که از استقرار کامل اطمینان حاصل شود. جاری نماید. رویکردهارا ارزیابی و بازنگری نماید.

صفحه 17:

صفحه 18:
GCAO ‏مدلبرتری‎

صفحه 19:
مدزبرتری ۴6۳0۱۸ چبار چوبی است غیر تجویزی که ساختار آن بر پایه ارزشیای هشت کانه ودر (8)030) مدل برترى نه ناحيه شکل یافته است. ينج تااز اين حوزه ها كروه توانمند سازها را تشكيل مى دهند و بيان كننده نوع فعاليتياى سازمان و جكونكى انجام آن فعاليتها مى باشند و جبار حوزه باقيمانده كروه نتايج را تشکیل می دهند و مشخص کننده خواسته هایی می باشند که سازمان باید با اجرای توانمندسازها به آنبا دست یابد . این مدل که مشخص می کند رویکردهای زیادی برای دستیابی به برتری پای دار در تمامی جنبه های عملکرد وجود دارد بر پایه این فرضیه استوار شده است که : نتایج برتری در رابطه با عملکرد. مشتری. پرسنل و جامعه. از طریق تحقق رهبری, خط و مشی و راهبرد. پرسنل. شراکتیا و منابع. و فرایندها قابل دستیایی است . بردارهای نشان داده شده در شکل دلالت بر پویا بودن ماهیت مدل دارند و نشان‌دهنده این واقعیت هستند که خلاقیت و یاد کیری ضمن کمک به بیبود توانمندسازها در یک دور بیبود. منتج به بهبود نتایج می گردند .

صفحه 20:
هد(یسرنرع إحرة قرو lye ۳ Q EFC =

صفحه 21:

صفحه 22:
EFQM ‏حد[سرترى‎

صفحه 23:
Leadership 1-5 ya ja رهبران سرآمد ماموزیت و دورنمای سازمان را تعیین نموده و دستیابی به آنبا را تسبیل می نمایند . آنبا ارزش‌های سازمانی و سیستم های مورد نیاز برای موفقیت پایدار را ایجاد و از طريق اعمال و رفتار خود به اجرا در می‌آورند .در دوران تحولات آنبا ثبات در مقاصد دارند . هر کجا که لازم باشد چنین رهبرانی قادر هستند جبت سازمان را تغییر داده و سایرین را برای پیروی از آن تبیج نمایند .

صفحه 24:
رل رهب بران 0 یادن از ا ا 0 مدیریت وپ‌بود مه آنها مشا رکت مینمایند

صفحه 25:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی ۱-۲ ایجاد و اجرای at ‏انتقال اطلاعات‎ . انكيزش. حمایت و تقدیر از کار کنان تقویت رفتار ایجاد تغییرات و تحولات

صفحه 26:
رهبران» ماموریت» آرمان و ارزشهایی را ایجاد و خودشان الگوی فرهنگ برتری میباشند وتوسعه ماموریت و آزمان سازمان يك @ ايجاد وتوسعه والكوسازى اخلاق وارزشهايى كه ايجاد كننده فرهنك سازمانی هستند. تسه ماو سا اك @ بازنگری وییود ات بخشی رفتارهای شخصی رهبری وعمل بر اساس تیازهای آینده رهبری 0 @ حضور شخصى وفعال در عمليات يبود سم يس يي ييف نيلت م ييه ‎pails ©‏ ‎te‏ ‎Boke: best oe‏ موس ‎ey by shamans be eres‏ يب بد يعست وس سويت مسوم وحم لح سعط وا مهس ‎ ‏8 تشويق , حمایت واجرا بر اساس یافته های فعلیت های یادگیری ‎ee he Pine Perce) waves‏ مدای موه ‎Gaerne‏ ‏@ اولویت دادن به فعالیهای پیبود ‎topreveord wr‏ ] ‏@ ایجادانگیزه و تشویق همکاریبای درون سازمانی ‎(ronkeny ol merous cokborcara wits fer arent.‏ ‏وبق توان افزايى «خلاقيت و نوآورى بطور مثال از طريق تغبير ساختار سازمان . سرمايه كذارى بر روى فعاليتباى ياد كيرى و

صفحه 27:
0 رهبران شخصا براى اطمينان يافتن از ايجاد و توسعه و بكاركيرى سيستمهاى مديريت و بهبود مستمر آنها مشاركت ‎lene‏ تنظیم ساختار سازمان در جهت تحقق خط مشی و راهبرد. ‎Ohya her organs seeker W mgpurt ebery oP We poly wal ery‏ اطمینان از وجود و بکارگیری سیستمی به منظور مدیریت فرآیندها سس ‎pee np‏ م سوه برس اطمینان از وجود و بکارگیری فرآیندها جیت توسعه,استقرار و بروز کردن خط مشی و راهبرد. زاس امن با ‎oP‏ بوقلی لمت تسم بلط ۳ مسج و ‎Grewtoy‏ اطمینن از وجود و بکار گیری فرآیندی به منظور اندازه گیری ‏ بازنگری و بهبود نیج کلیدی ‎sil Rreriond okey rede kbar epee‏ مس موی سا من موق اطمينان از وجود و يكاركيرى فرآيند يا فرآيندهابى جيت إيجاد اتكيزه , شناخت ؛ برنامه ريزى و بكاركيرى بيبودها؛ برلى كاراتر كردن رويكردها. بعنوان مثال استفاده ار خلاقيث . نوآورى و فعاليتباى ياد كيرى ساسم ‎ben‏ ساوسو سر ین باوج ‎Smee‏ ‏ا ا © ره بو له مه رو اج 86

صفحه 28:
8٠ 5 رهبران با مشتريان وشركاء و نمايندكان جامعه در تماس هستند برآورده کردن.فهمیدن وپاسخگویی بهنازها و توقعات آنها وی زو اس سوم موس ام مسا ‎{Dent‏ برقراری و حضور در شراکتها ۳ برقراری و مشارکت در فعالیت های پیبود مشترک وه مود و ‎ced pert‏ بالق قدر دانی از فراد و گروههایی از ذینفعان برای خدمات و وفاداری و .. ایشان به سازمان ‎her voit ke oreo waves Por byxdy ee‏ 0 عضویت در گروههای تخصصی و مشارکت در کنفرانسها و سمینارهای تخصصی بهویژهنایی كه در رستای توسعه و پشتیانی از برتری سازمانیمیاشند. ‎le sa acl ala ce eae‏ تمع ب وني پشتیبانی و اشتغال به فعاليتبايى با هدف بيبود شرايط محيطى و خدمات سازمان به جامعه. المج ا سجاه «اسسصدجيب دأ امد تدحت سأ سحجوت اه فج ‎nd mornin cottie‏ تعجرو 9

صفحه 29:
8٠ رهبران » فرهنى سر آمدى را در بين كار كنان تقويت مى كنند تببین شخصی ماموزیت . آرمان . ارزشها: خط مشی و راهبرد. برنامه ها واهداف كوتاه مدت و يلند مدت سازمان براى يرسئل ‎pore‏ سمس اج ‎bpm‏ سای مرسمه امه رای تا و مه تمه مومس موم ‎(Persea‏ در دسترس بودن , کوش دادن و پاسخگوبی به پرسنل شر کت ‎en soem, cot otto el repens Fete‏ کمک وپشتیبنی از پرستل سازمان جهمت دسترسی به برنامه ها واهداف کوتاه مدت و بلند مدت آنان تسم امب سمهموات سمال سا رسای او روموت لت رو تشویق و ایجاد قابلیتهایلازم در پرسنل جهت مشار کت در فعاليتباى ‎Some‏ ‏لمعه و موم و رام لو بمو مومه اا قدردانی به موقع و مناسب از تلاش فردی و گروهی در تمامی سطوح سازمان ‎nbtd Horo ves ha ar orcenea, 919 RA TN OE‏ سسا ترویج و ترغیب ایجاد فرصتهای پرابر و ] a meron ‏اجب ممم جرب تعيب‎ era

صفحه 30:
رهبران تحول سازمانی را درک کرده و از آن حمایت می‌کنند. 8 درک محرک‌های بیرونی و درونی تحول سازمانی ‎chen: Pear thee rarepezcnt‏ ۱ سس للم له بط نمی( © شناسايىو انتخاب تحولاتی که نیاز است‌درون سازمان . درالگوی سازمان و در روابط بیرونی آن اتفاق * ی امه متام سا ار تشم ‎udhta the‏ میت سا با لعف ‎(death yioy ced srtecitay chucges trot‏ ‎ne‏ داص ها موس + 8 _رهبری در تدوین و توسعه طرح‌های تحول سازمانی ‎places |‏ واه ان سوام با بسا ۰ 8 فراهم کردن سرمایه . منابع و پشتیبانی لازم برای تحول سازمانی ‎ober |‏ ۵ سوه ای مسج موس پممو) ۶ @ مدیریت ارائه برنامه‌های تحول سازمانی و ریسک‌های موجود در مجموعه کلی این برنامه‌ها ۱ ond risks oP the overdl porPicky oP chose prourenmaes |

صفحه 31:
رهبران تحول سازمانی را درک کرده و از آن حمایت می‌کنند از ایجاد موثر تحول سازمانی و مدیریت ذی‌نفعان ‎delvery oP oboe oud wares otthehokbers $‏ مرها بط پوس 6 اطلاع رسانی در مورد تحولات سازمانی و دلایل آنها برای کار کنان ‎cod the neasves Por hes to eryactzutios people ocd ofwer stubeholders |‏ 9 ] ۵_ توانا کردن کار کنان برای مدیریت تحول و پشتیبانی از آنیا ‎oboe |‏ مومت و تام بویت اجه بو اندازه گیری و بازنگری اثر بخشی تحولات سازمانی و تسهیم دانش بدست آمده در این خصوص ‎oP phages onl sharky he horwkecke aved‏ 1

صفحه 32:
خطمشی و لستیلتژی-2 5۲۲۵۲60۷ & ‎Policy‏ (x سازمانیای سرآمد ماموریت و دور نمای خود را از طریق بوجود آوردن یک استراتژی متمرکز بر منافع ذینفعان و با دز نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می‌کنند , به اجرا در می‌اورند . خط مشی‌ها: برنامه‌ها: اهداف وفرایندها به منظورتحقق استراتژی‌ها بوجود . آمده و جاری می‌گردند

صفحه 33:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی 1 نیازها و توقعات حال و آينده ‎r‏ ل ذينفعان انتقال و جاری , ح كردن از طريق فرايندهاى كليدى روز كردن جاري كردن خطمشي و استراتزي درونداد

صفحه 34:
0 ab ss ey dl ole at pares جمع آوری و درک اطلاعات به منظور شناخت بازار و بخشهایی از بازار كه سازمان در حال و آينده بايد در رابطه با آیا عمل کند . انب مه سا سید باون ‎oad umerstonday iPorwuioa by deer fe warhet ond‏ ملق ۰ ‎pperde ta bods cous cr ta the Puture;‏ @ شناسايى كردن . درك كردن و بيش بينى تحولاتی که در بازار روی می‌دهد .شامل فعالیتهای رقبا ‎KdeaP jog ,Omderstordag oad atirataey cevebpords ta he worket poe , thnks oocpetion!‏ + ‎powparior ay.‏ @ شناسایی کردن : درک ضرورت پ نیازها و توقعات ذینفعان فعلی و آتی شامل مشتریان . کار کنان .شركاء : جامعه و سپامداران بطوری شایسته وی , سوه سس سوه لت تا موه لو موه ری ‎wad oui stuhehokbery (Le. Boverneed or yuercioy body ) , 7 uppropriie;‏ ادم وهم

صفحه 35:
‎Lads‏ مشى و راهبرد بر اساس اطلاعات حاصل از اندازهگیری عملکره. تحقيقات: بادكيرى و خلاقيت هاى كارى ايجاد شده است ‏.تجزيه و تحليل نتايج حاصل از شاخصياى عملكرد داخلى ‎Prow tered perPorenmace teboaery‏ 0ك تجزیه و تحليل نتايج حاصل از فعاليتباى ياد كيرى 2 تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و ببترين سازمانياى مشابه زو هفرص ای در جا لحي موی ا وهی اه مب مسق تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با شایستگی های محوری شر کای بالقوه و بالفعل 0 شناخت ودرک شاخصهای اقتصادی و مردم شناسی هقی مومس لب ‎eeu yn ood sederatoodky roman‏ تجزیه و تحلیل داده های بلند مدت و کوتاه مدت مرتبط با موارد زیست محیطی , ایمنی .قانونی و اجتماعی ‎err ouokd earner , ety ood bed Boe‏ ۱ تجزیه و تحلیل داده های آثار مربوط به محصول و خدمتی که سازمان ارائه می کند در تمامی چرخه عمر آنیا ‎det 7a fe PPro oP proces ued services ferouchond ket watre Py — oye‏ ] تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین تاثیرات تکنولوژی های جدید و انگوهای نوین کسب و کار روی عملکید سازمان | 0

صفحه 36:
خط مشی و راهبرد ایجاد شده و مورد بازنگری و به روز آوری رآر مى كيرد تدوی بازگری و به رو كردن خط مشى و رلغيرد سازكاز با آزعانيا. ماموريت ها ءو رز شيايى كه ب يايهنيازها . توقعات ذينفعان و اطلاعات حاصل از آموخنه هاو فعايياق توأورى ابجلذ مدق ‎cal eo be rece‏ مسقب ‎cen sips‏ یدیس ی ی موف روش مسلب لعج بومتصو جمدلا ‎esoistadie ieirbsnaes Pron barn estrenseen ea me‏ 0[ ‏اليجاد توارن بين نيازها و توقعات يلند مدد و كوتا مدت ينان ‎2000 00 ‏ارزيبى ريسك ها و تعيين روشياي براى برطر ف سازى اين ريسك ها ‎Goercetay role aad eked yanjunge oP abrocty fae rahe‏ ‏شناییقالیتهای محورى و ضرورت برقرارى شراكت هايا لتحاديه ها براى تحقق خطمشى و استراتزي ‎ike ven co copes cel crs Por pnt |e her yor |‏ ‎ik ae ais‏ رقابیحال و یندم ‎penta‏ ل ممسسحمفه ‎akan roel Rar cena or or cpneay athe‏

صفحه 37:
خط مشی و راهبرد ایجاد شده و مورد بازنگری و به روز آوری قرار مى كيرد @ همساز کردن استراتژی سازمان با استراتژی شر کاءو متحدان ‎virdew wik hove oP porters unt dknoer‏ ] 8 تاکید مجدد بر حضور در بازارهایی که سازمان در حال حاضر در آنها حضور دارد . یا تعیین نياز به تغيير در بازار و ورود به بازآرهای دیگر ۰ . ارو تاو موه تا وشوو ۵ او لمات ۰ ‎preveue‏ بمب و6 © ارزیابی مرتبط بودن و اثر بخشی خط مشی و راهبرد تیه لجت را هجوج وه لمی جومروه, ! بقل © (00) شناسایی عناصر اصلی موفقیت سازمان وه( موه له برس © همراستا کردن استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی با شرکا و توسعه مداوم انها به همراه یکدیگر سه ع تا ا و م ا ا

صفحه 38:
خط مشى و راهبوداز طریق چارچوب ف رآیندهای کلیس‌دی 0 استقرار مى يابند :© تعریف, طراحی و انتقال چهارچوب فرآیندهای کلیدی مورد نیاز جبت تحقق خط مشی و راهبرد سازمان رام و« تمس با وا وله و بو اه سوه بل لو پل لت :© اطلاع رسانی خطمشی و استراتژی به ذینفعان سازمان و ارزیابی میزان آگاهی آنها از خطمشی و استراتژی ‎poloy oad sirdey to stokehohers evdvatoy he avorruses oP |‏ تون .۰ 8 همسو کردن. اولویت بندی .تصویب و اشاعه برنامه‌ها ء اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در سازمان و نیز پیگیری دستیابی به اين موارد . حلاصب حت ها ‎vb poives and‏ رطس تس * ‎Pokaatery a7‏ © ايجاد يى ساز و كار كزارش دهى كسترده در سازمان براى 57 میزان پیشرفت ‎Cokbbehtoy onypntraion ute reportey wevkentnwy 1 track proweey .‏ +

صفحه 39:
منلبپلنسلنی-3 6۵50۷۵۲6۵ ۲۱۱۵۵۱ سازمان‌های سرآمد تمامی توان بالقوه کار کنان خود را در سطوح فردی. تیمی و سازمانی مدیریت 03905 بهبود داده و شکوفا می‌سازند . انیا عدالت و برابری ترویج کرده و کارکنان خود را در امور مشارکت داده توانمند می‌سازند. این سازمان‌ها از کار کنان خود مراقبت نموده . با آنبا ارتباط برقرار نموده و آنیا را مورد تشویق و تقدیر قرار می‌دهند به گونه‌ایی که د رآنبا انگیزه و تعید به استفاده از میارتیا و دانش خود برای منافع سازمان ایجاد . شود

صفحه 40:
وو ا ا ا ا ۱۳۳۳ 207

صفحه 41:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی تمرکز بر توانایی‌ها با توجه به اهداف

صفحه 42:
منابع انسانی برنامه ریزی » مدیریت وبهبود می یابند 0 ایجاد خط مشی . راهبرد و برنامه های توسعه منابع انسانی مام لحم ‎developer kuxoon resowree pulley, sides‏ مشارکت پرسنل و نمایند گان آنبا در تهییه و تدوین خط مشی ها . راهبردها و برنامه های منابع انسانی تسه تام میور مها تشرط ۰ هو بت لت ,وله امه همساز کردن برنامه های منابع انسانی با خط مشی .راهیرد . چبارچوب فرآیندهای کلیدی و ساختار سازمانی ‎phe wk poloy ood sire, her oryectzaicad strut ood ke‏ ۱ ‎oF hey provessey;‏ ] مدیریت استخدام . توسعه شغلی و برنامه‌ریزی جانشین‌پروری ‎١‏ مام متسه هط ویو لت موق مه @ ادامه در صفح بعد |[

صفحه 43:
منابع انسانی برنامه ریزی » مدیریت وبهبود می یابند 0 @ اطمینان خاطر از وجود انصاف در تمامی مقاطع استخدامی و زمینه‌های شغلی منجمله تعیین خط مشی‌ها. استراتژی‌ها و برنامه هایی برای ایجاة فرصتهای مساوی ‎ait‏ و ۳ @ استفاده از نظرسنجی پرسنل و سایر روشها اخذ بازخور جدت بیبود خط مشی ها . راهبردها و برنامه های منابع انسائی سمدم ‎cred cher Porwoe oP eopbyee Peedbock ib koprove ineoas‏ ۱ @ استفاده از روشهای نواوری سازمانی جبت یوج روشیبای انجام کار مانند : سازماندهی مجدد زنجیره تامین کنندگان ؛ کار تیمی انعطاف پذیر . تیم های کاری با عملکرد بالا ‎way oP workiey, vt revinenetay the‏ ۱ ب صين ارت مور ها راجت مج فا راجت ی وه رابود

صفحه 44:
دانش و شایستگی پرسنل شناسایی .توسعه و پشتیبانی می شود ‎3p‏ شناسایی . دسته بندی و همساز کیدن دانش و شایستگیهای پرسنل با نیازهای پرستل زطه و تمس عبت موه ‎cod wuichtay pevple's howledqe ood‏ مجارت أ سات ‎Added oq,‏ توسعه و استفاده از آموزش و برنامه های توسعه چهت اطمینان از انطباق پیسنل و نیازهای حال و آینده سازمان هفخ لت مس | ای عمسم یت متا با عمط ‎Qrvebptag oad wetay troktog dad‏ ‎jorbo oP orementoa *‏ طراحی و ترویج و توسعه فرصتهای یادگیری فردی , تیمی و سازمانی ارو بجوها مومس له ما ,امه مور لو بو توسعه پرسنل از طریق تجارب کاری ‎people track work expertewe;‏ ] توسعه مپارتبای تیمی اه مس امد

صفحه 45:
دانش و شایستگی پرسنل شناسایی .توسعه و ۷ همسو کردن اهداف فردی و تیمی با مقاصد سازمان ها هت ‎beste krividud cod tewer obevives wk the‏ بازنگری و بروز کردن اهداف فردی و تیمی ‎tadviked ood tac oberives;‏ ملس ‎Reviews wd‏ ارزیابی عملکرد کارکنان وکمک به پرسنل جیت بیبود عملکردشان مج( ها سوه موم پمهاها لمن ‎Oppretetery‏ آموزش . مشاوره و توسعه قابليتباى تمامى كاركنان : براى كمك به آنیا جهت دستیابی و تحقق کامل توان بالقوه شان مجامج آنا سوا مدقت لمت ‎Qevebpioy , wrdbrtay vad trotciag dl people to help thew redkee‏

صفحه 46:
پرسنل مورد مشارکت و توان افزایی قرار مى كيرند تشویق و حمایت از مشارکت فردی و تیمی در فعالیتهای بهبود زره سوه هو مج له اه زورید له موم موق تشویق و حمایت از مشارکت پرسنل از طریق شرکت در کنفرانسهای داخلی.مراسم و پروژه‌های اجتماعیِ ‎vereoruey,‏ لو وه وله اما تسام و مور ر موه لو روموت ایجاد فرصتهای ایجاد کننده انگیزه برای مشار کت پرسنل و حمایت از رفتار نآورانه وخلاقانه ‎troviive ood oredr beater;‏ رودت ‎(Providoy oppor rdiiew whick stots teobewerd cad‏ آموزش مدیران برای تدوین و اجرای خطوط راهنمایی که کارکنان را در انجام کار توانمند کند(تفویض اختیار). نت سل با مار وج روطب اوه لت توارط ها موه ول تشویق پرسنل برای کار با هم در تیم ها و و وی ات و۵ و موق ۵

صفحه 47:
کارکنان و سازمان دارای گفتمان هستند تعیین نیازهای ارتباطی ‎eka any conerennteatira ceanks,‏ @ تهیه توسعه خط مشی‌ها : راهبردها و برنامه های ارتباطی بر پایه نیازهای ارتباطی هه مه لحار ‎sirdeyes cred‏ تاج موه 10109 @ تهیه و توسعه و استفاده از کانالهای ارتباطی افقی و عمودی (از بالا به پایین و بالعکس ) ‎Qevebopi sad wet top dow, botow we cnn hortaatd oraannicaira ovo‏ :© شناسایی و اطمینان از فرصتیای به اشتراک گذاری بیترین تجارب و دانش جي انیس ‎‘Hedi yoq cod sururtay opporivdiies to share best pravice ond‏ 40

صفحه 48:
0 پرسنل شرکت شناسایی و مورد قدردانی و توجه قرار می گیرند :28 همساز کردن حق الزحمه ها. بکارگیری مجدد : تعدیل نیرو و سایر امور استخدامی با خط مشی و راهبرد جما لابب ‎oP scopy ord ut pola ood strcteqy‏ سم اه لو ولو بط مش سم پم * اهر با مج همم مب ۴ سس 8 _ قدردانی از پیسنل برای پایداری آنبا در مشارکت و تفویض اختیار به آنها هولج لاه ‎heir‏ ماس ‎peuple to order to‏ مج _ ارتقاء آگاهیها و مشارکت در امور پیداشت ‎hail‏ . محیط زیست و مباحث مسئولیت اجتماعی تاو و مس ‎cod beuer‏ مهو ع باوطلت تا و راوجمه و۳ .۰ .© برقراری مزایایی نظیر . برنامه های بازنشستگی . مراقبتیای بیداشتی . مید کودک ‎okdd vary;‏ ۱ @ به رسمیت شناختن و بیا دادن به گوناگونی و پیش زمینه‌های فرهنگی متفاوت در کار کنان در جت ترویج فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی ‎barkeroued prowoten sod wed Ard aot tes 5‏ سوه سول لت بویسق ۴ه مسمت رمول ‎Revordtay cen‏ :© تامين منابع و خدماتى كه از نظر قانونی الزامی هستدد و در برخی موارد فراتر رفتن از این الزامات او با لو ی بو و ‎nd‏ تمه تا ‎oe servers hea ere‏ مه ‎Prank‏ ۵

صفحه 49:
شیلکتها و حنلبع -4 ۵50۷۲6۵ 6 ۳۵۲۲۳۵6۲۵1۵ 5-5 سازمانیای سرامد شركتهاى برون سازمانى » تامين كنندكان و منابع داخلى خود را به منظور يشتيبانى از خط مشى و استراتزى و اجراى اثربخش فرايند هاء برنامهريزى و مديريت مىنمايند .آنها به هنكام برنامهريزى و در حين مديريت بر شراكتها ‎galing‏ « ميان نيازهاى فعلى و آتى . سازمان . جامعه و محيط توازن ايجاد مى نمايند

صفحه 50:
Devkwlry warned thPoredtioa ond hooded oe wood

صفحه 51:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی شرا کهایی رون زم _ع ار فمسوسااعب

صفحه 52:
مشاركتهاى خارجى مديريت مى شوند 2 / © مشخص كردن شركاى كليدى و فرصتهاى مشاركتياى هم جهت با خط مشی . راهبردو ماموریت سازمان ‎eaP i ey parte aod occ porterrohy orrorkstig thar uA cy crn ir‏ © سازماندهی ارتباطات شراکتها و روابط با تامین کنندگان به منظور اایجاد ارزش و افزایش آن ‎wed wuxkoize vd‏ سس و ماسقا واد دادم وواس ص8 @ بوجود آوردن روابط شراکتی در ره تامین که ارزش افزوده برای مشتری ایجاد می‌کند . : موه ها ‎hots partes trot odd vote‏ اوه موق © اطمینان از ساز گاری فرهنگی و به اشتراک گذاردن دانش با سازمانبای شریک ‎porter pryactzaion‏ 7 وت ] * . ادامه در صفحه بعدٍ

صفحه 53:
مشار کتهای خارجى مديريت مى شوند / © شناسايى و هم تراز نمودن شايستكى هاى محورى شركا و پشتیبانی از توسعه دو جانبه ‎yrog od vere core Doupetewiey oP parker ud supporiey woud developed |‏ ] :© ایجاد و حمایت از نوآوری و تفکر خلاق با استفاده از مشارکتها ‎vad supportay heovdive wad oredive thtchtiay trough the use oF partcershiy‏ وش @ ایجاد اشتراک مساعی در کار با هم و در جیت بیبود فرآیندها و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و زنجیره تامين اجه امه سای لاه لو و جوا نوت ول و و وین ۰ ات

صفحه 54:
منابع مالی مدیریت می شوند ۳ طراحی یک سیستم برنامه ریزی و گزارش دهی مالی برای چاری کردن انتظارات ‎lle‏ ذینفعان در سطح سازمان مم موت سماد اماد و اه ] مس ها تلم تدوین و پیاده سازی استراتژی ها و فرایندهای مالی به منظور استفاده از منابع مالی برای حمایت از خط مشی و استراتژی سازمان م وت اب ۳ مسر له موه تم موه له و0 ۰ ‎over pobay ol sce‏ جعي ارزیابی سرمایه گذاری بر روی دارائیبای مشیود و نا مشیود. ‏خی ساریجمییمی لحي ‎ti bobs kane‏ فجي سمه ‎ixkntery‏

صفحه 55:
ماع مالی مدیریت می شوند ۷ @ استفاده از شاخص ها و روشهای مالی در جیت اطمینان از کار آیی و اثربخشی ساختار منابع رم ماه ‎or eRe oad‏ سوت نا مور لت تروق .۰ وماد © تعريف و معرفى متدولوژی‌های مدیریت مخاطرات منابع مالی در تمامی سطوح مدیریتی مرتبط . ‎to‏ و اه سا مومت( و( سامت مومت له مومو0 .۰ مهس بان اما مفموچی © استقرار یک سیستم گزارش دهی ‎Cotdbbehy report wrecked‏ + 8 برقرار ساختن و اجرای فرایندهای اصلی اداره و منترل مالی سازمان : در تمامی سطوح مورد نیاز ‎oppropride levels ta te‏ ف ف و جیورت لت ملق .۰ ‎orynircios‏

صفحه 56:
ساختمانها .تحجهیزات ومواد مدیریت می شوند @ تدوین یک استراتژی برای مدیریت ساختمان ها : تجهیزات و مواد به نحوی که از خط مشی و استراتژی سازمان پشتیبانیکند. 0 8 مديريت تكيدارى واستفاده مفيد از دارائيا در جيت يييود متعنى عمر عملكرد دارائييا سیم ‎Orpen he error wel ite oP ene apr td eee vale‏ @ مديريت امنيت ذارائىها ع ل بعص دا حيصيو ‎١‏ 2< اندازه كيرى و مديريت هركونه تائير زيان آور دارائيياى سازمان بر روى جامعه وبرسنل (شامل مسائل اركونومى. يبداشتى وايملى ) امه ‎oP he rez wee oak erwanct al muon (kekhey heck‏ ةمدقت بو حدمي ام موق ‎oe)‏ ‏...یره گیری مناسب از منایع به روشی که در تمامی چرخه عمر یک محصول : دوستارمعیط زیست باشد. ‎ro br ocr Pe ~ ake oP pronht‏ مه مد له وت سوم سوه ۵ © ادمه در صفحه بید.

صفحه 57:
ساختمانها .تجهیزات ومواد مدیریت می شوند ‎pe‏ بهینه کردن موجودیبای مواد. موجه بصی ون ۰ بپینه کردن استفاده از منابع و انرژی + Optotatay coe urpton oP ates ‏کاهش و بازسازی ضایعات‎ ۱ به حداقل رساندن تمامی تاثیرات زیان بار زیست محیطی محصولات . فرایندهای تولید و خدمات رود له موم ول , عم همم تال وله بو مس + ببينه كردن حمل و نقل جيك اا جرس وماحادة م0 .©

صفحه 58:
© © © © © تكنولوزى مديريت مى شود شناسايى و ارزيابى تكنولوزى هاى جايكزين و نو با توجه به خط مشى و راهبرد و ميزان اثر كذارى آنها بر روى تجارت و جامعه ‎dheroatve oad ewerdon tevkorboder ts fer Ikki oP pohoy ocd virco‏ 0ك ‎snd fer hopes oa he oreentratia rd woe‏ مدیریت مجموعه تکنولوژی‌ها مم جم رمسا بي مره( بيره بردارى از تكنولوزى موجود | نوآوری تکنولوژی (ساز گار با محیط زیست بطور مثال صرفه جویی در انرژی و منایع) ‎eckookow‏ ] مهار تکنولوژی در حمایت از پیبود رب شناسایی و جایگزینی تکنولوژی های قدیمی يي 40

صفحه 59:
اطلاعات و دانش مديريت مى شوند ص جمع آورى . سازماندهى و مديريت اطلاعات ودائش در جبت بشتيبانى از خط مشى و راهبرد. ‎renee ol mange ePoronain ad Renudecke ner hoy nn ae?‏ 0ك ایجاد دسترسی مطلوب برای استفاده کنندگان داخلی و خارجی به اطلاعات و دانش مرتبط ‎rele Porta cel bed‏ اك یکپارچگی وامنیت اطلاعات رت ] ایش و استفاده موثر دانش ‎veka‏ رورش . توسعه و حفاظت مناسب دارائیهای فکری جبت ماکزیمم کردن ارزش افزوده برای مشتریان وس ‎Oxtarstony , developing soe‏ وا ا سيرع وجري ري ايم رت مج ایجاد تفكر خلاق و ابداعى در سازمان با استفاده از منابع اطلاعات و دانشيباى مرتبط ‎cen rave backen wks ker oectzatos fovek fe Lew oP reve korea cen cow Aecke rereoe‏ 0ك

صفحه 60:
فیلیندها -5 0۲۵0665565 سازمان‌های سرامد فرایندهای‌خود را به منظورجلب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و ساير ذینفعان طراحی نموده . مدیریت کرده و ‎Sone ٠‏ می‌بخشند

صفحه 61:
0 aed eee

صفحه 62:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی

صفحه 63:
@ فرایندها به صورت ساختار یافته طراحی و مدیریت می شوند طراحی فرآیندهای سازمن شامل فرآیدهای کلیدی ورد از جهت ‎ab Gt‏ مشی و راهبرد نویه اجه زرم مخ ای ی با سا تعاس ی تمفجم ور ‎Denner he‏ استقار و بكار يرى ميستم مديريت فرآيندها ‎swear‏ _سم فس تس ‎ab ade yl lao 6‏ منفتد ميم على مدهريت ‎hee Se) lp AS‏ و سيست رهاق ايم و بهدافت خقلن ال ا 0 مت یمیت سب سای ال اس قاس هچ سم با لتق ‏بکارگیری ناه گری رید اجه هد عمکردی ‎ ‏ز هید مهن ‎ce mvt‏ ی سم ‎erences‏ ‏ابر طرف كردن مسائل مربوط به داخل سازمان و شركاى خارج از سازمان در جهت مديريت سراسر فرآبندها ‎] ‏جتنا‎ cw tours Rete er oreprcs aad udl eevee porters Por te efPectve ‏وسيم امامت حل سس جوحجيت‎

صفحه 64:
ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و سایر ذینفعان بکار گرفته می شود فرآ بندها با توجه به ضرورتها بهبود يافته و فوآورى براى رضايت كامل و 0 5 @ شناسابى واولويت كذارى فرصتهاى بيبود و ساير تغييرات اعم از تغبيرات تدريجى و تحولات يكباره يمجع ففصجا اجد صصص عأصا رسوججيا كاه ‎Abe yay prema opporknates Por koprovewret, oad‏ + @ استفاده از نتایج عملکردی و برداشتی و اطلاعات بدست آمده از فعالیتهای یاد گیری جبت تعیین اولویت ها و اهداف پیبود و بیبود زوشهای پیشرفته عملیاتی ‎Ret: Por‏ لحب جيه حجر مد ذا يديت موسا ‎rev ad Porm roe‏ ۱ مه ۵ ای لحم له مور :© ایجاد انگیزه جبت بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای پیسنل : مشتریان و شرکا در راستای پیشبرد يا ازبین بردن موانع (Steet onl Seer ens oro ‏مرسپ بل‎ od reve pce Peon ‏مس‎ ee ‏یس‎ ‏جد‎ breckte nuns koprovecorcte :© کشف واستفاده از طیاحی‌های جدید فرآیند. نگرش های اجیایی و تکنولوژیکی توانمندساز الوحامجاها ‎operatiy phicsophies od ecubbay‏ رم ‎provers‏ نیو موی لب سم هو * برقرارى روشياى مناسب براى بكاركيرى تغييرات لم ب ور د ‎pee‏ لبي ا ‎woes ©‏ أل

صفحه 65:
فر آیندها با توجه به ضرورتها بهبود بافته و نو آوری برای رضایت کامل وابجاد ارزش افزوده برای مشتربان و سایر ذینفعان بکار گرفته می شود اجرای آزمایشی و کنترل استقرار فرآیندهای جدید يا تغییر يافته ‎Pibtoy cad cociroay the teplwediion oP ew or changed processes;‏ اعلام تغییرات در فرآیندهابه تمامی ذینفعان مرتبط سوداين ري قن يسا بس مسب اطمينان از آموزش يرسنل جيت اجراى فرايندهاى جديد يا تغيبر يافته قبل از بكار كيرى آنها صعب ع ا سسب امتح ه ‎ioe ree ie ait mn Sania‏ اطمینان از دستیابی فرآیندهای تغییر یافته به نتایج پیش پینی شده ‎renrtay provess chames wheve predvied resus.‏

صفحه 66:
محصولات و خدمات بر اساس نیازها ‎ig‏ قعات مشتری 6 طراحی و توسعه می یابند 6 استفاده از تحقیقات بازار و نظرسنجی مشتریان و سایر بازخورها جهت تعیین نیازها و توقعات فعلی و آتی مشتریان و تصوری کف آنیادر حال حاضر از محصولات و خدمات سازمان دارند خم جد سوه ‎swveys od Porws of Peedback to deteroter te ceeds aad‏ موی اور للم ول ۵ ‎ast werr oad cher rtcheholders Por products cad services bok ww oad to he Puture vod fet percepicas oF‏ ‎xvi pocket ox vervoey!‏ © پیش‌بینی و شناسایی بهبودها با هدف ارتقای محصولات و خدمات شرکتت با توجه به نیازهای فعلی و آتی مشتریان و سایر ذیلفعان ‎Brterotog ood eu iay koproveweuy ckoed of edkowieg prods ond serves te her wik cusiowers ood ober‏ زو ‎Puture weds cod‏ ' الب © طراحی و توسعه محصولات و خدمات جدید جدت برطرف کردن نیازهاو توقعات مشتریان ‎he ured ced expecttions of‏ له تا ‎oad services‏ سل تشه متس لد وجا سسجتت روممبو. یی @ استفاده از خلاقیت و نوآوری در توسعه محصولات و خدمات قابل رقابت با رقبا مه اجه ‎Ome oreaay cxel keovetoa devel owen proche‏ © اچادمحصولت جدید با هکاری شرا ‎a‏ ‎ude porters,‏ مق ‎ew‏ مق ۵ 5

صفحه 67:
محصولات وخدمات تولید؛ تحویل و پشتیبانی می شوند أو @ تولید یا تدارک محصولات و خدمات همساز با طراحی و تکنولوژی‌های صورت گرفته عمط لت تم رت ‎ta hoe‏ وود ‎Prockeray or emertey procety aod‏ + @ ایجاد ارتباط. بازاریابی . فروش محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه و بالفعل ‎Opwwnivatey, worketay ced setay) prowetag products wad services to existag od poteotd‏ * امت © تحويل محصولات و خدمات به مشتريان سوه وه لت لیم مس * © سرویس محصولات و خدمات شامل جایگزینی آنها در موارد نیاز و اب موه لو وولو مسق ۰

صفحه 68:
ارتباط با مشتری مدیریت و بهبود مى يابد 0 ۵ تشخیص وتامین نیازهای ارتباطی روزمره مشتریان سوم مومس نوت بو سم رم لت موی © رسیدگی به بازخور روزانه دریافتی از مشتریان از جمله شکایات. ار ‎dasha eect Kohat‏ ما اس لطس 6 ارتباط فعال با مشتریان : مذاکره و دریاشت نظرات آنهابرای درک نبازها وتوقعاتشان صم اج ‎Prone tober wk meters 8 order ty denen cer rere ker comb, erento‏ © پیگیری خدمات و محصولات به فروش رفته جهت تعبین سطح رضایت مشتریان از آهاو مطلوبیت فرآیندهای فروش و سرویس ‎oa prkst wal worst debery, server sel har coco, ore etre uel oP mea ui prank,‏ ] ‎oceolproemts od ei‏ حيست جاه اجن مرس ‎O‏ بررسی وانجام تحفیقات جبت تداوم خلاقیت و نوآوری در رابطه با فروش و سرویس 0 ‏© بکارگیری نظرسنجی منظم و سایر روشهای ساختاریافته جمع آوری اطلاعات و اطلاعاتی که در تماس‌های روزمره با مشتریان بدست می آيد جبت تعيين و افزايش سطح رضايت مشتریان 0 امج مس وس سس مس ل میسیب سس يي

صفحه 69:
تنستیج‌مشتری-6 665۵۱۲ 66۵۳8۵۲ سازمانبای سرآمد بطور فراگیر نتایچ میم و برجسته مرتبط با مشتریان خود را اندازه گیری نموده و به‌انبا دست ‎٠‏ می‌یابند

صفحه 70:

صفحه 71:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی

صفحه 72:
شاخصهاى استنباطى 4 تصورات کلی 8 معصولات و خدمات اسمس ‎ver‏ + سمح لحن مخ قابلیت ‎aly ped‏ ارزش ‎whe‏ ‏ارتباط ‏قابلیت اطمینان ‎cements‏ 33 اتعطاف پذیری ۰ طراحی متکرانه سین ‎het toate‏ ‎rrehcter sees‏ ۳ رفتار مثبت و فعالانه پاسخگویی

صفحه 73:
شاخصهای استنباطی © پشتیبنیای ضمن وبعد از فروش مسا ی مه سم ‎er‏ مار قابلیتها و رفتار پرسنل رس مس سب بر سس مشاوره و حمایت سوه امه سم بروشورو مستندات فلی مس له متا سیم رسیدگی به شکایات ساوسو مهم آموزش تخصصی مربوط به محصولٍ و ‎prod cod service‏ زمان پاسخگویی oath ‏پشتیباني‎ ‎tow‏ سم ‎ ‏سوه اسب ‏تامین ضمانت و گارانتی 0ك ‏© وفادارى بط ‏۰ تمایل به خرید مجدد ‎ver the product pr‏ نا مس سره ‏۰ تمایل به خرید سایر محصولات و ‏خدمات سازمان ‏* تمایل به معرفی وشناساندن سازمان جه میت وا ووعميجلاننا يي او ‎6?

صفحه 74:
شاخصهای عملکرد * پوشش خبری یا مطبوعاتی ‎Press DOVErKE‏ محصولات و خدمات ام نس لیر قابلیت رقابت لصحم جا سعط اسمس عو جد درخ‌های خرابی, خطا و برگشت. ‎nal reat‏ ۱[ ارانه ضمانت ها و گاانتی 0ك شكايات وس شاخص هاى لجستيكى 0 جرخه عمر محصولٍ ‎proket Pe oye‏ توآوری در ‎ly‏ ‏تون با سس زمان اراته محصول به بازار مایت تاو اذامه ذر صفحه يعد 6?

صفحه 75:
شاخصهای عملکرد ?6 8 پشتیبانییای ضمن و بعد از فروش ‏ 8 وفاداری اوه موه رو و پولوو .۰ و طول مدت رصنا تيرق ‎reltocehi‏ ۱ هط ۰ تقاضا برای آموزش ۲۹ ۳۲ جح * ‎٠‏ توصيه هاى موثر ۱ ‎٠‏ رسیدگی به شکایات ۰ تناوب /ارزش سفارشات — ۰ ۲و سلس‌ارسهج( سس ۰ تعدادشکایات و قدردانيها له اون ۲و موم ۰ ۰ نرخ پاسخگویی 0ك + تجارتهای نو ویا از دست رفته عه | * نگهداری و حفظ مشتری ‎rete‏ وی ۰

صفحه 76:
Human resource Result 7 ‏نتلیج‌منلبهلنسلنی-‎ (x سازمانهای سرآمد بطور فراگیر نتایج مهم و برجسته مرتبط با منابع انسانی خود را اندازه‌گیری نموده و ‎٠‏ بدانها دست مى يابند

صفحه 77:

صفحه 78:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی

صفحه 79:
مقیاسهای استنباطی @ ایجاد انگیزه و حرکت مسوم ۰ توسعه ارتقاء شغلی ‎devebpwedt‏ سور ۰ ارتباطات سازمانی مج ۰ ایجاد فرصتهای یکسان در سازمان بلج و مشارکت هدایت و رهبری فرصتیای یاد گیری و دستیابی به اهداف ما لت ما ها مور قدردانی تصسرهتتها ن اهداف و ارزیابیبا ‎foret getty cod appro‏ ارزشیهای سازمانی . آرمان . ماموریت خط مشی و راهبرد اه ,ملس مس و( ‎veto, poly wad virco‏ آموزش و توسعه منابع انسانی ‎tretotey cod develpoect‏ ادامه در صفحه بعد 8

صفحه 80:
رضایتمندی واحدهای ستادی سازمان وص رل و مت شرایط استخدام و اشتغال ‎prado‏ نما ‏امکانات و خدمات اه لجی نت( ‏شرایط ایمنی و بیداشت لین ‎oad ery‏ لیا ‏مقیاسهای استنباطی ‎pb omens ‏حقوق و مزایا‎ ‏مایا لسن بو‎ ‏ارتباط همکاران‎ eer ‏لوط عل‎ ‏خط مشى و اثرات زيست محيطى سازمان ‎poly aod‏ سمهت ذا ومسوادصيسه جا تس ‏نقش اجتماعی و عمومی سازمان امه روت وا طلمت با هون سا و ‏شرایط معیط کار ‏هو مامت ‎0

صفحه 81:
شاخصهای عملکرد دست‌آوردها ۰ نرخ موفقیت آموزشیا و توسعه و جیت دسترسی به اهداف له یاهع موه ‎evebpwed tp weet vbievies‏ *_ قدردانی‌ها و جوایز خارجی وی ‎od‏ مه توق انكيزه و مشاركت. سیب ات مشارکت در گروههای پیبود ‎needa‏ ۳ مشارکت در نظام پیشتهادات 0 سطح آموزشهاو توسعه كاركنان ‎ecto a vb‏ لد لصحا منافع قابل اندازه كيرى كارهاى تيمى sowanrchle becePe oc ‏جمد‎ ‎Una S spotty 3 | نرخ پاسخگویی به نظرسنجیهای پرسنل جايح لصي ب سعد مسمس ادامه در صفحه بعد

صفحه 82:
شکایات و نارضایتی‌ها مس روند استخدام یج نرخ گردش کار کنان (ترک و استخدام) علصا افج اعتصابات او استفاده از مزایا مسا ل ما ف استفاده از تسهيلات ایجاد شده توسط سازمان(تفریحی و مذهبى) فعسم ملتسي د صا« Sete oes} اخاچه ون صفحه نید 0

صفحه 83:
شاخصهای عملکرد 8 خدمات که به پرسنل سازمان ارائه می‌شود: ‎provided iy he orcactruton’s people‏ نود ۰ دقت در ارائه خدمات اداری و کارگزینی به کارکنان wowey oP perevoel udwhitraiva ‏اثر بخشی ارتباطات سازماتی‎ ۰ ‏مهدهج‎ nicdion oP erivewrss ‏سرعت جوابگویی به درخواست‌ها و سوال‌های کارکنان‎ * ‏مهوت و سوب خن لو‎ ‏ارزیابی آموزش به کارکنان‎ * ‏یله بو‎

صفحه 84:
نتلیج جلمعه -8 ۶ااعع۳ 50616۷۲ (x سازمانهای سرآمد بطور فراگیر نتایج مهم و برجسته مرتبط با جامعه را اندازه‌گیری نموده و به‌انها دست ‎٠‏ مى يابند

صفحه 85:

صفحه 86:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی

صفحه 87:
مقیاسهای استنباطی ‎O‏ عملکرد بعنوان یک شپروند مسئول ‎perPorwuure wu resprube vied‏ ۰ _ انتشار اطلاعات مرتبط با جامعه ها دما وج ‎decrees of‏ سس + ایجاد موقعیت‌های برابر مر ون لعیی ‏+ تائیرات محلی و ملی بر روی اقتصاد موی وت لجت لا من امن ‏+ ارتباط با مسئولین و سازمانهای مرتبط ان مهار لت ‎vrelaicship‏ ‏رفتار منطبق بر اخلاق میا فد ‏3 مشارکت با انجمنها و گروههای محلی ‎nacht ta fe canara hore‏ ‎meres‏ ‏۰ _ مشارکت در آموزش و تحصیلات بت لجت متسه ۱ ممجامم ‏+ پشتیبانی از خدمات رفاهی و پزشکی ‎support Por weded and wePor prover ‎ ‏انى از فعاليتباى ورزشى و امور تفريحى ‎apport Por sport wed bw‏ ‏* کارهای داوطلبانه و بشر دوستانه فان ‎vohstay work oad‏ ‏ادامة دز ضنحه بعد |

صفحه 88:
مقیاسهای استنباطی 9 تلاش برای کاهش و جلوگیری از صدمات ناشی ازفعالیتهای سازمانییا ناشی‌از محصولات سازمان در تمامی چرخه عمر * خطرات سلامتی و حوادث ات لمی تنم ايسا * سر وصداوبوی نامطبوع ‎wer xd ob‏ + خطرات (ایمنی) ‎hazards (Pov)‏ + آلودكيها وضایعات سمی ‎pohtcs cad tonto ewirsira‏ @ اعلام فعالیتهای زیست محیطی و نگهداری منابع ] vs whttes i wet hi he prevervotra ond ‏راوس‎ وج جو. انتخاب روش حمل و نقل 0 جنبه ها و تاثیرات زیست محیطی اس ‎evo‏ ‏کاهش و حذف ضایعات و بسته بندی مناسب ‎eed vheotraton DP warty ad parker‏ ] جایگزینی مواد اولیه و سایرورودی‌ها ‎exbethioa oP raw wderids pr ver tate‏ استفاده مناسب از منابع و انرژی مانند گاز و آب . برق و مواد جدید و قابل بازیاقفت ۰ هس ,باستحا رس مسق ۳ وس لیر

صفحه 89:
استخدامی و ایجاد شغل edb choses tet ewpbpwerd levels پوشش خبری ۲/۲ ۳۲5 مراودات با مسئولین و سازمانها در خصوص : ‎auhortiey ou boure zk oy :‏ ] تاییدیه یا کواهینامه ها لو مجوزها مسا واردات / صادرات سود برنامه ریزی سار ترخیص محصولات وا سر تقدیرنامه ها و جوایز دریافتی ‎ood award revewed‏ موق

صفحه 90:
نتلیج کلیدو‌چملکرد -9 و66 ۳۵۲۲۵۲۳۸۵۵۵۵ ۱۵۷ (x سازمانهای سرآمد بطور فراگیر نتایج مهم و برجسته مرتبط با عناصر اصلی خط‌مشی و استراتژی را اندازه‌گیری ‎٠‏ نموده و به‌انها دست مى يابند

صفحه 91:
لها و۳۲ ری) ۰

صفحه 92:
ارتباط و تعامل معیارهای فرعی

صفحه 93:
برونداده های عملکرد های کلیدی 8 دست آوردهای مالی شامل ‎tachedtry‏ موی سم ۰ * قیمت سیام * سود سیام ۰ سود ناخااص ‎٠‏ سود خالص ‏فروش ‏* دستیابی به ارقام بودجه ‏دستآورددهای غیر مالی لیا وس ‎Qo‏ ‏سیم بازار ‎wots shoe‏ ‏زمان ارائه محصول به بازار لت ول بت لیا تا ‎teow‏ ‎pee‏ ‏حجم (توليد . فروش 9 ‎(on‏ ‏ان ‏نرخ موفقیت ها ‎9?

صفحه 94:
فرآيندها ‎٠‏ بكاركيرى ‏* ارزیابی ‏8 نوآورییا ‏بيبودها ‏شاخصهاى عملكرد كليدى ‏زمانهاى دوره بو نرخ خرایها ‎defect rates‏ به کمال رسیدن (بلوغ ) ‎why‏ ‎Ome‏ 629 ‎Prodi‏ ‏همزمانی با بازار ‎teow by wrk‏ ‏ادامة دز ضنحه بعد |

صفحه 95:
شاخصهای عملکرد کلیدی منابع خارجى شراكتها جلاعت ‎hehehe‏ مس ای عملكرد تامين ‎OF aus‏ يوطي ‎nepke‏ ‏قیمت تامین کنندکان سور ۰ تعدادو ارزش افزوده مشارکتها ‎wud uch ake oP partake‏ سای تعداد وارزش افزوده محصولات و خدمات و راهکارهای خلقان یجاد شده توسط شرکا. ۰ ‏عمج تست ملس ی بل‎ prochet coed eorvire wohtrce ceumvced by porters ‎la‏ وارزش افزودهببودهایاجادشده در ‎ ‏قدردانی از کمکهای شرکا. موی و میب ‏55 ‎eed‏ + اقلام كردش وجوه مس ةم 2 اقلام ترازنامة سس استیلای سس و هزینه های تعمیر و ‎SAKE‏ ‏رخ پا گشت سرمایه. ۱ بازده ‎Less ya‏ ميزان اعتبارى ‏میب و ‏ادامه در صفحه بعد

صفحه 96:
شاخصهای عملکرد کلیدی ساختمانها . تجهیزات و مواد ی له نونج لفط نرخ خرابی ها گردش مواد انبارها وا روم مصرف منابع و انرژی مامح اف بکار گیری تکنولوژی نرخ نو آوری سم ۰ گردش دارایی های فکری و معنوی ‎property‏ | ثبت اختراعات یا امتیازات انحصاری ‎Cow‏ + حقوق انحصاری شب 6 ادامه در صفحه بعد 8

صفحه 97:
شاخصهای عملکرد کلیدی 8 اطلاعات و دانش قابل دسترس بودن یکپارچگی مرتبط بودن © بروز بودن مشار کت و استفاده کردن از دانش آرزش سرمایه های فکری و معنوی لاس ‎ood‏ م۳ لاس بت له باق ‎oF totelevtud vapid‏ سل

صفحه 98:
ok

صفحه 99:
تعریف جایزه ملّی بهره‌وری و تعالی سازمانی جایزه مّی بهبره‌وری و تعللی سازمانی جایزه‌ای است ملّی که بر اساس مفاد نظام‌نامه و دستورالعمل‌های تن توسط ریاست محترم جمیوری اسلامی ایران به برترین بنگاه‌های ایرانی حائز شرایط در بخش صنعت و معدن اعطا می‌گردد.

صفحه 100:
سطوح تعالی سطوح تعللی. سازمان‌ها را در دستیابی به تعللی متملیز می‌کند و میزان موفقیت آنبا را در دستیابی به تعالی. نشان می‌هد. سطوح تعالی عبارتند از: * تندیس زرّین لد * تنديس بلورين ب لس * تقدیرنامه 1 ع6 * گواهی نامه برندگان هریک از سطوح در هر گروه (گروه سازمان‌های بزرگ و گروه سازمان‌های کوچک و متوسط)؛ بطور جداگلنه انتخاب و معرفی می‌شوند.

39,000 تومان