مدیریت و رهبری

مدیریت هزینه

modiriat_hazineye_porojeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
۲۱ اسلاید برنامه ریزی منابع برآورد هزینه بودجه بندی هزینه کنترل هزینه ورودی های برنامه ریزی منابع ابزارها و تکنیک های برنامه ریزی منابع ابزارها و تکنیک های برآورد هزینه بودجه بندی هزینه شاخص های هزینه و پیشرفت کار مدیریت ارزش کسب شده فرمول های ارزش کسب شده
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2214 بازدید, 13 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت هزینه”

مدیریت هزینه

اسلاید 1: مدیریت هزینه پروژهمدیریت هزینه ی پروژه دربرگیرنده فرایندهای مورد نیاز برای محصول اطمینان از تکمیل پروژه با بودجه ی مصوب می باشد .

اسلاید 2: فرایندهای اصلی عبارتند از:1- برنامه ریزی منابع : تعیین منابع (افراد، تجهیزات، مواد ) ومقداری از هر یک که می بایست برای تکمیل فعالیت های پروژه مصرف شوند.2 - برآورد هزینه : تهیه ی یک تخمین (برآورد) از هزینه های منابع لازم برای تکمیل فعالیت های پروژه.3 - بودجه بندی هزینه : تخصیص برآورد هزینه ی کلی به تک تک فعالیت های کار.4- کنترل هزینه :کنترل تغییرات دربودجه ی پروژه مدیریت هزینه ی پروژه در درجه ی اول به هزینه ی منابع مورد نیاز برای تکمیل فعالیت های پروژه مربوط می باشد . هرچند که مدیریت هزینه ی پروژه همچنین می بایست اثر تصمیمات پروژه را بر هزینه ی استفاده از محصول پروژه مورد ملاحظه قرار دهد .

اسلاید 3: درمدیریت پروژه هزینه یابی چرخه ی حیات به همراه تکنیک های مهندسی ارزش برای کاهش هزینه و زمان، در بهبود کیفیت و عملکرد و بهینه سازی تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند.مدیریت هزینه پروژه دربرگیرنده ی فرایندهای بیشتر و تکنیک های مدیریت عمومی بسیاری همچون بازگشت سرمایه، ارزش تنزیلی جریان نقدی، تحلیل بازدهی و غیره می باشد.مدیریت هزینه ی پروژه می بایست نیازهای اطلاعاتی ذی نفعان پروژه را مدنظر قرار دهد ممکن است، ذی نفعان مختلف هزینه های پروژه را به روش های متفاوت و در زمان های مختلف اندازه گیرند . هزینه های قابل کنترل و غیرقابل کنترل می بایست به صورت جداگانه برآورد و بودجه بندی شوند تا اطمینان حاصل گردد که پاداش نمایانگر عملکرد واقعی است.در بعضی پروژه ها، خصوصاً پروژه های کوچک تر برنامه ریزی منابع،برآورد هزینه و بودجه بندی هزینه آن چنان سخت به هم مرتبط شده اندکه به عنوان یک فرایند منفرد دیده می شوند. قابلیت اثرگذاری بر هزینه در مراحلاولیه ی پروژه بیشتر است و به همین دلیل تعریف اولیه ی محدوده همچون شناسایی دقیق الزامات و اجرای یک برنامه ی صحیح حیاتی است.

اسلاید 4: 1.ساختار شکست کا ر:دستاوردها و فرایندهایی را که به منابع نیاز دارند،شناسایی می کند و در نتیجه اولین ورودی برنامه ریزی منابع می باشد . هرخروجی مرتبط از سایر فرایندهای برنامه ریزی می بایست جهت حصول اطمینان از کنترل مناسب، از طریق ساختار شکست کار وارد شود. 2.اطلاعات گذشته : در مورد اینکه برای کارهای مشابه درپروژه های پیشین چه نوع منابعی مورد نیاز بوده است، می بایست درصورت دسترسی مورد استفاده قرار گیرند. 3. بیانیه محدود : شامل توجیه پروژه و اهداف پروژه می باشد که هر دو می بایست به صورت واضح در برنامه ریزی منابع درنظر گرفته شود4. شرح خزانه منبع: دانستن اینکه چه منابعی ( افراد، تجهیزات،مواد) به صورت بالقوه دردسترس هستند، برای برنامه ریزی منابع لازم است.5. خط مشی سازمانی: در رابطه با تأمین نیروی انسانی و خرید یا اجاره ی تجهیزات و لوازم باید در حین برنامه ریزی پروژه مورد نظر قرارگیرد. 6. برآورد مدت زمان فعالیت ورودی های برنامه ریزی منابع

اسلاید 5: 1. رأی صاحب نظر: اغلب برای سنجیدن ورودی هامثل بخشهای سازمان اجرایی،مشاورین،گروههای صنفی وصنعتی،انجمنهای فنی وحرفه ای به این فرایند مورد نیاز است . 2. شناسایی جایگزینها3. نر م افزار مدیریت پروژ ه: دارای قابلیت تسهیل سازماندهی خزانه ی منبع می باشد . خروجی های برنامه ریزی منابعشرحی است ازنوع منابع مورد نیاز و مقدار هریک برای هر عنصر در پایین ترین سطح ساختار شکست کار . برآورد هزینه:برآورد هزینه متضمن تهیه ی یک تخمین (برآورد) از هزینه های منابع مورد نیاز برای تکمیل فعالیت های پروژه می باشد . در تخمین هز ینه، برآورد کننده علل مغایرت برآورد نهایی را به منظور مدیریت بهتر بر پروژه مورد بررسی قرار می دهد.برآورد هزینه شامل شناسایی و بررسی گزینه های هزینه ای مختلف می باشد.ابزارها و تکنیک های برنامه ریزی منابع

اسلاید 6: 5. نشریات برآور د: داده های دردسترس از نظر تجاری در مورد برآوردهزینه برآورد می شود.6. اطلاعات گذشته: اطلاعات درباره ی هزینه ی دسته های بسیاری ازمنابع اغلب از یک یا بیش از یکی از راه های زیر قابل دسترس می باشند: آ:پرونده های پروژه ب: پایگاه های داده ی تجاری درباره ی برآورد هزینه ج: دانش تیم پروژه7. نمودا ر حسا بها : ساختار و کدبندی ای را که سازمان اجرایی برای گزارش دهی اطلاعات مالی خود در دفتر کل حسابداری از آن بهره می گیرد، توضیح می دهد . 8. ریسک : ریسک (فرصت یا تهدید ) می تواند تأثیر بسزایی برهزینه ی پروژه داشته باشد. تیم پروژه میزان تأثیر ریسک را در برآورد هزینه ی هرفعالیت درنظر می گیرد. ورودی های برآورد هزینه1. ساختار شکست کا ر:برای سازماندهی برآوردهای هزینه و حصول اطمینان از اینکه همه ی کارهای شناسایی شده برآورد شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند.2. منابع مورد نیا ز:3. نر خهای منابع: فرد یا گروه برآوردکننده باید به منظور محاسبه ی هزینه های پروژه نرخ های واحدهر منبع را بداند . اگر نرخ های واقعی مشخص نباشد، باید خود نرخ ها را هم برآورد کرد.4. برآوردهای مد ت زمان فعالیت :در هر پروژه ای که بودجه آن شامل یک پرداخت فوق العاده بابت هزینه تأمین مالی (مثل هزینه های بهره ) می باشد برآوردهای مدت زمان فعالیت بربرآورد هزینه تأثیر می گذارد.

اسلاید 7: .1برآورد مشابه : یعنی استفاده از هزینه های واقعی پروژه های مشابه پیشین به عنوان مبنای برآورد هزینه ی پروژه ی کنونی . برآورد مشابه معمولاً کم هزینه تر از سایر تکنیک ها است ولی معمولاًدر عین حال کم دقت تر نیز می باشد . 2. مد لسازی پارامتریک : عبارت است از استفاده ازمشخصه های پروژه (پارامترها) در یک مدل ریاضی برای پیش بینی هزینه های پروژه . 3. برآورد پایین به با لا:این تکنیک یعنی برآورد هزینه ی تک تک فعالیت ها یا بسته های کاری و سپس جمع بندی و خلاصه سازی آنها برای به دست آوردن هزینه ی کل پروژه.4 . ابزارهای رایانه ا ی: شامل نر م افزار های مدیریت پروژه،صفحه های گسترده و ابزارهای آماری / شبیه سازی به وفور برای برآورد هزینه استفاده می شوند . 5. سایر رو شهای برآورد هزینه : به عنوان مثال، تحلیل پیشنهاد بهای فروشندهابزارها و تکنیک های برآورد هزینه

اسلاید 8: خروجی های برآورد هزینه:1. برآور دهای هزینه : سنجش کمی هزینه های احتمالی منابعی است که برای انجام فعالیت های پروژه لازم هستند . مثل نیروی انسانی، مواد، لوازم و هزینه های خاص مانند تورم یااندوخته ی هزینه. برآوردهای هزینه معمولاً با واحدهای پولی (دلار، یورو، ین و غیره )بیان می شوند . در برخی موارد [فرد] برآوردکننده ممکن است از واحدهای اندازه گیری مثل نفر ساعت یا نفر روز در برآورد خود استفاده کند تا کنترل های مدیریتی مناسب را تسهیل نماید . برآورد هزینه عموماً شامل ملاحظات برنامه ریزی واکنش به ریسک مثل برنامه های اقتضایی می باشد.2. تفصیل پشتیبا ن: شامل مواردزیراست:آ- شرحی از محدوده ی کار برآوردشده که معمولاً با ارجاع به ساختار شکست کار فراهم می گردد.ب-مستندات مبانی آن برآورد؛ یعنی، این [برآورد] چگونگی تهیه شده است. ج-مستندات تمام فرض های منظور شده. د-نشانه ای از دامنه ی نتایج محتمل؛ 3. برنامه ی مدیریت هزینه :نحوه ی مدیریت مغایرت های هزینه ای را بیان می کند.برنامه ی مدیریت هزینه می تواند رسمی یا غیررسمی، تفصیلی یا مجمل باشد.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید