57 صفحه
491 بازدید
03 دی 1400

صفحه 1:
کانال تلگرامی بانک پاور پوینت ‎PptBank@‏ https://telegram.me/joinchat/CrBIZT11eC0x31Rhx« L 5g

صفحه 2:
اسآ ‎zn‏ جر مرح تس هن نم پر وو و ةوسن مهو مین تاج یا ری رن سار رسب را زر ‎ooo‏ ‎Renee‏ 000 وچ خی هد ای رز ری بیقر سا ‎ooo‏ ‎gl Ba ye‏ هي ‎POD eb fast gia‏ سر و تن سر لت تم ‎ooo‏ ‏بت دفي يشر ات و سل از فلگ ی که مرف رت 000 جيرف مقف مدو رود و ‎AE peel‏ 57 موی ‎ah eh ea yy ee th 9 Jn dy‏ 2,00 ۰ تقرس یز ی تزع وار تق رسك واو اع 2-5 ‎aa ee ey‏ ‎adele i‏ متیر تف سي رف فريك رق فك 2.@00 هرت جر ونر رد اس ‎sere‏ مره ری 000 عقوي مع سود 2000 ‎ra tenet‏ ی رت وت و هرز ری یاب ممه ‎ss 1‏ كومج ‎SS Ue a FAR RR‏ 6000 ‎sa 0‏ اريم يي سس عسي ‎Sean‏ 6,000 SOT ‏را نرق سل مر فا ری‎ rs Pond we ges ‏عرضه عرقیجات گیاهی اصیل تمصر کاشان «رتبا‌ی من‎ (as 5 شمارم تماس8110 553 0933 - 6911 567 0913

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
اگر میدلنستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ۰ موفقیتی صد چندان دا دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند . کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را . فناوری با تغیبری که در منطق رقابت بوجود می ورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است . عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند . 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 6:
دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود . دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود لست و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش ) دلیل ارزشمند بودن دانش » عملی تر بودتش در مقایسه با داده و عملیات است . دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد . تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است . دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ؛ می تواند موجب مزیت پایدار باشد . 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 7:
فقط منابع دانش » تفکرات دارلی استعداد نامحدودی برای رشد هستند . بر خلاف سرمایه های مادی » ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از یابد . آن می شود افزایش می دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود . عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکرلری برای مشکلات تکراری scl فناوری اطلاعات تنها وسیله لی برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست . 2 شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‎waren‏

صفحه 8:
بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گرند . باید از هوش انسانها استفاده کرد . شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند . سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبديل مى كند . پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد . تحریفات مانع از جریان دانش می شوند . 9 شرکت ملی صنایعپتروشیمی

صفحه 9:
جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 6760 درصد کار مديران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود . مدیران 0/0 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها 0/0 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند . مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ۰ روشن نبودن شیره پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند . خط توليد انسانى در مقايسه با خط تولید روباتهابازدهی بیشتر داشته است . مدیریت دانش ۰ پیش از پرداختن به "صلاحیت های محوری" ۰ "سازمان یادگیر" » "سامانه های هوشمند" » و "تمرکز راهبردی " مطرح می باشد . 8 شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 10:
برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی » به جيز ى بيش از دستيابى اتفاقى و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند . قدرت کنونی دانش برای سازماندهی » گزینش ۰ مطالعه و داوریها » عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق . هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا از اطلاعات نیاز دارند . 0 شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 11:
دلایل طرح مدیریت دانش : - رقابت جهانی - نهضت کیفیت خواهی - ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برلی جلب مشتری - نهضت کوچک سازی سازمانها - ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار»عقاید ؛ هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین ت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها - تاثیر انش آفرینی در توان پایایی سازمانها - تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی - نياز به مده ‎ad‏ شركت ملى صنايع بتروشيمي ‎waren

صفحه 12:
مفهوم داده ؛ اطلاعات » و دانش - داده : رشته واقعبتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ۰ فاقد معنا » ولی واقعی » و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری - اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار » توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ۰ معنی دار » دارای ارتباط و هدف ۰ قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن - دائش : مخلوط سيالى از تجربيات ‎٠‏ ارزشها » اطلاعات موجود و تگرشهای کارشناسی نظام با ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات » بوجود آمده در ذهن ارتباط داده » اطلاعات و دانش : - دانش از لطلاعات و اطلاعات از داده ريشه می گیرد 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 13:
نحوه گسترش دانش : با گذشت زمان و از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی و مطالعه خولص دانش : - ایجاد قابلیت قضاوت - عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده - ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز - سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها - ایجاد مزیت رقابتی پایدار - ایجاد همگرایی در تولید . خدمات و افکار - بعنوان دارایی سازمان » با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از - تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی - نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی - شامل مفاهیم قالبمند و آشکار 9 شرکت ملی صنایعپتروشیمی 0۵۵۵

صفحه 14:
عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی : - پراکندگی جغرافیایی - ساختار سازمانی » بوروکرلسی » تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب - فرهنگ سازمانی » باورها و اعتقادات - عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات - عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان - عدم تخصیص منابع کافی - عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش - عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش - عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان - انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی - ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان 0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ae

صفحه 15:
عوامل محدود کننده و تاثير كزار در داش سازمانى ( ادامه ) : - تعديل نيروى انسانى و كوجك سازى سازمان - عدم كمبود فرصت كافى براى امر تبادل اطلاعات و تجربيات - عدم آشنايى افراد با وسايل و تسهيلات تبادل اطلاعات و تجربيات 6« شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 16:
عوامل نابسامانی بازار دانش : - عدم وجود اطلاعات قابل اعتماد و بااهمیت - ناکافی بودن اطلاعات » بی اطلاعی سازمان از موقیت خود - عدم ثقارن دانش در سازمان » عدم وجود دانش کافی در قسمتهای سازمان همزمان با حجم انبوه همان اطلاعات مورد نیاز در قسمتهای دیگر - محلی بودن دانش » دریافت دانش از نزدیک ترین محل ممكنه - عدم شفافیت در شیوه های پرداخت به عرضه کنندگان دانش در سازمان - بی اعتمادی افراد به یکدیگر ونیز تردید در ارزش دانش - وجود انحصارها در سازمان - تحریفات در دانش 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 17:
راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامهدانش در سازمان : - استفاده موثر از فناوری اطلاعات ( محل های تبادل نظر الکترونیکی ) - پذیرش مبادلات دانش بعنوان یک بازار اد محل های مناسب برای تبادل اطلاعات مانند فوروم » تالار گفتگو» و نمایشگاههای مشارکت اد انگیزه کافی برای تشویق افراد در شرکت در امر تبادل دانش - بسترسازی مناسب فرهنگی - حمایت مدیریت ارشد سازمان 0 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 18:
کسب دانش : - یافتن منبع مناسب دانش مورد نیاز - ارزش گزاری مناسب برای دانش مورد نیاز - خرید دانش از لفراد یا سازمانها» بعنوان مستقیم ترین وسیله كسب آن - خلق دانش از دانش کسب شده - اجاره بجای خرید ۰ مانند ارتباط صنعت با دانشگاهها و یا مشاوره منابع متعهد : - ایجاد واحدها و گروههای مخصوص دانش آفرینی مثل واحد تحقیق و توسعه(دارای منافع دردرازمدت) همچوشی : - گردهمایی افراد با دانش و تجربیات متفاوت » لازم برای خلق دانش - منجر به بروز پیچیدگی ها و تضادها بدلیل همکاری افراد مختلف در پروژه مشترک - لزوم تخقق همکاری افراد بوسیله ایجاد دانشی مشترک -رإهجاد تعهد كافى در افراد شرکت ملی صنایعپتروشیمی تالاه

صفحه 19:
همجوشی (ادامه ) : - شناخت دانشها و دانشکاران کلیدی - شناخت استعدادهای نهان - مایت قلقی کردن تفاوتها - ايجاد انكيزه در افراذ و نيز معيارهاى ارزشيابى مناسب سازگاری : - آرامش و موفقیت بعنوان دشمن نوآوری و تشویق کننده برای مقاومت در برابر تغییر - مشاهده پیرامون و ارزیابی بطور مداوم - القا قريب الوقوع بودن بحران برای زنده نگهداشتن روحیه نوآوری مستمر -توجه به ظرفیت سازمان برای تطابق با تغییرات و ایجاد چالاکی مناسب -ایجاد انعطاف پذیری و استفاده از تولنایی ها و منابع شبکه ارتباطی دانش : - توجه به وجود شبکه های غیررسمی در سازمان علاوه بر شبکه های رسمی 9 شرکت ملی صنایعپتروشیمی تلد

صفحه 20:
هدف :ٍ - گنجاندن دانش سازمان در قالبهایی برای تسهیل دسترسی افزاد - مشهود » و قابل انتقال و درک ساختن دانش - عملی کردن بهره گیری از دانش -جفت برأوردن نياز دان به ساختمتى - شناسایی ضعفها و کمبودهای دانش و منطق موجود که منتهی به تصمیم گیربهای ضعیف می شوند اصول : - توجه به هدفهای تجاری موردنظر که قالب بندی برای آنها انجام می شود - شناسایی دانشهای موردنیاز - شناسایی فایده و ارتباط دانش با هدفها ۰ و قالب بندی دانش براین مینا - یافتن وسیله مناسب برای قالب بندی و توزیع دانش ۱ - شناسایی موارد استفاده از دانش - حتی ثبت وضبط طرحهای شکست خورده قبل برای موفقیتهای آینده - شناسایی منشا و منابع دانش - طراحی نقشه دانش بعنوان بخش مهم قالب بندی دانش - شامل : دسته بندی ۰ تشریح » مدل سازی » الگو برداری » شبیه سازی و گنجاندن در قوانین و دستورللعملها 5 شركت ملى صذايع يتروشيمي تالاه

صفحه 21:
انواع دانش : - صریح » کلی » مبتنی بر قوانین - مکتوم » غنی » پرورش بافته : کسب شده به مرور زمان » گنجانده شده در ذهن » غیر قابل گنجایش دراسناد و مدارک ۰ غبرقابل تمیز بودن قوانین آن از للگوهای رفتار فردی »در آثر تمرين و تجربه و غیرقابل عرضه : برقراری ارتباط با افرآد دارای این دانش کارسازتراز قالب بندی ومکتوب نمودن اين دانش است . نقشه دانش دانش نيست انی محل مراجعه برلی کسب دانش درسازمان و راههای دسترسی - عدم قابليت نمودارسازمانى براى تعيين راههاى دسترسی در مقایسه با نقشه دانش - عبور از مرزهای قراردادی سازمان برای طرح نقشه دانش - عدم انعکاس واقعی مهارتها و تخصصها در عناوین شغلی و شرح وظایف - وجود اطلاعات پراکنده و غیرمستند = بيجيدكى در اثر پیچیدگی ساختار دانش - وضوح و روشنی هدف » دقت ۰ قابليت دسترسى و سهولت استفاده ؛ بعنوان خصوصيات - بعد سیاسی داشته و مدارک سیاسی سازمان تلقی می شود ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ea

صفحه 22:
عوامل اصلی پروژه دانش : - طراحی چارچوب برای سطوح و انواع توانمندیهای دانش - تعریف دانش موردنیاز برای انجام کارها - طبقه بندی عملکردی کارکنان کارهای خاص برحسب توانمندیهای دانش - تحقق توانمندیهای دانش در سامانه ای قابل دسترس - پیوند چارچوب دانش به برنامه های آموزشی ساختار دانش - متشکل از چهار سطح برای ارزیابی تولنایی های کارکنان شامل : ) دانش شالوده برای ورود به بازار ) دانش محلی منحصر بفرد : مهارتهای پیشرفته مربوط به یکنوع کارخاص 2) دانش کلی سازمان : مربوط به کلیه کارکنان شاغل در فعالیت های مشابه یا سازمان خاص #) توانیی های همگانی کارکنان در سراسر سازمان : مربوط به کلیه فعلیت های سازمان - هر سطح شامل یک بخش آشکار و یک بخش نهفته ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 23:
ساختار دانش ( ادامه ) : مهارتها در اين چهار سطح توانمندی شامل : 0) مقدماتی ) کاربردی 9) رهبری ج) ت - تقسیم بندی هرکار برحسب توانمندی دانشی مورد نیاز < ازز شیایی کارکتان بز اساس انش ار یه داد دی حین کان - حاصل فرایند اين ارز: نقشه دانش قابل دسترس کل شرکت - نقش فناوری اطلاعات در نقشه دانش و دسترسی به دانش مورد ذ شامل : - شبکه ها و برنامه های تحت اینترنت و اینترانت (وب و لوتوس نوتز) ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 24:
ساختار دانش ( ادامه ) : ‎٩۷,۹ -‏ کمپانی های ,سوام و ‎GOP‏ برای ثبت مهارتها و دانش و تخصص موردنیاز و موجود ‎"۷,6٩ -‏ برنامه های شرح حال محور اسواممج۳) که با جستجو در شرح حالها » نامزد مناسب برای هر کار را با تخصص موجود و مورد نیاز پیدا کند ‏- سامانه عامل موفقیت : شامل عوامل موفقیت سازمان یعنی دانش ۰ تخصص ؛ توانایی » رفتار » و تطابق آنان با متاضیان کار و نیز ارزشیابی ‏- مهارت یاب در بخش 1۳ : برای ارزشیابی کارکنان بر اساس تخصص و برپایه فناوری اطلاعات و ایجاد سیمای تخصصی کارکنان ‏- بانک اطلاعاتی کارکنان : براساس آنچه که انجام میدهن(تمام برنامه نویسان زبان 9 ‏- پویا بدلیل تغییر قواعد » عوامل موثر و رویه ها که تغییر مداوم مدلها را نتیجه میدهد ‎۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ or

صفحه 25:
ساختمند سازی دانش : -سنجش متغیرهای کلیدی -سنجش اصطکاکهای کند کننده جریان حرت و استفاده از دانش -شناسایی متغیرهای تحت تاثير اقدامات مديريت و اصلی پدید آورده که تضمین کننده در دسترس بودن خلاش برای جذب دلنش نامشهود از طریق : انتقال از فردی به فرد دیگر ( شاگرد - ۱ ) و استفاده از روش حکایات و روایات بعنوان تسهیل کننده انتقالهای پیچیده اند ( فیلم و سخنرانی ) قانونمندی دانش موجب تسهیل ساختمند سازی -سامانه های کاردان و سامانه های هوشمند » مورد استفاده برای قالب بندی دانش -پایگاه اطلاعاتی برای دانش ساختمند » و وب و لوتوس نوتز برای دانش نامنظم - کاری همچنان در حد توانایی بشر ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 26:
وال انتقان آذانفن: ۶ -استخدام افراد باهوش و تخصص -ایجاد فرصت کافی برای گفتگو و انتقال دانش موانع و عوامل محدود کننده : -پراکندگی جغرافیایی -اندازه سازمان و ساختار سازمانی سساختار منابع انسانی - فرهنگ و ارزشها 66 شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 27:
راهبردهای انتقال دانش : - انتقال خلق الساعه دانش : عامل کسب موفقیت برای سازمان » علاوه بر انتقال ساختمند شامل راهبردهای انتقال خلق الساعه نیز می باشد - تاكيد برروی نقش مسیولان و ماموران ویژه در تحقیقات و آموزش ؛ و ایجاد انگیزه در آنان - استفاده از ۲ - انتقال افراد صاحب دلنش از مرکزی به مرکز دیگر - ایجاد امکان جذب دانش به اين افراد و شرکت در خلق دانشی نو - ایجاد فرصت کافی به اين افراد برای لنتقال دانش از راههای ممکن - ایجاد اعتماد چند جانبه » وجوه و زبان و فرهنگ مشترک - شناسایی ارزشهای ارتباطات الکترونیکی و رودررو - سازگاری روش انتقال با فرهنگ سازمان - نمایشگاههای دلنش و عرصه های آزاد مبادلات - تسهیل دسترسی های تصادفی - دانش مشهود با مکتوب نمودن و پایگاههای اطلاعاتی » و دانش نامشهود با روابط انسانی ( از ارشد ) - نياز به تحلیل گری ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ or

صفحه 28:
راهبردهای انتقال دانش ( ادامه ) : - ایجاد مجموعه ای از وظایف و مهارتها در زمینه دریافت » توزیع و استفاده از دانش - ایجاد شان و احترام برای افراد صاحب دانش - شناسایی افراد تیزهوش و کنجکاو و دانش طلب بدلیل دارا بودن توانایی خلق ۰ تسهیم و استفاده از دانش - ساختار مسطح سازمانی ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 29:
- سرعت : - عوامل گفته شده تا کنون موجب سرعت حرکت و انتقال دانش بوده است - قوام : - تاليو ما ان مت ی تیا زد ور ره - همراه با گذشت زمان طولانی و رابطه نزدیک - دارای عمق و چسبندگی زیاد - سرعت و قوام بعنوان دو معیار اصلی انتقال دانش - وجود تضاد بين ايندو معيار - ايجاد تعامل و توازن بين ايندو معيار ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 30:
نقش مدیریت دانش : - دریافت دانش از دانشگران » سازماندهی » و محافظت و پالایش آن در طول زمان 0 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 31:
شرایط مدیران دانش : - دارا بودن تركيبى از مهارتهای فنی » انسانی و مالی - تسلط بر مدیریت پروژه » مدیریت تغییر و مدیریت فناوری - سابقه تحقیقات واجرای طرحهای مهندسی مجدد یا فناوری اطلاعاتی تغییر رفتار - سابقه در خلق و تولید دانش و استفاده از آن - مهارتهای تجاری » روانی و فنی - احاطه بر جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری دانش - تجربه در برخی زمینه های مدیریت دانش شامل : خلق » انتشار یا کاربری دانش - آشنایی با سازمانهای دانش محور و فناوری های مربوطه - تنلط بر دانشی که بظور معنثقیم به سداختار حرفه ای مربوظ آسث - تسلط بر فرایندهای عملیات اولیه کسب و تجارت ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ oa

صفحه 32:
فعالیت ‎cla‏ مدیر دانش : - بسیار پیچیده و چندوجهی ware - تعریف اهداف - یارگیری و مدیریت گروهها - تعیین و مدیریت توقعات مشتری - نظارت بر زمان بندیها و بودجه های پروژه - تعيين وحل مشکلات پیشرفت پروژه - تسلط بر کار با پایگاههای اطلاعاتی تحت وب » گروههای خودانتظام نظامهای دانشی و جبران خدمات - تعیین فناوری مناسب برای ذخیره سازی دانش ۰ ترغیب کارکنان به بهبود وبسط آن و ایجاد سامانه برای نگهداری دانش - طراحی و کنترل راههای ماشینی و انسانی تسهیم دانش ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 33:
فعالیت های مدیر دانش ( ادامه ) : - محاسبه ارزشهای دانش - مذاکره با صاحبان داخلی و خارجی سرمایه های مطلوب فکری و سازماندهی سرمایه دانش - طرحهای توسعه زیربنایی » تحلیلهای مالی » کاربا فروشندگان بیرونی فناوری ها و خدمات رویکردهای مربوط به توسعه مدیریت منابع انسانی - بسیار پیچیده و چندوجهی پیشبرد سامانه های دانش محور - تکمیل فعالیتهای طرح دانش محور در زمان معین و با بودجه مقرر - ترویج یادگیری سازمانی - مدیریت سرمایه های قکری - تغییر نظام مدیریت دانش در صورت لزوم 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 34:
فعالیت های مدیر دانش ( ادامه ) - ایجاد زیرساخت دانشی مناسب نظیر کتابخانه ها و شبکه های تعاملی رایانه - انسان - ایجاد روابط با عرضه کنندگان اطلاعات و دانش - ایجاد فرهنگ متناسب - ایجاد ارتباط مدیریت دانش با سوددهی اقتصادی - خلق و اداره امور متایع انسانی - دایر کردن ساختاری برای ایجاد و نگهداری پایگاهها یی در عملیات و واحدهای مختلف سازمان - هدایت اشخاصی جهت کارهای تاکتیکی مدیریت دانش - تشویق مدیران واحدهای تابعه به ابتکار طرحهای نوبرای اجرا توسط کارکنانشان ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ow

صفحه 35:
سطوح مسیولیتهای مدیریت دانش : - کارکنان صف : اداره دانش در وظایف روزانه - کارکنان مدیریت دانش - مدیران طرحهای دانش - مدیران ارشد دانش شرکت ملی ‎chew‏ پتروشیمی: 0۵/۵

صفحه 36:
کاربردهای فناوری اطلاعاتی : - افزايش قابلیت دسترسی به دانش و تسریع در انتقال - تسهیل درایجاد امکان استخراج دانش از ذهن افراد - تسهیل درامکان مبادله اطلاعات و تجارب در داخل و خارج سازمان - تسهیل کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت ) - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون ) - تسهیل در ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی ۰ ابزار سندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 37:
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش : - رشد واقعی کاربردها کمتر به داده ها و بیشتر به مدیریت دانش » تخصص . مدارک و اسناد حاوی آنها بستگی دارد - ارتباط کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت ) - ارتباط کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون ) - کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی » ابزارسندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ or

صفحه 38:
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش ( ادامه ) : - استخراج دانش از ذهن افراد - قالب بندی کردن دانش ۰ رمزگذاری و خلق آن - جذب و انتشار دانش سازمان - دریافت دانش از اذهان واسناد مکتوب ۰ و سپس توزیع گسترده آن خواص فناوری دانش : - سروکار داشتن با متون بجای اعداد - استفاده از فناوری دانش بصورت تعاملی و تکراری ( برخلاف عدم دخالت انسان در پردازشهای رایانه ای ) - اهمیت انکار ناپذیر نقش انسان - تفکیک گونههای مختلف فناوری:های دانش؛ذدر نتیجهه نقشلهای مثفاوت انسانها 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 39:
ابزار فناوری لطلاعات در مدیریت دانش : - شبکه » نرم افزار و سخت افزار » سرویسهای تحت وب مانند ویدیو کنفرانس ابزار فناوری دانش در مدیریت دانش :ٍ - انباره و مخازن » مانند اینترنت » لوتوس نوتز و وب - 0 «ج-:8) ابزاری برای عرضه دانش هدفمند برطبق سفارش کاربر - سامانه های سلیی() مانند هوور - پایگاههای اطلاعاتی ویژه - هوش مصنوعی ( برای مدیریت حوزه های محدود دانش ۰ مسایل خاص ۰ مسایل تجاری ) شامل : - سامانه های هوشمند » استدلال مبتنی بر موارد068)() » شبکه های عصبی - سامانه های کاردان ۰ سازمان يافته براساس مجموعه ای از قوانین و نیازمند به استدلالهای پیچیده - محیطهای دانش متمرکز شرایط استفاده از فناوری دانش در مدیریت دانش : - رعایت معیارها برای طراحی کاربردها » نامگذاری طرحهای قراردادی پایگاه داده یا دانش و محتوای آنها و نیز علایم یا نشانه های مدیریتی قابل استفاده مجدد 66 شركت ملى صنايع بتروشيمي تلد

صفحه 40:
فناوری های دانش - هوش مصنوعی : COR- ‏برای استخراج دانش از لابلای حکایات مربوط به قلمرو مشکلات‎ - ‏برپایه تفکر روان گذرنده از ذهن انسان‎ - ‏-روشی بز ای ساخت:سناماتههای: هو شعند‎ - دارای ريشه در عقل و ادراکات بشر - برای استدلال در زمینه های مختلف - موفق در زمینه خدمات رسانی به مشتریان 0 شركت ملى صنايع بتروشيمي تلد

صفحه 41:
فناوری های دانش. : - انباره ها » مخازن دانش گسترده : - معروفترین رویکرد در فناوری دانش - مشهود و سازمان یافته در شکل اسناد مکتوب - ذخیره کننده های عمومی اطلاعات - تاحدی غلبه بر نامتقارن بودن دانش - گذشته : بیرون سازمان و برای دست یابی به اطلاعات رقابتی ‏ دانش بازاریا دانش فنی +حقوقی و تجاری بیرونی حال : برای دانش محصولات داخلی » دانش بازاریابی ؛ دانش مشتریان - شبکه لوتوس نوتز و شبکه وب » و لوتوس دامینو ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ea

صفحه 42:
فناوری های دانش - انباره ها : مخازن دالش گسترده ( ادامه ) : - لوتوس نوتز : موفق در مديريت بايكاههاى اطلاعاتى » ايجاد و مديريت كروههاى مباحثه و تكراربايكاه يراى فواصل دور » ايمنى و وسايل ايجاد كاربردها » دارای روش جستجوگری و بازخوانی متون - لوتوس دامینو : خلق دانش در نوتز و انتشار از وب ويب : لتشار اطلاعات از طرق اه بای پایگامای ‎hn Ae‏ ای و ماش دانشی امن » بسرعت در حال قریت :اه دش بش دای ‎ek See ae‏ دارای روش جستجوگری و بازخوانی متون (مثال :ار ده ‎Paar‏ سی کونت بشکل بسته نرمافزاری ) - موارد استفاده رایچ : مکان یاب متخصص ۰ مفید برای يافتن متخصصین موردتیاز با توجه به شرایطی خاص -ناتران در پشتبانی همه فعلیتهایمدیریت دانش در همه شرایط - همراه با تجه خوب برای حوره هاى وسيع دانش كه در قلمرو آنها جوابى مشخص و درست براى يك مساله وجود نداشته ويا وقنى جرابها و راههاى متفارتى براى مسله موودنظر در سطح سازمان پراکنده است هم شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 43:
فناوری های دانش : - هوور : - ترکیب هوور و نوتز برای انتقال رایانه ای دانش بازار بیرون به داخل - پایگاههای اطلاعاتی : - فهرست بندی شده برحسب واژه های کلیدی و نزدیکی به متن - ترکیب پایگاههای اطلاعاتی با شبکه های وب بعنوان رایج ترین فناوری ‎Grape vice -‏ : - دارای فناوری ساخت یافته تر برای انتقال دانش خارجی به درون سازمان - دارای امکان اصلاح دانش دریافتی از بیرون - بسیار مفید برای مدیریت دانش خارجی سازمان ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 44:
فناوری های دانش : - محیطهای دانش متمرکز : - حوزه های دانش متمرکز بعنوان بهترین وضعیت برای سامانه های کاردان - فراهم آوری امکان برای استفاده گروه زیاد از کاربران نیازمند به حوزه ای خاص از دانش یک یا چند متخصص - ورود اطلاعات مربوط به مشکل یا شرایط موجود به سامانه توسط کین - لزوم گنجانده شدن قوانین حاکم بر سامانه کاردان درساختار دقیق - مثال : سامانه کاردان یاریگر تصمیم گیری در مورد دادن یا ندادن اعتبار ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ we

صفحه 45:
فناوری های دانش : - محیطهای دانش متمرکزل( ادامه ) : - سامانه های مبتنی بر محدودیت : - متناسب برای مواجهه با سیل داده ها ( البته نه در حد شبکه های عصبی ) - قادر به حل مسایل محدود مثل تعیین ویژگی های محصول و یا قیمت گذاری - موانع موثر در تصمیم گیی های پیچیده را دریافت کرده و چاره اندیشی می نماید داأطاقى ‎utd‏ دن ابن سابانه ,ها در مقایسه با سامانههاق کازدان - عدم زوم انجام تعاملهای پیچیده - مثال : ترکیب اجزای یک بویینگ در میلیونها شکل #6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 46:
فناوری های دانش : - سامانه های دانشی زمان واقعی - هوش مصنوعی : - برای موارد زمان محدود و کاربرانی هوشمند - بهترین کار : استفاده از استدلالهای مبتنی بر مثالها - روش(0690 که به گردآورنده حکایتهای مربوط به دانش حوزه ای خاص بشکل مجموعه و راه حلها بیان شده » نیاز دارد - مقایسه ویژگی های مساله با مجموعه حکایات ذخیره شده درسامانه » و تشخیص نزدیکترین موارد با موضوع ارجاعی - استفاده در فرایندهای پشتیبانی و خدمات - لزوم حضور متخصص مربوط به هر زمینه خاص برای طراحی و نگهداری حکایات 33 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 47:
فناوری های دانش : - سامانه های داتشی زمان واقعی - هوش مصنوعی : - محصول ای ) مقي - برای شرکتهای با فناورى بالا - برای حل مشکلات مراجعان در زمینه مدیریت دانش وپشتیبانی - برنامه ای برای مدیریت دانش پاسخگویی با هدف تجزیه شرایط و مشکلات بنام تجزیه گر اجزای دانش - تحلیل گر سامانه پاسخگوی مشتری : دریافت دانش مربوط به مشکلات از مراجعان و » ویا قالب بندی دانش جدید برای افزودن به مجموعه دانش ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ee

صفحه 48:
فناوری های دانش - سامانه های تحلیل دراز مدت - هوش مصنوعی : - برای شرلیط زمان زیاد و کاربر متخصص - دارای مبنای آماری - مثال : آیا یک متقاضی وام قسطهای قود را ادا ویا درپرداخت آن قصور خواهدکرد - دارلی ویژگی یادگیری - دارای قابلیت دقیق تر شدن با لفزوده شدن حکایات جدید - نیازمند داده هاى زياد و رايانه هاى قدرتمند - نيازمند كاربران برخوردار از دانشى بالا بدليل ظريف بودن تحليل و تفسيرحكايات - قابل تحليل بودن داده هاى جديد با همان مدل قبلی ؛ و در نتیجه سرعت در تبدیل داده ها به دانش - رایج تر برای استفاده جهت استخراج داده ها - نیازمند انسان برای ساختمند سازی داده ها - و نهایتا سامانه های جدید برای شناسایی خلاقیت ها #0 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 49:
اهداف طرحها برای مدیریت دانش 0- تلاش برای ایجاد منابع ۰ مخازن و انباره های دانش تلاش برای دسترسی به دانش 0- کوشش برای ارتقای فرهنگها و جو دانش انواع مخازن دانش : دانش بیرونی ( هوش رقابتی ) 0 دانش ساختمند درونی ( گزارشهای پژوهشی » نوشته ها و روشهای مربوط به بازاریابی محصول محور ) ‎-O‏ دانش بی ساختار درونی ( پایگاههای مباحثه ای مملو از دانشی که گاها درسهای آموخته شده نامیده شده اند ) ‏9« شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 50:
انواع مخازن دانش : 0 دانش بیرونی ( هوش رقابتی ) - شامل گزارشهای تحلیلگران » مقاله های اقتصادی و تحقیق بازار بیرونی و مطالب مربوط به رقبا دریک انباره - باامکان ردیابی اولیه دانش و اطلاعات موضوعی خاص با استفاده از حور س۳() و ارتباط با متخصین مورد نظر - انباره های عمومی و مباحته الکترونیکی جهت مبادله دانش مکتوم و نامشهود شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 51:
انواع مخازن دانش : 9 - دانش درونی : - شامل گزارشهای تحلیلگران ۰ مقاله های اقتصادی و تحقیق بازار بیرونی و مطالب مربوط به رقبا دریک انباره - انباره های عمومی و مباحثه الکترونیکی جهت مبادله دانش مکتوم و نامشهود - پایگاههای اطلاعاتی » لوتوس نوتز. تحت اینترانت برای دانش مشهود 60 شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‎waren‏

صفحه 52:
جهت پیاده سازی برنامه دانش : - گسترش روابط انسانی - ارزشیابی و ارتقای ارزش سرمایه دانش - آگاهی و فرهنگ پذیرش دانش - بهبود نگرش و کوشش جهت تغییر رفتار در اين جهت - ایجاد سیستم ارزشیابی سرمایه فکرری داخل سازمان - رفتار دانشگری کارکنان 06 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 53:
عوامل موثر در توفیق طرح دانش : - فرهنگ دانش محور - زیربنای سازمانی و فى - حمایت مدیریت ارشد - پیوند ارزشمند صنعت و اقتصاد - فرایندگرایی - وضوح نگرش و بیان - ابزارهای انگیزشی مهم - سطوحی از ساختار دانش - راههای چندگانه انتقال دانش - ترکیب فوق العاده مهارتهای فنی » اقتصادی و انسانی 69 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 54:
راهنمای پیاده سازی برنامه دانش : - شروع کار با دانش دارای ارزش بالا - شروع با یک طرح آزمایشی متمرکزمثل مسایل تجاری ۰ وسپس دریافت تقاضا برای طریحهای بعدی - فعالیت در چند جبهه ( فناوری » سازمان » فرهنگ ) - چاره جویی سریع برای مشکلات احتمالی - پی گیری چند مقوله در- چند جبهه فنی ۰ سازمانی و فرهنگی بجای تمرکز بر یک مقوله ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ oe

صفحه 55:
محورهای برنامه دانش : - فناوری - کیفیت » مهندسی مجدد » بهترین روشها - یادگیری سازمانی - تصمیم گیری - حسابداری 66 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 56:
قارع - کتاب : مدیریت دانش 66 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 57:
00۵6 شركت ملى صنايع بتروشيمى

39,000 تومان