modiryat_danesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت دانش”

مدیریت دانش

اسلاید 1: مدیریت دانشفاطمه السادات موسوی هفتادربهار 87

اسلاید 2: مقدمهبه جرئت می توان گفت ترکیب غریب ”مدیریت دانش“جذاب ترین ترکیبی ست که اهل حرفه کتابداری و اطلاع رسانی می توانند در تعریف از کارکرد خود تصور کنند.این ترکیب این قابلیت را دارد که برای کار او چارچوبی ترسیم کند که از چارچوب های پیشین فراتر می رود و به نقش او عمقی بی سابقه می بخشد.به نام آفریدگار دانایی

اسلاید 3: تعریف مدیریت دانش مديريت دانش، مجموعه اي از فرايندها براي فهم و به كارگيري منبع استراتژيك دانش در سازمان است. مديريت دانش، رويكردي ساخت يافته است كه رويه هايي را براي شناسايي، ارزيابي و سازماندهي، ذخيره و به كارگيري دانش به منظور تامين نيازها و اهداف سازمان برقرار مي سازد. مديريت دانش، علاوه بر مديريت اطلاعات ،تسهيل در ايجاد دانش جديد و مديريت روشهاي تسهيم و کاربري دانش را نيز بر عهده دارد.مديريت دانش روشي سيستماتيك براي تشخيص، سازماندهي و به اشتراك گذاشتن دانش در سازمان است كه مي‌تواند در نهايت به توليد دانش بيشتر در سازمان نيز منجر گردد..

اسلاید 4: الزامات سیستم های مدیریت دانشبه طور کلي، سيستم‌هاي‌ مديريت دانش بايد به همه افرادي كمك كند که در فرآيندهاي ادراک، ارزيابي و سازماندهي کار مشارکت دارند: تأکيد بر روي مفاهيم استفاده مجدد از دانش موجود مديريت دانايي امري پايان ناپذير حمايت از ديدگاههاي مختلفيکپارچه‌سازي دانش با اطلاعات حمايت از آگاهي افراد نسبت به دانش سازمانی

اسلاید 5: مراحل مدیریت دانشآشکار سازی دانشایجاد گرایش به سوی دانشفرهنگ سازی برای به اشتراک گذاری دانشزیر سازی برای توزیع دانش

اسلاید 6: ده عامل موفقيت مديريت دانش در سازمان‌ها رهبري در مديريت دانشفرهنگ در مديريت دانشفرايندها در مديريت دانشكنترل دانش آشكاركشف دانش پنهانوجود كانونهاي دانشتقويت بازار دانشروش اندازه‌گيريافزايش تعداد افراد درگير و مهارت‌هاي آنانزير ساخت تكنولوژيك

اسلاید 7: مدیریت دانش و اطلاع رسانیمدیریت دانش مسیرجدیدی در حیات حرفه ای متخصصان اطلاع رسانی ایجاد کرده است و ضروری ست متخصصان اطلاع رسانی،نگرششان را نسبت به نقش خود تغییر دهند و خود را با کسب مهارت های جدید تجهیز کنند،تا هم مهارت های فعلی را تکمیل کنند وهم مجموعه مهارت ها را با یکدیگر تلفیق نمایند.متخصصان اطلاع رسانی اگر می خواهند مسیر مدیریت دانش را طی کنند باید مهارت های خود را نشان دهند و آنچه قابل ارائه دارند با دیگران سهیم شوند. متخصصان اطلاع رسانی در واقع متخصصان دانش هستند،بنابراین باید بیش از پیش خود را درگیر مسایل سازمان ها کنند و به عنصری نیرومند تر تبدیل شوند.

اسلاید 8: مديريت دانش در کتابخانه :نزديكترين حرفه به مدیریت دانش، حرفه کتابداری و اطلاع رسانی است. متخصصان اطلاع رسانی و كتابداران، به دليل همين نزديكي شغلي، براي تصدي سمت جديد مديريت دانش مطرح شده اند. براي متخصصان اطلاع رسانی و كتابداران كه به طور سنتي با فعاليتهايي نظيرتولید، گردآوری، دريافت، تكثير، ساختارسازي ،ذخیره وبازیابی، و اشاعه اطلاعات، در ارتباطند، لازم است كه بدانند مديريت دانش چيست و چگونه يك نظام مديريت دانش را تعمیم دهند و آن را در سازمان به كار گيرند. اين بستگي به اين دارد كه آنها از پيشرفتهاي مديريت دانش آگاه باشند و اصول آنرا در جايي كه مناسب است يا خطر آن كمتر باشد، به كار گيرند، به علت اینکه نظام مدیریت دانش کم هزینه و پرسود است.

اسلاید 9: چارلزتوني مديريت دانش و ارتباط آن را با کتابخانه و کتابداري در4دسته با اهداف کلي زير شناسايي کرده است: 1.ايجاد مخازن دانش2.بهبود دسترسي به دانش3.تقويت محيط دانش4.مديريت دانش به عنوان يک دارايي

اسلاید 10: در حوزه ساختار سازماني، فرايندهاي کاري و فرهنگ کتابخانه ها برا ي داشتن مديريت دانش 4 نکته زير ضروري است: معرفي نظام مدير مسئول دانش تحقق به هم پيوسته تلفيق مديريت سازماني کتابخانه با مديريت دانش در طول سازماندهي مجدد فرايند کاري کتابخانه ها بازسازي فرهنگ کتابخانه با استفاده از نظريه مديريت دانش

اسلاید 11: اهداف مدیریت دانش در کتابخانه ها بهبود همه جانبه کیفیت کارکنان کتابخانهتشویق مبادله دانش در میان کارکنان کتابخانهتقویت خود آگاهی و توانایی هااشتیاق برای یادگیری در کارکنان کتابخانهایجاد دانش کاربردی برای فعالیت های سازمان کتابخانه به طور اثر بخشباز سازی کتابخانه به شکل یک سازمان یادگیری

اسلاید 12: آموزش مدیریت دانش در کتابداری با نگاهی گذرا به تاریخچه و روند آموزش کتابداری در دنیا می توان دریافت که این آموزش ها حدودا از سه دهه  گذشته به دنبال راه یابی رایانه به کتابخانه ها و ظهور فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات دستخوش تغییرات اساسی گردیده است.توسعه سریع این فن آوری ها به ویژه در سال های اخیر همراه با پیدایش مفاهیم تازه درپی تحولات اقتصادی و اجتماعی و تجانس برخی از آنها به حرفه کتابداری ضرورت بازنگری در سرفصل ها و محتوای دروس را بیش از پیش کرده است. البته این مهم خاص رشته کتابداری نیست تحولات اخیر کم وبیش برآموزش سایر رشته ها نیز تاثیر گذار بوده است.

اسلاید 13: نتیجه گیریمدیریت دانش به عنوان نیاز سازمان های هزاره سوم گریز ناپذیر است.بنابراین باید به صورت برنامه ریزی شده به سمت آن حرکت کرد.افزایش مشاغل مبتنی بر خلق و استفاده دانش،جهانی شدن،رقابت،نوآوری موفق،سازماندهی مجدد،کوچک کردن ساختار و به اشتراک گذاشتن بهترین عملکردها همه و همه مواردی هستند که سازمان ها را به سمت پیاده سازی مدیریت دانش سوق خواهند داد.در این میان سازمان هایی موفق خواهند بود که با آگاهی کامل از شرایط محیطی و پیش قدمانه در این راستا گام بردارند.

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید