مدیریت دانش
اسلاید 1: 1مدیریت دانش
اسلاید 2: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 2بنام آفریدگار دانایی
اسلاید 3: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 3اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم . دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند . کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است . عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .مدیریت دانش – معرفی
اسلاید 4: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 4دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود . دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد . تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .مدیریت دانش – معرفی
اسلاید 5: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 5فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .مدیریت دانش – معرفی
اسلاید 6: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 6بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد . باید از هوش انسانها استفاده کرد .شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .مدیریت دانش – معرفی
اسلاید 7: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 7جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 20 درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .مدیران 3/2 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها 3/1 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است . مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .مدیریت دانش – معرفی
اسلاید 8: 10/2/2021شرکت ملی صنایع پتروشیمی 8
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.