پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مراقبت‌های بعد از ایست قلبی و CPCR

morabeghat_bad_az_iste_ghalbi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت‌های بعد از ایست قلبی و CPCR”

مراقبت‌های بعد از ایست قلبی و CPCR

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2:

اسلاید 3: مراقبت بعد از ایست قلبی (Post Cardiac Arrest Care) 

اسلاید 4:  مقدمه:مراقبت بعد از احیا یک جز مهم از ACLSبه شمار می رود چون بیشتر مرگها در 24 ساعت اول ایجاد می شود . به این دلیل که سیستمهای متعددی در اثر ایست قلبی آسیب می بینند، رویکردی که برای مراقبت بعد از احیا اتخاذ می شود به مراقبت از سیستمهای متعدد معطوف است.  برنامه هایی که برای این کار اجرا می شوند باید شامل رویکرد سیستماتیک به موارد زیر باشند : القای هیپوترمی، به ایده آل رساندن وضعیت همودینامیک و تبادل گاز، انجام PCI در مواردی که اندیکاسیون دارد ، کنترل قند خون، و تشخیص، درمان، و تعیین پیش آگهی نورولوژیک.قدم اول در مراقبت بعد از احیا اطمینان از وضعیت راه هوایی و تنفس بیماراست.مانیتورینگ بیمار باید تا زمانی که ریتم پایدار شود ادامه یابدآسیب مغزی و ناپایداری قلبی عروقی تعیین کننده های اصلی بقا بعد از ایست قلبی هستند. در کل شایعترین علت ایست قلبی ایسکمی کرونر است .

اسلاید 5: اهداف اختصاصی مراقبت های بعد از احیا:a) کنترل دمای بدن برای بالا بردن بقا و بهبودی نورولوژیک.b)شناسایی و درمان ACSc) برقراری بهترین حالت تهویه مکانیکی برای به حداقل رساندن آسیب ریویd)کاهش خطر نارسایی چندعضوی و حمایت از عملکرد یک عضو درصورتی که نیاز باشد.e)ارزیابی بیمار از جهت پیش آگهی برای بهبود (prognostication).f)کمک به نجات یافتگان برای دریافت خدمات بازتوانی

اسلاید 6: مرور کلی بر مراقبت بعد از احیا

اسلاید 7:

اسلاید 8: 1. قدم اول در مراقبت بعد از احیا اطمینان از وضعیت راه هوایی و تنفس بیماراست. (aکارگذاری یک راه هوایی پیشرفته و یا تبدیل مثلأ LMA به لوله تراشه در این مرحله باید مدنظر قرارگیرد. بالا بردن سر با زاویه 30 درجه ممکنست به کاهش ادم مغزی کمک نماید.b)با اینکه ممکنست در هنگام CPR از اکسیژن %100 استفاده شود، بعد از احیا باید غلظت اکسیژن دمی را به پایینترین حدی که بتواند اشباع اکسیژن را مساوی یا بالاتر از %94 حفظ کند نگهداشت، البته ممکن است کاهش بلافاصله اکسیژن %100 در صحنه حادثه تا رسیدن به بیمارستان و در احیای داخل بیمارستان تا انتقال بیمار به ICU ممکن نشود.(c ونتیلاسیون بیمار با ریت 12- 10 در دقیقه شروع می شود و با هدف رسیدن PETCO2 به 40- 35 میلی متر جیوه یا PaCO2 به 45- 40 میلی متر جیوه تیتره می شود. هیپرونتیلاسیون علاوه بر کاهش بازگشت وریدی با کاهش PCO2 مستقیمأ جریان خون مغز را کاهش می دهد.

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید