صفحه 1:

صفحه 2:
مارد ارم

صفحه 3:
فهر ست مقدمه 8 فصل اول- تعاریف و مفاهیم © فصل دوم- نقش فناوري در خلق ثروت © فصل سوم- عوامل حياتي در مدبریت فناوري 2 فصل چهارم- الگوهاي جدید مدیریت فناوري 0 فصل پنجم- چرخه هاي حیات فناوري فصل ششم- فرآیند نوآوري فناوري

صفحه 4:
فهر ست © فصل هفتم- رقابتي بودن © فصل هشتم- استراتؤي تجاري و استراتزي فناوري © فصل نهم- برنامه ريزي فناوري 8 فصل دهم- دستيابي و بكارگيري فناوري © فصل يازدهم- انتقال فناوري :© فصل دوازدهم- صنايع توليدي و خدماتي

صفحه 5:
مقدمه اهداف آشنايي با: 0 تعریف فناوري و رابطه آن با علم و نوآوري ۵ تاثیرات فناوري بر اقتصاد. اجتماع و فرهنگ ۲ ابزار برنامه ريزي و روشهاي پیش بيني فناوري 0 شیوه هاي ارزيابي و انتقال فناوري 2 حقوق مالکیت معنوي 8 کارآفريني و مدیریت نوآوري

صفحه 6:
مقدمه جایگاه درس در رشته مهندسي صنایع 2 امروزه رونق اقتصادي کشورهاء صنایع و شرکتها به مدیربت موثر فناوری وابسته است. © بهره برداري موثر از فناوري بر قدرت رقابتي شرکتها تاثیرگذار بوده و به عنوان عامل بقاي شرکت در بازار مطرح است. © ميتدسين ضنائع تدر جور فعالیت خوه اد ضن جع با عواملي که به نوعي موجب تکنولوژیک مي شوند شامل افقهاي برنامه 5 تحقیقات. خلاقیت. کیفیت محصولات. بهره وري و ... در ارتباط هستند. © مديريت فناوري به عنوان يكي از افقهاي نوين در حوزه فعاليت مهندسين صنايع در سطح ملي و بنكاه مطرح است.

صفحه 7:
فصل اول تعار رف 5 مفاهیم

صفحه 8:
تعاريف و مفاهيم تعریف فناوري Technology = Techne + Logie/Logia © عامل تبدیل ورودی‌ها به ضروجی‌ها که ایجاد مزیت رقابتی می‌کند. M. Porter

صفحه 9:
A, D. Little در یک محصول ‎ani» ABS‏ 10۷12 در ویدئویا کامپیوتر؛ 1.010 در تلویزیون ی در صفحه نمایش کامپیوت و ... دریک فرآیند تولیدی 10101 در خط توليد ‎AGV Sty‏ در حمل ونقل كا ركاهي 45/145 در البارو... دریک فعالیت پشتیبانی ۲ در طراعي و ساخت نموه 6/83 در طراحی فرآیند 1118 در پرنممریزی تلید و ...

صفحه 10:
تعاريف و مفاهيم تعريف فناوري ‎Technology = Artefact + Skill +‏ ‎Knowledge‏ © تركيب سیستمیک از ابزان دانش (فنی) و اطلاعات لازم بسراى بكا ركيسرى ابزرار و نين مهارتهاى انسانى مورد ذياز برراى استفاده (بهسهبرردارى ) از دانش و ابزار T. Khalil

صفحه 11:
تعریف فناوري 8 کاریرد عملی دانش و تجربه در پاسخ به نبازهای احتماعی ‎Set‏ محصول در یک فرآیند تولیدی A. D. Little

صفحه 12:
دسته بندی تعاریف فناوري © كلى - اثر اقتصادی فناوري ۵ عام - فناوري صرف نظر از حوزه کاربرد 8 خاص - فناوري در یک حوزه خاص ‎(Discipline - Application)‏

صفحه 13:
تعاريف و مفاهيم اجزاي فناوري 6 فناوري : ترکیب سیستمیک از سخت افرار» دانش فنی و اطلاعاته مهارتهای انسانی و سازماندهی ‎APCTT 1988‏ Technology = Artifact + Skill + Knowledge Khalil 2000

صفحه 14:
تعاريف و مفاهيم دانش و فناوري © فناوري هر طور كه استفاده شود نتيجه و ييامد توسعه دانش دانش اطلاعات نيست اما بر يايه ميزان اطلاعات موجود بنا مي شود. تنها وقتي که براي خلق چيزهاي جدید. به راه انداختن یک سیستم یا ارائه یک خدمت. دانش به اجرا گذاشته می شود که وارد قلمروي فناوري مي شوید.

صفحه 15:
تعاريف و مفاهيم فناوري و کسب و کار © نقش فناوري در ایجاد مزیت رقابتی از طریق : > تحتق استراتژیهای کلان > تفییس در استرراتویها یا در فاکتورهای کلیدی موفتیت (1675) © نقش فناوري در ايجاد تغييى در ساختار بازار از طریق : < تفییر در پنج عامل اصلی بازار رقابتی > تفییر کلی در ساختار بازار

صفحه 16:
طبقه بندي فناوري 8 _ بر اساس پیچیدگی و سرعت تفییر ‎LowTech -‏ ‎Medium Tech -‏ ‎HighTech -‏ @ بر اساس اهمیت استراتویک ‎Distinctive/Critical Tech -‏ ‎Basic Tech -‏ ‎External Tech -‏ @ براساس حوزه کاربرد ‎Product Tech -‏ ‎Process Tech -‏

صفحه 17:
طبقه بندي فناوري ۵ _ بر اساس تناسب‌با شرایط بنگاه ‎Appropriate Tech -‏ ‎Inappropriate Tech -‏ @ بر اساس‌سن(عمر) ‎Emergent/Emerging Tech‏ ‎Current Tech -‏ © _ براساس سابقه در بنگاه - ۲60۱ موز( ‎Old/Current Tech -‏

صفحه 18:
تعاريف و مفاهيم طبقه بندي فناوري (یک دسته بندي دیگرا ۱ 5,313 (Emerging Technology) ‏فناوري نوظهور‎ (High Technology) ‏فناوري بيشرفته‎ فناوري بسیط (Medium Technology) Lu... ‏فناوري‎ ‎Appropriate) w+ s)3l3 (Codified Technology) ox skis oS ‏فناوري‎ ‎Tacit Technology) ‏فناوري خاموش‎ © © © © © © © ©

صفحه 19:
تعاريف و مفاهيم تعريف مديريت فناوري ‎MOT: Management of‏ ‎Technology‏ © مديرريت فناوري مديريت انتخابه اكتسابه بكا ركيرى (بهسءبردارى » توسعه (بهبود ) واشاعه فناوريها است.

صفحه 20:

صفحه 21:
داريا شا با ماهیت میان رشته اي مدیریت فناوري

صفحه 22:

صفحه 23:
بازار

صفحه 24:

صفحه 25:
تحولات مدیریت فناوري (1996 7عز۵) مدیریت استرراتریک فناوري ‎(Process-based Approches)‏ ‎ere‏ ‏یر ISLS ler 0,“

صفحه 26:
‎ALS‏ یت فناوري سطوح مختلف مديرب ‎> ‎ ‎Bf

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
فصل دوم ‎my‏ نفش فناورى در حلق رون

صفحه 30:
نقش فناورى در خلق ثروت © فناوري همواره نقش مهمي در خلق ثروته براي كشورها و تاثي ركذاري بر روي استانداردها و كيفيت زندكى داشته است.

صفحه 31:
نقش فناورى در خلق ثروت تکامل انسان بر اساس عصر فناوري اطلاعات >= = ال الکترو: al

صفحه 32:
و نقش فناوری در خلت روت چرخه موج بلند از طریق چرخه اقتصادي بلند مدت فناوري جدید و نوظهور موجب رشدٍ و توسعه اقتصادي مي شود

صفحه 33:
نقش فناورى در خلق ثروت © فرآيند يشت يك موج بلند. تعاملي است بين فناوري جديد. فرصتهاي تجا كه فناوريهاي جديد خلق مي كنند و افزايش مازاد بر نياز سرمايه يس از عصرهاي فناوري Betz, 1987

صفحه 34:
نقش فناوری در خلت روت تکامل فناوري تولید 1920 ‎Seer‏ ‏ور 1900 سخط انتظا ‎١‏ وهی 1880 “برداختهاي الكبتشي | لمات جرک حلت "مدلهاي موجود اع م 1880 ‎oases‏ 2 -مطالعات زمان سنجي ‎ae‏ وري ‎are‏ -پیشرفت کند در علم و فناوري - = -تقسیم کار کنترل کیفیت آماري 0000 -استانداردسازي 4 «اتقلاب ضنعتي -توليد انبوه -اتحاديه هاي كاركري

صفحه 35:
نقش فناورى در خلق ثروت ۰ تكامل فناوري توليد 1960 اتوماسيون 3 ‎eae‏ 1950 -پردازش از اه ‎a Too‏ وی خی 1 -طراحي ابزار 1980 9 "بهره وري -شبيه سازي ‎genie Late‏ صيستم سقياب ‎SEE‏ “تثوري موجودي تطراخي جامع سيستم حعوامل انساني ‎late‏ اجتماعي -كنترل مواد و استقرار ماشين آلات دس سس

صفحه 36:
نقش فناورى در خلق ثروت © فناوري و اقتصاد ملي © اقتصادهاي توسعه يافته را با كشورهابي مي شناسند كه به نحوي مناسب از فناوري براي لق ثروت بهره مي كيرند. 8 اقتصادهاي کمتر توسعه یافته را با کشورهايي مي شناسند که دانش فني تکنولوژیک لازم براي خلق ثروت را در اختیار ندارند. ‎s‏ ‏= ‎BD‏

صفحه 37:
فصل سوم ‎my‏ عوامل ‎lo‏ لر مديريت لتأورق. ‎١‏

صفحه 38:
my ‏حياني در مديريت فناورى‎ ae © خلاقيت فناوري عبارتست از بیان و ابزار خلاقیت انسان

صفحه 39:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏© اختراع ‏خلق و بهره برداري از فناوري مستلزم زنجيره اي است از رويدادها كه با اختراعات شروع مي شود و با بهزار ختم مي شود. ‏اختراع عبارتست از يك مفهوم يا خلق يك تكنولوزي نوين

صفحه 40:
8 نوآوري نوآوري شامل خلق کالاه خدمت با فرآيندي مي باشد که : ‎oly‏ یک سازمان جدید است. نوآوری به اولین بار استفاده کردن از یک ایده توسط یک سازمان اطلاق مي شود. ‎Aiken & Hage, 1979‏

صفحه 41:
عوامل ‎alo‏ 9 مديريت فناورى 8 نوآوري شومپر(1928) نوآوري موفق را انجام یک وظیفه به شیوه اي منحصر به فرد می داند. فرآیند نوآوري شامل یکپارچه کردن فناوریها و اختراعات موجود براي خلق سیستم. فر آیند با محصولي جدید یا بهبود یافته مي باشد. Jain & Triandis, 1990

صفحه 42:
عوامل حبني در مديريت فناوري جرخه توسعه فناوري طسرح نیازهای جديد ‎bless NY‏ ‎(gl sel Dox‏ > 1 ‎eae‏ سطع انباشت تکنولوژیکی دانش و تجرربه 5 > چایگزینی وانتشار ی فناوري جدید

صفحه 43:
عامل هي در مديرين قاور ۹ فرآيند توسعه علم و فناوري

صفحه 44:
عامل هي در مديرين ‎yl‏ > فرآيند توسعه علم و فناوري ‎a (Knowledge) js\.15 315‏ از طبریق تحقیقات ‎ugh‏ کاریرردی و توسعه‌ای ‎ ‎ ‎

صفحه 45:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏انواع نوآوري ‎ ‎ ‏© نوآوري بنيادي (انقلابي):معمولا بر بايه يك اختراع استوار مي باشد. 1 ‏© نوآوري تدريجي (تكاملي): در درون شركتها يا يك صنعت خلق مي شوند و به شركتها كمك مي كنند تا جايكاه رقابتي خود را در بازار حفظ كنند. ‎١‏ ‏© نوآوري روتين (عادي): براي اطلاق به معرفي بسيار مشابه آنچه که در گذشته بوده است. ! ‎ ‏بزي که براي یک سازمان جدید اما اده مي شود. ‎ ‎

صفحه 46:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏خلاقیت و نوآوري ‎ ‏یک محیط خلاق داراي ويژگيهاي ذیل است: 1 2 افراد در حوزه هاي مورد علاقه کار مي ‎LARS‏ ‎ow @‏ کارکنان با همکاران خلاق ارتباط گسترده اي برقرار است؛ @ به کارکنان اجزه ریسکها ملایم داده مي شود؛ 2 ناكامي ها و ناهماهنگیها در سیستم تحمل مي شود؛ 2 پاداش و تقدیر مناسب از کارکنان به عمل مي آيد. ‎Jain & Triandis, 1990‏

صفحه 47:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‏8 فاصله هاي زماني زبادي بین مراحل مختلف توالي رويدادهاي چرخه نوآوري (علم. اختراع. نوآوري و بازار) وجود دارد. دستكاري و اين حیطه هاي زماني. سلاح رقابتي موثر و مهمي است. ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‏عرضه نوآوري به بازار ‎ ‏0 مایکروسافت سیستم عامل خود را در اختبار شركتهاي كامپيوتري قرار داد تا مشتریان را به سیستم عامل خود وابسته کند. © ايل امتياز استفاده از سيستم م عامل 7 156۲ را سالها نزد ‏خود نگه داشت. = ‎<=> ‎ ‎ ‏استراتژي مایکروسافت یک اثر حاکمیت فناوري بلند مدت داشت. در حالي که استراتزي پل ثر سودآوري فراوان ام کوتاهمدت داشت.

صفحه 49:
تام حياني در مديريت فناورى ۹ رابطه فناوري و قيمت شکاف فناوري

صفحه 50:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏زمان ‏© يكي از عوامل اصلي در مدیربت فناوري. خلق و معرفي به موقع به بازار ‏8 زمان بندي معرفي و عرضه فناوري بعدي که عملکرد فناوري موجود را تنود ‎oo‏ بخشد بسیار ‎Tl‏ اهتنیت است.

صفحه 51:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏رقابت بر اساس زمان ‎(Time Based Competition)‏ ‏© براي سازمانهاي توليدي و خدماتي, رقابت بر اساس زمان (1186) یک ‏سلاح رقابتي مهم در د ‎ ‏ي به وضعيت ممتاز و جهاني است. ‎Blackburn, 1991‏

صفحه 52:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏چشم انداز استراتژي تغییر ‏@ زماني که یک شرکت بازار قوي دارد و درآمدهایش خوب است. مدیریت آن شرکت از تغییرات د رمحیط شرکت غافل مي شود و موقعیت رقابتي و یا حتي بقاي شرکت به خطر مي افتد

صفحه 53:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏مدیریت تغییر ‏مدیران امروز با چالشهاي ذیل مواجه هستند: لحم اش تین ‏۵ کنترل تولید ‏© نسل جدید رقبا ‏0 مشتریان پرتوقع و وسواسي

صفحه 54:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏بهره وري. اثربخشي و رقابتي شدن ‏8 بهره وري: نسبت بازده به داده (سرمایه. مواد. نيروي کار و انرژي) ۵اثر بخشي: توانابی تحضیل رو کسب اهذاف مطلوب نظیر افزایش.سهم بازار شرکت. رسیدن به سهم قابل قبولي از سود و ... ‏@ رقابتي بودن: قابل مقایسه بودن محصولات یک شرکت با محصولات رقبا جایگاه شرکت در بازار را نشان مي دهد. ‎ ‎ ‎

صفحه 55:
عوامل حيائى در مديريت فناورى بهره وريء اثربخشي و رقابتي شدن 8 مدیریت فناوري, مديران را ترغيب مي كند تا ضمن توجه به ضرورت استمرار فرآيند بهينه سازيعمليات جاري و كنوني. دائما مراقب و متوجه آينده نيز باشئد.

صفحه 56:
‎glo ls‏ در ریت فناوري رهبران در مقابل پیروان ‏@ برندگان آنهايي هستند که فناوري را به بازار معرفي مي کنند. 8 یک شرکت از حیث نوآوري تکنولوژیک مي تواند به شکل يكي از انواع ذیل باشد: ‏*رهبر ‏پیرو ‏* عقب مانده ‎

صفحه 57:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏مزاياي رهبر بودن در نوآوري ‏8 مشهور شدن نام ‏© جايكاه بازار بهتر ‏© شانسي براي تعریف استاندارد صنعت 8 زودتر آغاز نمودن منحني فراگيري موانع حمایتگر ‏© سود زياد ‏© وفاداري مشتريان ‏© يلسخ مناسب از طرف ديكران

صفحه 58:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‎ ‏معایب رهبر بودن در نوآوري ‏8 هزینه سنگین تحقیقات ‏© هزينه هاي به روز آوري فناوري ‏© سرمايه كذاري اوليه در طراحي. تهيه ابزار و توليد © نامشخص بودن وضعيت بازار فناوري جديد ‏© هدف رقابت بودن شركت رهبر

صفحه 59:
‎glo ae‏ مديريت فناورى ‏پيروزي ‎ ‏دستاوردهاي فرآیند نوآوري ‏نوآور ‏- دوپونت (تفلون) ‏- اي ام آي(اسکتر) ‎ ‎ae ‏- کامپیوتر آي بي ام ‏- کداک(عکس فوري) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 60:
فصل چهارم ‎my‏ الكوماى جديد مديرين فنأورى 0

صفحه 61:
وهای جدید مدیریت فناوری نیاز صنعت به مدیریت فناوري 6 چگونه فناوري را در اهداف استراتژیک شرکت لحاظ کنیم؟ چگونه فناوري را ارزشيابي يا ارزيابي کنیم؟ © چگونه فرآیند انتقال فناوري را به بعترين شكل انجام دهيم؟ © جكونه مدت زمان طراحي و توليد محصول جديد را كاهش دهيم؟ ©

صفحه 62:
وهای جدید مدیریت فناوری مسائلي که در حیطه مدیریت فناوري قرار مي گیرند را میتوان از طریق ارتباط آنها با يكي از 5 دسته زیر کشف و شنأسايي نمود: 6 روشها و ابزار مدیریت موثر منابع © محيط تجاري و توانابي مديريت ارتباط بین سازمان و محیط بيروني © ساختار و مديريت سازمانها © مديريت بروزه هاي تحقيق و توسعه و مهندسي © مديريت منابع انساني تحت شرایط تغییر اجتماعي و تکنولوژیک سریع

صفحه 63:
الكوهاى جديد مديريت فناورى مسائل اساسي در مديريت فناوري فناوري و عوامل قدرت زا: © منابع فني و مالي © محيط تجاري © ساختار و مديريت سازمان @ برنامه ريزي و مدیریت پروژه 8 منابع انساني

صفحه 64:
الكوهاى جديد مديريت فناورى مراحل جرخه حيات فناوري امحصول نو Le HEH ‏نا اس‎ ae eo ‏تائید آن‎ دفع با بازيافت

صفحه 65:
الكوهاى جديد مديريت فناورى يارادايم © يك بارادايم جارجوبي است از ايده ها و افكار كه بافت كلي و اساس تجزبه و تحلیل را ایجاد مي کند. 2

صفحه 66:
الكوهاى جديد مديريت فناورى روندهاي درحال تغيير در صنعت 58 ‏تن‎ we ‏جرخه هاي حيات طولاني چرخه هاي حبات کوتاه‎ ١ ‏جرخه حيات‎ ‏نوآوري نوآوري به نعداد محدود .. نوآوري پیوسته و مستمر‎ رقابت رقابت مورد نتظار رقایت شدیدثر است رقبا دشمن هستند. همكاري با رقا همكاريبا ربا مجا نیست ‎ae‏ بازار مورد انتظار ابازار نامعلوم. بازار محلي ‎le‏ ‏مطلوب است اجباري و ضروري است اوه طبق سفارش سازمان بزرگ و بوروکراتیک کوچک و بویا

صفحه 67:
وهای جدید مدیریت فناوری روشهاي ارزيابي عملکرد ۵ روشهاي سنتي حسابداري و ارزيابي مالي در برابر نوآوري تکنولوژیک مقاومت مي کنند. 8 مقصود از ارزيابي عملکرد. ارز محصولات. شرایط ورود به باز ‎obi gS‏ مدت است. ریسکها. کیفیت فرآیند تولید.و

صفحه 68:
وهای جدید مدیریت فناوری معیار عملکرد یک فناوري ابزارهاي جدید براي بهینه سازي تصمیمات: 8 بهبود روشهاي پیش بيني فناوري و یکپارچه و هماهنگ کردن امر پیش 6 تهیه مجموعه معيارهاي نمایانگر براي بهینه کردن عملکرد شركتهاي داراي فناوري پیشرفته 8تعیین تركيبي بهینه از محصولات داراي فناوري پیشرفته در مقابل محصولات سنتي و متعارف در کسب و كارهاي بزرگ

صفحه 69:
الكوهاى جديد مديريت فناورى ائتلاف به جاي رقابت © در مواردي رقابت شديد موجب بروز عدم اطمينانهاي كسترده شده و تيمهاي صنعتي را به هم مي ريزد.

صفحه 70:
وهای جدید مدیریت فناوری نوآوري تکنولوژیک در بازار. به ویژه زماني که آن نوآوري از 1 هاي نشر يا انتقال. به شكلي گسترده پذیرفته شده است. بر يك جامعه. اقتصاد آن و محیط زیست جأمعه به درجات مختلف تاثیر مي گذارد.

صفحه 71:
الكوهاى جديد مديريت فناورى محيط تجاري 6 يكبارچگي و انسجام طرحهاي استراتژیک و تکنولوژیک فر آیند انتخاب. تولید و ارزيابي فناوري با توجه به طرح استراتژیک انجام مي شود.

صفحه 72:
وهای جدید مدیریت فناوری محیط تجاري 2 افزایش نقش کاربر در انتخاب و کاربرد فناوریها شیوه واکنش و بازخورد کاربران ه تولیدکنندگان یک فناوري و راه هاي افزایش مشارکت آنان در بكارگيري فناوري باید به خوبي شناسايي شود.

صفحه 73:
الكوهاى جديد مدیریت فناورى محيط تجاري 8کاهش مقاومت در برابر معرفي و پذیرش فناوري در محل کار ۵ توزیع منافع حاصل از فناوريهاي جدید براي جلب موافقت © توجه به موانع بالقوه در برابر همكاري ميان شركتها © استراتزيهاي مناسب براي تغيير از حالت همكاري به رقابت © توجه به اثر فناوري بر كيفيت زندكي. سلامت. ايمني مردم و كاركنان شرکت

صفحه 74:
الكوهاى جديد مديريت فناورى ساختار و مديريت سازمان © تغيير سريع فناوري به همراه رقابت شديد جهاني. مشكلات بزرگي را در طراحي ساختار و مدیریت سازمانها در هر بخش از آقتصاد ایجاد مي کند.

صفحه 75:
وهای جدید مدیریت فناوری ساختار و مدیربت سازمان @ عوامل منجر به سازماندهي مجدد فعاليتهاي تکنولوژیک در شرکتها عوامل تکنولوژیک پویا. بررسي مسائل و شكلهاي سازماندهي مجدد را ضروري مي سازند.

صفحه 76:
الكوهاى جديد مديريت فناورى ساختار و مديريت سازمان © ارزيابي آثار سازماندهي مجدد بر فعاليتهاي فني © آثار ساختارهاي سازماني متفاوت بر كارايي چرخه توسعه محصول 8 تسهیل گران و موانع نواوريهاي تکنولوژیک و انتقال فناوري داخل سازمان مستندسازي فرآيندهاي تصمیم گيري منجر به تغییرات سازماني

صفحه 77:
‎lag‏ جدید مديرين فناورى برنامه ريزي و مدیربت پروژه ‏8 پروژه هاي پیچیده تحقیق و توسعه مستلزم بسیج منابع بسیار و هماهنگي فعالیتها در آزمایشگاه هاي مختلف و گاهي در کشورهاي مختلف ‎

صفحه 78:
الكوهاى جديد مديريت فناورى برنامه ريزي و مدیریت پروژه انتخاب پورتفوي پروژه سازمانها معمولا چند پروژه در حال اجرا دارند.

صفحه 79:
وهای جدید مدیریت فناوری برنامه ريزي و مدیریت پروژه © آغاز ايده هاي نوين در سازمانها: از بالا به يايبن يا از يايبن به بالا ‎okey!"‏ توازن بين ايده هاي ناهمكون * درك يويابي ها و ويزكيهاي اين توازن ‏*پیداکردن و ارزيابي الگوهاي موجود و شناسايي اثر آنها بر عملکرد سازمان

صفحه 80:
الكوهاى جديد مديريت فناورى برنامه ريزي و مدیریت پروژه ۰ مشکلات انساني در مدیریت پروژه 0 تجزیه و تحلیل پروژه هاي انجام شده

صفحه 81:
وهای جدید مدیریت فناوری مدیریت منابع انساني © بزركترين جالش فراروي ‎lala‏ کنترل و ستفاده ام از قابليت نديابي. انتخاب. آموزش. جاء ‎esa‏ ‏تیمها و انگیزش کارکنان از جمله مسائل مهم براي سازمانها مي باشد.

صفحه 82:
الكوهاى جديد مديريت فناورى © آثار تغيير تكنولوزيك بر مهارتهاي مورد نياز كاركنان @ هماهنگ کردن و آموزش نيروي كار ماهر به منظور برآورده ساختن الزامات مربوط به فناوريهاي جدب @ كهنكي دانش كاركنان متخصص و نياز هميشكي به اجراي فعاليتهاي پرورش کارکنان متخصص و حرفه اي @ نقش مراقبان تکنولوژیک و کارآفرینان داخلي @ عواقب اجتماعي تغییر تکنولوژیک

صفحه 83:
الكوهاى جديد مديريت فناورى اصول هدايتكر مديريت فناوري براي اداره شركتها © خلق ارزش © كيفيت © ياسخكو بودن © سرعت عمل و جابكي © نوآوري © يكبارجكي © تيم سازي © انصاف

صفحه 84:
وهای جدید مدیریت فناوری جهت گيري استراتژیک صنعت ۵ شرکتها به تفکر استراتژیک خردمندانه تري نیاز دارند؛ ۵ برقراري پیوند میان استراتژي فناوري و استراتژي تجاري؛ @ روشهاي قديمي مدیریت در حال اضمحلال هستند؛ @ صنعت تلاش خود را معطوف فعالیتها و شرکتهاي کارآفرین کوچک تر خواهد کرد.

صفحه 85:
وهای جدید مدیریت فناوری تغییرات در ساختار سازمانی 8 انتظار مي رود تعداد سازمانهاي موقتي افزایش یابد؛ © تعداد شركتهاي مجازي افزایش خواهد یافت؛ ۵ ساختار سازماني عمودي, سلسله مراتبي به ساختارهاي افقي و ماتريسي تبدیل خواهد شد؛ ري درون سازمانها ایجاد خواهد شد: 6 انسجام و يکپارچگي ۵ دانش و آگاهي منجر به بروز نوآوري خواهد شد؛ ۵ سازمانهاي صرفا مبتني بر خلق و توزیع دانش ایجاد خواهد شد؛ @ فرهنگهاي ملي. حضور سازمانهاي فرهنگي خاص براي تامین نيازهاي فرهنگي خاص را تحمیل واهد نمود

صفحه 86:
وهای جدید مدیریت فناوری ساختار بخش مالي ۵ فناوريهاي جدید به منابع مالي نیاز دارند؛ ۵ سرمایه داران به روشهاي بهتري براي ارزيابي پروژه هاي فناوري نیاز دارند؛ ۵ گروه هاي بسياري در پروژه هاي نوآوري مشارکت خواهند کرد؛ 6 روشهاي جدید پیش بيني و ارزشگذاري اقتصادي مورد نیاز خواهد بود.

صفحه 87:
وهای جدید مدیریت فناوری آموزش نظري و عملي © تغییر در مدل آموزشي ضروري است؛ 8تغییر در سبک آموزش رسني ضروري است؛ ۵ تغيي در نحوه ارائه خدمات آموزشي؛ @ رشته هاي علمي جدید همچون مهندسي بنیان دانش شکل خواهد گرفت؛ 0 مدیران به آموزشهاي مديريتي و تكنولوژيكي بيشتري نیاز خواهند داشت؛ ۵ آموزش عالي از صنعت عقب خواهد افتاد.

صفحه 88:
فصل پنجم ‎my‏ جرخه هاى ‎the‏ فناور ی

صفحه 89:
ibd Cho la > ۰ شرفت فناوري منحني ‎٩‏ پیشرا پارامتر عملکرد فناوري

صفحه 90:
چرفه هاى حيان ناوری تغییرات در حدود طبيعي فناوري Sine gay * مسیر رشد فناوري ۸۸ * سرعت کندتر پیشرفت فناوري ۸ * فناوري 8 با سرعت بيشتري پیشرفت مي کند: >

صفحه 91:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏جرخه حيات فناوري و رشد بازار ‎ ‏1 شکل گيري و پیدایش فناوري 2 آغاز به استفاده از فناوري ‏3 گسترش میزان استفاده از فناوري 4 بلوغ فناوري ‏5 جايگزيني فناوري ‏6 کهنه شدن فناوري

صفحه 92:
۹ ‏هاى حرات فناورى‎ dp رشد بازار در مراحل مختلف جرخه حيات فناوري ارزش بازار

صفحه 93:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏جرخه هاي حيات زيرفناوي در نسلهاي ‏فناوريهاي جند نسلي ‎

صفحه 94:
ibd Cho la > تعامل فناوري و بازار © حضور در یک بازار يا خلق یک بازار جدید. پاداش نوآوري است.

صفحه 95:
> ibd Cho la > فشار علم افناوري

صفحه 96:
جرخه هاى حبان فناورى كشش بازار © كشش بازار موجب بهبود تدريجي فناوري مي شود کشش بازار | vy بهبود تدر بيجي فناوري

صفحه 97:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‏اثر تلفيقي فشار فناوري و کشش بازار ‎

صفحه 98:
چرفه هاى حيان ناوری پکپارچه کردن فشار فناوري و کشش بازار براي تحریک نوآو * تقاضاي بازار * اکتشافات علمي * گسترش دامنه کاربرد ۴ دانش کاربردي * نيازهاي شناسايي شده * نيازهاي شناسايي شده * فرصتهاي افزایش سودآوري. کیفیت و بهره وري * سرمایه معنوي (دانشمندان و مهندسان)

صفحه 99:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏بيشرفت تكنولوزيكي (در رابطه با نوآوري در محصول و فرآيند) ‏نوآوري در آیند ‎ ‏توآوري در ‏نرخ توآوري ‎ ‎ ‏> ‏بير و كهنه شدن تكنولوزيكي طرح غالب نابيوستكي تكنولوزيكي (جايكزيني و عدم استقرار) (تكان و آسيب)

صفحه 100:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‏رقابت در مراحل مختلف جرخه حيات فناوري © رقابت از طريق نوآوري در فرآيند و محصول ‏" در مراحل اوليه توسعه محصول. رقابت در نوآوري و بهبود موجب تاخير در توافق بر سر یک طرح به عنوان طرح استاندارد مي گردد. ‎

صفحه 101:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‏رقابت در مراحل مختلف جرخه حيات فناوري © رقابت در فناوري بالغ ‏* موفقیت یک شرکت در معرفي یک نوآوري در محصول موجب برتري رقابتي آن مي شود. اما مزیت رقابتي پایدار را براي آن تضمین نمي کند. ‎

صفحه 102:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏نشر و شيوع فناوري ‎ ‏© يك نوآوري تكنولوزيك. يك ايده يا يك سيستم جديد زماني موفق قلمدادمي شود كه از سوي كاربران و مصرف كنندكان يذيرفته و از طريق جامعه کاربران منتشر و پخش شود. ‎ ‏8 نشر فرآيندي است که توسط آن یک نوآوري در طول زمان و از طریق کانالهاي مشخصي به اعضاي یک سیستم اجتماعي منتقل مي شود. ‎Rogers, 1995‏

صفحه 103:
جرخه هاى حيان ‎gilt‏ كانالهاي ارتباطي نشر فناوري © يذيرندكان بك نوآوري. تحت تاثير دو نوع كانال ارتباطي هستند: © رسانه هاي جمعي © نقل و انتقال اخبار و اطلاعات ميان افراد

صفحه 104:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏منحني هاي نشر و شيوع فناوري ‏پذیرندکان اولیه ‎

صفحه 105:
زمان ‎dp‏ هاى حرات فناورى ‏منحني هاي نشر و شیوع فناوري ‏تدا < قم ممم يسمي قن ممم وه وک کر کچ و۳ مود ‎

صفحه 106:
چرفه هاى حيان ناوری بط مدت زمان تصمیم گيري درباره یک نوآوري >

صفحه 107:
‎dp‏ هاى حرات فناورى ‎ ‏تصمیم گيري درباره پذیرش یک نوآوري ‏8 کسب دانش درباره نوآوري ‏6 شکل گيري ديدگاهي مطلوب درباره نواوري 8 تصمیم مبني بر پذیرش نوآوري ‏© اجراي نوآور: يي ‏© بيكيري وارزيابي عملكرد نوآوري

صفحه 108:
فرآیند نوآوری فناوری

صفحه 109:
فرآيند نوأورى فناورى © فرآيند نوآوري فناوري. فرآيندي است كه دانش را به كالاها و خدمات مفيدي كه اثر اجتماعي اقتصادي دارند تبديل مي كند © فرآيندي است كه به يكيارجكي و انسجام اختراعات و فناوريهاي موجود نیاز دارد نا نوآوريها را به بازار عرضه کند.

صفحه 110:
فرآيند نوأورى فناورى © نوآوري يك فعاليت تعاملي. همزمان و غير خطي است. ۵ نوآوري غه تنها علم. منتدسي و قتاؤري وا درير في ككيره؛ بلكة اناالا اجتماعي, سياسي و اقتصادي را نیز شامل مي شود. همچنین سیاست دولتي را نیز دربر مي گیرد. Bordogna, 1997

صفحه 111:
فرآيند نوأورى فناورى مراحل فرآيند نوآوري فناوري © تحقيقات بايه © تحقيقات كاربردي ۵ توسعه فناوري 0 اجراي فناوري © تولید 8 بازاريابي ۵ گسترش © تقویت فناوري

صفحه 112:
فرآيند نوأورى فناورى اذ تحقيقات يايه

صفحه 113:
فرآيند نوأورى فناورى ‎my‏ تحقیقات كاربردي

صفحه 114:
فرآيند نوأورى فناورى ‎my‏ توسعه فناور: ¢

صفحه 115:
فرآيند نوأورى فناورى ‎my‏ اجراي فناوري

صفحه 116:
تولید inal ‏فرایند نوآوری فناوری‎

صفحه 117:
فرآيند نوأورى فناورى بازاريابي © مجموعه اي است از فعاليتها كه تضمين كننده استفاده و استقبال مصرف كنندكان از يك نوع فناوري هستند. © مرحله بازا تبليغ و ارزيابي

صفحه 118:
گسترش فرآيند نوأورى فناورى اذ

صفحه 119:
فرآيند نوأورى فناورى تقويت فناوري

صفحه 120:
فرآيند نوأورى فناورى © نوآوري مي تواند محصولي جديد در يك سازمان توليدي يا خدمتي جديد در يك سازمان خدماتي باشد. 6 نوآوري مستلزم تركيب دانش و تخصص. روحيه كارآفريني. مهارتهاي یاز جامعه و محيطي حمایتگر است.

صفحه 121:
فرآيند نوأورى فناورى تایید مدیریت ee دم فرآيند نوآوري فناوري 5 بررسي و تجزيه د [ر, تحليل فنى تجاري بازار تولید کامل و تجاري كردن

صفحه 122:
فرآیند نوآوری فناوری ‎mm‏ معادله زنجیره نوآوري

صفحه 123:
فرآيند نوأورى فناورى اذ یکپارچه سازي همزمان- نوآوري ‎=e‏ ey

صفحه 124:
فرآيند نوأورى فناورى روندهاي اساسي موثر بر فرآيند نوآوري

صفحه 125:
فرآيند نوأورى فناورى اذ روندهاي اساسي موثر بر فرآيند نوآوري

صفحه 126:
فرآيند نوأورى فناورى روندهاي اساسي موثر بر فرآيند نوآوري دانش و آكاهي كسترده شبکه هاي دانش © محيطهاي جند رسانه اي 8 فناوريهاي تسهيم منابع © كتابخانه هاي ديجيتالي © همكاريها جالشهاي جديد در شيوه محاسبه © استخراج داده ها © بيش بيني © شناسايي الگو 8 مشارکت در ایجاد زیرساختار پیشرفته محاسباتي

صفحه 127:
فرآيند نوأورى فناورى تغییرات خلاق ۵ پیشگامان تجاري معمولا اقتصاد و وذ ار را بر اساس نحوه اداره ساختارهاي موجود توسط سرمایه و سرمایه داران پیش بيني مي کنند؛ درحالي که روش عاقلانه تر درک نحوه خلق و اضمحلال سرمایه ها و سرمایه داریها است. ‎Bordogna, 1997‏

صفحه 128:
فرآيند نوأورى فناورى (Zaki & Khalil, 1992) 00s) ‏امكان سنجي‎ سرمایه گذاري مرک ice shel a ياهحرط‎ ۳ دانشگاه ها و آزمایشگاه هاي تجقيقاتي پتانسیل بازار الزامات تولید

صفحه 129:
فرآيند نوأورى فناورى طرح محصول. طراحي نمونه اولیه و آزمایش (1992 رلفاهل1 ک م1م2) تییوت کارکرد. هزینه ساده بودن اده بودن و ‎Ls‏ ‏راحتی استفاده ‎as‏ قابل توسعه ‎rc‏ ‏بودن

صفحه 130:
فرآيند نوأورى فناورى بازاريابي نوآوري © تجزيه و تحليل بازار (فرصتهاء تهديدها و رقابت) © بخش بندي بازار © قيمت كذاري © توزيع © ترويج

صفحه 131:
فرآيند نوأورى فناورى كارآفريني © كارآفرينان. نقشي كليدي در خلق و توسعه فناوري و زدن جرقه رشد اقتصادي و خلق شغل ايفا مي كنند.

صفحه 132:
فرآيند نوأورى فناورى مدیریت کارآفرین در مقابل مدیریت حرفه اي 8 در مدیریت فناوري, سبک مديريتي پذیرفته شده توسط سازمان مستلزم تعديلاتي طبق مراحل مختلف چرخه حیات تکنولوژیک است.

صفحه 133:
لللدشسضه_ 7 چرخه احياي مدیربت کت ‎WI‏

صفحه 134:
فرآيند نوأورى فناورى عوامل موثر بر نوآوري فناوري © محيط در حال تغيير دنيا © بهبود در ارتباطات © تحقيق و توسعه مداوم د رمكانهاي جندكانه © زمان عرضه به بازار © توجه به آموزش © تغييرات در تعاملات درون و ميان سازمانها © تغييرات در ساختارهاي سازماني © بهره كيري از منابع موجود براي طراحي و توسعه فناوري و عرضه آن به بازار

صفحه 135:
فصل هفتم ‎my‏ رقابنی بودن

صفحه 136:
رقابنی بودن تعریف رقابتي بودن ۵ میزان توان یک کشور در تولید کالاها و خدمات. در شرایط بازار منصفانه و رقابتي. به گونه اي که مورد استقبال بازارهاي بین بگیرد و در همان حال درآمدهاي واقعي شهروندانش ۵ افزایش یابد. National competitiveness, 1994

صفحه 137:
قبتي بودن هرم رقابتي بودن

صفحه 138:
رقابتى بودن سرمايه كذاري

صفحه 139:
رقابتى بودن بهره وري

صفحه 140:
رقابتى بودن تجارت

صفحه 141:
رقابتى بودن دز ندگي استاندار

صفحه 142:
‎aly‏ بودن ‎ ‎Ce pro‏ فناوري و رقابت جهاني ‏وان یک اقدام فني در یک کشور به عوامل زیر وابسته مي باشد: 8 کیفیت آموزشهاي فني ‏6 حضور و وجود مجموعه اي عظیم از استعدادهاي فني ‏© توان بهره برداري از خلاقيتهاي فردي ‏۵ هم افزايي میان فعاليتهاي فني و تحقيقاتي ‏6 همكاري میان صنعت. دانشگاه و دولت ‏8 پس اندازهاي ملي و سطح سرمایه گذاري در مدرن سازي صنعتي ©

صفحه 143:
رثابنی بودن مقايسه رقابتي بودن بين المللي 8 شاخصهاي اقتصادي (60۳) و ..) ۵ شاخصهاي استاندارد زندگي ۵ شاخصهاي تجاري ۵ شاخصهاي بهره وري 6 شاخصهاي سرمایه گذاري 6 شاخص حقوق ثبت اختراع

صفحه 144:
‎aly‏ بودن ‎ ‏رقابتي بودن شرکتها: سطح خرد ‏شرکتها باید: ‏© فرهنگي را ایجاد کنند که در آن ارزش فناوري به عنوان یک سلاح رقابتي استراتژیک کاملا درک شود. ‏@ پويايي فرآیندن و آوري تکنولوژیک را درک کنند. @ تغییرات تكنولوژيکي را پيگيري. نظارت و پیش بيني کنند. ‎ ‏6 اجراي فناوريهاي جدید در عملیات خود را تسهیل کنند. ‏© نيروي كار مناسب را آماده کنند. آموزش دهند و جذب کنند. ‏© یک ساختار سازماني براي اجراي موثر تغییرات تكنولوژيكي طراحي کنند. © یک سیستم پاداش مناسب طراحي کنند.

صفحه 145:
رقابتى بودن

صفحه 146:
فصل هشتم ‎my‏ از ای اي ری

صفحه 147:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏تعربف استراتژي ‏© استراتژی عبار تست از برنامه ربزی و آماده شدن براي آینده. و ابزاري است که بوسیله آن اهداف بلند مدت محقق مي گردد. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 148:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏تعریف مدیریت استراتژیک ‏مدیریت استراتژیک فرآيندي است که از سه جزء به هم وابسته تشکیل ‏مي شود: ‏۵ برنامه ريزي استراتژیک ‏۵ اجراي استراتژیک ‎ ‎ ‏© ارزيابي استراتژیک ‎ ‎

صفحه 149:
۹ ‏تجاری و استراتژی فناوری‎ gl il واحدهاي محوري و عملياتي براي اجراي استراتژي ي عمليا ۳ واحدهاي ۸

صفحه 150:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏بينشهاي کوتاه مدت شرکتهاي پیشگام ‏8 مایکرو سافت: «اطلاعات در زیر انگشتان شما است» @ جنرال الکتریک: «نفر اول یا دوم بودن در هر زمینه اي» اراکل: «تحقق عصر اطلاعات» ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 151:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‎ ‎ ‏چرخ استراتژي رقابتي ‏منابع انسانی ‎ ‎eae ‎ ‎Spd‏ سهم یازان خدمات, اجتماعي و ..) ‏طراحی و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏خرید و واگذاري برخي وظایف به پیمانکار ‏تحقیق و توسمد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 152:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‏بستر طراحي استراتژي رقابتي شرکت ‏انتظارات اجتماعي ‏- مقررات دولتي - تاثیر طرف ثالت ‎ ‏- انتظارات عمومي - آگاهي و احساس ‎ ‏مسئوليت نسبت يه محيط ‎ ‎ ‏زیست ‎ ‎

صفحه 153:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏روشهاي مورد استفاده در تصمیم گيري و تجزبه و تحلیل استراتژیک ‏۵ ماتریس ارزيابي محصول ‏6 ماتریس تجزیه و تحلیل رشد بازار- سهم بازار © روش تعيين موقعيت زوج مرتب و ۷" ‎N 9M ‏ماتريس‎ © ‏© ماتريس 571/07

صفحه 154:
استرنزی نجاری و استانژی ناوری اذ ماتریس تصمیم گيري خرید محصول

صفحه 155:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‏ماتریس ارا ‏زيابي محصول ‏موقعیت رقابتي کسب و کار ‏بلي ‏بسيار نويد بخش كسب ‏با يكي از بخشهاي موجود چندا ‏خیر ‏اتخصص بازاريابي ‎ ‎ ‏مطابقت حاده می شود ‏نوید بخش نیست: ‎ ‎ ‏جدید ‎3 ‎3 ‎3 ‎3 ‎ ‎ ‎

صفحه 156:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‏ماتریس پورتفوي شرکت ‏حاکمیت بر بازار ‎Su‏ كم استاره درخشان أيجه شيطان ‏كاو شيردة شع هان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 157:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری بط ‏نمونه اي ازنمایش بر روي محور ‎Y 5X‏ ‎

صفحه 158:
یک ماتریس فناوري- شايستگي بازار شايستكي فني زياد برترین بودن متوسط برتر بودن کم کهنه و از مد افتاده بودن براي تجزبه و تحلیل شايستگي فني و شايستگي بازار تردید؟ فاجعه

صفحه 159:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏ارزيابي فناوري براي تصمیم گيري درباره پذیرش یا عدم پذیرش آن ‏6 شناسايي فناوریها و ويژگيهاي آن 8 رتبه بندي فناوري بر اساس ويژگي خاص ۵ رتبه بندي اهمیت هر ويژگي ‏8 طراحي ماتریس تصمیم گيرري

صفحه 160:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‏ماتریس 51۷0۲ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 161:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‎SWOT ‏استراتژيهاي‎ ‏۵ استراتژيهاي نقاط قوت-فرصتها © استراتژيهاي نقاط ضعف فرصتها ۵ استراتژيهاي نقاط قوت-تهدیدها © استراتژيهاي نقاط ضعف-تهدیدها

صفحه 162:
استرنزی نجاری و استانژی ناوری طراحي استراتژي فناوري شركتهايي که از فناوري به عنوان سلاح رقابتي استفاده مي کنند: @ فناوري سلاح رقابتي است اما به هزینه فدا شدن حوزه هاي دیگر بر روي آن تاکید نمي کند: ۵ معيارهاي پشتيباني از پروژه ها: * آیا آن پروژه از اهداف تجاري شرکت حمایت مي کند؟ * آیا آن پروژه از پيشگامي تکنولوژیک حمایت مي کند؟ * آیا آن پروژه مشکلات مشتریان را حل مي كند؟

صفحه 163:
> ‏تجاری و استراتژی فناوری‎ gl il ماشين نقليه خلق ثروت

صفحه 164:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏رقابتي بودن و كسب ثروت ‏۵ طراحي یک استراتزي که جهت كيري آن كاملا مشخص باشد. © بهره برداري از شايستگي فني ‏8 دستيابي به سطح بالايي از بهره وري ‏@ توسعه یک فعالیت بازاريبي پایدار و تهاجمي ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 165:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری اذ ‏استراتژي در حال تغییر نورئت وست * تغییر استراتژي * نتایج استراتژي جدید ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 166:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏شايستگيهاي اصلي ‏© رقبا به آساني نمي توانند آنها را کپي و تقلید کنند ۵ کالاها و خدمات جدید براي مشتریانش خلق مي کند ‏9 اثتلافها. پیوندها و روابطي با عرضه کنندگان براي ارائه مزايايي. از حیث ارزش و هزینه هاء به مشتریان شرکت برقرار مي کند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 167:
اسنرانزی تجاری و اسنرانژی فناوری نی ريشه هاي قدرت رقابتي بودن محصولات نهايي

صفحه 168:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏اقدامات مدیربتی ‏8 پرورش. تقویت و بهره برداري از شايستگيهاي اصلي. ‏8 استفاده از شايستگيهاي اصلي در سراسر کالاها و خدمات شرکت @ طراحي طرح بهینه براي یکپارچه کردن فناوري و تامین خارجي آن ® ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 169:
اسنرانزی تجاری و اسنرانژی فناوری ی طبقه بندي فناوري طبق اهمیت نسبي آن در یک محصول

صفحه 170:
استرنژی تجاری و اسراژی فناوری ادغام ‎aes‏ ‏دفع ضایعات ۳ 5 1 فناوري بازاریابی ‎E‏ ‏كاوق 1 ادغام عمودي فناوري | توزیع تولید کالا رضه کننده تولی مواد ادغام عمودي زنجیره عرضه توليدي

صفحه 171:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری محدوده هاي تصمیم گيري درباره ادغام ‎esky ‏خرید.‎ ‏لم ‏الكيت مالكيت كامل مجحب عدم دی تصمیم به ادغام ‏تصمیم به تامین از خارج

صفحه 172:
ماتریس ارزيابي ادغام حرکت به سمت ادغام ادغام نکن سطح دشواري 0 1 0 1 3 میزان اهمیت فرآیند ادغام 6

صفحه 173:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏ماتریس ارزيابي ادغام ‏زمان لازم براي رسیدن به موفقیت رقابتي ‏کم ریاد ‏اگر زمان حياتي نیست ‏ با تما قدرت ايرادي ندا ۱ ‎oe‏ ِ ‏ايرادي ندارد. روابه ج 3 5 5 2 فراموشتن تكن! اكر هؤينه ها قابل 85 5 ‏تحمل/ است ايرادي ندارد ~ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 174:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‎ ‏هماهنگي میان استراتژي فناوري و استراتژي تجاري ‏چارچوبي براي طراحي استراتژبهاي فناوري و تجاري ‎ ‎ ‎ ‏فناوري اصلي عوامل جمعیت شناختي ‏بازار ‎ ‎ ‎ ‎ ‏دیدگاه فناوري یه تجارت دیدگاه تجارت به فناوري ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 175:
استرانزی تجاری و استرانژی فناوری این ماتریس قدرت شرکت در هر فناوري را ایجاد پیوند محصول -فناوري-تجارت ‎apt‏ ‏محصولات شرکت ‎A Spans‏ | ينور . معضول آ( فناوریها فناوري مورد نياز 1 | قدرت نسبي أقمرت عسوي فناوري مورد نیاز 2 ۲ 7 3 ‏دنیاز‎ ts ‏اوري مورد نياز قدرت قدوثافسبي‎

صفحه 176:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری ‏طرح اجراي استراتژي تجاري ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏شرکت رقبا محيط ‎yi!‏ بازارها مشتزيان اهداف استراتزیها بازارها قابليتها قابليتها اجتماع قناوري قناوري عوامل جمعیت شناختي فتاوري نقاط قوت و فرصتها و تقاط ضعف تهدیدها طرح اجراي ‎ ‎ ‎cele!‏ طرق ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 177:
برنامه ریزی فناوری شناسايي شايستگيهاي اصلي استراتژیک @ شناسايي مجموعه اي از تمامقابليتهاي تکنولوژیک شرکت © ارزيابي تمام نقاط قوت و ضعف تکنولوژیک شرکت © تهيه فهرستي از قابليتهاي تكنولوزيكي اصلي شركت © شناسابي و درك شايستكيهاي اصلي بالقوه و موجود © شناسابي معيارهاي خارجي برتري

صفحه 178:
‎gl il‏ تجاری و استراتژی فناوری بط ‏شايستگي اصلي: مجموعه اي از قابلیتها ‎

صفحه 179:
فصل نهم ~ برنامه ريزى فناورى

صفحه 180:
برنامه ریزی فناوری © برنامه ريزي فناوري جزئي اساسي است از برنامه ريزي تجاري کلان شرکت 8 برنامه ريزي فناوري هم در سطح کلان شرکت و هم در سطح واحد فعالیت استراتژیک شرکت ضروري است. Steele, 1989

صفحه 181:
برنامه ریزی فناوری فرآبند برنامه ريزي فناوري * بررسي تمام دیدگاه هاي موجود در سازمان * تعبین اهدافي مشخص و واقع بینانه * ترسیم مسیر یا مسيرهايي به سمت دستيابي به آن اهداف * جلب تعهد اعضاي سازمان به اجراي طرح * اجراي بيگيري طرح

صفحه 182:
برنامه ریزی فناوری اجزاي برنامه ريزي فناوري * وضعیت کنوني * انتظارات آتي * استراتژي فناوري اساسي * منایع بلندمدت موردنیاز * معيارهاي موفقیت

صفحه 183:
برنامه ریزی فناوری فرآبند برنامه ريزي فناوري * برنامه ريزي از بالا به پايین * برنامه ريزي از پایین به بالا

صفحه 184:
برنامه ریزی فناوری پیش بيني فناوري © اولين اقدام در برنامه ريزي فناوري. پیش بيني است. 8 پیش بيني. سناريوهايي از آینده ارائه مي دهد که میتوان | هدایت اقدامات در زمان حاضر و در پاسخ به رويدادهاي آتي استفاده كرد

صفحه 185:
الگوي رشد و وضعیت احتمالي آینده یک فتاوري اندازه رشد

صفحه 186:
برنامه ریزی فناوری

صفحه 187:
برنامه ریزی فناوری ويژگيهاي یک پیش بيني خوب * قابلیت اعتماد و قابلیت استفاده * یک پایه اطلاعات دقیق * روشها و مدلهاي به خوبي تعریف شده * فرضیات به خوبي تعریف و پشتيباني شده * بیان کمي هر جا که امکان پذیر باشد * سطح مشخصي از اطمینان به اطلاعات مورد استفاده در فرآیند پیش بيني

صفحه 188:
برنامه ریزی فناوری * رشد در قابلیت عملياتي * نرخ جايگزيني یک فناوري قديمي به جاي یک فناوري جدیدتر * نفوذ در بازار * سرعت انتشار فناوري * احتمال و زمان بندي پيشرفتهاي تکنولوژيكي

صفحه 189:
برنامه ریزی فناوری روشهاي پیش بيني فناوري * نظر كارشناسي * تجزیه و تحلیل روند * مدل سازي * سناریوها

صفحه 190:
برنامه ریزی فناوری فناوربهاي حياتي و نقشه هاي فناوري 8 فناوريهاي حياتي در سطح ملي 8 فناوريهاي حياتي در سطح شرکتها

صفحه 191:
برنامه ریزی فناوری مميزي فناوري ا 1

صفحه 192:
برنامه ریزی فناوری (Technology Audit Model) ‏مدل مميزي فناوري‎ اهداف مدل: * تعیین وضعیت تكنولوژيکي فعلي * تاكيه ير ختوزهاهاي قرضت * بهره برداري از قابليتهاي خوب شركت

صفحه 193:
برنامه ريزى فناورى شش كروه مدل مميزي * محيط تكنولوزيكي * دسته بندي تكنولوزيكي * بازارها و رقبا * فرآيند خلاقيت * وظايف ارزش افزوده * خريداري و بهره برداري از فناوري

صفحه 194:
برنامه ریزی فناوری حوزه هاي ارزبابي مدل مميزي ۵ جهت گيري و رهبري ارشد اجرايي ۵ استراتژي فناوري © ساختار سازماني @ پیشرفت فرهنگ فناوري ۵ کارکنان

صفحه 195:
برنامه ریزی فناوری حوزه هاي ارزبابي مدل مميزي 9 فناوريهاي خدمت اکالا 8 فناوريهاي فرآیند | فعاليتهاي پشت صحنه 8 فناوري در بازاريابي 8 نيازهاي بازار 8 ضعف رقبا

صفحه 196:
برنامه ریزی فناوری حوزه هاي ارزيابي مدل مميزي © خلق ايده © خالقان فناوري ©از خلق مفهوم تا عرضه به بازار © تحقيق و توسعه © عمليات 8 فناوري حساس به محیط زیست

صفحه 197:
برنامه ریزی فناوری ان حوزه هاي ارزيابي مدل مميزي 8

صفحه 198:
برنامه ریزی فناوری یک نقشه راه فناوري نوظهور موارد زیر را ارائه مي کند: © یک ارزيابي هدفمند از توانايي و قابلیت شرکت در آن فناوري © مقايسه قابليتهاي شرکت و قابليتهاي رقبا. در حال حاضر و در آینده 8 پیش بيني پیشرفت آن فناوري

صفحه 199:
فصل دهم ~ Gil pg da

صفحه 200:
دستبابی و بکارگیری فناوری ان

صفحه 201:
دستیابی و بکارگیری فناوری روشهاي دستيابي به فناوري ۵ تحقیق و توسعه داخلي 9 مشارکت در یک فعالیت مشترک ۵ واگذاري کار تحقیق و توسعه به پیمانکار خارج شرکت 8 کسب مجوز بهره برداري از یک فناوري 6 خريداري فناوري از دیگران

صفحه 202:
دستیابی و بکارگیری فناوری عوامل موثر بر تصمیمات مربوط به روش دستيابي به فناوري * وضعیت نسبي شرکت در رابطه با فناوري * وابستگي به فناوري اسرمایه لازم * وضعیت چرخه حیات فناوري * دسته بندي و انواع فناوري (بارز. پایه با بيروني)

صفحه 203:
دستیابی و بکارگیری فناوری عوامل موثر بر تصمیمات مربوط به بهره برداري از فناوري 8 استفاده از فناوري در محصولات @ واگذاري امر تولید با بازاريابي به پیمانکار خارجي شرکت © فعالیت مشتري 8 اعطاي مجوز استفاده از فناوري به دیگران

صفحه 204:
دستبابی و بکارگیری فناوری مراحل طراحي و توسعه فناوري * تحقیقات پایه * تحقیقات کاربردي * طراحي و تولید * تقویت فناوري

صفحه 205:
دستبابی و بکارگیری فناوری پورتفوي فناوري و تحقیق و توسعه صنعتي فنایری نوزاد با نوظیور نسا, جدید فتاه آکازی دهای جدید فناجر 94 في آیند » محصول ‎a‏ ‏حفظ (محصول, فرآیند. روشها) { بلوغ

صفحه 206:
دستيابي و بکارگیری فناوری نيازهاي تحقیق و توسعه * نيازهاي هنجاري * نيازهاي تطبيقي * نيازهاي بيش بيني

صفحه 207:
دستبابی و بکارگیری فناوری فرآیند نوآوري 8 نوآوريهاي محصول © نوآوريهاي مواد © نوآوريهاي فرآيند © نوآوريهاي بازار براي ايجاد و توسعه فعاليتهاي جديد 8 نوآور: يهاي خدمات

صفحه 208:
دستبابی و بکارگیری فناوری تامین هزینه هاي مالي پروژه هاي تحقیق و توسعه * تحقیق و توسعه به عنوان یک هزینه سربار تلقي و حمایت مي شود * تحقیق و توسعه به عنوان یک سرمایه گذاري تلقي و حمایت مي شود.

صفحه 209:
دستبابی و بکارگیری فناوری اهداف استراتژیک تحقیق و توسعه و تامين منابع مالي آن عدم اطمینان تعهدات مالي

صفحه 210:
ستیابی و بکارگیری فناوری استراتژيهاي قابل قبول کردن پروژه هاي تحقیق و توسعه yess pease عدم اطمینان پروژه هاي تحقیق و توسعه قابل تعهدات مالي

صفحه 211:
دستبابی و بکارگیری فناوری مدیریت بر مبناي حوزه هاي فني استراتژیک * چشم انداز سازماني * ارزيابي نقطه قوت رقابتي * تعیین و توسعه اهداف موقعیت يابي استراتژیک

صفحه 212:
8 sand ‏سنبابی و بکارگیری فناوری‎ اهميت اهميت استراتزيك فنا اوري در صنعت

صفحه 213:
دستبابی و بکارگیری فناوری اهمیت استراتژیک فناوري در صنعت * تولید و ایجاد دانش- موقعیت يابي استراتژیک سرمابه گذاري تجاري

صفحه 214:
دستبابی و بکارگیری فناوری این دولت و نقش ارتش در تحقیق و توسعه

صفحه 215:
دستيابي و بكاركيرى فناورى اذ فشارهاي استراتژي بر روي منابع فني تولید دانش | > موقعیت يابي استراتژیک تعداد حوزه ها تامین مالي هر حوزه

صفحه 216:
فصل بازدهم ~

صفحه 217:
تقال فور 5

صفحه 218:
انتقال فناوری انواع فرآیند انتقال فناوري * انتقال بين المللي * انتقال منطقه اي * انتقال بين شركتي * انتقال درون شركتي

صفحه 219:
انتقال فناورى ان انتقال فناوري بين المللي

صفحه 220:
انال فناورى انتقال منطقه اي فناوري * طي اين فرآيند. فناوري از يك منطقه از كشور به منطقه ديكري از كشور نتقل مي شود. * مثال: انتقال فناوري از فلوريدا به آلاسكا

صفحه 221:
انتقال فناوری انتقال بین شركتي فناوري بند. فناوري از یک شرکت به شرکت دیگر منتقل مي شود. ال دانش فني (۸/) از شرکت سازنده ماشین ابزار به یک شرکت تولید کننده مبلمان

صفحه 222:
انتقال فناوری انتقال درون شركتي فناوري * طي این فرآیند. فناوري در درون یک شرکت و از یک محل به محل دیگر رس هید * مثال:انتقال فناوري از یک بخش شرکت واقع در فلوریدا به بخش ديگري از آن واقع در ميامي

صفحه 223:
انتقال فناوری كانالهاي جریان فناوري * کانالهاي عمومي * کانالهاي مهندسي معکوس * كانالهاي برنامه ريزي شده

صفحه 224:
انتقال فناورى کانالهاي عمومي

صفحه 225:
انتقال فتاورى كانالهاي مهندسي معكوس

صفحه 226:
انتقال فناورى این كانالهاي برنامه ريزي شده

صفحه 227:
انتقال فناوری کانالهاي برنامه ريزي شده * اعطاي مجوز * اعطاي فرانشیز © شركت مسترت * پروژه کلید در دست * سرمایه گذاري مستقیم خارجي * پروژه مشترک تحقیق و توسعه و کنسریوم فني

صفحه 228:
انتقال فناورى اعطاي مجوز

صفحه 229:
انتقال فناورى ان اعطاي فرانشيز

صفحه 230:
انتقال فناوری شک مشبرگک * دو یا چند شرکت يا بنگاه. منافع خود را در یک فعالیت کنار یکدیگر مي گذارند و دانش و منابع خود را براي طراحي يك فناوري. تولید یک محصول يا استفاده از دانش فني مربوط به ود و با هدف تکمیل یکدیگر تسهیم مي کنند.

صفحه 231:
پروژه کلید در دست انتقال فناورى ان

صفحه 232:
تقال فناورى سرمايه كذاري مستقيم خارجي * معمولا يك شركت جند مليتي تصميم مي كيرد تا محصولات خود را در خارج از كشور توليد كند يا برخي از منابع خود را در خارج از كشور سرمايه كذاري كتد. اما فثاورى ذر مرزها و محدوده هاى شركت باقي في هائف.

صفحه 233:
انتقال فناوری پروژه مشترک تحقیق و توسعه و کنسرسپوم فني * دو یا چند شرکت در قالب یک شرکت با یک مجموعه بزرگ با یکدیگر همكاري مي کنند. زیرا منابع هر یک از آنها براي موثر کردن جهت تغییرات تكنولوژيكي محدود مي باشد.

صفحه 234:
فصل دوازدهم ‎my‏ صنايع توليدي و خدماي

صفحه 235:
صنایع توليدي و خدماني * سازمانهاي توليدي وسیله اي هستند براي خلق کالاها * یک شرکت توليدي برايآنکه بتوند در سطح جهاني رقابت کند باید در كلاس جهاني باشد. ‎i‏ * ضروري است که شرکت یک استراتژي تولید کارا طراحي كند.

صفحه 236:
صنایع توليدي و خدماتي تولید یکپارچه

صفحه 237:
صنایع توليدي و خدماني مباني تولید * فلسفه مديريتي. روش مدیران و روابط سازمان * شرح دقیق سیستمها و پیش بيني عملکرد آنها * توسعه قابليتهاي يادگيري سازماني و پذیرش فناوريهاي مناسب براي بهبود عملکرد سیستم توليدي

صفحه 238:
صنایع توليدي و خدماني روش و فلسفه مديريتي * آرمانها و اهداف تم * سازمان * کارکنان * تامین کننده یا فروشنده * وظیفه مدیریت

صفحه 239:
صنايع توليدي و خدماتي این ارزيابي. توصيف و بيش بيني عملكرد

صفحه 240:
صنایع توليدي 9 خدماني و وس و ارزيابي, توصیف و پیش بيني عملکر

صفحه 241:
صنایع توليدي و خدماني منافع شناسايي و پذیرش اصول بنيادي © یک مبناي تولید (مجموعه اي از دانش) ایجاد مي کند. 8 هرگونه دركي از عناصر یک مبناي تولید باید بتواند برخي از فرصتهاي انجام تعاملات میان رشته اي کاراتر را آشکار سازد. © یک مبناي تولید مي تواند به هدایت فرآیند تجربه و يادگيري کمک کند.

صفحه 242:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان