مدیریت دانش Knowledge management
اسلاید 1: مديريت دانش ارائه دهنده : بهار 1400 نام استاد : دکتر سینا ابویی مهریزی
اسلاید 2: خلاصهاي از مطالبي كه ارائه مي گردد تعريف مديريت دانش سير تطور مديريت دانشويژگيهاي مديريت دانشمكاتب مديريت دانشاصول مديريت دانشمدیریت دانش ، مدیریت داده ها و مدیریت اطلاعاتنظریه های مدیریت دانشدیدگاه های مدیریت دانشتاریخچه مدیریت دانشنسل های مدیریت دانشمدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامعشباهت های مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
اسلاید 3: دانش (تجربه) یک منبع کلیدی در هر سازمانی است. دانش تنها بهعنوان دارایی کلیدی در سازمانها مطرح نیست بلکه بهعنوان مهمترین عامل تعیینکننده رشد اقتصادی شناخته میشود. دانش بهعنوان مهمترین سرمایه نیز برای سازمانها تلقی میشوند.
اسلاید 4: تعاريف مختلف از مديريت دانش ايجاد یکپارچگی و هماهنگي بین شناخت، انگیزش، رضایت فردی، احساس امنیت و خیلی از عوامل دیگر براي دستیابی به سطحی از رفتار اثربخش برای رقابت عالی و سطح بالا توسط مديران.هرچيزي كه اجازه درك مفاهيمي را بدهد كه فرد براي كاركرد اثربخش در اين جهان بدان نياز دارد.مدیریت دانش باید به مدیران این توانایی را بدهد تا منابع دانش را بشناسند و عقاید عملی را که قابلاجرا شدن هستند را تحریک کنند .يافتن راهي جهت خلق ، شناسايي ، شكار و توزيع دانش سازماني به افراد نيازمند .
اسلاید 5: هدف مدیریت دانشجلوگیری از تکرار اشتباهات و اتخاذ تمامی تصمیمات براساس دانش سازمان میباشد .
اسلاید 6: مديريت دانشInsert Text Hereسير تطور مدیریت دانشتاکید برای دستیابی به کیفیت بهتر استفاده از فناوری برای بهبود فرآیندهای کسبوکار و کاهش هزینهها دهه مدیریت دانش دهه ۱۹۸۰ دهه جنبش کیفیتدهه ۱۹۹۰ دهه مهندسی مجدددهه 2000
اسلاید 7: مشخصات و خصوصیات انتقال به دنیای دانش 1- سازمانها در زمینه سرمایهگذاری برای دانش کارکنانشان با یکدیگر در رقابت اند.2- ذهن بشر، مجموعه دادهها، اطلاعات و دانش را به خرد تبدیل میکند. 3- دانش، اطلاعاتی است که کشف یا ایجاد شده و به وسیله ذهن انسان طبقهبندیشده است.4- اسناد و مدارک، بهعنوان دانش سازمانی، نهتنها بخشی از مبنای دانش سازمان است بلکه اکثریت گستردهای از دانش را شامل میشوند و منابع اصلی تمامی دانش مستندسازی شدهی سازمان میباشند .5- کارگر دانش، کسی است که دانش را پردازش کرده و آن را به ارزش واقعی تبدیل میکند .
اسلاید 8: ادامه مشخصات و خصوصیات انتقال به دنیای دانش 6- کاربران دانش ارزش ایجاد نمیکنند و نباید با کارگران دانش اشتباه شوند .7- نیاز برای مدیریت دانش انسانی، دیدگاه جدیدی نسبتبه ارزش منابع انسانی ایجاد میکند .8- پویاییهای محیط امروزی، انتقاد از مدیریت کنترل و فرماندهی را به رهبری منابع انسانی ایجاب میکند. 9- مدیریت دانش ، ادارهکردن کار و دانش سازمان و مبنای دانش آن، از طریق رهبری در یک محیط کاملاً جدید است .10- برای کشف موفقیتآمیز دانش ،یک محیط باز برای تشویق تسهیم دانش و یک زمینه مناسب همخوانی دانش لازم است .
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.