تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 46 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
Va! AE ENE ات 3 الكل

صفحه 2:
#تعریف تعارض تعارض در فرهنگ لغت فارسی به معنای یکدیگر شدن و با هم اختلاف داشتن | تاه ترین تعریف تعارض از رایینز ۱ Ae ‏ال‎ تعارض مى تواند بدون د ركيرى و نزاع يا جنك وجود داشته باشد. ءنزاع تنها یکی از ی 1 ۰ لت( .تجربه مي كنند 5 ل ار تعريف به هر كونه باشد ناسازكارى. تقابل, جبهه كيرى, ناهماهنكى؛ ل ل رك 1 وبى» معترض و مزاحم

صفحه 3:
:تفاوت تعارض و رقابت ‎cer Seve Be)‏ 9 رقابت یعنی همچشمی دو گروه در دستیابی به یک چیز ارزشمند در حالى كه در تعرييف وازه تعارض جنين فرض مي‌شود که یک گروه مستقیماً مانع از اين مي‌شود که گروه .ديكر به هدفه خود برسد .ساده ترین مثال ورزش‌ها هسنند

صفحه 4:
تیرسبت سس زیر در حترس ترص نگرش قدیم و سنتی 1 تعارض همیشه بد و مذموم است و يك بیماری محسوب مي شود. ailias yoylai x9>9 -2 L 0955 Guwliols »,Sloc ‏ا‎ ft oye ‏طرحی‎ (Cotes) errr oe) 0 r8lgiino youlai -1 pe Sarg) reper Peed. Po) rou Qlojbs sjbualb ed E doyle cara? ‏مشخص نشانه پویایء‎ ‏خلاقيت و اتربخشى بالاق‎ ‏كروه در سازمان است.‎ 3 وظیفه مدیریت اداره ‎Ce ee Lee ee tener‏ ‎aSlos cag> 42> yl I>‏ بهينه سازى است.

صفحه 5:
eye ‏تارض از دید لررترد‎ ار را reat, 000000 ‏فلسفه ها 5 كوناكون تعارض:‎ مالک,سهام دار te) Be SS

صفحه 6:
مات مخرب باغیر کدی ۰۰ ‎te‏ تعارض ستوب يا غير كازكردي.

صفحه 7:
فولستن خولستر2- ذ فولستن ن خولستن 3- خولستن ن فولستن :سبك.هاي.مديريت. تعارضن ‎ul Lexy‏ زياد ‏توجه به تظرات ‎ ‏زياد ‎eres)‏ 0 كم

صفحه 8:
عوامل اراد شارضی از ذيد مول نز نلهون, ۱ :عوامل شخصي تخصص‌گرليي- مهارته و تسولنمندیو- وال ی ‎alt‏ ‏ادرلك منایع مشترک لصنت ‎ee‏ 6ك كه -موانع ارتباطي تروابط قدرت ‎iy ۳‏ 0 -عدم تناسب پست با فرد كت اه بر ار "ابهام در وظایف -ابهام در مسئولیت ها

صفحه 9:
‎ube‏ ايناد فار از ديد دروك و ررلیشسون,. ‏:عوامل فرهنگي فرهنگوقابتي خرده فر هنگه- ‏:عوامل ارتباطي فقدانلطلاعات مازاد لطلاعات ‏كانالهايارتباطي- ‎ ‎ ‎ ‎ ‏عوامل ساختاري و ‎ ‏عقايد و ادرلكات. ‏شخصیت هاا ‏علايق ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
a ‏ارض بین فردي‎ ۱ تعارط ار 1 ‎es‏

صفحه 11:
تعارض سازنده ‎Se‏ ۱

صفحه 12:
انواع تعارضص ا ار ۱۳ پر لا ۱ وسايل لازم براى انجام آنها رخ مي دهد. معمولاً افراد بر سر مسائلى از قبیل اهداف سازمانی و گروهی. تخصیص منابع. توزیع. پاداش: خط مشىها و روشهاى كار و تعيين وظايف با هم به توافق :- تعارض عاطفیم و 1 ‎aad tee‏ ا ا ل عاطفی انرژی افراد را از بين مي‌برد و آنها را از اولویت‌های مهم کاری منحرف مي سازد كه ناراحت كننده ترين تعارض در روابط مافوق - ‎a‏ 3300

صفحه 13:

صفحه 14:
سح دب در درتست تارض 4 +چننچه مدیرلغازگر تعارضباشد بهترلست از سطح بابين آغاز كند و در جبههه اى ظريف و دقيق در مورد يك يا دو ‎Re ra reer‏ 0 ‎amr ne cee ON ocr Ps Pe 2‏ ا ۹ Ren ree eee eee mie emer eB ee a se 7 دمص از طرف مقابل بخواهد تا به طور روشن اتیهام را مطرح کند و در صورت امکان مدارک و شواهد للد ل سد بر بأه عدنوطيآ شه و طهدم8 .- در نظر داشته باشد كه مردم دوست ندارند. ديكران در امورشان دخالت كنند ا ا ا ا ا ۱ ‎Tere e‏ ل ‎Reco‏ ‏-نگرش‌های مثبت را در طرفین تقویت نماید و آبروریزی آنها را به حداقل برساند

صفحه 15:
مزقیت ‎apse gle‏ تعارض, ‎Se reais |‏ 2- مو 3- موقعيت باخت- باخت روش هاي ميم مديريت تعارض. ۱ 0 برد- باخت ‎Ieseer)‏ 00 4- ابجاد دشمن مشترك ‏در سس 6 طرفين ‎eee saerd‏ را ار 8اهداف مشترک ‏0 5- ضربه كبري با استفاده آز متخصص رواب انساني ‏0- استفاده از روابط غيررسمي ۰ 11-مشاوره 2- هوشياري در برابر شایعه

صفحه 16:
13 ‏مدیر نباید عدم تولفقرا مخربو بسه هم‌زننده ی نظم سانمارب ند‎ -۰ pS Se AD eS eee ye cere ees rece el eg - مدير بايد عللهه بر به كايكير ملفراد شونفوذ در صويتلمكانبه تمام15 1 ۲03 ‎yee eC Ee Rela eed‏ را ‎SD ee Eee emt gl Sone Be ee ae Ree ese Bee‏ ‎BES 7 ee eg ea‏ ‏سلمکاناتوا عادلانه توزیع ک 19 ‏.- مشت ركاتكايكنازرا تقوينكند 20 ‎0 ‏ا‎ RE ged ean

صفحه 17:

صفحه 18:
‎eo pte ee‏ ار ‎ere ee yee Sin‏ ‏2323020 رارویدادی بدون برنامه می داند که باعث وارد آمدن صدمه یا حتی مرگ کارکنان» مشتریان یا مردم جامعه می شود. ورشکستگی یا ایجاد وقفه در عملیات ‎Pye ene eet ery ‏ا ا‎ he) ‏به دنبال دارد» جایگاه عالی سازمان و يا تصور عامه مردم‎ ‏.از كاركزاران يا سازمان را تهديد مى كند‎ ‎

صفحه 19:
FO ee ened a) ey NO ene ey ener ee eee ae ‏مخاطره بیفند بحران نامیده مي شود‎ ‎ee‏ و( ‎0 eo Tec ia ‏4- واقعه کوتاه مدت است که تا حال سابقه نداشته است,فرصت كم است يك مرتبه اتفاق مي افند و خارج لافيت ‏5- بهم ريختگي حالت تعادل است عدم انطباق بین نيازه و منابع است ‎9 ‏7- تغيير نأكهاني آست شديدتر آز حآلت عادي ‎

صفحه 20:
0 هدف حياتي و عالي واحد تصمیم گیرنده را تهدید مي کند ۶ 0 زمان واکتش را براي اتخاذ تصمیم محدود مي کند 0- عناصر و عوامل تصمیم گیرنده با بروز ناگهاني خود غافلكير مي كند سه عامل مهم:)- تهديد©- زمان2- غافلگيري حضور سه هاعمل شرط است

صفحه 21:
a ‏پ1ا1ا1ا1‎ ‎۱ ?WHAT IS A CRISIS Oitk the potecttal to siqeiPiccaty dosage ‏عفص‎ ‏,نال صمت ,جوج ررصاومج) جاوموور‎ povirvorest) (Povtiiies, procurts, Procaciat oats) Ou inole the elewedt oP surprise ‏هرهز نی لصا مان‎ Oves wt vevessunp interrupt pperaivas ‏موه مها‎ aed / or extercal ‏وشوو‎ Ou eweryeusy situativs

صفحه 22:
Cees ا كت | پایداری ساژمان Pen ‏دا‎ 5 إل دا ‎Pinky asia ea‏ از بحران 1 1 2020000 Peds YY

صفحه 23:
‎Sayre‏ بحران ‏مدیریت بحران فرايندي است براي پيشگيري از. بحران و یا به حداقل رساندن اثرات آن به هنگام وقوع؛ براي انجام اين فرايند باید بدترین وضعیتها را برنامه‌ريزي و سپس روشهايي را براي اداره و حل آن جستجو کرد . ‏مدیریت بحران مجموعه ای از کارکردها و فرآیندها برای شناسایی» مطالعه و پیش بینی موضو عات بحرانی و تبیین روش های ویژه ایست که سازمان را قادر می سازد تا ضمن پیش گیری» در مواقع بروز آن نیز تدابیر لازم را بکار گيرد.

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
برنامه‌ريزي 9 3 3

صفحه 28:

صفحه 29:
شناخت امکانات موجود شناخت کمبودها و اولویت‌بندی آنها © تهيه بانکهای اطلاعاتی ‎٩‏ تعیین مکانیزم‌های تامین امکانات ‎٩‏ تعیین مکانیزم‌های هماهنگی و ارتباطات ‎ ‎ ‎ ‎9

صفحه 30:
اساندن نکات ایمنی در ارتباط با بحرران های مختلف بخصوص زمینلرزه شنایی با ساختار مدیرریت بحران و سلسله مراتب آن شناساندن وظایف و اختیارات پرسنل در مراحل مقابله با بصران و در ساختار تشکیلاتی آموزش های تخصصی لازم به تیم های عملیاتی و. ‎sone,‏ ‏شناسایی مکانیزم‌های ارتباطات, هماهتگی و استفاده از امکانات در مر‌حله مقابله بر‌گنراری کلاسهای آموزشی دورماى با توجه به اولویتبندی‌های انجام شدء در واحد وس گنراری مانورها ارائه گن‌ارشات مربوطه به واحد برنامه‌رینزی

صفحه 31:

صفحه 32:
از دیدگاء فیتک ‎OW‏ از ديدكاء قارلكتر 250010 از ديدكاء رويرت 295447 ‎CRIS AAS EIS‏ چدیدههای تاگوارپیشگیری می‌کتد ماد افزایش برنامه ریزی مدیریتی کمک می‌کتد تا رات بحرانهای بالقوه کاهش باد). حرحله طهور با رسیدن این مرحله متخ می‌شود که مواجهه شدن با بحراتها غیرتیل مرحقه وضمیت اضطراری: زصاتی که آشار بحران حس شود و اقدامات لازم ‎Bip‏ ‏محافظات از اسرد و دفراتییا صسورت ع ى كيره. مرحله میان دورد" زمتی است که نیازهای عبان مدت اقراد يايد لز طريق احیای مجدد مزايا و خدمات تساسى ب رآورده شود. هدف اصلی در لین دیدگاه حقظ اعتبار عسومی با سوعت هرجه یشتر ات مرحله پلتدمدت: ‎SoS iy‏ جام بهبود تم ىتوقتد با سرعت ‎BAD‏ ‏(بازسازى زيرساختهاى وسراق شدء. سل مشکلات محیطی. رسیدگی حقوق قربانیاند. استراتزی‌هاي سرمایه گذاری مجدد. تحقیق کسردن در مسوره ‎SOSA hs‏ انجديدنظر شدم در موره وقايع اكوار). مرحلله وضع وخيم: هيدف این لست وقتی تتوان از بحران به حالت عادى يركشت يايد زیانها و ضررهای بحران را محدوه ساختم مرحله مزمن: کاملاً باکسازی کردته ریشه‌یابی شمودنه خود ارزیایی و بهبرد پخشیدنه. حل : پهیود مستمر و پا احپای محددد. ای دا رد زر قاس ی تین

صفحه 33:
م راف اد لحاظ ناكهاني بودن يا تدريجي بودن آنها کي سم رس منم رد مي‌آیند و بر محیط در ‎Ee‏ بيروني سازمان مي‌گذارند. به اين 1 ‏رز‎ ree cal ee ‏رد ار رز‎ 0 LU) UW ahd ih ES ‏مت‎ een te let ميشوند و در طول زمان تقويت شده و تا يك سطح آستانة ادامة و ‎SES yes‏

صفحه 34:
‎ARC TO eld‏ لك ‏9 مهن ناكهاني و تدريجي ميتوان از © ويزكي كليدي ‏بحرانهاي 5 ‎eno‏ بموجود مي آيند » قابليت بيش بيني كمي ‎Saale nape ee Yolo‏ 0 ارك ركد ‏مشخص يكدفعه‌اي ‎ele‏ شوندء در يك زمان ثابت به وقوع مي ‏و از عنم نطباق سازمان با ‎pe rear eating‏ امك اصل مي شوند. ‏در مقايسه» بحرانها ی و تجمعي به وجود آيندء قابليت 7 دارندء وا وی نس له رگا هدك ل احتمال وقوع آنها ببشتر مي شود و ‏از عدم انطباق سازمان با جندين جنبه از محيط به وجود مي آيند . ‎

صفحه 35:
* تصمیم گیری در زمان بحران چالشی تر و مشکل تر از زمانی است كه شرايط حالت عادى دارد. موقعيت بحران شامل موراد زير است: ‎ce es is‏ ل 0 ‎٠‏ © رويدادها نادر و فوق العاده هستند و باعث تهديد بقاء سازمان مى وقد ‏۰ ©- رويدادى كه زمان كمى براى واكنش به آن وجود دارد. ۰ <- ایجاد غافلگیری برای اعضاهء سازمان 00 ۳ ام کج رف ‎ME) See genet eel‏ ‎ ‎

صفحه 36:
الف - فراهم شدن خسارت فراگیر و گسترش یابنده ‎ye re ees eee‏ 9 عرصه هاى مختلف اقتصادى ؛اجتماعى .... ج- از دست خارج شدن زمان براى كنتريل د- شدت كرفتن فضاى شايعه و حدسيات و انواع كمانه زنى ها و تشنگان قدرت ه- تهاجم زياد در رسانه هاى خبرى براى انعكاس اخبار و ۱

صفحه 37:
Fundamental Questions ‎eneee etd‏ 0ن ‎SQ) Nee Reon ia ‎* Dky kos t ood? ‎Oho ts PP evied? ‎* Okere ts the wost volteruble ueus? ‎ ‎ ‎

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
* بسیج سازماندهي‌شده * نيروهاي مردمی * فرهنگ مدیریت. عملیات و مردم *کمكهاي مردمی * اعتقادات * بحرانهاي خاص خود * ساختارهاي خاص خود * امکانات * توان مالي‌دولتي * شرایط محیطی

صفحه 41:
(سریع مردم را در جریانسحرلن‌قرار دهید) 1-۳351 جيزيكم نكناريد به جزيباتب بردازيد هر قدر ميتولنيد لطاغاتجمع) لا !أن 2-15 رف ار ‎ro peas ary) |‏ کول ‎poe yeep ol come}‏ رز رز ‏دسترسيآسازيا توجه به مكازو از يكمركز كنترلاستفلدم) ل:11|آء 6-152 رف ‎00 ‏ا‎ 4 (ari ran om PUTO Be ena) ) ‏(هر ب حلنيق رباني‌دارد لحساسرا بپذیرید) ۵61119 8-۴

صفحه 42:
تکنیک هاي کنترل بحران )نيش و نوش(هويج و جماق) جریان سازي ©-انضباطي(قدرت سركوب كننده است) ‎٠ 6‏ جورواني ‎ea‏ تبليغات و ابزارهاي آن,به خدمت كرفتن كروه هاي دشمن,اعتماد ‎a EME Stee elo nee TED en‏ ‎(COS 0 Wipes,‏ ‎ke al a DN te gcd‏ ‎oer‏ دولت بحران ‎Ba)‏ ل وت ت رواني؛قرار دادن عوامل بحران ساز در مقابل مردم درصدد است تا حریف احساس کند که هزیته زيادي را براي ایجاد و استمرار يدوا براحت خواهد كرد ‎۱9 one) ‎Ce ene Ms Bbc ty ‏ل‎ ‏)سيك كام به يس دو كام به بيش ‎ve STP Boao]‏ شت

صفحه 43:
ار ۱۱۵۱ لتجام در در دس ۱ پافشارییر لیستادگی 15 ا ل ‎oe‏ ‎ec‏ ا ا نل ‏ا ۱۱:۳۳ ‏لخبار را شما ليجاد كنيد و حركتلفرينجديد كنيد -19

صفحه 44:
Cee ج. شناسايي بحران و اولويت بندي بحران 6 ores ج. تعيين استراتزي هاي برخورد با بحران و. تشکیل گروه مدیریت بحران م. شناسايي و درک توانمدي هاي سازمان ه. تهيه برنامه مديريت بحران و بيش بيني و ييشكيري از وقوع بحران 10 = ا ا ‎Cee‏ 0 تعیین روش هاي سالم سازي بحران

صفحه 45:
سس ‎a‏ ‏نگهداشتن خوداز اقدام حساب نشده ‎a5)‏ رت تههیه برنامه عملیاتل 0 ai استقرار نظام ارتباطي بهرهگيري از دستگاههاي الكترونيكي توجه به بحران هاي مشکل ساز

صفحه 46:
تعیین اعضاي گروه بحران تهیه فهرستي از بحران هاي بالقوه تهیه فهرستي از شماره تلفن هاي ضروري ‎sce rere)‏ لك پیش بيني آموزش ين بوكر فناليت لهاي ‎Ce‏

39,000 تومان