صفحه 1:
صفحه 2:
استات راهنما : a
جناب میندس علي لت لل
دانشجویان :
ریحانه علي خاني
٩ wren)
25-00 و
صفحه 3:
SWOT تكنيك 06 5 ۳ hy rts Kien
RC e Ray ROS eRe ane ene ey
ادر نظر كرفتن محيط بيروني منلبع داخلي خود را برنامة زر
ات ا ا ا ا ا )1980(
شد. ۲
ل تكنيك 01 /الا5 nO ne eee) ۳ 2
مزیت رقابتي پایدار بازتگري کرد. (بارني. تكنيك معروفیت و کاربرد خود 7
در قرن جدید نیز از دست نداده است به طوري که در بسياري از شرکت ها
Dew CoS Se NO Ree te eRe pe pC RCS VEC Sea MOLE rae)
مي رود.
صفحه 4:
2 siege any Gs دانشاموزان را ی nergy
ا ا ا ار مي دادند. برنامة earns
Wes آموزشي و يرورش داشتند, به کار کنان و معلمان خود
يرداخت مى كردند؛ برنامه هاي اموزشي و يرورش رسمى (آكاة
ا ا
ae er OPS ence ا ا ا ear pened
تنیا سياستهاي اداري منطقه آموز بلکه وزارتخانه را نیز وقعی
Gy tg he رک eee eee erOV OD UCT
دستورالعمل مدارس نمونه مردمي؛ موجب اطلاع آموزش و يروش آذ
برنامه كار هفتكي و ميزان ساعات فوق برنامه آموزشي و يزورشى.ء ميان"
برداخت حق الزحمه اضافي به كاركنان و ميزان شيرية دريافتي از دائتش
آموزان را فراهم و امکان ورود به عرصه فعالیت هاي آن ها را فراهم كرد.
صفحه 5:
دجيو
ت آغاز وبا
سای توس را
اك
ا اا 00
تأسيس مدارس نمونه مردمي با تبديل مدارس عادي به نمودة را
Un ECS ا ee SURG perenne در
مورد نظر وجود داشته باشد. رعليت لين بند از محروم شدن مَردم an
مدرسه نزديك به محل سکومت خود جلوگيري مي کرد. علاوه بر آن مرح
صورت وجود دو )2 هم دوره در ی ا ا 0 000
تبدیل مي شد که این امر نارضايي اولیاء محل را در بر داشت.
2- روٌساي مناطق آموزشی, علي رغم مفاد تبصره ماده 3 دستورالعمل اخرایی
بدون در نظر گرفتن «شرلیط مناسب» مدارس کاملاً عادی راجه عنوان تمَوته
چه استان ذیربط پیشنباد و استان ها نیز علیرغم مفاد ماده 4با تبدیل آن ها به
نمونه مردمي موافقت مي کردند. بعضاً مسئولین مناطق آموزشي و استان ها
پ 2
صفحه 6:
۳
ere ی وت ری
دو نوع کار متفاوت ارائه مي دادند!
اشکالات فوق باعث شد که يكي از اعضاي مجرب شوراي عا
ا ا ال ا از مدافغان
Fura erie unpre ge 1 رط مر
ST ا ae ROS Re RCS
eee ever nO ee EN MNES IDO RUS را
ا ا Fe Se OTe ne SPSS Semen meee
Ere eer Sere Reger Ren con SECM ene
0
آزمُون ورودي: موجب اضطراب و نارضايتي عمومي شد.
صفحه 7:
خوب براي MENS
* ارج نیادن به استعداد و تلاش دانش آموزان.
POO eee oy moe eet i
* تقويت انكيزه معلمان و افزليش تعداد ساعات كاز معلمان رسمي
بيش أ ساعات موظف هفتكي.
* حفظ و در عين خال ضايطة مند كردن مدا ge اك 020
ل ب ا و mews 5
دريافت ها و يرداخت هاي اضافي و ..).
* ایجاد جو رقابت و شکستن بازارر بعضاً کاذب مدارس غیرانتفاعي.
صفحه 8:
مين بخش قابل توجبي از نيازهاي مالي ادارات و آدارا:
درصدهاي تخصیص یافته شیریه ها.
ب) نقاط ضعف :
SIRS Tee re ce me perc hs زر
آموزان و خانواده هابه ويزه ذلنش آموزاني كه با عدم توفيق موا
ما ا 17
آموزان).
*انحصار امکانات دولتي آموزش و پرورش (قضا: معلم: تجهیزات) به قبول
OW ru آزمون ورودي و در نتیجه محروم کردن بخشي از جامعه خصوصاً
he pena ny Re eerin 0
صفحه 9:
۴ آ : نقاط قوت
۴ : ن قاط ضعف
alia 550
۴ : تهديدها
۳ اا ا Wt)
۱ برداري از يك عامل کليدي در جبت توسعه رقابت ا
دس
صفحه 10:
رت
ا د
Gera Arge Peleppem ere py vers ra
آيا روحيه كاركنان بالا است؟
آیا پاداشي براي پیشبرد به سمت Eo
آیا کار کنان. چند مبارتي دارید؟
ا ل من
آیا سازمان به خوبي از فناوري اطلاعات استفاده مي کند؟
آیا سازمان به خوبي خود را با تفییرات وفق مي دهد؟
آنا سازمان قدرت نوآوري دارد؟
صفحه 11:
نا
comand
,در محیط رقابت لین القللي قدرت ابا
رز(
ی
۳
EN Kp een pe
ایر مالي و در آمدهاي احتمالي.
منطقه بازاريابي. توزیع و شناخته شدن.
جنبه هاي نو آوري.
محل جفرافيايي.
قیمت و کیفیت.
اعتبارات و صلاحیت ها. 5
فر آیندها و سیستم ها
Peni ere) pene VRS Fe)
فرهنگي. رفتاري. نگرشي.
۹
صفحه 12:
زي مي توان دا بر ۳9
ا 000
زیر استفاده کرد :
مي شود؟ از جه
pee eC ل را
* كدام ناحية از سازمان توانايي يوشش هزينه هايش را دارند؟
se PC 0
|
*آيا شرکت توانايي 00
* آيا كاركنان ری دیده و داراي انگیزه هستند؟
صفحه 13:
7 ماع از زا داریا سس
آيا شركت توان ازائه ايده ها و محصولات جديد زا دارد؟
آيا كاركنان به مديريت ارشد اعتقاد دارند؟
eee Ree ee ee eee Pe renee
آيا شركت در برخورد با تكنولوزي از ساير رقبا عقب تر اسك ؟
CB SNC) cee re-try Ea) ل ا 1 ا ESS
کمبود ظرفیت و توانايي ها.
کمبود قدرت رقابت.
01100000
مباخث مالی.
۳ |
صفحه 14:
52 سر مر
* اعتبارات.
* فرآيندها و سيستم هاء
*عدم حمایت مدیران.
فرصت :يك فرصت يك حللت خارجي است که مي تولند به صورت منت 2۶
پارامترهاي عملکردي شرکت تأثیر گذاشته و مزیت رقايتي که ناد که
أقدامات مثبت در زمان مناسب است را بيبود دهد. از جمله فرصت هاي
پیش روي يك شرکت مي توان به بازارهاي توسعه yy 00000
نيز حركت به سمت بخش جديدي از بازار كه سود بيشتر دارد و يا بازارهاي
رها شده توسط رقبا اشاره کرد.
صفحه 15:
ار 1
شر کت مي تواند در بازار بین المللي استفاده کند؟
1 : اريابي وجود دارد؟
هزينه زياد امکان یبود دارد؟ مو ۱ =
؟ آیا شرکت می تولند
a 7
رک یی و جریان نقدينگي رابا برقراري ارتباط بیتر با مشتریا
*آیا زمان منا
یا زمان مناسبي براي تخ 2
اسبي براي تغییر و تحول وجود دارد؟
صفحه 16:
ل PERO Lyra
Dippe ou
اعتبار جياني.
بازارهاي جدید.
صادرات و واردات.
انحصاري شدن جدید.
قراردادهاي بزرك. 2
توسعه كسب و كار و محصول.
3
تأثیرات فصلي, جد روف
وضعيت اقتصادي.
صفحه 17:
a
: SWOT
00 ie
۱! 0 aa
ی و رت aa ا
سازمن با شرکت مبین مي کرد ا ۳۳۹ ۱99
(51۱10۷ 0256) سازمان ها مي باشد.
Neen کر رز
sie fees
E10) Ree peer eRe CNBr Die ba
و
است که سازمان ضمن آن که از توانليي ها و نقاط قوت در خور و قلیل آتکایی
برخوردار است. در محیط تعاملي و زمینه اي خود نیز با فرصت هاي مناسب و
كرائنب هايي مواجه است. بنابرلين: لين دسته از راهبردها جكونكي به كاركيري
توان موجود سازمان در جیت بیره برداري حداكثري از فرصت هاي مفتنم
محيطي را بيان مي دارد.
صفحه 18:
ر ار برص ره
کار بندد.
MD SSS دع يي i
اين
تعایت رای زیم مر ۳ Cas =
هاي متعدد و قلبل توجيي مواجه است. در محیط هاي تعاملي با Se
خود نیز با فشارها, چالش ها و تبديدهاي گوناگوتي باید مقابله تمایذ.
US ae ene ی
0 ال EC UG cy neo Ty
محيطي کمیته نموده. به حداقل برساند و یا در صورت امکان. خود را از
ا
صفحه 19:
(Gulez) oe دارد و یا با استفاده از oe جمعي و اجماع.
استراتژيك و مدیران ارشد سازمان به بیینه سازی راهبردهای ,
Cee ee) رم
صفحه 20:
تفي لزان
اسك
ری خال اکر تن
شو
به مديري خرن و ۳ eae كك 7
میم است.
در تحلیل تبايي مدیریت بحران ضامن بقا و شگوفايي !
سازمان است. رويكرد شش مرحله اي بيشنياد شده ذر أي 9
مديران كمك خواهد كرد تا ميارت هاي تصميم كيري حُودٌ 25
بحران را توسعه داده و اهميت نقش مديريت بحران در قرا ينذ مَذ:
استرا
۵
ye bree IN pe rae perc Rp een ener ees ee Renee e ۳
عوامل و رخدادهاي محيطي تأثير كذار بر فعاليت هاي خود. با دو زويكرد
0 0
صفحه 21:
رز و يي سازمان ها به كار
حاصل آن جبار دسته راهبرد مى باشد : راهبردهاي قوت -
قوت - تیدید renee
۰ در اين مكاتب. راهبرد عبارت است از فرآيند تصميم كيري ك6
a eter eee eee yee 7
و =
ها در تحقق اهداف سازمان به خوبي مشخص مي گردد. =
