مدیریت زنجیره تأمین
اسلاید 1: مدیریت زنجیره تامین Supply Chain Managementگروه ذوب و نورد رهاورد فولاد آرینHassan Bodaghi
اسلاید 2: معرفی مدیریت زنجیره تامینتعریف زنجیره تامین:جریانی از محصولات و خدمات که بین اجزاء مختلفی از جمله تولید کنندگان محصولات اولیه، میانی، نهایی، توزیع کنندگان جریان دارد. این اجزاء از طریق فعالیت هایی مانند حمل و نقل، ذخیره سازی، انبارداری و ... ارتباط دارند.Hassan Bodaghi
اسلاید 3: معرفی مدیریت زنجیره تامینتعریف مدیریت زنجیره ی تامین:مجموعه ای از رویکرد ها، تکنیک ها و استراتژی هایی که مورد استفاده قرار می گیرند تا اجزاء مختلف زنجیره تامین را به شکل موثر یکپارچه کنند.این خدمات باید در زمان مناسب، مکان مناسب و مقدار مناسب با حداقل هزینه ی کل سیستم و سطح بالای سرویس انجام شود. Hassan Bodaghi
اسلاید 4: معرفی مدیریت زنجیره تامینجریان های اصلی در زنجیره ی تامین: جریان مواد: از سمت تامین کننده به مشتری جریان مالی: از سمت مشتری به تامین کننده جریان اطلاعات: دو طرفهHassan Bodaghi
اسلاید 5: معرفی مدیریت زنجیره تامینمشکلات بهینه سازی کلی: پراکندگی جغرافیایی تضاد اهداف از دیدگاه اجزاء مختلف پویایی سیستم ( عدم قطعیت، وجود ریسک) استفاده از تکنیک های پیچیده در مدیریت زنجیره تامین (برون سپاری، تولید در سرزمین دیگر و تولید ناب) هزینه های لجستیک هزینه های اداری هزینه های نگهداری موجودیهزینه های حمل و نقلHassan Bodaghi
اسلاید 6: معرفی مدیریت زنجیره تامینسرفصل های مورد بررسی:مدیریت موجودی و کاهش ریسکطراحی شبکهقرار داد های تامینارزش اطلاعاتاستراتژی های توزیعهمکاری های استراتژیکاستراتژی های تدارک و برون سپاریهماهنگی تولید و طراحی زنجیره تامینارزش مشتریHassan Bodaghi
اسلاید 7: مدیریت موجودی و کاهش ریسکتقاضا ثابتتقاضا احتمالیسیستم های موجودیHassan Bodaghiمدل انباشته اقتصادی (EOQ)تک دوره ایچند دوره ای
اسلاید 8: طرح ریزی شبکهتعیین مکان تولید و تعداد و مکان انبار هاکدام انبار به کدام خرده فروش بفروشدطراحی شبکهتعیین تامین کنندگان اصلیبرنامه ریزی بلند مدتتعیین نقاط اطمینانموقعیت یابی موجودیچه کالایی MTO باشد و کدام MTSتعیین مکان های بهینه ی انبار هاتقاضا های فصلیتخصیص منابعبرنامه استراتژیک منابع چیست؟آیا تولید و بسته بندی محصولات در جای مناسبی انجام می شود یا نه؟سه گام سلسه مراتبی برای طرح ریزی شبکهHassan Bodaghi
اسلاید 9: قرارداد های تامینBuy-BackRevenue SharingMTOQuantity-FlexibilitySales Rebateقرار داد های استراتژیکPay-BackMTSCost-SharingHassan Bodaghi
اسلاید 10: قرار داد های تامینبلند مدتمنعطفقرار داد های غیر استراتژیکخرید از بازار آزادترکیبی (Portfolio)Hassan Bodaghi
اسلاید 11: اثر شلاق چرمی (ارزش اطلاعات)تعریف:نوسان کوچک در تقاضای سطوح پایینی (مشتری نهایی) باعث نوسان شدید در اندازه انباشته ها در سطوح بالایی می شود.عوامل موثرپیش بینی تقاضااطلاعات جدید که در پیش بینی اثر داردLead Timeسیاست Batch Orderingنوسان شدید در قیمت هاسفارشات متورم شدهHassan Bodaghi
اسلاید 12: اثر شلاق چرمی (ارزش اطلاعات)کاهش اثر شلاق چرمیEvery Day Low Pricingکاهش Lead Timeهمکاری های استراتژیکHassan Bodaghi
اسلاید 13: استراتژی های توزیعاستراتژی های توزیع مستقیمانواع استراتژی هااستراتژی های توزیع غیر مستقیمTraditional WarehousingCross-Docking انواع استراتژی های توزیع غیر مستقیمInventory Pooling-Centralized SystemTransshipmentHassan Bodaghi
اسلاید 14: همکاری های استراتژیک Third Party Logistics (3PL)انواع اتحاد ها Retailer-Supplier Partnership (RSP)Distributer Integration (DI)Hassan Bodaghi
اسلاید 15: استراتژی های تدارک و برون سپاریEconomy of ScaleRisk Poolingکاهش سرمایه گذاری اولیهتمرکز بیشتر شرکت به کارهای اصلی و تخصصی خودافزایش انعطاف پذیریاز دست دادن دانش رقابتیتناقض در اهدافممکن است مانع ایجاد ایده های جدید و نوآوری در محصول شودمزایای برون سپاریمعایب برون سپاریHassan Bodaghi
اسلاید 16: استراتژی های تدارک و برون سپاریوابستگی ظرفیتوابستگی دانشمحصول Modularمحصول Integralسرعت تغییر تکنولوژی قطعهاهمیت مشتریبحث های رقابتیقابلیت های تامین کنندهفاکتور های مهم برای برون سپاریHassan Bodaghi
اسلاید 17: استراتژی های تدارک و برون سپارینوع محصولسطح ریسک مربوط به آن قطعهعدم قطعیتبعد سودبعد ریسکمحصول Functionalمحصول Innovativeفاکتور های استراتژی تامینماتریس تامین(کلارجیک)چارچوب فیشرHassan Bodaghi
اسلاید 18: هماهنگی تولید در زنجیره تامینپیش بینی تقاضادسته بندی سفارشاتسهم بندی تولیدقیمت گذاری محصولکارهای انگیزشیهماهنگی تولید در زنجیره تامینCoordination in the Supply Chain Hassan Bodaghi
اسلاید 19: ارزش مشتریکیفیتتنوع محصولقیمت و برندابعاد ارزش مشتریارزش افزوده به مشتریارتباط و تجربه برای مشتریHassan Bodaghi
اسلاید 20: ارزش مشتریSupply Chain Operation Referenceاندازه گیری عملکرد زنجیره ی تامینDesign Chain Operation Referenceقابلیت اطمینان زنجیرهانعطاف پذیری زنجیرهبحث های هزینه ایاستفاده از سرمایه ها و زیر ساخت هاHassan Bodaghi
اسلاید 21: Hassan Bodaghi
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.