مدیریت منابع انسانی-فرآیند اجتماعی کردن
اسلاید 1: فرآیند اجتماعی کردناستاد:دانشجو:
اسلاید 2: فرآیند اجتماعی کردناین موضوع که کارکنان،رفتاری را که از نظر سازمان،صحیح و مطلوب است یاد بگیرند و به آن عمل کنند،بسیار مهم است ولی این فراگیری،خود به خود اننجام نمی گیرد و مسئولان سازمان باید با تدابیری که اتخاذ می کنند موجبات آشنایی افراد تازه وارد را با محیط،آداب و اصول حاکم بر سازمان و خو گرفتن به آن فراهم آورند.بنا به تعریف دیگری،اجتماعی کردن فرآیندی است که به وسیله آن فرد تازه وارد،دانشفو مهارت و دیدگاه لازم را کسب می کند و به عضوی موفق و موثر برای سازمان تبدیل می گردد.
اسلاید 3: هرکارمند تازه واردی باید رفتار خود را تا حدودی تعدیل کند و منطبق با قوانین،ضوابط و هنجار های سازمانی رفتار نماید.ورود به هر محیط جدیدی،انطباق با آن را می طلبد،چرا که در شغل جدید،وظایف و مسئولیت ها متفاوت هستند.بعلاوه فرد تازه وارد باید با رئیس همکاران و همقطاران جدیدش رابطه برقرارکند تا در کارخود موفق باشد. به احتمال زیاد آنچه در سازمان و در شغل جدید،عملکرد موثر تلقی می شود،تعریف متفاوتی است از آنچه تا کنون فرد تصور کرده است.
اسلاید 4: ورود موفقیت آمیز و جاافتادن درست فرد در سازمان یعنی اجتماعی شدن تنها با اهداف و رویه های سازمان محدود نمی گردد و باید و نیاز های فرد و خواسته هاس وی از سازمان نیز در نظر گرفته شود و برای آن ،پیش بینیهای لازم به عمل آید.
اسلاید 5: معارفه مقدماتیخیرمقدم رسمی به فرد و معرفی او به همکاران جدید در اولین روز شروع به کار،بخشی از فرآیند آشنا سازی او را با سازمان تشکیل می دهند. طبیعتا فرد در ارتباط های قبلی و در حین مراحل کارمندیابی و انتخاب، اطلاعاتی درباره سازمان به دست آورده است ولی حال باید اطلاعات بیشتری و دقیقتری در اختیار او قرار گیرد تا ورودش را به سازمان تهسیل نموده ، از تشویق و اضطرابی که معمولا بر اثر آغاز کار در محیطی ناآشنا به وجود می آید بکاهد.
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.