مدیریت کیفیت
اسلاید 1: عنوان كلاسمـديـريت كيفيـتمدرس : دكتر مهرزاد حميدي
اسلاید 2: تعريف كيفيت◄ كيفيت راهي روشمند براي شناسايي و حل مسائل به منظور بهبود عملكرد است. (دمينگ 1982)◄ كشف آنچه مشتري ميخواهد، آموزش به كاركنان براي برآورده ساختن نياز مشتري و تحويل به موقع خدمات به مشتري. (كرروزبي 1992)◄ كيفيت يعني برآوردساختن نيازهاي مشتري در صد در صد موارد (هوگتون 1994)◄ كيفيت زماني حاصل ميشود كه مشتريان شما بازميگردند اما محصولات برگشت نميشوند. (نولمان و شانون 1992)
اسلاید 3: مديريت كيفيت جامعنگرشي كه بر مبناي آن مديريت سازمان با مشاركت تمامي كاركنان، مشتريان و تأمينكنندگان به بهبود مستمر كيفيت كه منجر به جلب رضايت مشتري ميشود، ميپردازد. 1 ) مديريت : مديران ارشد به طور كامل پايبند به اجرا هستند. 2 ) كيفيت : برآورده نمودن خواستههاي مشتريان 3 ) جامع : هركس كه با سازمان در ارتباط است، در فرآيند بهبود مستمر درگير ميشود.
اسلاید 4:
اسلاید 5: Continuous Improvement (through measurement and analysis)Customer FocusProcessManagementEmployee Training & EmpowermentT. Q. M.Pillars of TQM
اسلاید 6: Total Quality ManagementThe TQM SystemCustomerFocusProcessImprovementTotalInvolvementLeadershipEducation and Training Supportive structureCommunications Reward and recognitionMeasurementContinuousImprovementObjectivePrinciplesElements
اسلاید 7: Other elements of TQMTotal Quality Management LeadershipVision and Plan StatementEmployee ParticipationEducation and Training Performance Evaluation
اسلاید 8:
اسلاید 9:
اسلاید 10:
اسلاید 11: علائم نمودار جريان فرايندبراي نشان دادن ابتدا و انتهاي فرايندبراي نشان دادن انجام يك فعاليت براي نشان دادن يك تصميم گيريبراي نشان دادن مسير جريان2Aبراي نشان دادن ادامه فرايند د رجاي ديگر
اسلاید 12: نمودار جريان فرايند ارسال يك نامه آيا نامه صحيح تايپ شده است ؟ پيش نويس نامه پاراف مي شودنامه پاراف شده به دفتر رئيس يا جانشين او ارسال مي شودنامه جهت پاراف به واحد مربوطه ارسال مي شودپيش نويس نامه توسط كارشناس تهيه مي شودنامه به دبيرخانه ارسال مي شودنامه تحويل ماشين نويس مي شودنامه تايپ مي شود آيا پيش نويس نامه امضا مي شود ؟بليخيرخيربليالفالفنامه توسط رئيس يا جانشين او امضا مي شودنامه به دبيرخانه ارسال مي شودمهر و امضا شده و تاريخ زده مي شودبه تعداد مورد نياز كپي تهيه مي شوداصل و رونوشت تفكيك مي شودنامه تحويل نامه رسان مي شودنامه تحويل پست يا واحد مي شود
اسلاید 13: ادوارد دمينگ متولد 1900 و اخذ درجه دكترا در سال 1928پس از جنگ جهاني به دعوت اتحاديه مهندسان و دانشمندان ژاپني به ژاپن رفت. به عنوان مشاور آماري براي بازسازي صنايع تخريب شده به ژاپن رفت. دوره آموزش براي مديران عامل 21 شركت اصلي ژاپن برگزار نمود. پيام دمينگ به ژاپنيها نگرش سيستماتيك حل مسأله و PDCA بود. به كار بستن آموزههاي دمينگ صنعت ژاپن را احيا و جهاني نمود.
اسلاید 14: آموزههاي چهاردهگانه دمينگ 1 ) ثبات در هدف و وحدترويه در تصميمگيري براي حصول به بهبود كيفيت 2 ) پذيرش فلسفه جديد بهبود كيفيت 3 ) پرهيز از وابستگي به بازرسي تودهاي 4 ) پايان دادن به توجه صرف به قيمت 5 ) بهبود دائمي سيستم توليد و خدمات 6 ) دادن آموزش روشهاي مدرن كار 7 ) برقراري رهبري 8 ) بيرون راندن ترس از محيط 9 ) برداشتن سدبيني بخشها 10 ) حذف شعارها و اهداف كمي براي نيروي كار 11 ) حذف مقادير كمي يا استاندارد براي نيروي كار 12 ) حذف موانع، افتخار به انجام كار خوب 13 ) ايجاد يك برنامه آموزش قومي 14 ) اقدام براي عملي كردن انتقال
اسلاید 15: سيستم دانش ژرف دمينگ 1 ) توجه به سيستم 2 ) اطلاع از دانش و نظريههاي آماري 3 ) نظريه دانش 4 ) دانش روانشناسي
اسلاید 16: 17
اسلاید 17: Four Revolutions of Management Thinking in TQMFocus oncustomersTotalparticipationContinuousimprovementTQMactivities
اسلاید 18:
اسلاید 19: PlanDoCheck(Analyze)ActPlan-Do-Check-Act (PDCA) Circle
اسلاید 20: 21
اسلاید 21:
اسلاید 22:
اسلاید 23:
اسلاید 24: C4 در TQM1 ) تعهد Commitment (روحيه شناگر المپيك كه به تنهايي صدها كيلومتر تمرين ميكند.)2 ) تبحر Competence (توانمندي خلباني كارآزموده) 3 ) ارتباطات Comunication (تماسهاي بحراني فردي و توافق دوجانبه مديران و كاركنان براي اينكه جريان كار به نحو پايدار و مطلوب به گردش درآيد.) 4 ) بهبود مستمر Continuous improvement (نيروي محركه هر فرد براي تعامل)
اسلاید 25: QUESTIONS?
اسلاید 26: 27
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.