صفحه 1:
مدیریت کیفیت در تولید آمار تهيه وتنظيم : محمد رضا اناري

صفحه 2:

صفحه 3:
مشخصات يا مقتضیات. بدون عیب ونقص | ویژگی است که سایر محصولات مشابه آنرا ندارند

صفحه 4:

صفحه 5:
مفاهيم بأبه أي ‎Ww‏ ب) مدیریت کیفیت ¥ ‎٠5‏ مدیریت کیفیت شامل کلیه سنجش‌ها و ارزیابی‌هلیی است که یک سازمان برای «گضترل » و « تضهن » کیفیت کالا | خدمات انجام می‌دهد. عد ا لمامس وس مشب کیضوت ر به کلبه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای گفته می‌شودکه جهت ایجاداطمینان به امتتصول يا خدماتى كه اهداف موردنظريانيازهاى كاربران راتايين خواهد نمودلازم ۱

صفحه 6:
تمونه گیری ایند جمع آوری داده‌ها ,وش‌های پردازش دنظر در طراحی پرسشنامه ‎(ete‏ با پیشگیری از مسایل و مشکلات قبل از رخ دادن آن‌ها و کمک به به کارگیری روش‌های کنترل و پیشگیری موجب ارتقا کیفیت

صفحه 7:
روس ۱ 2 گت روش منظمی است که به موحي أن + ‎٩‏ التانداردهای از پیش تعیین شده مقایسه می‌شود. دامی موثرجهت کاهش اختلافات با استانداردها انجام می‌شود. ال كنترل كيفيت عملیات کدگذاری. کیفیت مصاحبه‌ها در آمارگیری ‎

صفحه 8:
مفاهيم پایه اي تفاوتهای کنترل وتضمین کیفیت تضمين 001000 بيشكيري از مسايل و مشكلات «قبل از آن كه رخ بدهند استفاده از تمام اطلاعات موجود براي ارتقا و بهبود عمدتاً در مرحله برنامه‌ربزی قابل استفاده است. فعاليت‌هاي مربوط به آن فراگیر و همه جانبه است. مقيد به استاندارد كيفي خاصي ا کنترلاکیفیت به مسایل و مشکلات مشاهده شده پاسخگوست. استفاده از ارزیابی‌های در حال اجرا براي تصمیم‌گيري درباره فرایندها و محصولات عمدتاً در مرحله پردازش قابل استفاده است. زیرمجموعه‌اي از روش‌هاي تضمین کیفیت محسوب مي‌شود. جهت مقايسه پذ‌بري, استانداردهاي كيفي ‎eS plat‏

صفحه 9:
اذ كنترل كيفى فنى محصول | il

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
مندان. در دسترس بودن. تفسیرپذیری. تنوع انتشار داده‌ها. درستی و پنگا: ن وبا مقیاس ۵ رده ای

صفحه 14:
اللا يه = کارت سان مستقلى از يك كشور ديكر كل ‎A‏ ‏5 ‏۳ ‎ia‏ ‏2 ‎by,‏ ‏8 ‏5 ‏كك ‏3 ‏9 ‎x‏ ‏1

صفحه 15:
ت تعریف و تهیه شاخص‌ها و نماگیهای عمومی ی کیفیت درمراکزآماری باعث می | آود شا این سازمان ها کمتر به دنبال مدیریت کیفیت جامع و ایزو باشند. ‎l‏ هزینه‌های تضمین و گواهینامه ایزو بسیار بالاست. ‎ ‎

صفحه 16:
ابعاد کیفیت آماري ملاکها و ابعاد کیفیت در سازمانها و کشورهای مختلفت ا" ۲۳

صفحه 17:
ی رسمی یک ( رستی یکی از ابعاد آن به شمار می رود. باسبت بهنگام و بوقت بودن ابعاد مربوط به داده ها ۱ بلیت اعتماد

صفحه 18:
بوط به ان در دسترس بودن وضوح فراداده

صفحه 19:
م های برنامه ریزی(کوتاه وبلند مدت اماسیستماتیک) (مالی ونیروی انسانی)

صفحه 20:
7 ‎snc =e i‏ كاربيان (از لحاظ تعاریف و مفاهیم. یها و نوع آمارها) بودن: فاصله زمانى بين زمان مرجع (آمارى) تا زمان انتشار دن: ميزان تطابق بين زمان واقعى و زمان بيش بينى شده انتشار ستررس بودن؛ تسهیل و تنوع در ارایه داده‌هایی که در اختیار

صفحه 21:
که بر دسترس بودن ن اطلاعات ‎re‏ 62 ‎٠‏ طبقه‌بندیها و روش‌ها ‎dell ue i ۱‏ بین برآوردهای آماری و مقدار واقعی پارامتر در ‎ ‎

صفحه 22:
نظری ‎Vv‏ ‎Seca, 3‏ موجودبودن اطلاعات تکمیلی وفراداده های لازم برای تفسیر و استفاده مناسب از داده ها. چکی: به فعالیت هاو ارزش هایی مربوط می شود که اعتماد ن را به موسسه تولید کننده امار و در نهایت به محصول ری را حفظ می نماید. اعتماد كاربران در طى زمان حاصل می 4 میزان مقایسه‌پذیری آمارها در طول زمان و در بین رها و مناطق مختلف)

صفحه 23:
ابعاد کیفیت آماري ‎Ww‏ تعاریف نظری آبعاد کیفیت: کارایی: آمارها به روشی جمع‌آوری می‌شوند که بار ‎on‏ ‏حداقل شود. انسجام: میزان تطبیق و ارتباط منطقی بین آمارهای مختلف حاصل اسن منیع معتسبربودن روش ها ميزان يبروى از روش‌های تخصصی و استانداردهای بین‌المللی که در مورد آنها توافق شده است. اعتبار مندی: اعتبارمندی بعدی است که می تواند مهم تر از درستی باشد.اعتبار مندی به میزان پا درجه اطمینان کاربر به داده‌ها گفته می‌شود و می‌توان تابعی از درستی در نظرگرفت یا اینکه برحسب سازگاری فرایند تولید ارزیابی نمود

صفحه 24:
0 سه ۱ 1 7 ده ‎٩‏ #وتی: میزان قوانین آماری وضع شده‌ای که با اصول ۰ های رسمی هماهنگی دارد. ی‌برنامه‌ریزری: میزان برنامه‌های وضع شده در برنامه‌ریزی

صفحه 25:
ستدوق بین المللی پول: دیدگاه فرایند گرا ۱ ملاکهای ارزیابی هم متفاوت خواهدبود دفتر آمار اتحادیه اروپا: ملاکهای کمی موق بین المللی پول: ملاکهای کیفی(چهار رده ای

صفحه 26:
درستی مقایسه‌پذیری در طول مکان / مقایسه‌پذیری در طول زمان / درستی.

صفحه 27:

صفحه 28:
انعاد کیفیت آماري ‎wy‏ موفقیت درارزیابی کیفیت داده بطور وسیعی به ‎BES‏ ‏نماگرهای کیفیت مناسب بستگی دارد. بنابراین درانتخاب نبآگرها پایستی نکات زیر را درنظر گرفت. ثماگر های کیفیت بایستی بوضوح قابل درک باشند. تماگرهای کیفیت بایستی به آسانی اندازه‌گیری شوند و روش اند ازه گیری آن برای سالیان متمادی معتبر باشد. تماگرها بایستی برای یک ارزیابی بیطرف قابل اندازه‌گیری باشند و امکان مقایسه سری زمانی آنها فراهم شود. محاسبه نماگرها نبایستی زمان و هزینه‌های زیادی را تحمیل نماید. نماگرها پایستی با توجه به سطح گسترش آمار در کشور انتخاب شود.

صفحه 29:
wa (DQAF pests ‏چارچوب ارزیابی کیفیت‎ ۳ اکتبرسال ۵ شروع کار صندوق بین المللی پول بیای تدوین استانداردهای مربوط به انتشارداده ها مارس ۱۹۹۱:تایید استانداردهای انتشار داده های خاص دسامپر ۱۹۹۷ تایید نظام انتشار داده های عمومی

صفحه 30:
‎ame‏ اقتصاد کلان(وافعی, مالی, تامین | وخارجی) جمعیتی-اجتماعی(جمعیت, آموزش, سلامت و فقر) ‏ب: دوره تکرارگردآوری وتهیه اطلاعات ‏امى: فاصله زمانی ‎on‏ پایان دوره مرجع وزمان انتشاریا > تست ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:
استاد ومدارک روشها ومنابع مورد استفاده در تهیه آمار ت مولفه ها. سازگاری با آمارمرتبط وچارچوبهای

صفحه 32:
چارچوب ارزیابی کینیت داد(00۸ ۲۲۲ ۲ ابعاد 1(1(5) ر 5([(5 3 يكيار جكي || شارشرایط وضوابطي که آمارهاي رسمي تحت آنهاانتشارمي این از جمله شرايطي و ضوابطي که به محرمانگي اطلاعات ‎٠١‏ شناسابی دسترسی داخلی دولت به آمارها قبل از انتشار آنها ‎fl‏ شناسايي تفسيرهاي اداري در هنگام انتشار آمار ‏" تهیه اطلاعاتي درباره تجدید نظرهاواعلام توجهات قبلي درباره تغییرات در روش ها

صفحه 33:

صفحه 34:
sas تماعرهای بازار کار أو Lert ‏م اماك‎ aU Aer ‏دقیست جاری» وواقمی‎ ‏«فیست عایست‎ TO ape a ‏اشاخص‎ ‎eres شاخ قیست تولید کنتده شاحص‌های صتعتی با ساخعت عخالای اوقید ما سایر | ‏ی تس‎ a we | ee ‏فصقي‎ | are ‏قصلي‎ | a از بایان سا ۳ ی ماه تو ضيحاتت عم سريت ضاي .يه الحاقيد هاى ‎Ae‏ Soe DDS ۲1.6 ‏مضورت با‎ sla pags

صفحه 35:
wa (DQAF pests ‏چارچوب ارزیابی کیفیت‎ Vv قمالیت های مربوط به ارزیابی کیفیت داده‌ها توسط اداره آمارصندوق بین‌المللی پول در سال ۱۹۹۷شروع شد. زمیته های کاربردی اصلی: زار خود ارزیاب برای شناسایی نیازها و کمک های فنی راهتمایی کارشناسان صندوق بین‌المللی پول در تهیه گزارشات مربوط به رعایت استانداردها و مقررات کمک به کاربران ( هم در بخش خصوصی وهم دربخش عمومی ) در ارزیابی کیفیت داده های اماری

صفحه 36:
کشت مطرح شده دراستاندارد انتشار داده های 05 (و نظام انتشارداده های عمومی) 21(1(5))

صفحه 37:
>

صفحه 38:
چارچوب ارزیابی کیفیت ‎wa DOQAF posls‏ ۰ پیش نيازهاى كيفيت ۲ لزوما جزو ابعاد کیفیت محسوب نمی شونداما به عنوان پیش _ نپاژها با پیش شرط های سازمانی نقش بسیار مهمی در کیفیت آمارها دارند. مواردی همچون حمایت فضای سازمانی ازعلم آمان متناسب وان متابم موجود با نیازههای برنامه‌های آماری به کار گرفته شده و ترجه به عامل کیفیت به عنوان اساس فعالیت های آماری. در اين بعد +موردبرسی قرار می گیرد “الل پیش نیازها عناصر زیر را در بر می‌گیرد ۰ محیط سازمانی و قانونی ۲ منابع موجود برای برنامه های آماری متاسبت 6-۰ سایر موارد مربوط به مدیریت کیفیت

صفحه 39:
د. مواردی مانند راهبری خط مشی‌ها و عملکردهای آماری توسط تخصصی. شفاف بودن آنهاو راهبری خط مشی‌ها و عملکردها توسط اردهای اخلاقی در اين بعد مورد بررسی قرار می گیرد. سه عنصر زیر این بعد از کیفیت وجود دارد:

صفحه 40:

صفحه 41:
این بعد این است که خروجی‌های آماری به گونه‌ای کارا واقعیت تصادی را به تصویر در می‌آورند. اين بعد نيز خاص داده‌ها است , = استفاده و فرایند آن‌ها را منعکس می‌کند. و پنج عنصر را شامل می‌شود: ‎il‏ ات داد های منبع ‎al + 1‏ داده هاى منيع ‎ِ ‏وش‌های آماری‎ il) ‏4 بای واعتبار سنجی داده‌های واسطه‌ای و خروجی‌های آماری ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
Vv ‏به این اصل مربوط است که آمارها با تناوب مناسب در‎ ‏بهنگام و سازگار با سایر مجموعه داده‌های اصلی و به‎ ‏ز یک خط مشی بازنگری منظم منتشر می‌شوندو شامل سه‎

صفحه 43:
می‌شود به دستیابی به داده‌ها و فراداده‌هایی که در بان شفاف و قابل درک بر مبنایی بی‌طرفانه ارایه می‌شوند. عبارتند از: سترس بودن داده‌ها سترس بودن فراداده‌ها

صفحه 44:

صفحه 45:
۲-۳ -عسازکاری با ساير نايع Tan ae Geo oe a EDP Ae ‏-مجموعة اى از يراوردهاى‎ ‏برحسب فعاليت و يخس عاى هزيته يدت‎ ee ene ‏ل‎ Tastee oa Se eee ‏عات بحت رد عقن‎ Gis aca speed a a

صفحه 46:
خت‌ها. شاخص قیمت تولید کننده. حساب‌های موسسات سپرده گذار و آمارهای مالی دولت تهیه شده به علاوه تهیه چارچوب شاخص قیمت مصرف کننده مت اقدام است.

صفحه 47:
5 : ۲ كاركيرى جارجوب ارزيابى كيفيت داده لازم است موارد ۲ از نظر كيفته شوند: چارچوب نمی توان تمام جزییات کار و عملیات آماری را اين جارجوب بايد جايكاه خاص هو کشور مانند

صفحه 48:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان