مدیریت جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
اسلاید 1: مدیریت جام جهانی فوتبال2006 -
اسلاید 2: فیفا در سال 1904 در پاریس پایه گذاری شد.اولین مسابقات بین المللی فوتبال در سال1906 برگزار شد اما موفقیت آمیز نبود.باترکیب مسابقات با عوامل اقتصادی در سال1908 ،مسابقات لندن موفقیت بیشتری پیدا کرد.درحال حاضر205 فدراسیون عضو و300000 باشگاه وحدود 24 میلیون بازیکن در سرتاسر جهان دار د.
اسلاید 3: 198تیم برای کسب شرایط لازم تلاش کردنداما فقط31تیم به بازیها راه پیدا کنند.13 تیم اروپایی UEFA5 تیم های آفریقایی CAF 4 تیم امریکای جنوبی CONMEBOL4 تیم آسیا AFC3 تیم امریکای مرکزی وشمالی CONCACAF دو تیم دیگر با play-off بین آسیا وامریکای شمالی وبین اقیانوسیه وامریکای جنوبی پر می شود.
اسلاید 4: در7جولای رای گیری برای انتخابانجام شد..آلمان،افریقای جنوبی،موراکو وانگلستان داوطلب بودند.سه دوره رای گیری می شود.هر دوره کشوری که کمترین رای را بیاوردحذف می شود.موراکو با2 رای در دور اول حذف شد.انگلیس با 2رای در دور دوم حذف شد.آلمان با12 رای برنده شد وافریقای جنوبی 11 رای اورد.selection
اسلاید 5: logoسه صورت خندان به رنگ های زرد،آبی وسبز در شکل 006 ،رنگ پرچم آلمان علامت بازیها را تشکیل میدهد.بکن باوئر می گوید:لگو باید اشاره به جشن چهره های فوتبال داشته واین پیام راداشته باشد که آلمان میزبان میهمان نوازی است ومحبت ودوستی شعار اوست.همه میدانند که ما خوب سازماندهی می کنیم اما می خواهیم تصور گرمتر ودوستانه تری از آلمان وجود داشته باشد.
اسلاید 6: محل برگزاری بازیها 12 استادیوم برای انجام64 مسابقه برگزیده شد. برلین،مونیخ،هامبورگ،فرانکفورت اشتوتگارت،دور تموند،نورنبرگ، کایزر سالوترن،لایپزیک،گلسنکیرچن
اسلاید 7: شاخص های fifa حداقل 40000 صندلی برای اولین دوره ومسابقات یک چهارم نهاییحداقل 60000 صندلی برای مسابقاتنیمه نهاییتسهیلات رادیو وتلویزیونی600 تا 2000 صندلی برای خبرنگاران در فینال2500 فضا برای 300 دوربینتجهیزاتی مثل صفحه نمایش امتیازات ،سیستم نور
اسلاید 8: داوطلبینبیش از نفر 50000 شامل2000بازنشستهاز168 کشور برای15000 پست یانقش به کار گرفته شدند.در بخش های ترانسپورت،ارتباطات تلفنی،بلیط فروشیمیهمانداری کار می کردند.مدیریت بازیها سعی کرد بخش عمده ایی از داوطلبین را از بینکسانی که به زبان دیگری غیر از آلمانی مسلط بودند،برگزیند.
اسلاید 9: بلیط فروشیمراحل فروش بلیط:1-اول فوریه 2005 تا مارس 20052-اول می2005تا نوامبر 20053-اول دسامبر 2005 تا ژانویه2006 اگر بلیط باقی ماند4-اول فوریه 2006 تا 15اوریل20065-اول می2006 تا9جولای 2006
اسلاید 10: در جام جهانی قبل به میزبانی کره وژاپن در2002 فیفا اصرار داشت تا بلیط ها دارای iD باشند.مدیریت برگزاری مسابقات اعلام کرد که چک کردن Id با صاحبان بلیط به خاطر نبودن نیروی انسانی کافی وزمان بری زیاد امکان پذیر نیست.این در حالی است که آلمان میزبان2006 میکروچیپ حاوی اطلات فردی رابر روی بلیط ها نصب کرده بود.رنگ صندلی خریداری شده نیز بر روی بلیط چاپ شده بود.
اسلاید 11: Opening Match€300€180€115€65Group Match€100€60€45€35Round of 16€120€75€60€45Quarter finals€180€110€85€55Semi finals€400€240€150€90Third Place€120€75€60€45Final€600€360€220€120Category 1Category 3Category 4Matchescategory2
اسلاید 12: کمیته برگزاری به گروههای مختلف مانند فدراسیون ها،سهامداران فروش مستقیم بلیط دارد وهمزمان به عموم مردم بلیط ارائه می دهد.16%بلیط ها برای فیفا وحامیان مالی کمیته برگزاری است.15% دیگر به خانواده فوتبال(فدراسیونها،باشگاهها،انجمن ها)اختصاص دارد.11%بلیط به بسته های ویژه package hospitality (صندلی های همراه باپذیرایی)که آن هم به لحاظ قیمت در سه سطح می باشد.(sky box, elit, prestige )این بلیط ها به شرکت هایی فروخته می شود که جز ئ حامیان مالی نباشند.
اسلاید 13:
اسلاید 14: ازدو روش برای تحویل بلیط های استفاده نشده استفاده می کرد:فروش دوباره:خریداران بلیط این امکان را داشتند که بلیط هایشان را به گیشه فروش تحویل دهند ،بدون هیچ مشکلی ویا ارائه دلیل، فروشندگان وخریداران هیچ برخوردی با یکدیگر نداشتند وکمیته بر گزاری 5تا 10 یورواز پول بلیط را برای خود نگه می داشت.کمیته برگزاری برای خرید محدویت هایی در نظر گرفته بود:حداکثر 4 بلیط (درسطح 3-1جدول قیمت ها)یا 2بلیط (در سطح4)حداکثر 7 رویداد (در سطح3-1 )یا 4 رویداد (درسطح4)قابل خرید است.برای هر بازی حداکثر می توان از یک سطح قیمتی استفاده کرد.
اسلاید 15: انتقال:در این روش خریدار اول که قصد ندارد همه بلیط هایش را استفاده کند این فرصت را دارد که از کمیته برگزاری بخواهد امکان فروش بلیط هایش به نفر سوم را فراهم نماید. در عین حال خریدار اول مجبور است حداقل یک بلیط را نگهدارد. کمیته برگزاری قبل از موافقت با انتقال به منظور حفظ امنیت اطلاعات بیشتری را از خریدار دوم می خواهد.از بین بلیط هایی که به این دو روش دوباره توزیع شده بود 20%به روش فروش دوباره و80 %به روش انتقال انجام شده بود.
اسلاید 16: امنیتآلمان موافقت نامه های دوجانبه با کشورهای شرکت کننده وهمسایهامضا کرد.با 36 کشور در این زمینه قرارداد بسته شد.هدف اطمینان وبیمه کردن امنیت بازیها از طریق همکاری نزدیک وموثر بین آلمان ونیروهای امنیتی با کشورهای شرکت کننده بوده است.افسران یوروپول واینتر پول به آلمان اعزام شدند تا تقسیم اطلاعات بیشتری انجام شود.security
اسلاید 17: شاخص های امنیت برای چنین رویدادی دو مورد اساسی است: 1-سیاست پلیس .شامل همه فعالیت های انجام شده توسط ایالت است. 2-برنامه واستراتژی دفاعی علیه تروریسم وبرخورد با آناولین حرکت برای مبارزه با تروریسم همکاری تنگاتنگ پلیس آلمانباسرویس های امنیتی سایر کشورها بود.برای مثال پلیس انگلستان پاسپورت 3500 گنگ شناخته شد انگلیس را نزد خود نگه داشت تا ا زمسافرت آنها به آلمان جلوگیری کند.
اسلاید 18: افرادی که بلیط ورود به استادیم را تحویل می گرفتند به لحاظ امنیتی آموزش دیده بودند.به منظور حفظ امنیت باثبت نام اینترنتی مشخصات کامل افرادجهت کنترل بدست می آمد.دربعضی مسابقات درهاسه ساعت زودتر از شروع مسابقه باز شده بود وهمه مورد بازرسی قرار می گرفتند.هر شی که می توانست به عنوان اسلحه بکار رود، گرفته می شد ودر پایان بازی پس داده می شد. برای اولین بار فیفا تصمیم گرفت یک افسر امنیتی در هر یک از میدان های مسابقه قراردهدنایب رئیس کمیته برگزاری اعلام کرد که هر کاری که برای ایجاد امنیت لازم بوده ،انجام شده است.1500 مامور و350 داوطلب برای هر مسابقه در هر یک از12 استادیوم وجود داشت افراد امنیتی در هتل 32 تیم میهمان،داوران ومیهمانان مستقر شده بود.زمین های تمرین نیز مامور داشته است.17000 نفر افراد آموزش دیده در 128 مکان مراقب اوضاع بودند.25 میلیون یورو صرف این کار شده بود.
اسلاید 19: 76روز قبل از مسابقات ،پلیس وآتش نشانی وامدادگران برای آمادگی جهت حوادث اتفاقیداخل استادیوم ها مانور تمرینی را اجرا کردند.قرار بود باهزینه ایی حدود 100000 یورو50 فرد مرده و500 زخمی رادر مدت دوساعت تخلیه نمایند. 2000 نفر مانور فوقراظرف 20 دقیقه انجام دادند.
اسلاید 20: حمل ونقلاستراتژیساختن وگسترش شاخص ها به منظورحداکثر دسترسی مطلوب به شهرها ومیادین مسابقه.
اسلاید 21: حکومت فدرال 7/3 بیلیون یورو صرف توسعه جاده هایی که دسترسی را به میادین تسهیل می کند،کرده است.اهم آن عبارت از: 1-گسترش بزرگراه مونیخ –نئو فاهرن به بزرگراه مونیخ جنوبی واز آنجا به فرانکفورت2-بستن شکاف بین دو بزرگراه از سال 2000 در جهت خطوط راه آهن به منظورکوتاه کردن زمان انتقال سرمایه گذاری شد.
اسلاید 22: در مجموع آلمان 350 میلیون دلار برای ساخت جاده ایی هزینه کرد.7/1 بیلیون دلار برای استاندارد کردن استادیوم ها صرف کرد.برای جام2002 ژاپن 5/4 بیلیون دلار برای ساخت 9 استادیوم هزینه کرد.کره نیز 5/2 بیلیون دلار صرف ساخت استادیوم نمود. هم چنین 30 پروژه برای ساخت جاده ایی را رهبری نمود.
اسلاید 23: تماشاچیان با استفاده از بلیط های خود می توانند ازوسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این نوع بلیط نه فقط برای رسیدن به میادین مسابقهبلکه برای همه سفرهای درون شبکه حمل ونقل قابل استفاده است.بلیط فوق از شروع روز مسابقهمربوطه تاشروع مسابقات در روز بعد معتبر استیعنی برای رفت وآمد در شب نیز قابل استفاده است..
اسلاید 24: سیستم راهنما در بازیهای جام جهانی از یک اونیفورم یکدست ونشانه های استاندارد استفاده کرده است.بدین ترتیب بازدیدکنندگان در استفاده از نشانه ها راحتر خواهند بود.برای مثال استادیوم ها به چهار بخش با چهار رنگ تقسیم شده است.این امر برای دسترسی راحتر به صندلی است زیرا دربلیط ها نیز رنگ مورد استفاده در صندلی استفاده شده است.
اسلاید 25: تمهیدات دولتیصدور به موقع ویزا:اداره اتباع خارجی صدور ویزای به موقع راتضمین کرده بود.آلمان قصد داشت هم میزبان خوبی باشدهم راه سوئ استفاده ازویزا رابسته باشد. شهروندان یازده کشور از جمله ایران،صربستان،غنا،عربستان تونس.......به ویزا نیاز دارند.
اسلاید 26: تمهیدات دولتیاجازه کارحکومت فدرال آلمان به فیفا قول دادشرایطی فراهم کند تا خارجیاندر مشاغلی که در ارتباط بامسابقات فوتبال است بدون نیاز به اجازه کارمشغول شوند.کسانی که از طرف کمیته برگزاری تایید یه گرفته اندومجوز اقامتداشته باشند به مجوز کار نیاز نخواهند داشت. این امر برای داوران،کمک داوران،بازیکنان،کسانی که برای تیم ها کار می کنند،نمایندگان فدراسیون ها قابل اجراست.
اسلاید 27: تمهیدات دولتیمالیات وگمرکات آسانمدیریت مالی فدرال یک بروشور ویژه حاوی اطلاعات در بارهقوانین گمرکی ومالیات برای بازیهای 2006 تهیه کرده وآن را به چهار زبان آلمانی،انگلیسی،فرانسه .اسپانیایی منتشر کردند.
اسلاید 28: 1-حکومت :حکومت فدرال در انجام چند پروژه مشارکت می کند.2-بخش خصوصی:ارتقائ آلمان به عنوان مکانی خوب برای تجارت3-فرهنگ:برنامه های فرهنگی وهنری برای بازیهای 2006 با همراهی کمیته برگزاری4-مهمانان:خدمات گسترده ملی وکمپین های میهمان نوازیاستراتژی میزبانی
اسلاید 29: 1-پروژه های مدیریت فدرال(حکومت)1-پروژه های مدیریت فدرال(حکومت)پروژه ”لطفا سیگار نکشید“استعدادهای 2006-جام جهانی درمدا رس وباشگاههاپروژه سبزفوتبال خیابانیمربیگری طرفداران وبازدیدکنندگان برای بازیهاارتقا سیاست های فرهنگی وبرنامه های آموزشی مربوط به خارج از کشورضرب سکه وچاپ تمبر
اسلاید 30: هدف سبز:هدف آن این بودکه بازیهای آلمان اولین تورنمنت فوتبال با آب وهوای خنثی climate neutralityباشد.آلمان ها سعی داشتند با سرمایه گذاری در خصوص موادتجدیدشدنی وآب وهوای خنثی 100000 تن گاز گلخانه ایی را کنترل یا حذف کنند. سازمان دهندگان بازیها از شرکت کوکا کولا قول گرفتندکه از لیوان های قابل بازیافت استفاده کند.در نظر بوددرجهت ذخیره آب باران جهت آبیاری در پارکها وشستشوی خیابانهاتلاش شود.
اسلاید 31: ارتقا سیاست های فرهنگی وبرنامه های آموزشی مربوط به خارج از کشور 609000 یورو برای این هدف هزینه شد. انستیتو گوته 450000یورو جهت ساخت یک فیلم بلندو 44 فیلم کوتاه در باره شهر های محل مسابقه دریافت کرد. 56000 یورو به انستیتو گوته وفستیوال فیلم برلین داده شد تا فیلم کوتاهی در باره فوتبال وفرهنگ ساخته وتوزیع کنند. 50000 یوروبرای حمایت از یک رادیو پرداخت شد.
اسلاید 32: 2-بخش خصوصی:ارتقائ آلمان به عنوان مکانی برای تجارت اثرات بزرگ اقتصادی بازیها سرمایه گذاری های عمومی وخصوصی در حمل ونقل،ارتباطات و....نه فقط اقتصاد محلی بلکه اقتصاد آلمان را توسعه داد. توجه زیاد به رسانه ها فرصتی را فراهم کرد تاتصویر آلمان در داخل کشور ودر خارج از آن بهتر شودوجذابیت آلمان به عنوان مکان تجاری وبازاری برای کالاها وخدمات افزایش یابد. بازیهای جام جهانی نه تنها اثرات مثبت اقتصادی درسال2006 دارد بلکه باایجاد مشاغل جدید وافزایش در آمد اثرات طولانی مدت نیز خواهد داشت.
اسلاید 33: بر اساس تخمینی که زده شده است: بیش از یک میلیون نفر وارد آلمان می شوندوبیش از یک بیلیون در آلمان خرج خواهد شد.این مبلغ می تواند 50000 شغل ایجاد کند. اثر این امر تا سالهای 2007 و2008 ادامه خواهد داشت. 5/1 بیلیون یورو ارزش افزوده تولید شده ودرنهایت در آمد مالیاتی در حدود 600 میلیون دلار کسب خواهد شد. بر اساس تحقیق از هر پنج شرکت آلمانی یکی درمناطق اطراف شهرهای میزبان در ارتباط مثبت با بازیها قرار خواهد گرفت.
اسلاید 34: broad cast
اسلاید 35: استراتژیایجاد بهترین موقعیت کاری برای mediaفرآیند اطلاع رسانی به موقع ودرقالب مورد نیازارائه خدمات درشکلی سازمان یافته در مقایسه با دوره قبلبه جای داشتن یک مرکزبین المللی مراکز media در12شهر ایجادشد.
اسلاید 36: یک کانال تلویزیونی اطلاعات لازم media در خصوص زمان ومحل تمرین تیم ها،جزئیات حمل ونقل ورسیدن به آنها و... رافراهم می کرد.یکی از واحدهای مربوط به mediaاختصاص داده شد به کنفرانس مطبوعاتیوسوال از fifaوloc.آمارها واطلاعات جزیی هم تهیه شده ودر اختیار آنها قرار گرفت.سایت fifaبیش از 4200000میلیون صفحهگزارش ومصاحبه در وب سایت خود قرار داده است.دو برابر دوره قبل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.